Ormož, 28.07.2005 Letnik 3 Številka 8 VSEBINA 27. POROČILO O IZVRŠEVANJU PRORAČUNA za obdobje JANUAR – JUNIJ 2005 27. POROČILO O IZVRŠEVANJU PRORAČUNA za obdobje JANUAR – JUNIJ 2005 Proračun Občine Ormož za leto 2005 je bil sprejet 30.12.2004 (Uradni vestnik Občine Ormož št. 8/2004). Dne 21.6.2006 je občinski svet Občine Ormož sprejel Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o proračunu Občine Ormož za leto 2005 (Uradni vestnik Občine Ormož št. 9/2005). Poglavitni razlogi za sprejem rebalansa so bili: zagotovitev sredstev za odkup finančnega premoženja v SCO d.o.o. Ormož, zagotovitev lastne udeležbe za nadaljevanje projekta umetnega bogatenja podtalnice za katerega so bile odobrene regijske spodbude po sprejetju proračuna, spremembe finančne konstrukcije pri izgradnji raziskovalne vrtine v Ormožu, izpada dveh investicij iz državnega proračuna (sofinanciranje nabave urgetnega vozila in nadaljevanje izgradnje namakalnega sistem) ter vključitve namenskih sredstev iz leta 2004. Po sprejetem rebalansu so se proračunski prejemki in izdatki povečali za 563,2 mio SIT in znašajo 3.566,9 mio SIT. I. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA PREJEMKI Prejemki proračuna po vseh treh bilancah (A. Bilanca prihodkov in odhodkov B. Račun finančnih terjatev in naložb in C. Račun financiranja) so bili v prvem polletju realizirani v skupni višini 1.2449,8 mio SIT, kar predstavlja 36,1 odstotek planiranih prejemkov leta 2005. Nedoseganje 50 odstotkov plana ob polletju je predvsem posledica nerealiziranih kapitalskih prihodkov iz naslova prodaje stavbnih zemljišč in osnovnih sredstev, prihodkov iz državnega proračuna za sofinanciranje investicij, prejemkov iz naslova prodaje kapitalskih deležev, prejemkov od vračila danih posojil in še nerealiziranega predvidenega zadolževanja. Realizacija navedenih prihodkov oziroma prejemkov je terminsko predvidena v drugem polletju letošnjega leta. Na manjši obseg prejemkov vplivajo tudi prihodki povezani s prodaja vode (vodarina, taksa za obremenjevanje vode, vodna povračila in čiščenje odpadnih voda) kjer je zaradi vremenskih razmer poraba vode manjša od enakega obdobja v preteklem letu. V manjšem obsegu kot je načrtovano ali pa tudi nerealizirani so tudi določeni prihodki, katerih realizacija se po sami naravi oziroma vsebini realizira v drugem polletju. Taki prihodki so: prihodki iz naslova Ormoškega polletja, prihodki od udeležbe na dobičku drugih podjetij in finančnih institucij in obresti od vezanih tolarskih depozitov. V prvem polletju so bili realizirani vsi prihodki planirani za leto 2005 iz naslova Evropske unije in sicer v višini 49,5 mio SIT za sofinanciranje izgradnje vodovoda Lahonci – Hujbar – Lahonci (SAPARD) in sonaravno sanacijo deponije komunalnih odpadkov dobrava (LIFE). Skupni obseg proračunskih prejemkov po posameznih bilancah je bil v primerjavi z veljavnim proračunom v obdobju januar – junij 2005 realiziran v naslednjih zneskih: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 2 Vrsta prihodkov 2 1 VSI PREJEMKI SKUPAJ (A.+B.+C.) 28.07.2005 Indeks 4:3 Veljavni proračun 2005 3 Realizacija I.