Smernice za uporabo digitalne tehnologije pri predmetu LIKOVNA UMETNOST 1 Zbirka Smernice za uporabo digitalne tehnologije ISSN 2784-5648 Smernice za uporabo digitalne tehnologije pri predmetu likovna umetnost Publikacija je posodobljena verzija gradiva: Smernice za uporabo IKT pri predmetu likovna umetnost ( 2016). Avtorja: mag. Natalija F. Kocjančič in Primož Krašna, Zavod RS za šolstvo Strokovni pregled: Katja Gajšek, Osnovna šola Hruševec Urednica: dr. Inge Breznik Jezikovni pregled: Mira Turk Škraba Izdal in založil: Zavod RS za šolstvo Predstavnik: dr. Vinko Logaj Urednica založbe: Andreja Nagode Spletna izdaja, 2. verzija Ljubljana 2021 Publikacija ni plačljiva. Publikacija je dosegljiva na www.zrss.si/pdf/DTsmernice_likovna_umetnost.pdf ------------------------------------------------------ Kataložni zapis o publikaciji (CIP) pripravili v Narodni in univerzitetni knjižnici v Ljubljani COBISS.SI-ID 69206019 ISBN 978-961-03-0559-0 (PDF) ------------------------------------------------------ 2 Vsebina A – Izpis iz učnega načrta, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu likovna umetnost/likovno snovanje ………………………….………….…...…. 4 A1 – Povzetek povezav iz učnega načrta, vezanih na uporabo digitalne tehnologije pri predmetu likovna umetnost in likovno snovanje ……..…..……. 4 A2 – Povzetek povezav iz učnega načrta, vezanih na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu likovno snovanje za gimnazijo in druge srednje šole ….………………..….…… 6 B – Didaktična priporočila za uporabo digitalne tehnologije pri predmetu likovna umetnost/likovno snovanje ……………………….……….…….…….. 7 B1 – Pregled možnih gradiv za učitelje, učence in dijake z osmišljeno uporabo digitalne tehnologije pri predmetu likovna umetnost/likovno snovanje ………………………………………..……... 9 B1.1 Nepogrešljive digitalne naprave v likovni učilnici …………….……..……..…… 9 B1.2 Izbira programskih orodij ………..………………..………………………..……… 9 B1.3 Tablice pri likovni umetnosti …………………………………………….….……. 10 B1.3.1 Povezave do nekaterih aplikacij za delo s telefoni/tablicami in programskih orodij za delo z osebnim računalnikom za učence/dijake ..…. 10 B2 – Izobraževanje na daljavo ………………………………………………………… 13 B2.1 Obstoječa e-gradiva za predmeta likovna umetnost in likovno snovanje za učenc.………………………………….……………..……. 13 B2.1.1 Povezave do nekaterih svetovnih galerij, prilagojenih za namene izobraževanja mladih ………………………………………………….…..…… 17 B2.2 Oblike sodelovanja in podajanja učne snovi v živo ……….……………...…… 19 B2.3 Organizacijski sistemi digitalnega učenja ………………….……………...…… 20 B2.4 Oblike preverjanja znanja …………………………………….………..………… 21 B2.5 Spletni portali za učitelje likovne umetnosti in likovnega snovanja ……….…. 22 B2.6 Priporočljivi filmi za ogled v pomoč pri usvajanju novih vsebin …………..….. 23 B2.6.1 Dokumentarni filmi ……………………………………….….…………..……… 23 B2.6.2 Igrani filmi ……………….……… ……………………………….……..……….. 27 B2.6.3 Animirani filmi ………………………………………………..…………….……. 28 Opomba V gradivu so uporabljene kratice: IKT – informacijsko-komunikacijska tehnologija; OŠ – osnovna šola; SŠ – srednja šola; GIM – gimnazija; SSPI – srednje strokovno in poklicno izobraževanje; UN – učni načrt; KIZ – knjižnično informacijska znanja; LUM – likovna umetnost; VIO – vzgojno-izobraževalno obdobje; IP – izbirni predmet; LS – likovno snovanje. 3 LEGENDA SIMBOLOV dostopno z osebnim računalnikom dostopno s telefonom dostopno s tablico gradivo uporabno pri načrtovanju učnih ur risanja gradivo uporabno pri načrtovanju učnih ur slikanja gradivo uporabno pri načrtovanju učnih ur kiparstva gradivo uporabno pri načrtovanju učnih ur grafike gradivo uporabno pri načrtovanju učnih ur prostorskega oblikovanja gradivo v angleškem jeziku gradivo v hrvaškem jeziku 4 A Izpis iz UN, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu likovna umetnost/likovno snovanje Zapisi v učnem načrtu za likovno umetnost v osnovni šoli in učni načrti ter katalogi znanj za likovno umetnost v srednji šoli dopuščajo veliko možnosti za smiselno vključevanje digitalne tehnologije v pouk likovne umetnosti. V UN za likovno umetnost v OŠ so zapisana priporočila za uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc v več delih. Izpostaviti velja, da je za doseganje operativnih, vzgojno-izobraževalnih in vsebinskih ciljev pouka likovne umetnosti v OŠ in SŠ uporaba digitalne tehnologije potrebna, saj omogoča večjo interaktivnost pouka ter seznanjanje učencev z digitalnimi kompetencami za 21. stoletje, vendar le, če je osmišljena. Odločitev za način pouka je odvisna od šole, učencev in učitelja, ki mora vešče krmariti med pričakovanji, zmožnostmi, vsebinami in cilji ter pričakovanimi dosežki predmeta, zato je pomembna smiselna izbira digitalnih pripomočkov, orodij in komunikacijskih kanalov. Splošna priporočila ● Temeljni dokument za letno pripravo je Učni načrt za likovno umetnost/likovno snovanje. V njem so tudi priporočila za uporabo digitalne tehnologije pri pouku likovne umetnosti. ● Pomembno je, da si učitelj najprej zastavi cilje, ki jih pri določeni likovni nalogi oz. likovnem sklopu z učenci/dijaki želi doseči, šele nato predvideno nalogo, ki jo želi izpeljati. Nazadnje zapiše, katera orodja in pripomočke bo uporabil za dosego ciljev. Učitelj je po svoji strokovni avtonomiji in s svojim znanjem ter izkušnjami tisti, ki presodi, katero tehnologijo bo uporabil pri procesu vzgoje in izobraževanja učencev/dijakov; digitalna tehnologija sama po sebi nima dodane vrednosti. A1 Povzetek povezav UN, vezanih na uporabo digitalne tehnologije pri predmetih likovna umetnost in likovno snovanje 1. Splošni cilji iz UN LUM Učenci skladno s svojimi zmožnostmi: ● razvijajo ustvarjalne likovno izrazne zmožnosti in negujejo individualni likovni izraz, ● razvijajo sposobnosti opazovanja, prostorske predstavljivosti in vizualizacije, likovno mišljenje, likovni spomin in domišljijo, 5 ● se