OSNUTEK RESOLUCIJE o politiki izvajanja družbenega plana občine Grosuplje za obdobje 1981—1985 v letu 1985 I. Osnovni cilji družbenega in gospodar-skega razvoja občine v letu 1985 Tudi v letu 1985 bo osnovna naloga uresničevanja dolgoročnega programa gospodarske stabilizaci je. Z nadaljnjim odpravljanjem vzrokov neugodnih gospodarskih gibanj v občini bomo krepili družbeno-ekonomski položaj delavcev, delovnih ljudi in občanov. To bo možno doseči z doslednejšim uvelja-vljanjem socialističnega samoupravljanja, ekonomskih zako-nitosti in s kakovostnejšo organizacijo dela. Osnovni cilji družbenega in gospodarskega razvoja so tako kot v republiki naslednji: — večanje kakovostnega konvertibilnega izvoza in deviznega priliva, — povečevanje obsega in kvalitete proizvodnje, — pospešeno uvajanje sodobnih tehnologij v proizvodnjo ob večji uveljavitvi domačega znanja in ustvarjalnosti, — prilagajanje vseh oblik porabe razpoložljivemu dohodku, — priprava in sprejem realnih srednjeročnih in dolgoročnih planskih dokumentov vseh nosilcev planiranja. Pri oblikovanju ekonomske politike republike in federacije si bomo prizadevali za stabilne pogoje gospodarjenja, ki bodo na podlagi realnega tečaja dinarja, realnih obresti, realnih cen ener-gije, transporta in drugih proizvodnih dejavnikov pospešili po-vezovanje združenega dela. II. Možnosti in cilji materialnega razvoja občine v letu 1985 Pri oblikovanju ciljev ekonomske politike je potrebno tudi v občini izhajati iz ocene, da je treba doseči močnejšo izvozno us-merjenost, ki je bila v preteklem obdobju relativno nizka in večjo proizvodnjo, ekonomičnost vposlovanju ter gospodarnejšo up-orabo družbenih sredstev. — tako bo rast družbenega proizvoda znašala predvidoma najmanj 2% (v SRS 2,5%), rast industrijske proizvodnje 3,5%, -kmetijstva, prometa in zvez 3%, trgovine 2% in obrti 4,5%, — za zagotovitev take rasti proizvodnje bomo tako kot v re-publiki morali povečati izvoz na konvertibilno področje za 14%, — naložbe v osnovna sredstva gospodarstva se bodo po-večale za 4%, — rast zaposlovanja bo 1% v negospodarstvu pa razen ob širitvi dejavnosti (aktiviranje novih kapacitet) ne sme biti novih zaposlitev, — ob taki rasti zaposlovanja bi v občini ob nespremenjeni ekonomičnosti dosegli 1%-no rast produktivnosti, — osebni dohodki, skiipna poraba in splošna poraba se bodo v občini oblikovali tako, da bo njihova nominalnarast zaostaja-la za 10% za nominalno rastjo dohodka. Dosežene gospodarske rezultate bomo v občini spremljali sprotno in ob preseganju izhodiščnih predpostavk tudi usklaje-vali vse tri oblike porabe, tako da bi postopoma dosegli realen obseg sredstev iz leta 1984, v katerem pa realno ni možno up-oštevati nikakršnih novih sredstev za investicije. III. Uresničevanje družbenega plana v le-tu 1985 1. Ekonomski odnosi s tujino Za dosego načrtovanega deviznega priliva se morajo v izvoz neposredno vključiti vse tiste delovne organizacije, ki so za to usposobljene ali pa se povezati z drugimi organizacijami zd-ruženega dela. Vse temeljne organizacije oziroma organizacije združenega dela morajo nameniti organiziranju in usposablja-nju služb za ekonomske odnose s tujino več pozornosti. Orga-nizacije združenega dela morajo prevzeti tudi pred delegatsko skupščino odgovornost za uresničitev v SISEOT usklajenih planov izvoza, kar se v predhodnem obdobju ni dosledno ure-sničevalo. Samo z iizvozom bodo OZD zagotovile devize za uv-oz, ne samo potrebnih surovin in reprodukcijskega materiala, temveč tudi za uvoz nujne opreme za tehnološko modernizacijo, zlasti izvozne proizvodnje na konvertibilno področje. 2. Zaposlovanje V letu 1985 se bo število zaposlenih povečalo predvidoma za 1%. Z doslednim uresničevanjem sporazuma o usklajevanju le-tnih načrtov zaposlovanja, bomo še naprej uveljavljali politiko produktivnega zaposlovanja. Stevilo zaposlenih vgospodarstvu bo možno povečevati tudi z uvajanjem novih izmen v nekaterih temeljnih organizaccijah, izboljšati pa je potrebno razmerje med produktivnimi in meproduktivnimi delavci. Zato je potrebno predvsem zaposloviati v tistih organizacijah združenega dela, ki so usmerjene v izvoz in so nofilke razvoja ter prestrukturiranja gospodarstva. V ra.