-VI. 2005 4 3.458.736.574 1.249.840.207 5 36,1 A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV 7 SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 70 700 703 704 71 710 711 712 713 714 72 720 722 74 740 741 78 786 TEKOČI PRIHODKI (70+71) DAVČNI PRIHODKI Davki na dohodke in dobiček Davki na premoženje Domači davki na blago in storitve NEDAVČNI PRIHODKI Udeležba na dobičku in dohodku od premoženja Takse in pristojbine Denarne kazni Prihodki od prodaje blaga in storitev Drugi nedavčni prihodki KAPITALSKI PRIHODKI Prihodki od prodaje osnovnih sredstev Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev TRANSFERNI PRIHODKI Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna EU PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE ostala prejeta sredstva iz proračuna EU 3.088.113.117 1.246.990.025 40,4 1.706.403.525 1.033.886.969 659.346.000 251.569.969 122.971.000 672.516.556 143.717.000 10.821.000 3.101.000 16.500.000 498.377.556 258.600.000 7.600.000 251.000.000 767.307.917 510.820.859 331.295.859 126.395.562 53.129.438 256.487.058 59.198.318 4.914.974 1.796.473 6.200.646 184.376.647 6.759.415 0 6.759.415 45,0 49,4 50,2 50,2 43,2 38,1 41,2 45,4 57,9 37,6 37,0 2,6 0,0 2,7 1.103.923.496 1.073.587.270 453.736.597 423.400.371 41,1 39,4 30.336.226 30.336.226 100,0 19.186.096 19.186.096 19.186.096 19.186.096 100,0 100,0 204.591.321 2.850.182 1,4 32.600.000 170.000.000 1.991.321 0 0 2.850.182 0,0 143,1 166.032.136 166.032.136 0 0 0,0 0,0 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB 75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV 750 Prejeta vračila danih posojil 751 Prodaja kapitalskih deležev 752 Kupnine iz naslova privatizacije C. RAČUN FINANCIRANJA 50 ZADOLŽEVANJE 500 Domače zadolževanje Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 A. Bilanca prihodkov in odhodkov 70 Davčni prihodki Davčni prihodki so bili realizirani v višini 510,8 mio SIT in predstavljajo 40,9 odstotkov vseh prejemkov v prvem polletju. Polletna realizacija leteh dosega oceno Vlade Republike Slovenije in je od optimalne višini 50 odstotkov nižja le za 0,6 odstotkov oziroma za 6,1 mio SIT. Davki na dohodek in dobiček med katerimi se izkazujejo prihodki iz naslova dohodnine so realizirani v planiranem obsegu in optimalno realizacijo presegajo za 0,2 odtoka. Davki od premoženja so prav tako realizirani v planiranem obsegu in optimalno realizacijo presegajo za 0,2 odstotka. Manjšo realizacijo nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (3,3 odstotke pod optimalno višino) so nadomestili večji prihodki iz naslova davka na premoženje, davka na dediščine in darila in davka na promet nepremičnin in na finančno premoženje. V letošnjem letu so se začeli stekati v občinski proračun tudi prvič davki od premoženja na posest plovnih objektov, sicer za enkrat v simboličnih zneskih. Domači davki na blago in storitve so edina skupina prihodkov v skupini davčnih prihodkov katerih realizacija je manjša od planirane polletne višine in sicer za 6,8 odstotkov. Največji izpad je zabeležen pri davkih od igrah na srečo, ter prihodkih, ki so povezani s količino prodane vode (taksa za obremenjevanje voda in vodna povračila). 71 Nedavčni prihodki Nedavčni prihodki so bili realizirani v višini 256,5 mio SIT kar predstavlja 20,5 odstotka vseh prejemkov prvega polletja. Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja so realizirani v višini 59,2 mio SIT, kar predstavlja 41,2 odstotka planiranih v letu 2005. Manjša realizacija je predvsem posledica narave določenih prihodkov saj je nekaj prihodkov od leteh predvidena v drugem polletju (prihodki od udeležbe na dobičku drugih podjetij in finančnih institucij, prihodki od obresti od vezanih tolarskih depozitov). Manjši od planiranih pa so tudi prihodki iz naslova stanarin in dela koncesije za energetsko izkoriščanje reke Drave, medtem ko so nad planiranimi prihodki iz naslova podeljenih koncesij in zamudnih obresti. Takse in pristojbine so realizirane v višini 4,9 mio SIT kar je 45,5 odstotka planirane