seznanjajo z osnovnimi likovnoteoretskimi vsebinami in usposabljajo za izvedbo likovnih nalog, ● se seznanjajo z likovnimi tehnikami (materiali, orodji in tehnologijami), ● ob uporabi različnih materialov, orodij in tehnologij razvijajo motorično spretnost in občutljivost, ● si pridobivajo občutek za orientacijo v notranjem in zunanjem prostoru, ● ob likovnem izražanju razvijajo socialne, emocionalne in estetske osebnostne odlike, ● razvijajo sposobnost za oblikovanje meril vrednotenja lastnih izdelkov in izdelkov vrstnikov, ● razvijajo sposobnost za oblikovanje meril in vrednotenje različnih likovnih del ter splošne likovne problematike okolja, ● razvijajo občutljivost do likovne kulturne dediščine in kulturne različnosti. Pri pouku likovne umetnosti si učenci v skladu s svojimi zmožnostmi pridobivajo znanja, kot jih opredeljuje učni načrt. Cilji in likovni pojmi so v učnem načrtu za likovno umetnost urejeni v dveh sklopih – oblikovanje v prostoru in oblikovanje na ploskvi. Splošna znanja so likovne vsebine, sposobnosti in spretnosti, potrebne za splošno izobrazbo ob končanju osnovne šole, in so namenjena vsem učencem. Izbirna znanja, specifična za posameznike in njihova močna področja, pa učitelj izbira glede na poznavanje učenca. S tem daje nadarjenim učencem dodatno možnost, da izkoristijo svoje potenciale, učencem, ki imajo lahko različne ovire, pa možnost, da se izražajo v tehniki, ki jim je blizu. Izbirna znanja opredeljujemo kot dodatna in poglobljena znanja, ki jih učitelj obravnava glede na zmožnosti učencev in niso zapisana v učnem načrtu. 2. Operativni cilji in vsebine (primeri): ● pri oblikovanju na ploskvi uporabljajo tradicionalna orodja in materiale ter digitalne tehnologije. ● izdelajo fotomontažo, ● izdelajo animacijo ali animirani film, ● izdelajo grafiko v kombinirani tehniki, ● izdelajo različne izdelke s področja grafičnega oblikovanja, ● uporabijo osnovne postopke digitalnih tehnologij, ● izdelajo fotografijo in so pozorni na kompozicijo. 3. Standardi znanja z uporabo digitalne tehnologije pri LUM Učenec: ● razlikuje in v likovnih delih uporabi različne kompozicijske rešitve; ● razlikuje barvna nasprotja (barvne kontraste) in to znanje uporabi pri likovnih nalogah; ● v likovnih izdelkih gradi prostor z uporabo prostorskih ključev in perspektive; ● pri slikanju uporabi zračno in barvno perspektivo; ● izvede likovne naloge v prostoru in pojasni s tem povezane likovne pojme; ● razume in uporabi osnovna orodja digitalnih tehnologij. 6 A2 Povzetek povezav iz UN, vezan na uporabo digitalne tehnologije in vključevanje kompetenc pri predmetu likovno snovanje za GIM/SŠ Pomembno je dijakovo razumevanje likovne umetnosti, njenega razvoja in družbene vloge, na kar se dijaki pri likovnem snovanju/umetnosti navajajo s spoznavanjem, primerjanjem in analiziranjem umetnikov, njihovih del in oblikovalnih metod. Živimo in ustvarjamo v času neizmerne rasti (s)likovnih informacij, ki jih v veliki meri proizvaja tudi sodobna informacijska tehnologija z vizualnimi komunikacijami, zato je logično, da je obvladovanje in ustvarjanje vizualnih podob še toliko bolj pomembno tudi za srednješolce. Likovno snovalni del predmeta opredeljujemo kot proces, v katerem so integrirani ustvarjalnost, učenje in praktično likovno izražanje, ki so delo uma, srca in rok. Pri likovni umetnosti gre za udejanjanje ključnih evropskih kompetenc, v našem primeru še posebej estetskih in digitalnih kompetenc, pri čemer dijaki prepoznajo različne medije vizualne kulture, so kritični do njihovih posebnosti z vidika sporočilnosti, vsebine, estetskega pomena in funkcije, obenem pa z uporabo digitalne tehnologije tudi ustvarjajo. 7 B Didaktična priporočila za uporabo digitalne tehnologije pri predmetu likovna umetnost/likovno snovanje Priporočilo Sveta Evropske unije z dne 22. maja 2018 o ključnih kompetencah za vseživljenjsko učenje 1 opredeljuje digitalne kompetence v okviru samozavestne, kritične in odgovorne uporabe tehnologij ter interakcijo s tehnologijami pri učenju, delu in družbenem delovanju. Digitalne tehnologije naj podprejo komuniciranje, ustvarjalnost in inovativnost. Znanje se nanaša na poznavanje funkcij in uporabo različnih naprav, programske opreme in mrež. Uporabniki naj bi znali informacije presojati z vidika veljavnosti in zanesljivosti ter se zavedati pravnih in etičnih načel uporabe digitalnih tehnologij. Digitalne tehnologije naj bi uporabljali pri aktivnem in odgovornem državljanstvu, za sodelovanje, socialno vključevanje ter doseganje osebnih, socialnih in poslovnih ciljev. Uporabniki naj bi bili vešči dostopanja do digitalnih vsebin, njihovega vrednotenja in presojanja ter uporabe. Vešči naj bi bili tudi ustvarjanja novih vsebin, programiranja in razširjanja digitalnih vsebin. Uporabniki naj bi bili zmožni upravljati in varovati digitalne vsebine, informacije in identitete ter prepoznati in uporabljati programsko opremo, naprave, umetno inteligenco in robote, upoštevajoč etično, varno in odgovorno uporabo digitalnih tehnologij. Podrobneje digitalno kompetenco opredeljujeta še dva dokumenta, in sicer:  DigComp 2.1 Okvir digitalnih kompetenc za državljane; prvič izdano v angleščini, Evropska komisija, 2017; slovenski prevod, Zavod RS za šolstvo, 2017; https://www.zrss.si/digitalnaknjiznica/digcomp-2-1-okvir-digitalnih- kompetenc/files/assets/basic-html/index.html#1 (15. 4. 2020);  Evropski okvir digitalnih kompetenc izobraževalcev: DigCompEdu; prvič izdano v angleščini, Evropska unija, 2017; slovenski prevod, Zavod RS za šolstvo, 2018; https://www.zrss.si/digitalnaknjiznica/DigCopEdu/4/ (15. 4. 