Žid Mousa in Turek Mustafa V Sirskej deželi na Jutrovem je iivul Turek, Hadži Mustafa imeaovtfl Kupčeval je s kozjo dlako in 8i pridobil toliko preniofcnja, da se je mog« prištevati k najbolj imovitim trgovefem doniačega juesta Hamaha. Da bi^M za tollko srefo zahvalil proroku, uainenil se je na romarski pot v mesto Me^J Njegora družina nij biJa obila, razvtm aene je imel saino še dva stižuja. V ker žena flij hotela ostati gaina douia, nego je želela ž njim obiskati grob Mohameda proioka, zato je mož prodal, kolikor je iinel koisje dlake nabraue, Tzel je ženo in snžnja s6 soboj ter J6 ostavil prazno UUo brez varuha. Samo nekaj je skrbelo Mustafo, iu to je bilo, kara bi za čas svojega potOTanja 'skril svoje novce. Se soboj je jemati uij kazalo, ker bi ga v puščavi lchko uapadli Beduini iu bi ga oropiiJi; doma je pustiti tudi iiij varno, ker je hiža brez Taniha; zvesteiuu prijatelju je zanpati je bilo se mauj mogoCe, kor prarega prijatelja uij inifl nobeuega. Vo dolgeui premislje-Tanji si nekaj izmisli, knr se uiu ju najboljSe zdclo. Vse STOje uovce (denarje) lepo zavije in dane v petero loncev, katere poteta z in&sloui do vrha uapolui. Te loace oducse t hiSo svojoga soseda, žida Mouse, proseč ga, naj uiu je brani, doklcr se vme od grolia, ker v loueih inia pripravljeiio maslo za zimski 5a9. A po teži teh posod je Mousa kmaln spozual, da je v loncib. vse kaj dntsega nego-li maslo. Kornaj se ju Mustafa h doina odpraril m z npko reijo karavano v Dauiask odpotOTal, uže je žid lonce pregledal, nov™ iz ujil pobral in je z uiasloin zopet do Trha tako zalil, rorok Mohamed!" Žid je moml opico vzeti in sodojjo zapustiti, saj je bilo dovolj izpričaoo, da je ta žival njegov pravi sia! Kaj je bilo zdaj židu početi. ko si je pritožil sramoto ? Tudj nij liUo upati, da bi si s hudiin pridobH sina nazaj; poskusil je tedaj z dobrim. Ko se oaredi noC . obišč-e skrivaj soseda. poiiuja mn novce z obresti nazaj, ako mn da preljubega sina. Ker je Turek s tem dosegel, kar jo namerjal, zat6 je tad v to privolil, samo to si je isgovoril. da mora Monsa otroka ae to noS skriraj odpeljati in z tso evojo družino odpototati. Tako se je tndi zgodilo. A Turki so prisegali na ta (udež, ter so rokli, da se je vse to zgodilo v Mo-bamedovo slavo in češCenje. Židje so bili od te dobe tako zaničeTani, da so moraii vsi iz mosta pobegniti. Odsihmal ima mesto Hamah samo tnrške pre-bivalce. A zgodba uii, da nij nihče Uko zrit, da mu ne bi naSel jednakega soInCiii svit. F. Rup