za leto 2005, gre pa za prihodke iz naslova upravne takse. Denarne kazni so realizirane v višini 1,8 mio SIT kar je za 7,9 odstotkov več kot znaša plan za prvo polletje. V večjem obsegu kot je bilo načrtovano 3 28.07.2005 (ocena Vlade) so realizirani prihodki iz naslova nadomestila za degradacijo in uzurpacijo. Prihodki od prodaje blaga in storitev so realizirani v višini 6,2 mio SIT kar je 37,6 odtokov planiranih v letu 2005. Nedoseganje optimalne realizacije je posledica še nerealiziranih prihodkov iz naslova projekta »Ormoško poletje« kateri pa bodo glede na čas izvajanja projekta realizirani v začetku drugega polletja. Drugi nedavčni prihodki so realizirani v višini 184,4 mio SIT, kar predstavlja 37,0 odstotka planirane letna realizacije. Nedoseganje optimalnega plana je posledica manjše prodaje vode, še ne realiziranih prihodkov iz naslova sofinanciranja projekta »Izgradnja raziskovalne vrtine v Ormožu« in manjših prihodkov iz naslova komunalnih prispevkov. 72 Kapitalski prihodki Kapitalski prihodki so bili v prvem polletju realizirani v višini 6,7 mio SIT, kar je 2,6 odstotka letnega plana. in predstavljajo 14,8 odstotka vseh proračunskih prejemkov prvega polletja. Prihodkov iz naslova prodaje osnovnih sredstev v prvem polletju ni bilo. Realizacija le-teh v višini 7,6 mio SIT je planirana v drugem polletju letošnjega leta. Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih dolgoročnih sredstev so bili v prvem polletju realizirani v višini 6,7 mio SIT. Realizacija predstavlja predvsem plačilo varščine ob zbiranju ponudb za prodajo stavbnega zemljišča. Pretežni del prihodkov iz naslova prodaje stavbnih zemljišč je bil realiziran v mesecu juliju. 74 Transferni prihodki Transferni prihodki so bili v prvem polletju realizirani v višini 453,7 mio SIT kar je 41,1 odstotek planiranih za leto 2005. Manjša realizacija je predvsem posledica manjših transferov iz državnega proračuna. Transferni prihodki predstavljajo v prvem polletju 36,3 odstotke vseh prejemkov. Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij so bili realizirani v višini 423,4 mio SIT, kar je 39,4 odstotka planiranih v letošnjem letu. Manjša realizacija je posledica še nerealiziranih transferov za sofinanciranje investicij in slabše realizacije finančne izravnave iz državnega proračuna. Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije za sofinanciranje projekta izgradnja vodovoda Lahonci - Hujbar – Lahonci so bila realizirana v celoti in sicer v višini 30,3 mio SIT. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 4 28.07.2005 78 Prejeta sredstva iz Evropske unije C. Račun financiranja Prejeta sredstva iz Evropske unije za sofinanciranje projekta sonaravne sanacije deponije komunalnih odpadkov Dobrava so bila realizirana v celoti in sicer v višini 19,2 mio SIT. V letu 2005 je predvideno zadolževanje v višini 166,0 mio SIT. Glede na to, da je večina investicij v teku in bodo zaključene v drugem polletju se še ni bilo potrebno zadolžiti. B. Račun finančnih terjatev in naložb Iz bilance Računa finančnih terjatev in naložb je razvidno, da je bilo v prvem polletju realiziranih za 2,8 mio SIT od 204,6 mio SIT planiranih prejemkov, kar predstavlja 1,4 odstotka plana. Nerealizirani prejemki so posledica še nerealizirane prodaje kapitalskih naložb in vračila danih posojil za razvoj drobnega gospodarstva katera bodo vrnjena v drugem polletju. IZDATKI Izdatki proračuna po vseh treh bilancah so v prvem polletju letošnjega leta bili realizirani v višini 1.175,9 mio SIT in so dosegli 33,0 odstotno realizacijo. Po bilancah oziroma dejavnostih so izdatki naslednji: Vrsta prihodkov 2 1 VSI IZDATKI SKUPAJ A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV SKUPAJ ODHODKI Veljavni proračun 2005 3 Realizacija I.