2020). Ostale ključne kompetence so še pismenost, večjezičnost, matematična, naravoslovna, tehniška in inženirska kompetenca, osebnostna, družbena in učna kompetenca, državljanska kompetenca, podjetnostna kompetenca ter kulturna zavest in izražanje. Učenci in dijaki naj se likovno izražajo tudi z najsodobnejšimi mediji (tehnologijami). Z likovnim eksperimentiranjem in raziskovanjem novih tehnoloških medijev lahko v ustvarjalno delo vgrajujejo svoje zamisli, izkušnje in probleme sodobnega vizualno usmerjenega sveta – vizualne kulture. Vsebine pri likovni umetnosti obravnavamo s praktičnim delom učencev in dijakov. Priprave za delo in različne zahtevnejše tehnike (uporaba barv, delo s stroji, orodji in pripomočki, delo z 8 računalnikom) ter skrb za varnost (kemijska varnost, varstvo pri delu, varstvo okolja) zahtevajo večjo pozornost učitelja, učenca in dijaka. V OŠ je treba učence deliti v dve skupini v skladu z normativi in standardi, ki veljajo za delitev v skupine. Poti za uresničevanje ciljev učitelj izbira po svoji strokovni kompetenci. Upoštevati mora posebnosti individualnega razvoja in morebitno prehitevanje ali zaostajanje posameznih učencev v tem razvoju. Za specifične skupine učencev in dijakov mora zagotoviti ustrezne pogoje dela z upoštevanjem individualiziranega programa učenca in dijaka ter konceptov, smernic in navodil za delo s specifičnimi učnimi skupinami. V svoji pripravi opredeli tiste cilje in znanja, ki jih bodo lahko dosegli učenci in dijaki s svojimi specifičnimi zmožnostmi, in jih sproti prilagaja pri izvajanju likovnih nalog. Učitelj naj upošteva napredek v celotnem procesu ter posebnosti individualnega razvoja učenca in dijaka. Posebno pozornost naj nameni učenčevemu in dijakovemu doživljanju in izražanju čustev, njegovemu socialnemu razvoju, odnosu do drugih vrstnikov, čustvom, ki se porajajo pri tem, pa tudi njegovemu odnosu do predmetov in likovne vsebine. Pozoren je tudi na nagnjenost k posameznim področjem likovnega izražanja in likovnim materialom ter na izbiro likovnega motiva. Učencem in dijakom s posebnimi potrebami je treba pri učenju glede na potrebe omogočiti prilagojen didaktični pristop in dostop do tehnologije kot drugim učencem in dijakom (glede na posebnosti posameznega učenca). Učitelj s posluhom spodbuja, krepi in neguje individualni način izražanja posameznega učenca in dijaka. Likovne naloge – samostojne ali v povezavi z drugimi vzgojno-izobraževalnimi vsebinami – učitelj oblikuje tako, da omogočajo spontano likovno izražanje. S katerimi metodami in oblikami dela bo učitelj dosegel cilje, je njegova avtonomna strokovna odločitev. Učitelj nazorno predstavi likovne in druge pojme ter učencem omogoči njihovo doživljanje in razumevanje. Ker je likovno izražanje na različnih starostnih stopnjah podrejeno učenčevi oz. dijakovi predstavi, učitelj ne vsiljuje shematskih rešitev in določenih likovnih gradenj ter izbira tiste likovne tehnike, pri katerih učenci in dijaki spoznavajo značilnosti likovnega materiala, primerna orodja, posebnosti oblikovanja z njimi, posebno pa še pravilno, odgovorno in varno ravnanje z njimi na vseh likovnih področjih. Likovne motive izbira učitelj tako, da temeljijo na učenčevih in dijakovih predstavah iz njegovega doživljajskega sveta, in smiselno izbira digitalna orodja, pripomočke in kanale za njihovo realizacijo. V srednji šoli učitelju ni treba načrtovati dejavnosti za uresničitev vseh ciljev šestega likovnega področja Sodobne umetniške prakse in mediji (to v tem časovnem okviru niti ni mogoče). Za načrtovanje likovnih nalog naj učitelj oceni in skupaj z dijaki izbere le tiste cilje, ki jih bodo lahko uresničevali oz. poglabljali. Cilji in pojmi vseh šestih likovnih področij v tabeli učnega načrta (še posebej pri šestem) so mišljeni kot temeljna ponudba. 9 Iz nje učitelj selektivno izbira cilje in temu primerno oblikuje vsebino likovnih nalog. Upošteva naj individualne posebnosti dijakov, lastno strokovno usposobljenost in materialne in prostorske razmere na šoli. Umetnost in znanost Umetnost in znanost sta bili od nekdaj tesno povezani, celo odvisni druga od druge. Razvoj računalniške umetnosti izvira iz znanstvenih in tehničnih področij. Dandanes lahko uporabljamo drugačna orodja, pripomočke in kanale kot v preteklosti, kar še bolj odpira možnosti za likovno ustvarjanje. Razvoj znanosti in tehnologije neizbežno vpliva na doživljanje, kot tudi na načine prikazovanja in predstavljanja sveta okrog nas, posledično tudi na umetnost in na idejo o tem, kaj umetnost sploh je, kje nastane in kako. Dober vzgojno-izobraževalni koncept mora biti torej problemsko naravnan ter odprt tako za nove vsebine kot tudi za nove oblike in metode dela. Pri tem je ključna ustvarjalnost učitelja, ki za doseganje ciljev išče nove poti in za to smiselno izbira tudi digitalno tehnologijo. Učitelj z inovativnimi pristopi podajanja učne snovi učence motivira in spodbuja. Splošno znano je, da informacije bistveno lažje predstavimo, pa tudi veliko hitreje dojamemo in razumemo, če si pomagamo s slikami. Uporaba digitalne tehnologije pri pouku je koristna tako za učitelje kot tudi za učence in dijake, saj njena smiselna uporaba motivira učence za boljše sodelovanje in večje zanimanje za učno snov pri vseh predmetih. Poleg tega lahko uporaba digitalnih medijev za reševanje likovnih nalog spodbuja razvoj likovne in splošne ustvarjalnosti. B1 Pregled možnih gradiv za učitelje, učence in dijake z osmišljeno uporabo digitalne tehnologije pri predmetu likovna umetnost/likovno snovanje B1.1 Nepogrešljive digitalne naprave v likovni učilnici V današnjem času si učilnico za likovno umetnost težko predstavljamo brez digitalnih naprav kot dodatne opreme, kot so projektor, računalnik, tablica, pa tudi digitalni fotoaparat, ki ga lahko nadomesti fotoaparat na mobilnem telefonu. Pri uporabi mobilnega telefona je treba veliko pozornosti nameniti varstvu osebnih podatkov in onemogočiti nedovoljeno snemanje ter objavo podatkov drugih oseb. Zelo uporabna je tudi uporaba QR-kod za hitro dostopanje do spletnih povezav. B1.2 Izbira programskih orodij Za uporabo pri pouku izbiramo tista programska orodja, ki bodo pripomogla h kvaliteti likovnega ustvarjalnega dela, hkrati pa jih učenci in dijaki lahko hitro usvojijo in kmalu tudi obvladajo. Le tako lahko v največji meri izkoristijo možnosti, ki jih ponujajo posamezna programska orodja. Preprostejša programska orodja hitreje pritegnejo učence, saj z njimi lahko dokaj hitro dosežejo likovni izraz. 