J. E. Bogomil Prijetna zabava. 6. Naredi si košarico! fzemi kos papirja. Obreži ga, da bo na vseh šlirih straneh enako dolg in da bodo koti vsi enako veliki. Kako imenujete v šoli tako podabo? To ie kvadrat. Sedaj pa poslušaj, kako hitro si \z njega naredil košarico. Leto 30__________ANGELČEK__________Slran 87 Prepogni kvadrat čez sredo. Tako dobiš na sliki zaznamovano črto Et'. Zdai pa papir spet raz-tegni, da imaš pred sabo cel kvadrat. Nalo upogni rob AB tako, da pride 3 15 ravno na srednje črlo ^ I & (EF). Ravnotako upogni 7| lt 8 spodnji rob kvadrata ® ; . H (CD), da pride na EF. , \ Tako dobiš spet dve novi E ..........j...........|------j~.......... e črti (OH in IJ). Kvadrat j ? zdaj spet razgrni. Upogni / ''¦.....—-r—¦—|------- I zdaj kvadrat tako, da 1^1 dobiš novo črto, ki ti jo q_____!-------!------1____l L) kaže na sliki št. 1—2, 4 2 6 položi na to črto rob ^4Cin BD. Tako dabiš črti 3—4 in 5—6. Kvadrat spet raztegni! Zareži vanj s škarjami toJiko, kolikor ii kažefo debele črte 'S-/', il—8 6—10 in /—'J. Vzemi zdaj v roke lepilo in prilepi (pripopaj) odstrižene kosovc na ostali papir. Naen-krat imaš pred seboi čedno škailico. Če odstrižcš Sc kos papirja in narediS ročaj, imaš v roki košarico. Če pa narcdiš pokrov in ga prilepiš na vrh roba, pa imaš skrinjico. Kar hočeš. Upam, da si me razumel. 7. Vetraica. Zopet si vzemi enako obliko papirja, ki je kvadrat. Zdaj pa upogni ta kvadrat drugače, v diago-nali. To se pravi: Upogni ga tako, da boš dobil rob v smeri AD in CB. Potem pa žkarje v roke! Obe diagonali zastriii približno toiiko, koliior kažejo debele črte. Kar \e samo s črticami zaznamo-vano, pa pusti! Nato zvij robove skupaj, kakor ti Stran 88___________ANGELČEK___________Leto 30 kažejo puščice. Potnni: Zvij in nič ne upogni! Vsc štiri vogle [A. B, C in D) upogni tako drugega na dru- gega, da jih boš lahko prcbodel z buciko (knofljico). Z njo prebodi tudi sre- r_____________^_ dino kvadrata, priirdi bu- \/ ciko na močno, gladko y palico, pojdi ven na zrak f *- in veternica se bo su» *¦ kala, da bo veselje. Y f "V 8. Sestavljanje. f r\. Sedaj pa še nekaj /_______^ \ teijega! C o Vzemi v roke par razglednic. Naiboljše ka» ko skupino otrok ali skupino živali ali kako pokraiino, grm cvetja ali kaj podobnega.. Obe razglednici nalepi na bolj trd papir. Potem, _______l____________ ko se bo lep posušil, vzcmi v roke škarje ali pa oster nož in razstriži ali razreži razglednico v maniše dele. Pa ne v premajhne! Nekako takole, kakor kaie slika. Leto 30__________ANGELčEK Stran 89 Lahko razrežeš seveda tudi drugače. Narediš lah-ko trikotnike ali pa čisto poljubne oblike vecie ali manjše. — Dozdaj še ni s tem nič težavnega, kajne ? Zdaj se bo pa pričelo. Koščke, ki si iih nastrigel ali narezal, zmešaj! Nato pa poskusi, da spet napraviš d preišnjo sliko. Ne rečem, da \o ne boš sestavil. Ampak ^M tako lahko ne bo šlo, kakor si ti misliš. Malo truda H bo že treba. H Če imaš dve enaki razglednici in si eno raz- ^M režeš, drugo pa pustiš celo, da lahko nanjo gledaš, H ti bo delo precej olajšano, Zanimivo zabavo bos imel. ^M (Nadafjevanje,) ^H