LISTOK. JOS. DOLGAN: Učni načrt kmetske delovne šole. (Dalje.) Recitacije: Preproste pesmice o kmetskem delu in življenju, o praznikih, na^ Tavi in letnih časih. 3. Petje in telovadba. Petje: Vaje v ritmu; posnemanjc gla« sov v naravi; posnemanje petja' in godbe dz« ven šole; lahki napevi otročjih pesmic. Ri« tem se navadi s korakanjem po godbi, s ko« rakanjem brez godbe in štetjem. Napevi naj bodo lahki melodični, nežni in ritmični. Petje naj spremlja delo, korakanje, g>ledališke in te* lovadne igre. Rajanje: Petje, spremlljano z raja^ njem; : dramaitičnio, rajanje, spremljano z godbo. Telovadba: Dihalne vaje vsak dan; igre z barvanimi žogami; igre z obroči; ii:sika= nje sovražnika v gozdu, ob potoku, za gri« čem; potorvanje po gozdu; orijentacija v go= zdu po stezah, drevesih in straneh neba; tek= me v telkanju, skakanju v dolžino, skakanju v širino, rokoiborbi in lučanju kamna; vrsta in red; korakanje v navadnem, počasnem in hitrem tempu, v teku, roipotoma in po prstih; gibanje rok in nog, itrupa in glave; dviiganjc ročk; pri igrah in korakanju naj otroci po* jejo ali štejejo. 4. Risanje in ročna dela. Pozniavanje barv: Polaganje cve^ tic poleg cvetic liste barve. Okraskd s cveticami: šopki z eno barvo, z dvema barvama, tremi, štirimi barvami, najprej brez zelene, potem z zeleno barvo; polaganje sarraih cvetov v vodoravni, navpični, poševni vrsti in v loku z eno barvo, v dveh vrstah z dvema barvama, v treh vr* stah s tremd barvami, v štirih vrstah s štirimi barvami; razne sestave po otrokovem okusu; prerisavanje teh okraskov z ibarvniki in bar« vami v oMiki velikih pik. Geometrijski Hki: Polaganje ge* ometrijskih likoiv iz lepenke na like, ki so na« risani na belem papirju; polaganje paličic v geometrijske like; izrezavanje in lepljenje lu kov iz barvanega papirja; prerisavanje teh likov; pobarvanje likov z barvniki ali barva^ mi; prevlečcjo z barvami okvir okrog risar? skega papirja. Risanje pr ed mefio V: \Predmeti v trgavini, doma, na polju, v gozdu, hiša, cer^ (kev, hribi, solnce, pnidelki, živali, ljudje, ljudje pri delu in gibanju, predmeti v raznih legah, predmeti v skupini, prizori. ilustracije prizorov in pravljic. Rišejo, kar j.ih najbolj zanima. Najbolje je, da narišejo od začetka le po en predmet, šele pozneje naj se lotijo tudi skupin. Predmeti, ki imaj.a geometrično obli« ko. naj se primerjajo z geometričnimi lilki. Rišejo najprej po spominu; nato primerjajo risbo s predmetom; potem predmet še en« krat narišejo. Otmoici naj se opozarjajo na ibarvo, obliko, razmerje in oddaljenost pred= metov. Risanje v I. razredu ima namen, da da otroku pogum in veselje do risanja in da ga prisili opazoivati predmete in prizore. Za* dovoljiti se je treba z vsakim uspehom. Vaje v risanju črt: Vodoravne, na* vpične, poševne, vzporedne in nevzporedne črte, loki, krog, elipsa, jajčasta črta. Z e mlj^e v i|d nto ;-iš|kji aiir an'je: )Ce= sta, drevesa, hiše. trgavdna, šola, cerkev, žup« nišče. pošta, travniki. njive, pcrtok. Za vajo naj rabijo tablice, za poskušnjo in škiciiranje ovojni papir, za prave risbe pa risarski papir. Risbe naj spraVljajo v ovitke iz ovojnega papirja ali v mape. Izrezavanje in lepljenje: Iz« rezavanje kvadratkov iz barvanega papirja v eni ali več barvah; zlaganje kvadratkov v okrasek; nalepljenje okraska; veriga iz ene ali več barv; hruška, jabolko, limona, poma= ranča, listi, vejica, drevo, plot, vrt, zastavica, okvir, cvetlica. Po;l'a g an!^ pa'il.6ic:_ Predmeti z geoimetričnimi oblikami; okraski. Modeliranje iz gline: Lonci, po= soda, opeka. predmeti iz kmetijstva; pred« meti, ki imajo obliko pirizme, piramide, va* lja. stožca ald kragle; ljudje; živali. Pokrajina iz peska: Doline, hribi, reke, potoki, ceste, luže, gozdovi, vasi. Po? dobna naj bo domači pokrajini. Grajenje: Stavbe iz gliine, Ikamenja, lesenih deščic in kock, opekic, paličic. V so« bah so ljudje, postelje, mize, stoli, omare. Leseni i z d e 1 k i: Lesemo orodje kot dgrača. Igranje z Matadorjem. Pletenje: Vrvica u slame, trave, ra« fije, traku, vrvice. Ženske ročno deilo: Pentlje, vaja s kvačko; polaganje volne k volni iste bar« ve ohodi z barvano volno na blago v obliki preprostih okraskov. Z dkraski naj obsivajo prtiče, podstavke, pogrinjala. (Dalje prlhjodnjič.)