^sti cclotnega družbenega proizvoda predsta-vlja rast zaposlovamja 50%. 3. Industrijska piroizvodnja in gradbeništvo Za doseganje mačrtovane 3,5%-ne rasti industrijske pr-oizvodnje bo potrelbno ob veliki iztrošenosti opreme in ob dejs-tvu, da se zmogljivosti v Ietu 1985 še ne bodo bistveno povečale, optimalno izkoriščati obstoječe zmogljivosti, izboljšati orga-nizacijo dela in kadrovsko strukturo ter predvsem poglobiti medsebojno sodelovanje, še zlasti pa sodelovanje z drobnim gospodarstvom zaradi odpravljanja ozkih grl. Tam kjer progra-mi omogočajo je potrebno izboljšati izkoriščenost opreme z uva-janjem novih izmen, v vseh organizacijah pa tudi preveriti obseg in strukturo zalog. Ob dejstvu, da se v gradbeništvu tudi v prihodnjem letu ko-njunktura ne bo povrnila, lahko načrtujemo tako v Gradbenem podjetju Grosuplje kot v ostalih delovnih in temeljnih organiza-cijah, ki so vezane na to panogo, nadaljnjo rast le na osnovi sprememb v ponudbi storitev in proizvodov. Le-te bi morale zajemati predvsem: — ponudbo kompleksnejših storitev, — povečanje konkurenčnosti na temelju večje specializacije, — pomembnejše vplivati na rentabilnost poslovanja z dopol-nilnimi programi. Ob dejstvu, da učinkov takih sprememb ni možno doseči na kratek rok načrtujemo, da bomo na področju gradbeništva v le-tu 1985 lahko kvečjemu ohranili enak fizični obseg proizvodnje, kot v Ietu 1984 ob predpostavki, da delež investicij vdružbenem proizvodu ne bo padel pod nivo leta 1984. Glede na pomemben delež stanovanjske gradnjeje načrtovani obseg gradbenih storitev v veliki meri pogojen z učinkovitostjo vseh družbenih dejavnikov, ki vplivajo na potek stanovanjske graditve. Zato bo odločilnega pomena. — uvedba gradnje za trg po proizvodnem principu, — hitrejša in kontinuirana priprava stavbnih zemljišč, — rešitev cenovne problematike na stanovanjskem področju. 4. Investicije V letu 1985 v občini predvidoma ne bo večjih naložb, razen dokončanja že začetih investicij. Izinvesticijskih namervgospo-darstvu je razvidno, da bodo še naprej večji del sredstev delovne organizacije vlagale v modernizacijo tehnologije, izboljšanje strojne opreme, le manjši del sredstev pa bo namenjen razširitvi proizvodnih in poslovnih kapacitet. Ob dejstvu, daso praktično vse delovne organizacije gospodarstva v finančno izredno oslabljenem položaju, bodo vsa razpoložljiva sredstva prven-stveno namenjena v reprodukcijo opretne. 5. Kmetijstvo V kmetijski proizvodnji bomo v letu 1985 povečali tržne viške za 3%. Za dosego tega cilja je potrebno posebno pozornost posvetiti predvsem: — pospeševanju živinoreje na osnovi doma pridelane krme ter povečani pridelavi žit in oljnic; kljub nekaj manjšim poseja-nim površinam je potrebno s sodobnimi agrotehničnimi ukrepi povečati tržno proizvodnjo pšenice, za kar so odgovorne predvsem kmetijske zadruge, — zdravstvenemu varstvu živali in preprečevanju živalskih kužnih bolezni, — neobdelanim in slabše obdelanim zemljiščem, ki jih je potrebno vključiti v organizirano proizvodnjo. V ta namen je potrebno v okviru Skupnosti za pospeševanje kmetijstva zagotoviti sredstva za sofinanciranje posameznih programov in intervencijskih ukrepov ter dosledno uresničevati dogovor o enotni politiki pri pospeševanju proizvodnje hrane v letu 1985. Doseženi rezultati Skupnosti za pospeševanje kmetijs-tva namreč utemeljujejo prizadevanja, da spodbujanje kmetijske pridelave ostane sistemski ukrep tudi v naslednjem obdobju, zato se moramo v občini zavzemati za nadaljevanje zbiranja sredstev po domicilnem principu za pospeševanje kmetijstva. Na področju izboljševanja kmetijskih zemljišč bo v okviru programa Kmetijske zemljiške skupnpsti potrebno izvesti agromelioracije na območju Račne in Čušperka, Cerovega in Kobiljeka, Doba, Zagradca, Višnje gore in Grosuplja (TOZD Posestvo Boštanj) ter male melioracije na grosupeljškem polju in