URN_NBN_SI_DOC-UJLIHGCV
Bticherei und Bildung. Reutlingen. XVX/1964, 12 št., 544 + 1000 str. 8°. Revija je hkrati strokovni časopis zveze nemških ljudskih knjižničarjev in vestnik združenja nemških ljudskih knjižnic. Vsaka številka ima dva dela: strokovno gradivo in obravnave novih knjig (Besprechungen). Čeprav je mo rala revija prav v tem letu zaradi fi nančnih težav občutno zmanjšati tako revialni del kakor tudi obravnave no vih knjig, je njen obseg še zmeraj spo štovanja vreden. Za vsebino revije je dovolj značil no že njeno ime. Nemško ljudsko knjižničarstvo je v svojih temeljnih izhodiščih namenjeno najširšemu iz obraževanju nemškega ljudstva; iz teh osnov živi tudi revija. Vendar je treba takoj pristaviti, da to ljudsko knjiž ničarstvo nima potez cenenega entuzia- zma niti pedagoškega pomočništva (dasi revija načenja tudi problem re forme nemškega učno-pedagoškega sistema). Kljub nekaterim redkim na buhlim manifestacijam razsvetljenske vloge knjižničarstva, ki pa so kot re likti nemške družbene preteklosti ra zumljive, je revija vendarle zelo živa, na dovolj visoki ravni, predvsem pa zanimiva, ker načenja ob knjigi in knjižničarstvu še vrsto drugih kultur nih problemov; pusta skorajda ni. Iz revije je razvidno, s kolikšno prizadetostjo bi se nemški ljudski knjižničarji radi z ustrezno organiza cijo in vsebino svojih knjižnic doko pali do najširših plasti nemškega ljud stva in to v smislu sodobnega obliko vanja poučene družbe. Zato ni nič čudnega, da v reviji posvečajo obširne razprave in članke sovjetskemu in ameriškemu sistemu izobraževanja z ljudskimi knjižnicami, da bogato do kumentirano (tudi s slikovnim ma terialom) prikazujejo sistem knjižni čarstva v CSSR, na Švedskem in Dan skem, da budno spremljajo spremem be zakonov o knjižnicah v raznih deželah. Vseskozi je razvidna skrb, da bi nemška družba ne bila prikrajšana za splošno izobraževanje, da bi je ne pre segli le sovjetska ali ameriška družba, marveč tudi ne družbe manjših, pred vsem skandinavskih dežel. V reviji je prisotno tudi prizadevanje za demo kratizacijo, ki naj bi ne bila zgolj po snemanje tujih vzorcev (predvsem an glosaških), za premagovanje polpre tekle dediščine, vse to pa v pluralistič nem političnem sistemu in večkon- fesionalnosti. Ob tem je treba reči, da je izobraževalni vlogi nemškega ljud skega knjižničarstva imanentna na predna nota in, lahko bi rekli, rahla leva usmerjenost. V reviji so obširna poročila o zbo rovanjih knjižničarjev s precizno na kazanimi nalogami, temeljite študije o vlogi knjižnice v mestu in na vasi, opisi novih knjižničnih zgradb s foto grafijami in načrti (Duisburg, Darm stadt, Wolfsburg, Goteborg), obdelave specialnih knjižničarskih problemov (služba bralcem, mehanotehnični apa rati, mladinska književnost, poljudna znanost v knjižnicah, delo z najmlajši mi bralci, diskoteke, trakoteke in foto grafske zbirke). 107
RkJQdWJsaXNoZXIy