10 Orodja, ki jih izberemo, morajo omogočati kakovostno delo in dobre likovne rezultate, hkrati pa morajo biti pregledna in omogočati zadostno količino eksperimentiranja. Obstaja veliko programskih orodij za likovno ustvarjanje, ki ponujajo različne možnosti in delujejo s pomočjo precej podobnih vmesnikov. Na trgu je kar precej prosto dostopnih programov, ki se hitro dopolnjujejo. V nadaljevanju jih je predstavljenih le nekaj, ki so trenutno bolj uporabni. Učitelj naj avtonomno izbira le tiste, za katere meni, da bodo najprimernejši za določeno vsebino, cilje in standarde. B1.3 Tablice pri likovni umetnosti Tablico bi lahko uporabili v kateri koli fazi učnega procesa, v prvi vrsti pa je pomembno, da jo izberemo takrat, ko ima njena uporaba neko dodano vrednost. Lahko jo uporabimo kot motivacijsko orodje, za namene demonstracije, raziskovanja, načrtovanja izdelka ali pa za samo izvedbo izdelka; v slednjem primeru je pomembno natančno pretehtati, da z njo lahko dosežemo več ciljev kot s prostoročnim likovnim izražanjem, pri katerem lahko učenci uporabljajo vsa čutila in vsebino še bolj doživijo. Pri likovni umetnosti je zelo pomembno, da je zaslon tablice dovolj velik, priporočeno je da imamo zraven tudi pisalo, ki omogoča večjo natančnost grafičnih izdelkov. Na šolah, na katerih imajo na razpolago tablice, so te lahko različnih vrst in posledično ponujajo zelo različne možnosti dela. Za učence na višji stopnji (3. VIO) in dijake so v nadaljevanju predstavljene aplikacije, ki so se izkazale kot uporabne za delo s tablicami ali pametnimi telefoni. B1.3.1 Povezave do nekaterih aplikacij za delo s telefoni/tablicami in programskih orodij za delo z osebnim računalnikom za učence/dijake NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU Adobe Aplikacija za https://play.google.com/st Photoshop skiciranje s ore/apps/details?id=com. Sketch tablicami adobe.creativeapps.sketc h&hl=en_US&fbclid=IwAR 0ZR2AUjkbhcE5TSr5Dd1 pI2tRsSnimuVebTEM4IoT goVd60ws_g7r32zY ArcSoft Program za video https://download.cnet.com montažo ; deluje na /ArcSoft-ShowBiz/3000- Windows tabličnih 13631_4-10376218.html sistemih. Sketch book Aplikacija za https://play.google.com/st – draw and skiciranje s ore/apps/details?id=com. paint tablicami adsk.sketchbook&hl=sl Artsteps Spletna platforma https://www.artsteps.com/ za izdelavo 3D explore virtualnih galerij Auto Draw Aplikacija za risanje https://www.autodraw.co in slikanje m/ Blendoku Spletna igra z https://play.google.com/st barvami in ore/apps/details?id=com.l onelyfew.blendoku&fbclid 11 določanjem barvnih =IwAR0XVts4jyPNNkQOo odtenkov 9VaTutR2Xg1VctoUla3Xl JRdkxE9JJwnnQ8TKTIIoI Bomomo Ustvari likovno delo http://bomomo.com/ Color Spletna igra z https://color.method.ac/?f Method barvami in bclid=IwAR0luytx6zChGY določanjem barvnih EHF1gn7ndMBAfqZGFhx odtenkov aHATf2O0fxYEipI3z7CKj B8ukM DailyArt - Dnevne povezave https://play.google.com/st Your Daily do slikarskih ore/apps/details?id=com. Dose of Art likovnih del moiseum.dailyart2&hl=sl History Stories FlipaClip: Aplikacija za https://play.google.com/st Cartoon izdelavo risane ore/apps/details?id=com.v animation animacije blast.flipaclip&hl=sl Fontstruct Spletna platforma https://fontstruct.com/?fbcl za izdelavo id=IwAR2l47WUgnXwEYi tipografij e1LAh0FQPtb46tdFrmic0 bFCauTrjASw6HJ0H8Zud ueA Fotor Photo Aplikacija za zajem https://play.google.com/st Editor – in obdelavo ore/apps/details?id=com. Photo fotografij everimaging.photoeffectst Collage & udio&hl=sl Photo Effects Hue IOS in Windows https://huehd.com/animati animation on/ iMovie Program za video https://www.apple.com montažo ; deluje na /imovie/ IOS sistemih. iMove Program za https://www.apple.com montažo in /imovie/ obdelavo video vsebin Interior Aplikacija za http://www.interior- Design for sisteme IOS, design-ipad.com iPad namenjena načrtovanju in opremljanju interierja Lapse it Aplikacija za https://play.google.com/st Time Lapse izdelavo animiranih ore/apps/details?id=com. Camera filmov »stop ui.LapseIt&fbclid=IwAR0Q motion« YOqbNAVZa2msyeDaAM 63gclnAMne8kPmrPF6TR 8dyBBvFUcIRepV6n4 12 Mondrimat Ustvari likovno delo http://www.stephen.com/ po vzoru Pieta mondrimat/ Mondriana Monkey Jam Orodje za animacijo https://monkeyjam.en.soft onic.com/ NGA Kids Različne likovne https://www.nga.gov/educ dejavnosti/naloge ation/kids.html za delo s tablico Pottery Aplikacija, https://apps.apple.com/ zasnovana kot igra, us/app/lets-create- a odlična pottery-hd- seznanjanje z lite/id397756644 oblikovanjem https://play.google.com keramike in načrtovanjem /store/apps/details?id= keramičnega pl.idreams.potterylite&h procesa l=en_US Procreate Polprofesionalna https://apps.apple.com aplikacija, /us/app/procreate/id4 namenjena 25073498 virtualnemu risanju in slikanju; deluje na sistemu IOS s pomočjo iPana. SketchBook Aplikacija za risanje https://play.google.com/st – draw and in slikanje ore/apps/details?id=com. paint adsk.sketchbook&hl=sl Sketch up Spletna stran za 3D https://www.sketchup.com modeliranje /?fbclid=IwAR0luytx6zCh GYEHF1gn7ndMBAfqZG FhxaHATf2O0fxYEipI3z7 CKjB8ukM Sculpt+ Aplikacija za https://play.google.com/st kiparjenje ore/apps/details?id=com. Endvoid.SculptPlus&hl=sl Stop Motion Aplikacija za https://play.google.com/st Studio izdelavo animiranih ore/apps/details?id=com.c filmov »stop ateater.stopmotionstudio& motion« hl=sl Studying Aplikacija, https://play.google.com/st painting namenjena ore/apps/details?id=org.ar spoznavanju sborisov.studyingpainting slikarstva + kviz &hl=sl Tinkercad 3D oblikovanje in https://www.tinkercad.com modeliranje /?fbclid=IwAR0FC13Q8Vv bpNdLcG- 0dNgRI3aG7vuMA7fNzcu -amkZW6trus07pPZ-QYI Wavesilk Simetrija/asimetrija http://weavesilk.com/ 13 B2 Izobraževanje na daljavo Izobraževanje na daljavo je namenjeno učencem/dijakom športnikom, umetnikom, raziskovalcem, ki so pogosto odsotni od pouka. Vključuje tudi učence/dijake, ki so odsotni zaradi bolezni, učence/dijake z različnimi posebnimi potrebami, ki jim ustreza izobraževanje na daljavo (npr. z avtistično motnjo oz. dolgotrajno bolnim). Zato izobraževanje na daljavo omogoča inkluzijo različnih in ranljivih skupin učencev/dijakov v proces osnovnošolskega in srednješolskega izobraževanja. Za izobraževanje na daljavo v gimnazijskem izobraževanju je bil razvit model Jazon, pri katerem kombiniramo uporabo izbranega spletnega učnega okolja, v katerem poteka učenje, ter gradiva s portala Jazon, ki obsegajo delovne liste za samostojno učenje in delo, učne cilje oz. pričakovane dosežke, kriterije za spremljanje in vrednotenje znanja v različnih oblikah (semaforji, preglednice, rubrike idr.), seznam virov za učenje pri vsakem učnem sklopu, napotke za uspešno učenje predmeta (npr. nabor bralnih učnih strategij za uspešno učenje), smernice za refleksijo učenja. Gradivo je urejeno po načelih formativnega spremljanja. Izvedba izobraževanja na daljavo lahko poteka v spletnih učnih okoljih, kot so e-listovnik, spletna učilnica Moodle na portalu SIO ali Lusy Moodle, MS Office 365, spletna učilnica v storitvi Google Apps for Educators (kombiniramo spletno učilnico, delo v Gdrive (Googlove dokumente) ter Gmail) ipd. E-pošta, Skype, Viber, Vox niso spletna učna okolja, lahko pa jih uporabljamo kot orodja za komuniciranje v okviru izobraževanja na daljavo. B2.1 Obstoječa e-gradiva za predmeta likovna umetnost in likovno snovanje za učence NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU Učni načrt Učni načrt za https://www.gov.si/assets/ LUM OŠ osnovnošolski ministrstva/MIZS/Dokume predmet likovna nti/Osnovna-sola/Ucni- umetnost nacrti/obvezni/UN_likovna _vzgoja.pdf Učni načrt Učni načrt za https://www.gov.si/assets/ IP LS I, II in osnovnošolski ministrstva/MIZS/Dokume III OŠ izbirni predmet nti/Osnovna-sola/Ucni- likovno snovanje nacrti/izbirni/1-letni- vezani-na-razred/7- razred/Likovno_snovanje- 123_izbirni.pdf Učni načrt Učni načrt za https://www.gov.si/assets/ IP Filmska osnovnošolski ministrstva/MIZS/Dokume vzgoja OŠ izbirni predmet nti/Osnovna-sola/Ucni- filmska vzgoja nacrti/izbirni/3-letni-lahko- 14 krajsi/Filmska_vzgoja_izbi rni.pdf Učni načrt Učni načrt za https://www.gov.si/assets/ IP osnovnošolski ministrstva/MIZS/Dokume Umetnostna izbirni predmet nti/Osnovna-sola/Ucni- zgodovina umetnostna nacrti/izbirni/1- OŠ zgodovina letni/Umetnostna_zgodovi na_kaj_nam_govorijo_um etnine_izbirni.pdf Učni načrt Učni načrt za https://www.gov.si/assets/ za NIP osnovnošolski ministrstva/MIZS/Dokume umetnost neobvezni izbirni nti/Osnovna-sola/Ucni- OŠ predmet umetnost nacrti/izbirni/Neobvezni/U metnost_izbirni_neobvezn i.pdf Učni načrt Učni načrt za http://eportal.mss.edus.si/ Likovna gimnazijski predmet msswww/programi2019/pr umetnost likovna umetnost ogrami/media/pdf/un_gim gimnazija nazija/un_likovna_umetno st_gimn.pdf I-učbeniki 8. Elektronski https://eucbeniki.sio.si/ 9. r. OŠ, 1. l. učbeniki SŠ Učenje na Za dijake 1. letnika https://jazon.splet.arnes.si daljavo / Jazon Animirajmo Priročnik za https://www.zrss.si/digital animirani film v naknjiznica/animirajmo/file vrtcih in šolah s/assets/basic- html/index.html#1 Kulturno- Priročnik s primeri https://www.zrss.si/digital umetnostna dobre prakse naknjiznica/kulturno- vzgoja umetnostna- vzgoja/files/assets/basic- html/index.html#1 Umetnost Učbenik za srednje https://www.lu- poklicno r.si/datoteke/uploads/UM izobraževanje ETNOST-SPI.pdf Milan O likovni teoriji http://www.rototype.org/w Butina: Mala p- likovna content/uploads/olt/knjige/ teorija Mala_likovna_teorija.pdf Ferdo se uči Priročnik za https://pef.um.si/wp- o sebi in socialno in content/uploads/2020/09/ drugih čustveno učenje ob Ferdo-se-u%C4%8Di-o- likovni umetnosti sebi-in-drugih.pdf 15 Grafične Kviz o grafičnih http://www2.arnes.si/~osn tehnike pri tehnikah gso3s/virt_vajelp.htm LUM Interaktivne Predstavitev https://interaktivne- vaje LUM posameznih vaje.si/glasba_umetnost/li umetnostnozgodovi kovna_umetnost.html?fbcl nskih obdobij in id=IwAR1_- kviz QIIr2xpqk24KBHyRc- grFYAuONgBZeew6Niaul DEawDEIAVw4BmqjQ Filmska šola Opisi poklicev in http://www.solafilma.si/sl/ kratki igrani filmi filmska- baza?fbclid=IwAR3MdK2 RHygCfIzrjqUDQbpDDRf OQHWU_jvRhu4WMTpya s7OMxCdbYhKiq0 Distribucija Ogledi filmov in http://distribucija.animatek 2 koluta animiranih filmov a.si/solski_program.php?f bclid=IwAR0Sc- gGUhDWNtz3Fv3tK- puBXft_cN7YSjmFFVcE0 bG4C8IfKOzyzEDQfM Anamarija Povezava do https://s3.amazonaws.co Bukovec, virtualnega ogleda m/online.fliphtml5.com/gih Stara hiša slikanice brez n/fgqr/index.html?fbclid=I besedila wAR1MLQFN3WVdX6sP m3wePvgOapYPMaTiZ- xj03wQHhQhT796u8p2qK aVFhw Plečnik za Interaktivne spletne https://mgml.si/sl/programi najmlajše vsebine povezano z /programi-sole/ucno- arhitekturo gradivo-plecnik-za- najmlajse/?fbclid=IwAR2h e_Dp7YUb0BWpPVsVK5 PJXyWdbLTxGxJHqWarC rux1xP4JO5q3cYe-qw MGL Mali Video vodiči z https://www.youtube.com/ umetniki v raznolikimi likovnimi playlist?list=PLEvS_jrT7yf karanteni nalogami _mRex8ydKQ9_xvWilLtyk e&fbclid=IwAR2YOFlBu1 1kAaMItBWFk5mPc- DaPcuO7Vukj-l9edY_- ZXCQVY-eBVG664 Engaged Revija govori o https://www.arts.gov/sites/ and pomenu umetnosti default/files/nea_arts/nea Empowered v vzgoji in ARTS_2013_v1.pdf The izobraževanju Importance of Arts Education 16 Learning in Priročnik za učitelje http://educacaoartistica.dg a visual age e.mec.pt/assets/understa (NAEA) nding-the-basics.pdf Arts-Based