-VI. 2005 4 3.566.942.974 1.175.926.522 Indeks 4:3 5 33,0 3.285.972.571 1.121.286.345 34,1 01 011 012 02 025 03 032 04 041 OBČINSKI ORGANI IN OBČINSKA UPRAVA Občinski organi Občinska uprava in druge javne potrebe OBRAMBA Zaščita in reševanje JAVNI RED IN VARNOST Protipožarna varnost GOSPODARSKE DEJAVNOSTI dejavnosti s področja splošnih gospodarskih zadev ter zadev povezanih z delom 540.617.502 47.319.360 493.298.142 3.312.000 3.312.000 46.499.123 46.499.123 649.302.761 32.102.664 186.618.039 13.583.046 173.034.993 619.818 619.818 11.815.343 11.815.343 114.698.424 10.319.496 34,5 28,7 35,1 18,7 18,7 25,4 25,4 17,7 32,1 042 045 047 048 049 Kmetijstvo in gozdarstvo Cestno gospodarstvo Turizem Druge gospodarske dejavnosti Druge dejavnosti s področja gospodarskih zadev VARSTVO OKOLJA Komunalno gospodarstvo in varstvo okolja Ravnanje z odpadno vodo STANOVANJSKA DEJAVNOST IN PROSTORSKI RAZVOJ Stanovanjska dejavnost in poslovni prostori Dejavnosti na področju prostorskega načrtovanja Oskrba z vodo Cestna razsvetljava 36.085.000 337.192.175 194.850.190 48.866.732 206.000 272.424 78.611.059 1.259.700 24.106.167 129.578 0,8 23,3 0,6 49,3 62,9 358.930.237 187.771.461 171.158.776 576.092.038 134.335.875 66.108.481 68.227.394 169.310.757 37,4 35,2 39,9 29,4 4.400.000 46.000.000 3.225.869 4.153.102 73,3 9,0 420.411.398 54.295.640 146.159.554 13.712.826 34,8 25,3 05 051 052 06 061 062 063 064 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 066 Druge zadeve s področja stanovanjske dejavnosti in prostorskega razvoja 07 076 08 5 28.07.2005 50.985.000 2.059.406 4,0 ZDRAVSTVO Druge dejavnosti na področju zdravstva REKREACIJA, KULTURA IN DEJAVNOSTI NEPROFITNIH ORGANIZACIJ, ZDRUŽENJ, DRUŠTEV IN DRUGIH INSTITUCIJ 75.957.200 75.957.200 223.496.430 51.233.483 51.233.483 87.011.511 67,5 67,5 38,9 081 082 083 084 Dejavnosti na področju športa in rekreacije Kulturne dejavnosti Dejavnosti radia, televizije in založništva Dejavnosti neprofitnih organizacij, društev, združenj in drugih institucij 50.668.500 125.449.730 12.900.000 34.478.200 20.074.254 55.965.676 4.389.607 6.581.974 39,6 44,6 34,0 19,1 09 091 IZOBRAŽEVANJE Predšolska vzgoja in osnovnošolsko izobraževanje 310.747.254 189.063.046 137.839.583 74.277.175 44,4 39,3 092 093 094 095 096 097 10 102 109 Srednješolsko izobraževanje Višješolsko izobraževanje Podiplomsko izobraževanje Izobraževanje odraslih Podporne storitve pri izobraževanju Raziskave na področju izobraževanja SOCIALNA VARNOST Pokojninsko varstvo in socialna varnost Druge dejavnosti na področju socialne varnosti 3.000.000 700.000 2.800.000 9.901.067 88.502.843 16.780.298 501.018.026 491.018.026 10.000.000 573.850 0 0 3.595.898 52.154.024 7.238.636 227.803.512 227.690.808 112.704 19,1 0,0 0,0 36,3 58,9 43,1 45,5 46,4 1,1 203.458.423 3.678.324 1,8 19.500.000 183.105.000 853.423 3.000.000 0 678.324 15,4 0,0 79,5 77.511.980 77.511.980 50.961.853 50.961.853 65,7 65,7 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB 44 440 441 442 DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV Dana posojila Povečanje kapitalskih deležev in naložb Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije C. RAČUN FINANCIRANJA 55 550 ODPLAČILO DOLGA Odplačilo domačega dolga A. Bilanca prihodkov in odhodkov Vsi izdatki oziroma odhodki v bilanci prihodkov in odhodkov so bili realizirani v prvem polletju v višini 1.121,3 mio SIT, kar