Gasilci v Beričevem so dobili nov avtomobil Bolje pripravljeni V sobot/O 27. decembra 1966 je gasilsko društvo Beričevo prejelo nov gasilsld avtomo-bil Kombi gasilec. Dokaj pi-sana je zgodovina težkega bo-ja za dosego tega cilja. BeričeviSka gasilsfea sfcup-nost otosega le dve vasi, Beri-čevo in Brinje. Obe vasi sku-paj štejeta komaj 110 hiš, pa vendar so gasilci in vaščani teh dveh vasi zbrali toliko de-narja, da so lahko prispevali 30 "o delež nabavne cene ga-silskega avtoraobila. Slovesno predajo avtomobi-la sta opravila poveljnik ob-činske gasilske sveze Lovro Dečinan in predsednik Jože Ro/.man. Tudi ta avtomobil je kupila ObGz iz isfcih sredstev, kakor vsa dosedaj nabavljena rao-torna vozila. Sprejem novega gasilskega avtomobila so opravili v ož-Jein krogu, tiho in skromno, sa.i za večjo zunanjo slovest-nost sedanjl čas ni primeren. Zato bodo počakali na ugod-nejše pomladansko vreme. Oetudi je bil sprejem tlh in skromen, je vendar izražal polno skritega veselja in za-dovoljstva med vsemi tam-kajšnjimi gasilci. Beričevskt gasilci se dobro zavedajo, da so si s tem le izboljšali pogo-je za morebitni nastop pri elementarnih nezgodah, bodi-si doma v vasi ali pa v bliž-nji okolici. Gasilci v Beričevem so leta 1967 praznovali 70-letnico svo-jega samostojnega delovanja; pred teni datumom so imeii ¦ Dolani skupno gasiUko dru- štvo. Leta 1897 so ustanovlii samastajno druStvo z name-nom, da hi lažje Mjubovali rdečemu petelinu, ki se je ti-ste čase zelo pogosto pojav-Ijal na tem področju. Leto po ustanovitvi so že nabavili za takrat zelo moderno gasil-sko ročno brizgalno, s katero so več desetletij uspeSno kljubovali požarnim katastro-fam. Nekaj let po prvi svetov-ni vojni so se začele na naše podeželje širita gasilske mo-tome brizgalne. Ta napredek je tudi gasilce v Beričevem vzpodbudil, da so pričeli ml-sliti na motorno brizgalno, ki naj bi zamenjala ročno in s tem razbremenila osebno silo za črpanje in dovajanje vode na j#žarišče. Zaradi denarne stiske se je ta njihov sen do-kaj pozno uresničil. šele leta 1934 jim je Ivan Kogovšek, ta-kratni lastnik Zvoname v St. Vidu, ki se je bavil tudi z ia-delavo motornih gasilskih bri-zgaln, dobavtl to brizgalno. Vzporedno s tem pa so gojiU tudi željo po motornem vozi-lu. Ob tem pa so zadeli ra še večje težave. Njihov gasilski dom je bil veliko premajhen, da bi spravil vse želje gasil-cev pod streho. Lotili so se priprav za povečanje doma. Ker pa je ta akcija zelo poča-si napredovala, se je zavlekla tja v drugo svetovno vojno, vendar so dom spraviH pod streho. Vojna se je končala, obno-vjli so gasilsko organriaacijo, težnja po avtomobilu pa je ostala. Po posredovanju ta-kratne ObGZ CrnuCe so pre- jeli od poklicne brigade star tovomi avtomobil znamke Steyr. Ker pa v društvu ta-krat niso imeli sposobnih lju-di, ka bi znali pravilno rav-nati 2 motornimi vozili, ga jim je ObGZ CrnuCe vzela in ga dala GD Podgorica. Zaradd tega so nastala trenja in dru-štvo je pričelo stagnirati. Z združevanjem občin so se leta 1960 združile tudi Ob-činske gasilske zveze in od tedaj dalje je društvo znova začelo uspešneje delovati. V tem času so organizirali tudi gasilsko mladino, ki uspešno nastopa z drugo gasilsko mla-dino v občlni. V odbor je pri-Sk) tudl nekaj mlajših čla-nov, ki so močno poživili dru-štveno delovanje in tudi sta-ra težnja po novem gasilskem avtomobilu se jiwi je napo-sled uresniCtla. VINKO ŠKERL