Aktivnosti občinskega sveta ZS Grosuplje ob razreševanju problematike gospodarstva in negospodarstva v naši občini V času, ko v sindikatu teče razprava o prenovi Zveze sindikatov, je glavno vodilo Občinskega sveta ZS in predsedstva Občinskega sveta ZS, da delujemo tako, da bo sindikat postal res sindikat članstva, samostojen in neodvisen od državnih, politič-nih in poslovnih oblasti. Da bi lahko uveljavljali zahteve sindikalnega članstva, v Občinskem svetu Zveze sindikatov Grosuplje krepimo medsebojno informiranost o dogajanjih v naših Osnovnih organizacijah. Na osnovi zahtev nažega članstva lahko na sejah predsed-stva OS ZS sprejemamo različna stališča, pobude in zahteve za reševanje posamez-nih aktualnih zadev. O sklepih predsedstva obveščamo predsednike osnovnih organizacij, ter na ta način animiramo članstvo, da zahtevajo uresničevanje predlaganih sklepov tudi preko svojih delegatov na sejah delavskih svetov. Zborov združenega dela in na Skupščinah samoupravnih interesnih skupnostih. Ceprav ta povezava v vseh sredi-nah še ni v celoti zaživela, pa smo lahko zadovoljni, da se članstvo ponovno zaveda, da je naša moč tudi v delegatskem sistemu. Člani sindikata, delegati na različnih nivojih, ne smemo več dopuščati, da bodo posamezne birokralske strukture razpo-lagale z rezultati dela naših delavcev in, da bodo delegatske skupščine samo kulisa za sklepe, ki jih je nekdo oblikoval po svoji meri. Predsedstvo Občinskega sveta ZS Grosuplje se zato večkrat poslužuje tudi meto-de direktnega seznanjanja delegatov s sklepi in stališči sindikata. Odziv delegatov, posebno v Zboru združenega dela občinske skupščine nam kaže, da smo na pravi poti. Vodilo našega predsedstva je, da spremljamo dogajanja in se vključujemo po-vsod tam, kjer smatramo, da bi bili lahko prizadeti interesi članstva. Tako smo se člani predsedstva po hitrem postopku sestali tudi v petek 9. junija 1989, ko smo bili seznanjeni z zahtevami za povečanje prispevnih stopenj v neka-terih SIS in sicer za: — izobraževanje iz sedanjih 4,98% na 5,73%, — ottoško varstvo iz sedanjih 1.02% na 1,56%, — socialno skrbstvo iz sedanjih 0.68% na 0,76%, — kultura iz sedanjih 0.29% na 0,36%, — telesna kultu.-a iz sedanjih 0,10% na 0,16%. Izvršnemu svetu Skupščine občine Grosuplje, kateremu je bil predlog strokovnih služb SIS namenjen, smo ob tem posredovali naslednja naša stališča: 1. Predsedstvo Občinskega sveta ZS vztraja, da se morajo vse spremembe pri-spevnih stopenj sprejemati na Skupščinah posameznih SIS, ne pa na njihovih odbo-rih in komisijah, ki nimajo te pristojnosti. Pred zasedanjem skupščin naj IS SO pridobi in oceni dosedanjo realizacijo fi-nančnih planov in smotrnost potrebe teh sredstev, oceni pa naj tudi ali so vse po-stavke v programih SIS nujno potrebne, oziroma katere postavke je možno črtati. Te ocene naj se posredujejo delegatom pred zasedanjem skupščin, saj se gospo-darstvo realno dodatno obremenjuje, kljub temu, da stalno govorimo in obljublja-mo ravno nasprotno, to je — razbremenitev gospodarstva. 2. Predsedstvo vztraja na stališču, da se OD v negospodarstvu mesečno usklajuje in uskladi z OD v gospodarstvu, ne glede na možne izgube v posameznih družbenih dejavnostih ob polletju. 3. Predlagamo, da Izvršni svet SO pred sprejemom novih prispevnih stopenj v družbenih dejavnostih, preveri možnost zmanjšanja stopenj v SIS materialne proiz-vodnje, oziroma prouči možnost prerazporeditve teh sredstev v družbene dejavno-sti. Ocenjujemo, da so SIS materialne proizvodnje v bistveno boljšem gmotnem po ložaju kot SIS družbenih dejavnosti, pa čeprav bi moralo biti v dosedanjih zaostrenih časih ravno obratno. 