predstavlja 34,1 odstotek vseh planiranih odhodkov za leto 2005. Po posameznih področjih oziroma dejavnostih 50 odstotno realizacijo presega le skupina 07 Zdravstvo, kar je posledica že realizirane investicije sofinanciranje nabave urgetnega vozila za potrebe zdravstvenega doma v višini 20,0 mio SIT. Manjša odstopanja so tudi pri posameznih podskupinah. V večini primerih pa gre za izdatke sezonskega značaja oziroma realizacijo investicij v prvem polletju. V podskupini 049 Druge dejavnosti s področja gospodarskih zadev so odhodki od optimalne višini 50 odstotkov večji za 12,9 odstotkov, kar pa v nominalni vrednosti predstavlja le 26 tisoč SIT. Gre za stroške povezane z Energetsko svetovalno pisarno kateri so po značaju in naravi večji v prvem polletju (stroški ogrevanje, električne energije, pisarniški material,…) V podskupini 061 Stanovanjska dejavnost in poslovni prostori znaša realizacija izdatkov 3,2 mio SIT, kar predstavlja 73,3 odstotke planiranih izdatkov v letu 2005. Glede na to, da je postavka investicijsko vzdrževanje realizirana skoraj v celoti je zaradi tega tudi večji indeks pri realizaciji te podskupine. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 6 28.07.2005 50 odstotkov presegajo še odhodki v podskupini 096 Podporne storitve pri izobraževanju, gre za odhodke sezonskega značaja (regresiranje prevozov otrok v šolo in iz šole domov). Pri vseh ostalih skupinah in podskupinah ni dosežena 50 odstotna realizacija za prvo polletje zlasti na račun še ne realiziranih investicijskih odhodkov po posameznih področjih v prvem polletju letošnjega leta. gospodarstva in dodatna sredstv za razvoj kmetijstva v skupni višini 16,5 mio SIT pa bodo nakazana poslovnim bankam v drugi polovici leta. Planirano povečanje kapitalskih naložb v Center starejših občanov Ormož še ni bilo realizirano ker je realizacija povezana s prodajo kapitalskih naložb v podjetjih Geoplin Ljubljana in Komunalnem podjetju Ormož. Prodaja slednjih bo realizirana po opravljeni cenitvi podjetij v drugem polletju. B. Račun finančnih terjatev in naložb C. Račun financiranja Iz realizacije bilance B. Račun finančnih terjatev in naložb je razvidno, da je od načrtovanih 203,5 mio SIT realiziranih le 3,7 mio SIT ali 1,8 odstotkov. Za razvoj kmetijstva je bilo pri poslovni banki vezanih 3,0 mio SIT, ostali del za razvoj drobnega V prvem polletju je glede na zapadlost bilo odplačanih za 51,0 mio SIT oziroma 65,7 odstotka glavnic za najete kredite v preteklih letih. ZBIR REALIZACIJE PO VSEH TREH BILANCAH ZA OBDOBJE JANUAR – JUNIJ 2005 Pregled prejemkov in izdatkov 1 Veljavni proračun 2005 2 Realizacija I.-VI. 2005 3 Indeks 3:2 4 A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV I. Skupaj prihodki II. Skupaj odhodki III. Proračunski primanjkljaj /presežek (I. - II.) B. RAČUN FINNAČNIH TERJATEV IN NALOŽB IV.Prejeta vračila danih posojil in prodaja kapitalskih deležev V. Dna posojila in povečanje kapitalskih deležev VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.) 3.088.113.117 1.246.990.025 3.285.972.571 1.121.286.345 -197.859.454 125.703.680 40,4 34,1 -63,5 204.591.321 2.850.182 1,4 203.458.423 1.132.898 3.678.324 -828.142 1,8 -73,1 95.000.000 77.511.980 0 50.961.853 0,0 65,7 -179.238.536 73.913.685 -41,2 17.488.020 -50.961.853 -291,4 XI. Neto financiranje (VI.+VII.-VIII.-IX.) 197.859.454 -125.703.680 -63,5 XII. Sredstva na računu 01.01.2005 108.206.400 C. RAČUN ZADOLŽEVANJA VII. Zadolževanje VIII. Odplačilo dolga IX. Povečanje (zmanjšanje) sredstev na računih (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) X. Neto zadolževanje (VII. - VIII.) XIII. Sredstva na računu 30.6.2005 (IX.