S SEJE OBČINSKE SKUPŠČINE Urejanje stavbnih zemljišč tako in drugače Zbori občinske skupščine so tokrat zase-dali ločeno. Na dnevnem redu vseh zborov je bilo poročilo o realizaciji urejanja stavbnih zemljišč v preteklem letu, delega-ti pa so razpravljali tudi o planu za tekoče leto. Delegati zbora KS so po izčrpnem uvo-dnem poročilu oba dokumenta sprejeli. Opozorili pa so predvsem na sočasno ozi-roma vzporedno gradnjo primarnih komu- Delegati zbora KS o tovarni asfalta Na zadnji seji zbora krajevnih skupnosti občine so med drugim razpravljali in sprejeli odlok o spre-membi in dopolnitvi odloka o spre-jetju generalnega plana urbanistič-nega razvoja mesta Ljubljane za do-ločitev območja Smodinovec. S sprejetim odlokom, ki ga mora potrditi tudi Skupščina mesta Ljub-Ijane, se ukinja zazidalni otok ŠM 4 Smodinovec s površino 7,7 ha, obli-kuje pa se območje Smodinovec s površinami 38,4 ha. Na osnovi geo-loških raziskav je namreč ugotovlje-no, da je na tem področju dovolj rezerv kvalitetne gline, ki bodo ob 5 kratni povečavi kapacitet opekar-skih obratov zadoščale za 50 let. Ob opekarni Indop, ki je danes odlaga-lišče jalovine glinokopa, na območ-ju krajevne skupnosti Brdo, naj bi stala avtocestna baza. Delegati zbo-ra krajevnih skupnosti pa so se od-ločali tudi o lokaciji tovarne asfalta in sklenili, da je lokacija v opuščeni odkopni jami glinokopa opekarne Indop v zazisalnem otoku SM 5 na območju naše občine, v KS Brdo, izmed vseh možnih Iokacij najpri-mernejša in tudi realna. Ljubljanski urbanisti so zato že izdelali lokacij-sko dokumentacijo za tovarno asfal-ta za začasno dobo obratovanja 10 let. nalnih vodov, kajti v primeru izgradnje soseske BS-1 in BS-2 se kaj lahko zgodi, da zgrajena individualna soseska ne bo mogla »zaživeti« brez osnovne komunalne opreme. Razmišljati bi zatorej veljalo tudi o vzpostavitvi takšnega načina financiranja izgradnje osnovnih komunalnih vodov, ki naj bi v okviru mesta Ljubljane zagotavljal izenačenost pogojev gradnje. Več vpra-šanj, na katera so sicer dobili odgovore oziroma pojasnila pa so delegati namenili tudi gradnji oziroma težavam nekaterih sosesk. Komite za urejanje prostora in varstva okolja je zavzel stališče do proble-malike posameznih sosesk, ki je tako ak-tualna in s tem v zvezi predlagal akcijski program izvajanja komunalnega razvoja, katcri pa mora biti usklajen znotraj izva-jalca. S tem programom, takšnega mnenja so bili tudi delegati, pa je treba pristopiti takoj. Zavod za urejanje stavbnih zemljišč pa mora o problematiki urejanja prostora vsake 3 mesece poročati članom izvršnega sveta. Nekaj podobnih problemov, kot so jih iznesli delegati zbora KS pa je bilo slišati tudi v razpravi na družbenopolitičnem zboru. Velja pa še posebej podčrtati pri-pombe, ki so jih že odločno izpostavili člani predsedstva OK SZDL (tudi ta organ je temeljito obravnaval oba dokumenta) in se nanašajo na del pisnega poročila o po-glavju problematike pridobivanja nepre-mičnin. Zavod namreč navaja med dejav-niki, ki zaviralno posredno vplivajo na ne povsem realiziran program v letu 1980 tudi nesprejetje podzakonskih predpisov in premajhno angažiranost upravnega or-gana pri pridobivanju zemljišč. Te naved-be so seveda povsem pavšalne, zato so delegati ponovili odločno zahtevo pred-sedstva OK SZDL, da se konkretno izpo-stavijo tisti normativni dokumenti, ki lah-ko pripomorejo k učinkovitejšemu razre-ševanju problemov (pobude naj bi sprožili naši delegati v mestni kot republiški skup-ščini, če bi se izkazalo za potrebno urejati določene akte), glede druge splošne ugo-tovitve pa je prav tako potrebno, da Zavod za urejanje stavbnih zemljišč konkretno opredeli vrzeli, zaradi katerih upravni or-gani niso po njihovem mnenju učinkoviti. Sprejet je bil sklep, da se do naslednje seje o tem pisno informira družbenopoli-tični zbor.