Zbornik https://www.riverpublisher Methods in s.com/pdf/ebook/RP_E97 Education 88793609372.pdf Around the World Art Revija obravnava https://www.arteducators. Education likovno umetnost v org/research/art- Journal šolskem prostoru education-journal Museum Primeri fotografij, https://www.sadanduseles Asks People pri katerih so s.com/recreated- To Recreate vsakdanji ljudje art/?fbclid=IwAR1jQ9WU Paintings rekreirali umetniška UXOGemsT_i83nKt709Y With Stuff dela z vsakdanjimi VOU0eGDWkofjlLV2KA6 They Can predmeti g1r5cGq6yxgpQ Find at Home Art at home Spletni dokument s https://docs.google.com/d povezavami do ocument/d/1EVMQiHHKu muzejev, galerij, gF4RQ071DzimkSKn1Aui umetnikov ipd. BNOJ- i6xs1mBts/edit?fbclid=IwA R3I3hFXzSx63GAuKgiW PqiUTqZAQ3_4ag9IEshN y9DctLxZzb6YjB9lRcI Bernulia Primeri likovnega https://www.instagram.co ustvarjanja iz m/bernulia/?fbclid=IwAR0 naravnih materialov TQ25SqbwOu54oof_x25y xvDa3BGzSE0KUtthewfV 58oV8tiMMTOmdGIA Google Spletna razstava https://www.jutarnji.hr/do otvorio midizajn/inspiracije/google interaktivnu -otvorio-interaktivnu- izložbu izlozbu-fride-kahlo-koju- Fride Kahlo mozete-pregledati-jednim- koju možete klikom- pregledati gumba/10116547/?fbclid= jednim IwAR3V1KU_N8xz9JiVC3 klikom tDtxSre8GRQPf0Kr8bJ- gumba Nk8goAzwqhaXPV7_xnL Fo#.Xnc- 3BOzPe0.facebook 17 B2.1.1 Povezave do nekaterih svetovnih galerij, prilagojenih za namene izobraževanja mladih NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU Narodna Stalna zbirka, ogled https://www.ng- galerija posameznih slo.si/si/stalna-zbirka Ljubljana likovnih del Narodna Virtualni ogled https://www.ng- galerija celotne galerije slo.si/si/virtualna-galerija Ljubljana UGM Stalna zbirka, ogled http://www.ugm.si/zbirka/ Umetnostna posameznih galerija likovnih del Maribor UGM Huda Likovne naloge http://www.ugm.si/dogodki mravljica na UGM, razumevanje /huda-mravljica-na- obisku: umetnin obisku-druzenje-za-mizo- Druženje za 3573/?fbclid=IwAR1BCm mizo 8yD9EM1HOKl6- 6CvkGGxhdi- udtle8JsKdgewYyDaufqT 19mIolDc UGM Huda Likovne naloge http://www.ugm.si/dogodki mravljica na UGM, razumevanje /huda-mravljica-na- obisku: umetnin obisku-igrace-in-igra-v- Igrače in likovni-umetnosti-3569/ igra v likovni umetnosti UGM Huda Likovne naloge http://www.ugm.si/dogodki mravljica na UGM, razumevanje /novice/?tx_news_pi1%5B obisku: umetnin news%5D=3566&tx_news Pogled _pi1%5Bcontroller%5D=N skozi okno ews&tx_news_pi1%5Bacti on%5D=detail&cHash=2e 8015b653c63a2e7cd35a2 a9ed73785&fbclid=IwAR0 HiUBGICzrn- LuDN3Ck0bsQOVzw89E- WzqHQo68Xmy- Vx6pRJ3WN7lv7U UGM Huda Likovne naloge http://www.ugm.si/dogodki mravljica na UGM, razumevanje /huda-mravljica-na- obisku: umetnin obisku-gibljive-umetnine- Gibljive 3980/?fbclid=IwAR0iCipq umetnine 3D2dsL92wXapHbJJkW1 qTVSWK3bx5McXYgX-J- D-kn_q3PpZJ44 Pokrajinski Digitalna knjižnica https://issuu.com/pokrajin muzej Ptuj gradiv, katalogov skimuzejptujormoz?fbclid Ormož ipd. =IwAR3zkhWJAuTOWl- ScvrcRLqcAliQVFSEnvkL 18 hOXyAI1xJlh30P4gs6uFt XQ MGML Različna gradiva in https://mgml.si/sl/programi Muzeji in delavnice /programi- galerije sole/?fbclid=IwAR1EGTht mesta p7gQU3TYtKxJZAoBHtP Ljubljane HJbtlq9QZ9TyUQR0blDe oqa-Sq35nx9c Muzej Spletna stran https://www.muzej-nz- novejše Muzeja novejše ce.si/ zgodovine zgodovine Celje Celje MojaSloveni Cerkve, gradovi, https://www.mojaslovenija ja.si – mesta, muzeji, .si/Index.htm Virtualne galerije idr. ekskurzije GOOGLE Ogled likovnih del https://artsandculture.goo ARTS & in sprehodi po gle.com CULTURE svetovnih muzejih, galerijah in pomembnih arhitekturnih objektih MOMA Muse Spletna stran https://www.moma.org/ um of galerije MoMA, Modern Art ogledi likovnih del TATE Galery Spletna stran https://www.tate.org.uk/ galerije Tate TATE Kids Spletna stran https://www.tate.org.uk/ki galerije Tate, ds namenjena mladim, na spletni strani najdete likovne video igre, kvize in vodiče po umetnosti za mlade MET The Spletna stran https://www.metmuseum. Metropolitan galerije MET org/ Museum of Art MET Ogled posameznih https://www.metmuseum. KIDS The likovnih del in org/art/online- Metropolitan celotne galerije, features/metkids/explore/ Museum of prirejen za mlade Art MET 375.000 likovnih del https://mymodernmet.com mymodernm – brezplačen /metropolitan-museum-of- et.com art-open- 19 dostop MET access/?fbclid=IwAR2Xzd Museum gjoTvn5Qwi4dQy7v2CuO DVOG80DAJAqe6RmyA8 xFrn0s-r_UDCNag Virtualni Povezave do https://www.travelandleisu ogledi dvanajstih virtualnih re.com/attractions/museu muzejev ogledov muzejev ms-galleries/museums- with-virtual- tours?fbclid=IwAR3D_RV dwpv4s8v53Wf7ye1NOn COr1RCtYHccQqwZpTuF X87wufB0PC71tE Pinacoteca Spletna stran https://pinacotecabrera.or Brera znane italijanske g/en/ galerije The Katalogi razstav v https://archive.org/details/ Solomon R. formatu .pdf guggenheimmuseum Guggenhei m Museum B2.2 Oblike sodelovanja in podajanja učne snovi v živo NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU Microsoft Videokomunikacij https://www.microsoft.c Teams ski program om/sl-si/microsoft- 365/microsoft- teams/group-chat- software Skype Videokomunikacij https://www.skype.com/ ski program en/ Zoom Videokomunikacij https://zoom.us ski program YouTube Portal za video https://www.youtube.co vsebine m Dingtalk Videokomunikacij https://www.dingtalk.co ski program m/en Lark Videokomunikacij https://www.larksuite.co ski program m Google Videokomunikacij https://gsuite.google.co Hangouts ski program m/products/meet/ Meet Jitsi Meet Videokomunikacij https://jitsi.org/jitsi- ski program meet/ 20 Whats App Videokomunikacij https://www.whatsapp.c ski program om/ B2.3 Organizacijski sistemi digitalnega učenja NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU Google Spletna učilnica https://edu.google.com/pr Classroom znotraj aplikacij oducts/classroom/?modal Google (deluje _active=none samo znotraj iste mail domene) Moodle