+XII.) 182.120.085 Iz realizacije prejemkov in izdatkov vseh treh bilanc proračuna je razvidno, da proračun za prvo polletje izkazuje presežek prejemkov nad izdatki v višini 182,1 mio SIT. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 7 28.07.2005 REALIZACIJA FINANČNIH NAČRTOV OŽJIH DELOV LOKALNE SKUPNOSTI ZA OBDOBJE JANUAR – JUNIJ 2005 KONTO NAZIV 1 2 Veljavni Realizacija plan 2005 I.-VI.2005 3 4 114.875.202 44.712.376 Indeks 4:3 5 38,9 7 SKUPAJ PRIHODKI 71 710 713 714 74 740 72 720 NEDAVČNI PRIHODKI Udeležba na dobičku in dohodkih od premoženja Prihodki od prodaje blaga in storitev Drugi nedavčni prihodki TRANSFERNI PRIHODKI Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij KAPITALSKI PRIHODKI Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 35.797.000 30.795.000 3.721.000 1.281.000 78.538.202 78.538.202 540.000 540.000 17.721.957 15.258.305 1.533.422 930.230 26.560.305 26.560.305 430.114 430.114 49,5 49,5 41,2 72,6 33,8 33,8 79,7 79,7 Presežek sredstev preteklega leta 16.309.440 16.309.440 100,0 131.184.641 40.390.910 30,8 4 SKUPAJ ODHODKI 40 400 401 402 409 42 420 REDNO DELOVANJE KS TEKOČI ODHODKI Plače in drugi izdatki zaposlenim Prispevki delodajalca za socialno varnost Odhodki za blago in storitve Proračunska rezerva NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV Nakup opreme 27.014.995 26.914.995 2.264.741 315.000 23.540.405 794.849 100.000 100.000 11.439.542 11.439.542 1.210.861 202.971 10.025.710 0 0 0 42,3 43,8 53,5 64,4 42,6 0,0 0,0 0,0 63.460.646 60.815.646 59.315.646 1.500.000 2.645.000 2.645.000 19.095.157 17.913.395 17.913.395 0 1.181.762 1.181.762 30,1 29,5 30,2 402 GOSPODARSKE IN DRUGE DEJAVNOSTI GOSPODARSKE DEJAVNOSTI Tekoče vzdrževanje Novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije DRUGE GOSPODARSKE DEJAVNOSTI Izdatki za blago in storitve 402 420 STANOVANJSKA DEJAVAVNOST IN PROSTORSKI RAZVOJ Izdatki za blago in storitve Nakup in gradnja osnovnih sredstev 37.300.071 25.386.844 7.871.414 9.479.578 8.107.681 711.314 25,4 31,9 9,0 412 REKREACIJA ,KULTURA IN DEJAVNOSTI NEPROFITNIH ORGANIZACIJ, ZDRUŽENJ, DRUŠTEV IN DRUGIH ORGANIZACIJ Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 825.600 825.600 0 0 0,0 0,0 411 TEKOČI TRANSFERI Transferi posameznikom in gospodinjstvom 2.583.329 2.583.329 376.633 376.633 14,6 14,6 0 20.630.905 402 420 Presežek prihodkov nad odhodki Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 44,7 44,7 0 Poročevalec, št. 8 8 PRIHODKI Iz seštevka realizacije finančnih načrtov vseh osmih krajevnih skupnosti za obdobje januar – junij 2005 lahko ugotovimo, da so krajevne skupnosti v prvem polletju letošnjega leta razpolagale s 61,0 mio SIT od tega predstavlja 16,3 mio SIT prenos sredstev iz leta 2004. Realizirani prihodki brez prenosa sredstev znašajo 44,7 mio SIT, kar predstavlja 38,9 odstotkov načrtovanih prihodkov v letu 2005. Odhodki so bili realizirani v višini 40,4 mio SIT, kar predstavlja 30,8 odstotkov vseh planiranih odhodkov v letošnjem letu. Od planiranih prihodkov načrtovane realizacije ne dosegajo prihodki iz naslova transfernih prihodkov iz drugih javnofinančnih institucij (občinski proračun). Manjša realizacija je posledica še nerealiziranih prihodkov iz naslova vzdrževanja javnih poti kateri se na naravo dela realizirajo v večini v drugem polletju. ODHODKI Iz realizacije odhodkov je razvidno, da polletne realizacije ne dosegajo izdatki povezani z tekočim vzdrževanjem. Od predvidenih 59,3 mio SIT odhodkov je bilo v prvem polletju realiziranih 