76 merov Glasbena literatura za harmonsko analizo Martine Bel- ković (2008) in Zbirko primerov za solfeggio v srednjih glasbe- nim šolah Alide Jakopanec (2009). S tem je nekako zapolnjena zbirka priročnikov in učbenikov v hrvaškem jeziku, potrebnih za pouk v glasbenih šolah. Tihomir Petrović je tudi urednik pesmaric kot tudi zbirke Hrvaške cerkvene pesmi (2001), katere izdaja je bila posvečena 300-letnici tiskanja notnega zbornika Društvo hrvaških glasbenih teoretikov (DHGT) je bilo ustanov- ljeno 1997. leta v Zagrebu. Po Statutu so njegovi člani preda- vatelji teoretskih predmetov v glasbenih šolah vseh stopenj, učitelji glasbene umetnosti, kulture in zgodovine in tisti, ki raz- iskujejo glasbeno teorijo na katerikoli način. Trenutno imajo 300 aktivnih članov. Ustanovitelj in predsednik Društva je Tihomir Petrović, učitelj teoretskih glasbenih predmetov na Glasbeni šoli Vatroslava Li- sinskega v Zagrebu, kjer je tudi njihov sedež. Cilj in namen Društva je raziskovanje glasbene teorije, po- sodobitev pouka in predavanj glasbenih teoretskih predme- tov, glasbene umetnosti in kulture. Vse to se kaže v izdajanju pedagoške literature. Avtor večine njih je prav ustanovitelj in vodja Društva, Tihomir Petrović, ki je 1998 objavil prvo iz- dajo knjige Nauk o glasbi in katere druga in razširjena izdaja je izšla 2005. To je priročnik, ki je namenjen vsem ljubiteljem glasbe. Ta v dvanajstih poglavjih seznani bralca s temeljnimi glasbenimi pojmi in fenomeni. Potem (isti) avtor v rednih in- tervalih izdaja učbenike in priročnike za pouk, šolo: Nauk o kontrapunktu (2006), Od Arcadelta do Tristanovega akorda / Nauk o harmoniji (2008), Osnove teorije glasbe (2009) in Nauk o glasbenih oblikah (2010). Društvo je izdalo tudi zbirko pri- Društvo hrvaških glasbenih teoretikov Irena MiholiË Hrvaška akademija znanosti in umetnosti, Institut za etnologijo i folkloristiku, Zagreb irenamiholic@gmail.com Tihomir Petrovic ´ 77 PoroËila spodbuda in ustvarjanje nove literature v hrvaškem jeziku ter hrabrenje podpori znanstvenoraziskovalnega dela na področju glasbene teorije. Revija je v celoti posvečena glasbeni teoriji in na enem mestu združuje teme glasbene teorije in metodiko njenega poučevanja, recenzije strokovne glasbene in glasbeno teoretične literature in zanimivosti, povezane z glasbo, ureja pa jo ustanovitelj Društva T. Petrović v sodelovanju z akade- mikom prof. dr. N. Gligom. Društvo organizira tudi predavan- ja, seminarje in delavnice za učence in učitelje, ki jih spet v glavnem vodi spiritus agens DHGT T. Petrović. Organizirajo tudi srečanja in tekmovanja učencev iz teoretskih glasbenih disciplin. Dve leti zaporedoma organizirajo Sedem dni teorije glasbe, manifestacijo, ki se odvija na več lokacijah od oktobra do novembra. Poleg predavanj na različne teme kot so npr. simbolika v glasbi, kako glasba nastaja, metodika pouka idr., ki jih prireja Tihomir Petrović, se porajajo tudi nove izdaje: nosi- lec zvoka/zgoščenka WE Vladimirja Bodegrajca in didaktične igre za solfeggio Glasbenik, ne jezi se! Z izdajo in promocijo knjige Zlati rez in Fibonaccijevo zaporedje v glasbi 20. stoletja Sanje Kiuš Žuvela, ki je nastala na osnovi magistrske diplome na Oddelku za muzikologijo Glasbene akademije Univerze v Zagrebu (2009; Načela zlatega reza kot vir vsebine v glasbi 20. stol.; mentor red. prof. dr. N. Gligo), Društvo aktivno pomaga mladim raziskovalcem v njihovem znanstveno raziskovalnem delu in jih spodbuja k objavam in v korist ustvarjanja čim bolj bogate strokovne literature v maternem jeziku. Objave takih del so obenem cenjen prispevek svetovni muzikološki literatu- ri, avtorica sintetizira razmišljanja o tej temi, razpršena v različ- nih besedilih in gradivih, obenem pa prinaša tudi svoj pogled, izkušnje in razmišljanja, ki slone na analizah del svetovnih in domačih (hrvaških) skladateljev. Za vse polnoletne državljane, ki se želijo glasbeno opismeni- ti, organizira Društvo Šolo glasbene teorije na treh stopnjah: začetna, nadaljevalna in zaključna, ki vsebujejo spoznavanje glasbenih osnov kot tudi primere branja in pisanja not pa vse do osnov harmonije in kontrapunkta. Celotno delo Društva si lahko ogledate na njihovi spletni strani (www.hdgt.hr). (iz hrvaščine prevedel F . Križnar) Cithara octochorda (Dunaj, 1701). Obhajanje obletnic se vidi tudi v drugih izdajah Društva, posebno še v prevodu knjige Ester Meynell: Mali letopis Anne Magdalene Bach (Die kleine Chronik der Anna Magdalen Bach) v prevodu Vesne Vančik, s katero so leta 2000 praznovali 250-letnico smrti J. S. Bacha. Šest let kasneje so z izdajo knjige Stefan Kunze: Wolfgang Amadeus Mozart/Simfonija v g-molu, KV 550 v prevodu Branka Ivanko- vića proslavili 250-letnico Mozartovega rojstva. Fascinacija nad Bachovo umetnostjo je prinesla izdaji še dveh prevodnih knjig. Knjigo Ludwiga Prautscha: S tem stopam pred tvoj prestol / Fi- gure in simboli v zadnjih delih Johanna Sebastiana Bacha (Vor Deinem Thron Tret ich hiermit. Figuren und Symbole in den le- tzten Werken Johann Sebastian Bach) v prevodu Irene Horvatić Čajko. Društvo je to delo izdalo leta 2005, leta 2008 pa še delo Hansa Heinricha Eggebrechta: Bachova umetnost fuge. Pojav in razlaga v priredbi in prevodu Nikša Glige. Prispevek njihovim muzikološkim izdajam je dopolnjen z izidom knjige Carla Da- hlhausa in Hansa Heinricha Eggebrechta: Kaj je glasba? (Was ist Musik?) v prevodu Maje Petrović (2009). Vse te njihove iz- daje so dobrodošel prispevek še vedno maloštevilni strokovni literaturi v hrvaškem jeziku, posebno še njihova revija Theoria, ki izhaja enkrat letno in v kateri se vidi izpolnjen še eden od ciljev Društva: