Stran 413. Obrtnija. Dovožne ceste. Ker se naši čitatelji gotovo zanimajo za vse, kar se tiče nove bohinjske železnice, objavljamo tu načrt zakona o dovoznih cestah k bodočim kolodvorom te železnice. Ta zakon se glasi: § 1. Izrečejo se za železniške dovozne ceste one javne, v ta namen pripravljene ali na novo zgrajene ceste, katere vežejo železniške kolodvore in postaje z najbližjo, dosegljivo, sposobno javno cesto ali z najbližjim obljudenim krajem po načinu, ki popolnoma odgovarja prometnim potrebam. K vsakemu kolodvoru in k vsaki postaji sme voditi le ena, določilom tega zakona podvržena dovozna cesta. Prostorišča pred kolodvori in postajami, ki so potrebna za osebni in vozni promet, kakor tudi vozne rampe in dovozi med višje ležečimi kolodvori, postajami in potrebnimi prostorišči pred njimi po eni strani in nižje ležečimi dovoznimi cestami po drugi strani ali obratno, prištevajo se k sestavinam železnice in ne k dovoznim cestam. § 2. Dovozne ceste h kolodvoru in postajam, kojih stališče se je oblastveno določilo, se zgrade in vzdržujejo, ako dotično železniško podjetje ali kaka druga fizična ali juridična oseba vsled pogojev koncesije ali pa vsled pogodbe ni v to obvezana — potom skladanja: a) železniškega podjetja; b) cestnih okrajev, skozi katera vodi dovozna cesta, ali c) se njihovega okoliša dotika; d) posestnikov trgovskih in industri-alnih podjetij, rudnikov, fužin in lesovja, kateri imajo posebno korist od železniške postaje, in sicer tudi če leže ta podjetja ir* posestva izven cestnih okrajev, ki spadajo pod določilo b). V kolikor se drugače ne pogodi, prenašati imajo pod a) in 6) navedeni skladni činitelji' vsaki po 1/s in pod c) in d) navedeni skupno */8 stroškov, h katerim spadajo tudi oni za nakup zemljišča. Za dovozne ceste, katere po svoji legi nudijo sosednim okrajem in sosednim občinam posebne koristi, tudi ako se ne dotikajo njih okoliša, se smejo tudi ti okraji ali občine pritegniti k skladanju do-tične tretjine stroškov. Zgradba in vzdržavanje dovoznih cest, katere služijo samo v korist železniškega podjetja, indu- j*. Stran 414. strijskih podjetij ali drugih zasebnikov, prepuščena je le tem udeležencem. § 3. Za zgradbo, vzdrževanje in upravo dovoznih cest, ima skrbeti s smislu določil, veljavnih za okrajne ceste, oni cestni odbor, v Cigar okraju leži dotična cesta. Sploh se uporabijo določila zakonov, ki so veljavni za zgradbo in za vzdrževanje javnih neeraričnih cest, tudi za dovozne ceste k železnicam, v kolikor ni drugače določeno s pričujočim zakonom ali v kolikor iz posebnih prometnih okoliščin ne odloči druga deželna politična oblast sporazumno z deželnim odborom, § 4. Ob zgradbi novih železnic, novih kolodvorov ali železniških postaj, skrbeti ima politična obhodna komisija, v katero je poklicati odposlanca deželnega odbora, zastopnike dotičnih cestnih odborov in občin, kakor tudi druge udeležence, da se dožene sporazum-ljenje glede smeri, dolgosti, širokosti in drugih gradbenih okoliščin železniške dovozne ceste; ako ne pride do sporazumljenja, razsodi vlada sporazumno z deželnim odborom.