17,9 mio SIT. Pretežni del teh sredste je bil porabljen za zimsko službo (12,8 mio SIT). Nerealizirani del pa je namenjen za vzdrževanje javnih poti. Manjša realizacija je tudi na področju stanovanjske dejavnosti in prostorskega razvoja. Sredstva so namenjena predvsem za tekoče in investicijsko vzdrževanje ter investicijska vlaganja v poslovne prostore in pokopališča s spremljajočimi objekti oziroma infrastrukturo. Večina del na tem področju se bo kot že vsa leta doslej opravila v drugem polletju. Nerealiziranih je tudi 0,8 mio SIT, ki jih krajevne skupnosti namenjajo za delovanje društev v obliki transferov. Realizacija tekočih transferov posameznikom v prvem polletju znaša 0,4 mio SIT, kar predstavlja 14,6 odstotkov odhodkov za ta namen. Sredstva se Prerazporeditev iz Proračunska postavka 04.8.0.1.1.6. Naziv postavke Drugi tekoči odhodki v komunalni dejavnosti 01.2.3.2.1.1.2.1. Splošna proračunska rezervacija 06.3.0.2.2.2.1. Investicijsko vzdrževanje na vodovodnih objektih 05.1.0.4.1.1.2. Odlagališče komunalnih odpadkov 1. etapa II. faza 01.2.1.2.1.1.1. Investicijsko vlaganje v 28.07.2005 namenjajo za izvedbo prireditev srečanja starejših občanov po krajevnih skupnostih. Večina teh prireditev se izvede v zimskem času. Razlika med prihodki in odhodkih za prvo polletje izkazuje presežek sredstev oziroma stanje na računih v višini 20,6 mio SIT. II. VKLJUČITEV NOVIH OBVEZNOSTI V PRORAČUN Do sprejema rebalansa proračuna občine Ormož za leto 2005 dne 21.06.2005 je bila v proračun vključena ena nova proračunska postavka in sicer v okviru področja 05 Varstvo okolja. Odprta je bila nova postavka 05.1.0.2.1.1.3. Nadomestilo za odvoz odpadkov v višini 340.000,00 SIT. Z mesecem decembrom 2004 je bila ukinjena občinska taksa za odlaganje odpadkov katero je med drugimi pobiral tudi koncesionar za odvoz odpadkov Letnik Saubermacher. Za opravljeno storitev pobiranja občinske takse mu pripada dogovorjena provizija. Pri sestavi proračuna za leto 2005 je bilo predvideno, da bodo vse obveznosti kupcev iz naslova občinske takse do koncesionarja poravnane v letu 2004. Glede na to, da temu ni bilo tako je bilo potrebno v letu 2005 odprti novo proračunsko postavko (enako kot v letu 2004) iz katere se koncesionarju plačuje provizija za pobrano občinsko takso. Sredstva v višini 340.000,00 SIT so bila prerazporejena iz zakonsko določene proračunske postavke za te namene (splošna proračunska rezervacija). III. PRERAZPOREDITVE PRORAČUNSKIMI POSTAVKAMI MED Na podlagi 4. člena Odloka o proračunu Občine Ormož za leto 2005 (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 16/2004), 41. in 42. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, štev. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) so bile v prvem polletju letošnjega leta opravljene naslednje prerazporeditve med proračunskimi postavkami: Prerazporeditev na Proračunska postavka Znesek 537.978 04.8.0.1.1.5. 340.000 05.1.0.2.1.1.3. 84.380 06.3.0.2.2.1.6. 12.323.081 05.1.0.2.1.1.11. 2.667.000 01.2.1.2.1.2.1. Naziv postavke Krasitev in razkrasitev mesta in krajevnih središč v mesecu decembru Nadomestilo za odvoz odpadkov Izgradnja vodovoda LahonciHujbar-Lahonci Nadomestilo za odlaganje odpadkov Investicijsko vlaganje v Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 9 28.07.2005 opremo 06.3.0.2.2.2.2.1. Investicijsko vzdrževanje na vodovodnih objektih 778.407 06.3.0.2.2.1.8. 06.3.0.2.2.2.1 Investicijsko vzdrževanje na vodovodnih objektih 783.237 06.3.0.2.2.1.8. 05.2.0.3.1.1.13. Izgradnja zadrževalnega bazena v Ormožu I. faza 905.787 05.2.0.3.1.1.8. 