t URADNI VESTNIK OBČINE IVANČNA GORICA Št. 2/00 Ivančna Gorica, 31.3.2000 Leto 6 Na podlagi 29. in 57. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98 in 74/98), 10., 11. in 13. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99) in 16., 100., in 117. člena Statuta Občine Ivančna Gorica (Ur. vestnik Občine Ivančna Gorica, št.2/99) je Občinski svet Občine Ivančna Gorica na 11. seji dne 22.03.2000 sprejel ODLOK O PRORAČUNU OBČINE IVANČNA GORICA ZA LETO 2000 1. člen S proračunom Občine Ivančna Gorica za leto 2000 (v nadaljnjem besedilu: občinski proračun) se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v Občini Ivančna Gorica (v nadaljnjem besedilu: Občina) v letu 2000. 2. člen Z občinskim proračunom se ureja upravljanje s prihodki in odhodki ter upravljanje z občinskim premoženjem in dolgovi. 3 člen Občinski proračun sestavljajo splošni in posebni del. Splošni del proračuna sestavljajo bilanca prihodkov in odhodkov, izkaz račun finančnih terjatev in naložb ter račun financiranja. V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo prihodki, ki obsegajo: davčne prihodke nedavčne prihodke kapitalske prihodke in transferne prihodke. V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo odhodki, ki obsegajo: tekoče odhodke tekoče transfere investicijske odhodke in investicijske transfere. V računu finančnih terjatev in naložb se izkazujejo vsa prejeta sredstva od vrnjenih posojil, od prodaje kapitalskih vlog in za nakup kapitalskih naložb. V računu financiranja se izkazujejo odplačila dolgov in zadolževanje, ki je povezano s financiranjem presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter s financiranjem odplačil dolgov v računu financiranja. V računu financiranja se prav tako izkazujejo načrtovane spremembe denarnih sredstev na računih proračuna v proračunskem letu. Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov. Občinski proračun za leto 2000 se določa v naslednjih zneskih: A) Bilanca prihodkov in odhodkov: I. Skupaj prihodki 1.056.733.800,00 II. Skupaj odhodki 1.304.921.400,00 III. Proračunski primanjkljaj (I - II) -248.187.600,00 B) Račun finančnih terjatev in naložb IV. Prejeta vračila danih posojil in prodaja kapitalskih naložb 87.019.500,00 V. Dana posojila in povečanje finančnih naložb 13.200.000,00 VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe finančnih naložb (IV.-V.) 73.819.500,00 C) Račun financiranja VIII. Zadolževanje proračuna 0 IX. Odplačila dolga 3.826.000,00 X. Neto zadolževanje (VIII. - IX.) -3.826.000,00 XI. Zmanjšanje sredstev na računih 178.194.100,00 Negativni stanji bilance prihodkov in odhodkov ter računa financiranja se pokrivata s stanjem računa finančnih terjatev in naložb in s sredstvi na računih proračuna. Pregled prihodkov in odhodkov občinskega proračuna in njihova razporeditev so izkazani v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter računu financiranja, ki so sestavni del občinskega proračuna. 4. člen Namenski prejemki proračuna so donacije, namenski prejemki proračunskega sklada, prihodki od lastne dejavnosti neposrednih uporabnikov, prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja. 5. člen Če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti za proračun ali spremenjenih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki proračuna, lahko župan največ za 45 dni zadrži izvrševanje posameznih izdatkov. Z ukrepi začasnega zadržanja izvrševanj lahko župan ustavi prevzemanje obveznosti, predlaga podaljšanje pogodbenih rokov plačil in ustavi prerazporejanje proračunskih sredstev. O odločitvi iz prvega odstavka tega člena župan obvesti Občinski svet. 6. člen V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje. Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva splošne proračunske rezervacije ne smejo presegati 0,5% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se z rebalabsom razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika. 7. člen V proračunu se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad in se uporablja za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč. V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini 0,5 %. Sredstva se izločajo v rezerve začasno vsak mesec, dokončno pa po zaključnem računu proračuna za preteklo leto. O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz 2. odstavka 49. Člena Zakona o javnih financah (Ur.l. RS, št. 79/99) oziroma iz prvega odstavka 111. člena Statuta Občine Ivančna Gorica, odloča Občinski svet Občine Ivančna Gorica (v nadaljnem besedilu: Občinski svet). V posameznih primerih, iz predhodno navedenih členov zakona oziroma statuta, do višine 2.000.000,00 tolarjev, odloča župan. O uporabi sredstev obvešča Občinski svet s pisnimi poročili. 8. člen Neposredni in posredni uporabniki (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu občinskega proračuna, ki je sestavni del tega odloka. Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene. Posredni uporabniki so dolžni predložiti županstvu občine finančni načrt za prihodnje leto sestavljen v skladu z 10. Členom Zakona o javnih financah (Ur.l. RS, št. 79/99) in poročilo o porabi proračunskih sredstev za preteklo leto. Rok za predložitev finančnega načrta za prihodnje leto je 31. Oktober tekočega leta. in 28. februar prihodnjega leta za predložitev poročila o porabi proračunskih sredstev za preteklo leto. 9. člen Pravni posli, ki jih sklene svet krajevne skupnosti, katerih vrednost presega 500.000,00 tolarjev, so veljavni le ob pisnem soglasju župana. 10. člen Proračunskih sredstev ni mogoče prerazporejati, razen pod pogoji in na način, ki jih določa ta odlok, upoštevaje strukturo proračuna. Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja ni dovoljeno. Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnajo v breme drugih postavk posameznega področja proračuna. O prenosu sredstev med nameni posameznega področja, določenimi v odhodkovnem delu bilance prihodkov in odhodkov, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog na posameznem področju, za katera so bila zagotovljena sredstva z občinskim proračunom, odloča župan. Župan mora o izvršenih prerazporeditvah šestmesečno poročati občinskemu svetu. 11. člen Kot sredstva za delo se uporabnikom zagotavljajo: - sredstva za plače, - sredstva za druge izdatke zaposlenim, - sredstva za prispevke delodajalca, - sredstva za izdatke za blago in storitve, - sredstva za amortizacijo, - sredstva za druge operativne odhodke in - sredstva za investicijske izdatke. Sredstva za plače, prispevke delodajalca in druge izdatke zaposlenim na županstvu in zaposlenim v javnih zavodih se zagotavljajo mesečno glede na zasedeno število sistemiziranih delovnih mest po merilih in na način v skladu s kolektivno pogodbo in drugimi predpisi, ki urejajo to področje. Sredstva za druge izdatke zaposlenim se dodeljujejo na podlagi pisnih zahtevkov. Sredstva za izdatke za blago in storitve in druge operativne odhodke uporabnikov se določijo v okviru potreb in možnosti občinskega proračuna. Sredstva za amortizacijo se uporabnikom zagotavljajo le za amortizacijo premičnin in v višini, navedeni v posebnem delu proračuna. 12. člen Sredstva za opravljanje nalog na posameznih področjih dejavnosti se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezno področje dejavnosti. Poraba sredstev za opravljanje naloge na posameznih področjih se dogovori s pogodbo v pisni obliki. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo oziroma računa. Zadnji rok za sklenitev pogodb z izvajalci v tekočem proračunskem letuje 15. November 2000. 