URN_NBN_SI_DOC-UOCUYEAP

D IJA K I NA DELOVNI PRA KSI V UNIVERZITETNI K N JIŽN IC I MARIBOR Cirila Gabron-VuJc Ko so bili v SR Sloveniji v letu 1981' sp rejeti vzgojno-izobraže- valni program i na srednji stopnji, se je U niverzitetna knjižnica M a­ ribor začela takoj p rip rav ljati na naloge, ki jih je m orala začeti iz­ polnjevati na začetku šolskega leta 1982/83. S kupaj z DBM smo p ri­ pravili program e za dijake splošne k u ltu rn e usm eritve. S šolskim letom 1982/83 je usm erjeno izobraževanje vpeljalo tudi pouk po­ sebnih knjižničarskih predm etov, pri čem er je še posebno pom em ­ ben pouk teh predm etov za dijake splošnega k ulturn eg a program a (knjižničarstvo, knjigarstvo in organizacija k ulturn ega življenja). K er je knjižničarstvo končno prišlo v vzgojnoizobraževalni pro­ ces, sm o se na naše naloge v njem dobro pripravili. N atančno smo pregledali učne načrte, ki so jih ob strokovnem sodelovanju knjiž­ ničarjev priprav ili na Zavodu za šolstvo SRS. N ačrte sm o prilago­ dili delovnem u procesu v knjižnici, tako da smo ustvarili življenj­ sko in gibčno paralelo med šolsko teorijo in prakso v knjižnici. M enili smo nam reč, da m ora knjižnica dijaku, ki bo prišel na prakso, do popolnosti odpreti svoj življenjski u trip in svoje strokovno in kultu rno ozračje, predvsem pa ne sm e biti takega ozračja, ki bi di­ jak u ustv arjalo občutja, da gre za razkorak m ed poukom v šoli in praktičnim delom. Obstoječe učne načrte sm o zato vzporedili s katalogom del in opravil U niverzitetne knjižnice M aribor. Slo nam je predvsem za to, da bi dijaki spoznali celoten delovni proces v knjižnici. P ri tem pa smo upoštevali težavnostno stopnjevanje, tako da sm o prakso raz­ delili na stopnje, stopn je pa prilagodili učnim načrtom posam eznih letnikov. Tako se na prim er dijaki drugega letnika na praksi se­ znanijo s splošnim i delovnim i procesi v knjižnici in opravljajo najpreprostejša dela in opravila, s tem pa se že p rip rav ljajo na drugo stopnjo, ki te rja določeno znanje in pripravljenost. 148 K n již n ic a 28(1984)1-2

RkJQdWJsaXNoZXIy