DOBER DAN NAŠ OBČAN Spominki in stabilizacija Prodajalna spominkov »Dom« na Titovi je na dokaj prometnem kraju, hkrati so tudi njene izložbe dovolj pri-vlačne, da kupcev ne manj-ka. Drobni spominki in drugi predmeti umetne obrti so ži-vopisani in zanimivi tako za Ljubljančane kot za tujce. In vendar prodaja ne gre vedno kot po maslu. Poznajo se prazniki, poznajo se sušni meseci in ne nazadnje tudi stabilizacija. O tem smo spraševali Marjano Šemrov, dolgoletno prodajalko v tej trgovini. - Naša dežela je nasploh znana po ličnih spominkih, kaj pa menijo tujci? »Vsakemu se zdi izbira pe-stra, če mislite na jugoslo-vanske spominke, drugače pa je s slovenskimi. Ne mo-remo se pohvaliti, dajih ima-mo veliko, ker naša domača obrt počasi zamira; poglejte, že čipk je iz leta v leto manj!« - Kaj gre najbolj v promet? »Čipke, vezenine, prti, ma-jolike, keramika, glasbene skrinjice.« - To najbrž kupujejo predvsem tujci. Kateri tujci so najboljši kupci? »Predvsem Nemci, med-tem ko se naši slovenski iz-seljenci vsako leto bolj prito-žujejo čez cene, saj zelo gle-dajo nanje.« - Pojdiva še v domače lo-ge. Kaj kupujejo naši Ijudje? »Praktične predmete, co-pate, keramiko, prte.« - Kdaj najbolj bogato ža-njete? »Decembra, ko naredimo dvakrat več prometa kot obi-čajno. Letos smo prodale za sto starih milijonov, v običaj-nih mesecih pajih ustvarimo le 50.« - Kako je bilo 8. marca? »Slabše kot druga leta; stabilizacija je zakorakala tu-di med spominke. Kupovali so le cenejše predmete, mo-ški pa so se sploh slabo odrezali. Eden je celo izjavil: ,Saj je dovolj, če ji kupim ro-žico' in odšel iz prodajalne.« - Kdo pa je potem kupo-val za ta praznik? »Ženske in otroci za svoje tovarišice...« Tako v prodajalni Dom krepko občutijo stabilizacij-sko obnašanje naših obča-nov in težko pričakujejo po-letje, ko se bo k nam spet vsulo tujih turistov. Da bi bila izbira pestrejša pa se tudi trudijo, saj v Domu vedno za-sledimo kaj novega, simpa-tičnega in hkrati praktič-nega. A. Adamič