04.8.0.1.1.3. 04.5.1.1.1.2. Urejanje parkov in zelenic Tekoče vzdrževanje lokalnih cest 04.5.1.2.1.1.1 Tekoče vzdrževanje javnih poti 04.8.0.1.1.3. Urejanje parkov in zelenic 04.5.1.1.1.2. Tekoče vzdrževanje lokalnih cest 04.5.1.2.1.1.1. Tekoče vzdrževanje javnih poti 01.2.3.2.1.1.2.1. Proračunska rezervacija 04.5.1.2.1.1.1. Tekoče vzdrževanje javnih poti 01.2.3.2.1.1.2.1. Proračunska rezervacija 06.3.0.2.2.1.6. Izgradnja vodovoda Lahonci - Hujbar - Lahonci 06.3.0.2.2.1.8. Umetno bogatenje podtalnice za vodovodno zajetje v Mihovcih II. faza etapa A - I. podfaza 06.3.0.2.2.1.8. Umetno bogatenje podtalnice za vodovodno zajetje v Mihovcih II. faza etapa A - I. podfaza 1.190.632 04.8.0.1.1.4. 2.386.011 04.5.1.1.1.4 4.000.000 04.5.1.2.1.1.2. 1.956.622 04.8.0.1.1.4. 7.877.940 04.5.1.1.1.4 1.909.291 04.5.1.2.1.1.2. objekte Umetno bogatenje podtalnice za vodovodno zajetje v Mihovcih II. faza etapa A - I. podfaza Umetno bogatenje podtalnice za vodovodno zajetje v Mihovcih II. faza etapa A - I. podfaza Izgradnja kanalizacije v naselju Lenta v Ormožu II. faza Zimska služba - mesto Zimska služba - lokalne ceste Zimska služba - javne poti Zimska služba - mesto Zimska služba - lokalne ceste Zimska služba - javne poti 2.500.000 08.3.0.2.1.1.1.2. Zbornik št. 5 in 6 1.105.641 04.5.1.2.1.1.2. Zimska služba - javne poti Na predlog neposrednih proračunski uporabnikov je župan v skladu z Odlokom o proračunu Občine Ormož in Zakonom o javnih financah za nemoteno izvrševanje proračuna odredil 20 prerazporeditve. Večina prerazporeditev je povezana z zagotavljanjem dodatnih sredstev za plačilo obveznosti povezanih z opravljanjem zimske službe na lokalnih cestah, javnih poteh in v mestu. Dodatna sredstva je bilo potrebno zagotoviti zaradi večjega obsega potrebnih del za izvajanje zimske službe kot je bilo načrtovano pri pripravi proračuna. Določene prerazporeditev je bilo potrebno opraviti zaradi plačila investicijskih obveznosti iz leta 2004. Gre predvsem za plačilo obveznosti povezanih z nadzorom in tehničnimi prevzemi investicij. Ti odhodki so bili planirani v letu 2004 ker pa izvajalci niso pravočasno izstavili računov so zapadli le-ti v plačilo v letošnjem letu ko za te odhodke oziroma investicije niso bila več planirana sredstva. Zaradi tega je bilo potrebno ugotoviti namenski ostanek sredstev in do rebalansa za leto 2005 začasno prerazporediti sredstva za plačilo obveznosti. Po rebalansu v določenih primerih pa z rebalansom so bila sredstva vrnjena na proračunske postavke iz katerih so bila prerazporejena. 542.000 01.2.1.1.1.7.1. 84.380 06.3.0.2.2.2.1. 783.237 06.3.0.2.2.2.1. 778.407 06.3.0.2.2.2.1. Drugi izdatki zaposlenim Investicijsko vzdrževanje na vodovodnih objektih Investicijsko vzdrževanje na vodovodnih objektih Investicijsko vzdrževanje na vodovodnih objektih Nekaj prerazporeditev pa je bilo potrebno opraviti ker s proračunom ni bilo zagotovljeno dovolj sredstev ali pa je bilo potrebno zagotoviti sredstva za izvrševanje sklepov občinskega sveta. IV. OCENA PRIHODKOV IN ODHODKOV PRORAČUNA OBČINE ORMOŽ do konca leta 2005 Po pregledu polletne realizacije in dejstvu, da se bo večina prejemkov in izdatkov, ki ob polletju niso dosegli načrtovane višine realizirala v drugem polletju se ocenjuje, da bo proračun občine Ormož tako na strani prejemkov kot na strani izdatkov realiziran v načrtovanih okvirih. Številka: 4030-00006/2005 0011 05 Ormož: 28.07.2005 Pripravil: Mirko ŠEROD Vili TROFENIK l.r ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 8 10 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 28.07.2005