4. Smatramo, da ni sprejemljiv predlagani dvig prispevnih stopenj v SIS telesne kulture, kulture in otroškega varstva, dokler se ne osvoji večjo participacijo korist-nikov, saj bi morali ekonomsko močni koristniki plačevati v nekaterih primerih 100% ekonomsko ceno posamezne Storitve. Pri določanju cen teh storitev bi se mo-ral upoštevati le socialni moment koristnika. Predlagamo, da navedene SIS v tem smislu takoj pristopijo k določitvi novih cen, za tem pa naj se ugotovi ali je sedanja stopnja prava ali ne. 5. Prispevne stopnje interesnih skupnosti se morajo mesečno usklajevati z dovo-ljeno porabo. 6. Izvrtnemu svetu SO predlagamo, da prouči, koliko časa se finančna sredstva zadržujejo na SDK, kotiko na ta račun gospodarstvo občine izgubi in kam gredo ta sredstva. Na takšna stališča predsedstva Občinskega sveta ZS je prišlo do negativne reakci-je v strokovnih službah SIS in do tolmačenja, da je občinsko vodstvo sindikata proti povečanju osebnih dohodkov v družbenih dejavnostih tudi v nekaterih šolah. to se je pokazalo tudi na rednem posvetu predsednikov osnovnih organizacij sindikata delavcev s področja vzgoje in izobraževanja, na katerem so bili prisotni tudi pred-stavniki strokovnih služb SIS in IS SO. Predsedniki OOZS so šele na posvetu izvedeli za kompletne sklepe predsedstva in spoznali, da tudi predsedstvo podpira zahteve delavcev v družbenih dejavnostih, posebej še, da se njihov osebni dohodek mesečno usklajuje z osebnih dohodkom delavcev v gospodarstvu. To zahtevu je predsedstvo sprejelo že v mesecu marcu 1989 in je bila v skupščini tudi potrjena. Sprejeta pa je bila tudi zahteva predsedstva Občinskega sveta ZS, da se delegati občine v skupščini SRS zavzamejo za enotno financiranje zdravstva, šolstva in socialnega skrbstva na nivoju republike. Na posvetu se je ponovno pokazalo, kako upravičena je zahteva sindikata, da čimprej pride do reorganizacije v samoupravnih interesnih skupnostih. Če strokov-ne službe in posamezni delavci, ki so plačani za to, da pravočasno pripravljajo pred-loge planov posameznih SIS in poskrbijo, da bodo delavci lahko odločali na osnovi strokovno argumentiranih predlogov, tega niso sposobni zagotoviti, bodo morali delegati spregovoriti tudi o tem. V času, ko se vsi ukvarjamo z zaostrenimi pogoji poslovanja, ko morajo delavci v gospodarstvu vlagati vse napore in iskati notranje rezerve, da bi lahko prodajali svo-je proizvode pod pogoji trga, se v družbenih dejavnostih še vedno najdejo posamez-niki, ki mislijo, da povečane prispevne stopnje ne pomenijo novega obremenjevanja gospodarstva in da zato gospodarstva o tem ni potrebno niti vprašati, oziroma sma-trajo, da se lahko neto OD delavcem zmanjša, ne da bi delavci za to vedeli. V času, ko se krepi vloga dejavnosti sindikata, je predsedstvo Občinskega sveta pred zahtevno nalogo usklajevanja posameznih interesov, da ne bomo prišli v polo-žaj, ko bodo delavci stavkali zaradi neargumentov in nesamoupravno sprejetih obremenitev gospodarstva. Od delavcev v negospodarstvu zato v predsedstvu Občinskega sveta ZS Grosup-lje pričakujemo, da bodo tudi sami zahtevali zmanjšanje vseh nepotrebnih stroškov, oziroma zahtevali spremembo sistemske zakonodaje, ki v nekaterih primerih tudi povzroča nepotrebne stroške. Clani predsedstva se bomo tudi v bodoče borili proti birokratskim odnosom v naši družbi, od osnovnih organizacij ZS, posebej še v družbenih dejavnostih, pa pri-čakujemo, da ne bodo nasedali demagogiji tistih, ki so dobro plačani za to, da jim zagotove normalne pogoje za delo in da praviloma o tem sproti obveščajo vse tiste, ki te pogoje zagotavljajo z svojim prispevkom. Predsednik Občinskega sveta ZS Franc Štibernik