Portal za izdelavo https://skupnost.sio.si/ spletne učilnice ClassDojo Spletna stran in https://www.classdojo.c aplikacija, om/sl-si/?redirect=true namenjena oblikovanju spletne učilnice Google Okolje za deljenje https://www.google.co Drive skupnih datotek m/drive/ Padlet Okolje za deljenje https://padlet.com/ dokazov o učenju Linoit Okolje za deljenje https://en.linoit.com/ dokazov o učenju Prezi Orodje za https://prezi.com/ pripravo e- prosojnic X-Mind Orodje za https://www.xmind.net/ oblikovanje miselnih vzorcev Active Orodje za https://atomisystems.co presenter oblikovanje m/activepresenter/ predstavitev in videov Audacity Orodje za https://www.audacitytea snemanje zvoka m.org/ Artsteps Okolje za https://www.artsteps.co pripravo virtualnih m/ razstav 21 B2.4 Oblike preverjanja znanja Vsaka od naštetih aplikacij in strani ima svoje prednosti in slabosti. Učitelj naj sam odloči, katera oblika preverjanja znanja ustreza njihovemu načinu dela. NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU Edpuzzle Spletna stran, https://play.google.com/st namenjena ore/apps/details?id=com. oblikovanju edpuzzle.student&hl=en interaktivnih video vsebin z vprašalniki. Aplikacija omogoča vstavljanje vprašanj odprtega ali zaprtega tipa znotraj video vsebine. Učitelj lahko vstavi video iz portala YouTube ali ga izdela sam. Omogoča ogled pravilnih in nepravilnih odgovorov učencev. Kahoot Spletna stran, https://kahoot.com/ namenjena izdelavi interaktivnih vprašalnikov zaprtega tipa. Časovna omejitev odgovarjanja. Možnost tekmovanja in zbiranja točk igralcev. Omejitve znotraj zastonj verzije. Enka Spletna stran, https://www.1ka.si/ namenjena izdelavi interaktivnih vprašalnikov odprtega in zaprtega tipa. Omogoča analizo odgovorov. Obrazci Aplikacija Google https://www.google.com/f za izdelavo orms/about/ vprašalnika različnih tipov vprašanj. Omogoča analizo 22 vseh odgovorov skupaj, ne pa tudi posameznih. Mentimeter Spletna stran, https://www.mentimeter.c namenjena om/ izdelavi interaktivnih vprašalnikov različnih tipov. Omejitve znotraj brezplačne verzije. Quizlet Spletna stran, https://quizlet.com/en-gb namenjena izdelavi interaktivnih vprašalnikov Go Spletna stran, https://goformative.com/ Formative namenjena izdelavi interaktivnih vprašalnikov in nalog B2.5 Spletni portali za učitelje likovne umetnosti in likovnega snovanja NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU Zavod Povezave do https://www.zrss.si/ucilna- Republike uporabnih gradiv in zidana/izobrazevanje-na- Slovenije za video posnetkov o daljavo šolstvo – izobraževanju na poučevanje daljavo na daljavo SOD – Spletna učilnica za https://skupnost.sio.si/ likovno umetnost Sodelov@ln na portalu SIO Geslo za vstop: likovniki ica LIKOVNA Spletna stran http://www2.arnes.si/~sop VZGOJA likovne pedagoginje pnova/ Petre Novak Trobentar Forum Forum http://likovnavzgoja.mojfor likovna um.si/ vzgoja 23 Art of Ed Spletna stran z https://theartofeducatio gradivi za učitelje n.edu/ likovne umetnosti Incredible Različna gradiva za https://www.incredible Art učitelje likovne art.org/links/artgames. umetnosti html Everyone Spletni vodiči o https://www.apple.com Can Create uporabi umetnosti, /education/everyone- fotografiji, videu in can-create/ glasbi na iPadu B2.6 Priporočljivi filmi za ogled v pomoč pri usvajanju novih vsebin B2.6.1 DOKUMENTARNI FILMI NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU Po sledeh Oddaja o https://4d.rtvslo.si/arhiv/ce Bauhausa, Bauhausu z-planke/174636585 100-letnica najvplivnejš e šole umetnosti Poustvari Primeri rekreacij https://video.arnes.si/port slavno umetniških del z al/asset.zul?id=X2gPacV umetnino vsakdanjimi GilhWmGJVWi9BvqPc&fb predmeti clid=IwAR2PuJVcv85XjnB KF_xp_c067wD2v1A4wlz Bbuol57opcYCvOhQr3Mv QjwM Narodna Prikaz https://www.facebook.com galerija impresionističnega /ngslo/videos/267560266 Ljubljana načina slikanja 2718567/UzpfSTcwOTc5 ODg4OTpWSzo1Nzc2NT g0OTk1MDc0MzQ/ Hana O ilustraciji https://www.youtube.com/ Stupica Infodrom watch?v=vVbupnGHQ9Q &fbclid=IwAR3XSS- Z3hdH8osJsSIDJTlNBq5z NQ- ksEl2InTJP5mGXM7GK7 cZFmIMjj0 Lujo Avtor govori o https://www.youtube.com/ Vodopivec: svojem delu in watch?v=raNtX_pE8bE Iz ateljeja / razstavi v Moderni From the galeriji v Ljubljani. Studio Tina Avtorica govori o https://www.youtube.com/ Dobrajc: svojem slikarstvu in watch?v=ZenWDXD9uAk Žival sem, razstavi v galeriji ujeta v tvoj Kresija v Ljubljani. 24 vroči beton / Ìm Animal, Trapped in your hot Concrete Okraski, Kako iz odpadne https://www.youtube.com/ obeski in (aluminijaste) watch?v=NPEKEmuu2aY voščilnice embalaže ustvariti &t=2s&fbclid=IwAR0iSxH izdelek EGYpq5Xn_ygn99Mv8zY 4K8jbzBsh8Kw_L9LMB16 E6AssZ18hB32g In Motion / V Video za https://www.youtube.com/ gibanju popestritev watch?v=IxeMvqJ3Qgc&f kiparstva, v eature=emb_title&fbclid=I katerem se wAR2xaecQlCIN_krL5pZ kiparstvo prepleta s _TD5u0xhN1WrZL4GV- plesno umetnostjo 2qb2lYDXqKV2W1hneOz qfg Kako Video posnetek https://www.facebook.com nastane oblikovanja /SEMuzej/videos/2164348 potičnica keramičnega 36772021 izdelka uporabnega kiparstva The Dot by Video slikanica v https://www.youtube.com/ Peter H. angleškem jeziku watch?v=Clpw7PG7m1Q Reynolds &fbclid=IwAR1yRm9Xv20 eWWbmb18mxe3M4l_Nq R53yYpBWS8_JO675x4z pXLa7DN8JJk How to Risanje po https://www.youtube.com/ Draw a Still opazovanju, watch?v=HQgjZbGK8Yc& Life viziranje, proporci feature=youtu.be&fbclid=I Accurately: wAR2JHZ9VenIA1vlvjO0a PART 1 cqKmtf7jtprz4LGGZHPqM dwEOOwI24auGx1jO-I How to Risanje po https://www.youtube.com/ Draw a Still opazovanju, watch?v=Zqi7S74ouqw Life viziranje, proporci Accurately: PART 2 How to Risanje po https://www.youtube.com/ Draw a Still opazovanju, watch?v=RkMVavY1oww Life viziranje, proporci Accurately: PART 3 How to Kratek film o tem, https://www.youtube.com/ make a Stop kako posneti stop watch?v=CBdSDynaV3Q motion animacijo