13. člen Neposredni uporabnik uporablja sredstva za plačevanje že opravljenih nabav blaga, storitev in gradbenih del. Pogodba za nabavo blaga, naročilo storitev in oddajo gradenj v breme proračunskih sredstev se lahko sklene samo skladno z Zakonom o javnih naročilih (Ur.list RS, št. 24/97) ter drugimi predpisi, ki urejajo to področje. 14. člen Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, se lahko občina likvidnostno zadolži, vendar največ do višine 5% zadnjega sprejetega proračuna. S prostimi denarnimi sredstvi na računih upravlja župan. Prosta denarna sredstva se lahko nalagajo v Banko Slovenije, banke in državne vrednostne papirje ob upoštevanju načela varnosti, likvidnosti in donosnosti naložbe. Premoženjsko bilanco občine sestavi referat županstva, pristojen za finance na podlagi premoženjskih bilanc posrednih uporabnikov občinskega proračuna in krajevnih skupnosti. 15. člen Občina lahko daje poroštva za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov katerih ustanoviteljica je, vendar največ do 5% realiziranih prihodkov v letu, v katerem se daje poroštvo. O dajanju poroštev za izpolnitev obveznosti javnih podjetij in javnih zavodov odloča župan. Izdana poroštva se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine. 16. člen Javna podjetja in javni zavodi katerih ustanoviteljica je občina ter krajevne skupnosti, se lahko zadolžijo le s soglasjem občine. O dajanju soglasij k zadolževanju javnih podjetij, javnih zavodov in krajevnih skupnosti odloča župan. Izdana soglasja se štejejo v obseg možnega zadolževanja občine. 17. člen Za izvrševanje občinskega proračuna je odgovoren župan. 18. člen Nadzorni odbor občine opravlja nadzor nad: razpolaganjem s premoženjem občine, namensko in smotrno porabo sredstev občinskega proračuna, finančnim poslovanjem uporabnikov proračunskih sredstev. O ugotovljenih pomanjkljivostih pri vodenju finančnega in materialnega knjigovodstva obvešča Župana in Občinski svet, če tako določa zakon pa tudi pristojno ministrstvo in računsko sodišče. Če nadzorni odbor pri ugotavljanju proračunskega nadzora pri uporabnikih ugotovi, da sredstva niso bila uporabljena za namene, za katere so bila dodeljena, ima pravico zahtevati, da se sredstva vrnejo v občinski proračun in o tem obvesti župana in Občinski svet. 19. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ivančna Gorica. Številka: 40302-0001/00 Datum: 22.03.2000 OBČINA IVANČNA GORICA ŽUPAN Jernej Lampret, prof. I.r. Na podlagi 9., 12. in 16. člena Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 7/99), 16. člena Statuta Občine Ivančna Gorica (Uradni vestnik Občine Ivančna Gorica, št. 2/99) je Občinski svet Občine Ivančna Gorica na 11. seji, dne 22.3.2000, sprejel ODLOK o razglasitvi podružnične cerkve sv. Jurija na Selih pri Višnji Gori za kulturni spomenik 1. člen Z namenom, da se ohranijo zgodovinske, kulturne in estetske vrednote ter zagotovi usklajen nadaljnji obstoj, se razglaša podružnična cerkev sv. Jurija na Selih pri Višnji Gori za kulturni in zgodovinski spomenik z lastnostmi umetnostnega in arhitekturnega spomenika. 2. člen Podružnična cerkev sv. Jurija je poznogotska arhitektura druge polovice 15. stoletja. Je ena redkih poznogotskih cerkva, ki soji baročni posegi v arhitekturo in opremo le še povečali prostorske kvalitete. Cerkev sestavljajo pravokotna ladja z zvonikom, prizidanim ob zahodno steno, ter prezbiterij, sklenjen s tremi stranicami osmerokotnika. Prezbiterij s križnorebrastim obokom prekrivajo sočasne freske, na katerih so upodobljeni svetniki v dekorativnih okvirjih. Arhitekturo dopolnjuje kakovostna baročna oprema. Glavni oltar posvečen Materi božji datira v 18. stoletje. Oba (transka oltarja, Evangelijski in Epistolski, sta iz 17. stoletja. Iz 17. stoletja je tudi prižnica datirana z letnico 1682. 3. člen Spomenik stoji na zemljišču katastrske občine Dobrava, na parceli št. 715. 4. člen Vplivno območje spomenika obsega širše vedutno območje okrog cerkve in zajema celotno parcelo št. 714/1, k.o. Dobrava, tako, da meja območja poteka po meji zgoraj navedene parcele. 5. člen Lastniki spomenika in vplivnega območja spomenika so po stanju v zemljiški knjigi Okrajnega sodišča v Grosupljem na dan 17.03.2000 naslednji: • pare. št. 715, k.o. Dobrava, - Občina Ivančna Gorica, Sokolska 8, 1295 Ivančna Gorica, • pare. št. 714/1, k.o. Dobrava, - Kastelic Frančišek, roj. 17.08.1941, Litijska c. 351, 1000 Ljubljana. 6. člen Lega spomenika z vplivnim območjem je označena na katastrskem načrtu v merilu 1 : 2880, ki je sestavni del odloka. 7. člen Spomenik se varuje v njegovi izvirni in neokrnjeni podobi. Vsi posegi se podrejajo spomeniški pričevalnosti in funkciji in morajo služiti ohranjanju, sanaciji in prenovi spomenika. V območju spomenika so dovoljeni le posegi in razvojne usmeritve, ki ne nasprotujejo spomeniškim lastnostim in katerih cilj je nadaljnji obstoj spomenika. Dovoljeni so strokovni posegi, ki so namenjeni raziskavam, ohranjanju in sanaciji spomenika ter izboljšavi estetskega stanja. Za posege, ki niso v skladu z varstvenim režimom in spreminjajo lastnosti spomenika, je povzročitelj kazensko odgovoren. Škodo ali spremembe, ki so nastale na spomeniku mora povzročitelj odstraniti in vzpostaviti prejšnje stanje. 8. člen V vplivnem območju spomenika je dovoljena dosedanja kmetijska raba prostora in prepovedana vsaka gradnja, tudi za potrebe kmetijskega gospodarstva. 9. člen Pristojni organ Županstva Občine Ivančna Gorica izda na podlagi akta o razglasitvi lastniku odločbo o varstvu spomenika. 10. člen Na podlagi akta o razglasitvi pristojni organ Županstva Občine Ivančna Gorica v 30 dneh od njegove uveljavitve predlaga zaznambo spomenika v zemljiški knjigi Okrajnega sodišča v Grosupljem. 11. člen Strokovne naloge v zvezi z varstvom spomenika opravlja pristojni zavod za varstvo kulturne dediščine. Nadzor nad izvajanjem tega odloka izvaja pristojni inšpektorat za področje kulturne dediščine. 12. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ivančna Gorica. Številka: 66000-0001/00 Datum: 22.3.2000 OBČINA IVANČNA GORICA ŽUPAN Jernej Lampret, prof. I.r. III. Ta sklep začne veljati z dnem objave v Uradnem vestniku Občine Ivančna Gorica. Številka: 46500 - 0020/98 Datum: 22.03.2000 OBČINA IVANČNA GORICA ŽUPAN Jernej Lampret, prof. I.r. Na podlagi 16. in 117 člena Statuta Občine Ivančna Gorica ( Uradni vestnik Občine Ivančna Gorica, št.2/99) in 15. člena Odloka o gospodarjenju z javnimi potmi in uporabi gozdnih cest ( Ur.l. SRS št. 7/87) je Občinski svet Občine Ivančna Gorica na 11. seji dne 22.03.2000 sprejel SKLEP o ukinitvi javnega dobra v k. o. Radohova vas I. S tem sklepom se ukine javno dobro t zemljišču pare. št. 620/3 neplodno, k.o. Radohova vas v izmeri 259 m2, SEZ. III. II. Nepremičnina iz I. točke tega sklepa preneha biti javno dobro in postane lastnina Občine Ivančna Gorica, Ivančna Gorica, Sokolska 8. Na podlagi 16. in 117 člena Statuta Občine Ivančna Gorica ( Uradni vestnik Občine Ivančna Gorica, št.2/99) in 15. člena Odloka o gospodarjenju z javnimi potmi in uporabi gozdnih cest ( Url SRS št. 7/87) je Občinski svet Občine Ivančna Gorica na 11. seji dne 22.03.2000 sprejel Ta sklep začne veljati z dnem objave v Uradnem vestniku Občine Ivančna Gorica. SKLEP o ukinitvi javnega dobra v k. o. Zagradec S tem sklepom se ukine javno dobro naslednji parceli: v k.o. Zagradec: Številka: 46500-0001/00 Datum: 22.03.2000 OBČINA IVANČNA GORICA ŽUPAN Jernej Lampret, prof. I.r. zemljišče pare. št. 1434/5 pot, v izmeri 428m , zkv. 212. II. Nepremičnine iz I. točke tega sklepa prenehajo biti javno dobro in postanejo lastnina Občine Ivančna Gorica, Ivančna Gorica, Sokolska 8.