Dragi bralci in bralke! Gotovo se boste že na začetku vprašali, kje pa je naša dolgoletna urednica Nevenka Cigler. Če ste prebrali prejšnjo (dvojno številko 2–3, 2014), ste lahko zasledili informacijo, da je z novim letom 2015 končala urednikovanje in predala naloge odgovornega urednika dr. Antonu Polšaku, a ostaja v uredniškem odboru in bo aktivna še naprej. Za njeno delo in trud pri izdajanju revije prav lepa hvala! No, pa kar k tej številki. malo z zamudo izdajamo revijo Geografija v šoli, ampak tu je, prva številka letnika 2016! v prejšnji številki je urednica polemično zapisala tudi nekaj misli o pomenu šolstva in krizi, ki močno vpliva na šolstvo, pa obljubah strank (številka ni izšla dolgo po sestavi nove vlade), ki so kmalu padle na realne tla. Do te številke se stanje v naši ljubi domovini ni kaj prida spremenilo, se pa je naša revija. odslej je v celoti barvna, spremenili smo naslovnico in celotno grafično podobo. preimenovali smo rubrike, ki so po novem a ktualno, širimo obzorja, iz prakse, z animivosti in Novo iz založb. z njimi želimo revijo še bolj približati učiteljem in odgovoriti na največkrat zastavljena vprašanja, ki jih slišimo na terenu (v šolah oziroma pri sodelovanju z učitelji). k ot vidite smo preskočili leto 2015 in začenjamo s prvo številko revije letnika 2016. k aj prinaša? igor Lipovšek se v novicah ozira po ključnih dogodkih za učitelje geografije, ki so se zgodili v letu 2015. a nton polšak se je lotil problema namakanja v e giptu in izgradnje a suanskega visokega jezu, ki sproža polemike in pristransko vrednotenje projekta že od samega začetka. Drug prispevek istega avtorja analizira povsem drugačno tematiko; dokaj nepoznan in pozabljen hrib Lošč na k ozjanskem, ki pa preseneča zlasti v naravnogeografskem (geološkem in geomorfološkem) smislu. v nadaljevanju objavljamo dva članka komaj diplomiranih kolegic. mojca sladič povzema izsledke svoje diplomske naloge o didaktični analizi učbenikov za geografijo v srednjih šolah z vidika okoljevarstvenih vsebin. maruša k ončan piše o pojmovnih mrežah, ki so precej v sorodu z miselnimi vzorci, a niso isto. Ugotavlja, da so zelo uporabne tudi kot medpredmetni organizator znanja in da se njihov pomen ob razvoju informacijsko-komunikacijske tehnologije lahko še okrepi. sledi sklop treh člankov, ki se tako ali drugače dotikajo podnebja. prvi je prispevek igorja plohla, ki je raziskal, kako poznajo podnebne razmere devetošolci in kako razumejo potrebo po celostni obravnavi podnebnih sprememb učitelji. sledi članek zdenke s chauer o obravnavi podnebja v 9. razredu osnovne šole. č lanek je praktično zasnovan. podnebja se tiče tudi zadnji članek v tem sklopu avtorja mateja matkoviča o onesnaževanju glavnega mesta mehike, Ciudad de mexico, ki ima vzroke v naravnem okolju, a jih brez človekove dejavnosti ne bi bilo. a vtor ponuja kolegom študij primera z delovnim listom, kar danes v šolah nedvomno še manjka. Natalija mihelčić piše o opisnem ocenjevanju, kjer izpostavi pomen upoštevanja ciljev iz učnega načrta in taksonomije (zahtevnosti). po sili razmer je na koncu prispevek mojce k elbič Đajić o aplikaciji Nearpod in o tem, kako jo lahko koristno uporabimo tako pri utrjevanju kot preverjanju znanja. vabimo k branju in ne pozabite, revija bo vaša, če boste tudi vi kaj napisali! v prihodnji številki: Migracije drugačna ... Dr. Anton Polšak Zavod RS za šolstvo anton.polsak@zrss.si 3 GeoGrafija v šoli | 1/2016 uvodnik