animation 25 How to Kako ustvariti https://www.youtube.com/ Animate an eksplozijo s watch?v=_iulRznSyOE Explosion | pomočjo stop Stop Motion animacije Evolution of Obdobje antične https://www.youtube.com/ Art Design Grčije – slikarstvo, watch?v=RtXnXstCOqw and Style, kiparstvo in the culture arhitektura concept, Ancient Greek Art & Society Ancient Antična Grčija https://www.youtube.com/ Greece in 18 watch?v=gFRxmi4uCGo minutes Ancient Kratki https://youtu.be/6bDrYTX Greece 101 dokumentarni film o QLu8 National medsebojni Geographic povezanosti umetnosti, družbe in politike v stari Grčiji Ancient O antičnem Rimu https://www.youtube.com/ Rome in 20 watch?v=46ZXl-V4qwY minutes Ancient Kratki film o Rimu https://www.youtube.com/ Rome 101 in rimski civilizaciji watch?v=GXoEpNjgKzg National Geographic The Kratki film o https://www.youtube.com/ Pantheon - izjemnem watch?v=-aDhzQMIGCY Under the arhitekturnem Dome dosežku- Panteonu v Rimu Linear Kratki film o https://www.youtube.com/ Perspective: (ponovnem) odkritju watch?v=bkNMM8uiMww Brunelleschi perspektive 's Experiment The Art of Dokumentarec o https://www.youtube.com/ Design ilustraciji in watch?v=q_k8fVNzbGU&f Christoph oblikovanju eature=youtu.be&fbclid=I Niemann: wAR1jp88hJF3QG5kSnW Illustration tkckJ1TETG3scDcxMvj2Y sDwWCwcCJq- NUirTM148 26 On the edge Dokumentarec o https://www.youtube.com/ of a cliff : arhitekturi watch?v=I1X_Dr141tY&fb inside the clid=IwAR0xE5N3TExdB6 extraordinar nr50nRX2hUgJLXfeD3jW y Norwegian gw6vR4ZeFwQbKbxTUu summer Os89idI house Jean-Michel Portret umetnika: https://www.youtube.com/ Basquiat: Jean-Michel watch?v=QMkkkf_MPw4 The Radiant Basquiat Child (2010) The Art of / https://www.youtube.com/ the Steal watch?v=opOczQeFIb4 (2009) Le mystère Portret umetnika: https://www.youtube.com/ Picasso Pablo Picasso watch?v=crOKLf-cuGE (1956) (kratek izsek) Eames: The Portret umetnika: https://www.youtube.com/ Architect & Charles Eames watch?v=sRElKUXH4VU The Painter (2011) The Cool O Los Angelesu in https://www.youtube.com/ School sodobni umetniški watch?v=aKAoDMtY9yU (2008) likovni sceni Gerhard Portret umetnika: https://www.youtube.com/ Richter: Gerhard Richter watch?v=jF4SAmtCyLg Painting (napovednik) (2012) Tim’s O umetniku, ki je s https://www.youtube.com/ Vermeer pomočjo watch?v=qylCbiUXDm4 (2014) tehnologije (napovednik) poustvaril Vermeerjevo likovno delo Marina Portret umetnice: https://www.youtube.com/ Abramovic: Marina Abramovic watch?v=- The Artist Is 0G8dvrtw5s&has_verified Present =1 (2012) Guest of Portret umetnice: https://www.youtube.com/ Cindy Cindy Sherman watch?v=McUHBmaLlR4 Sherman(20 (napovednik) 08) 27 National Predstavitev https://www.youtube.com/ Gallery galerije in slikarskih watch?v=Yu7b-jGANr8 (2014) likovnih del (napovednik) Cutie and a Portret umetnika: https://www.youtube.com/ boxer (2013) Ushio in Noriko watch?v=YXS6Aby5AUg Shinohara (napovednik) Ai Weiwei: Portret umetnika: Ai https://www.youtube.com/ Never Sorry Weiwei watch?v=0MYFOzP6Xns (2012) (napovednik) B2.6.2 IGRANI FILMI NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU MOULIN Igrani film o https://www.youtube.com/ ROUGE življenju Henrija de watch?v=CKyh4zKkths (1952) Toulouse-Lautreca (napovednik) LUST FOR Igrani film o https://www.youtube.com/ LIFE (1956) življenju Vincenta watch?v=2Z3xHMNHQUs van Gogha (napovednik) WOLF AT Igrani film o https://www.youtube.com/ THE DOOR življenju Paula watch?v=KyzdEqIcEyo (1986) Gaughina BASQUIAT Igrani film o https://www.youtube.com/ (1996) življenju Jeana watch?v=U6ibOFlSM6o Michela Basquiata SURVIVING Igrani film o https://www.youtube.com/ PICASSO življenju Pabla watch?v=DL1-FNcQZW8 (1996) Picassa (napovednik) I SHOT Igrani film o https://www.youtube.com/ ANDY življenju Andyja watch?v=SYtZxb-u8s4 WARHOL Warhola (1996) POLLOCK Igrani film o https://www.youtube.com/ (2000) življenju Jacksona watch?v=Lc4ltHWSNjM Pollocka (napovednik) 28 FRIDA Igrani film o https://www.youtube.com/ (2002) življenju Fride watch?v=Lc4ltHWSNjM Kahlo (napovednik) MODIGLIANI Igrani film o https://www.youtube.com/ (2004) življenju Amedea watch?v=GCN-p5_HT_M Modiglianija (napovednik) KLIMT Igrani film o https://www.youtube.com/ (2006) življenju Gustava watch?v=cAy97NFj2AY Klimta GEORGIA Igrani film o https://www.youtube.com/ OKEEFFE življenju Georgie watch?v=ken1TQaXHMU (2009) Okeeffe (napovednik) MR. Igrani film o https://www.youtube.com/ TURNER življenju J. M. W. watch?v=02g2IVjwcUY (2014) Turnerja (napovednik) FINAL Igrani film o https://www.youtube.com/ PORTRAIT življenju A. watch?v=sRsiW5c29Sk (2017) Giacomettija (napovednik) B2.6.3 ANIMIRANI FILMI NAZIV OPIS URL POVEZAVA DOSTOP UPORABNO NA PODROČJU BOLES Animirani film Špele https://vimeo.com/638046 (2013) Čadež 57 NIGHTHAW Animirani film https://vimeo.com/308542 K (2016) Nočna ptica Špele 567 Čadež PRINC Špela Čadež, Matej https://vimeo.com/202743 LUKA (2017) Lavrenčič, Leon 607 Vidmar LOVING Animirani film o https://www.youtube.com/ VINCENT življenju Vincenta watch?v=CGzKnyhYDQI (2017) van Gogha (napovednik) CELICA Animirani film https://vimeo.com/350954 (2018) Dušana Kastelica 618 FEARS Animirani film Nate https://vimeo.com/126060 Metlukh 304 29 THE Animirani film https://vimeo.com/152985 PRESENT Jacoba Freya 022 ALIKE Animirani film https://vimeo.com/194276 Daniela Martíneza 412 Lare in Rafe Cana Méndeza MALI PRINC Animirani film, https://vimeo.com/164860 (The Little posnet po 211 Princ) istoimenskem mladinskem romanu GHERI’S Animirani film Jana https://www.youtube.com/ GAME Pinkave watch?v=9IYRC7g2ICg Her Morning Stop animacija https://www.youtube.com/ Elegance Oren Lavie watch?v=2_HXUhShhmY DEADLINE Stop animacija s https://www.youtube.com/ post-it stop pomočjo lističev watch?v=BpWM0FNPZSs motion post-it Western Stop animacija z https://www.youtube.com/ Spaghetti vsakdanjimi watch?v=qBjLW5_dGAM predmeti 30