3. številka. Marc — 1908. Letnik CERKVENI GLASBENIK. Organ Cecilijinega društva v Ljubljani. Izhaja po enkrat na inesee in velja za celo leto z muzikalno prilogo vred 4 krone, za ude Cecilijinega društva in za cerkva ljubljanske škofije 3 krone. Uredništvo v RlojzijevišČu, upravništvo v Marijanišfu. Rihar renatus. Cicero pro domo sua, ali v po katerih principih Riharja urejujem? < j e ni bil glavni nagib, da sem se v šesti šoli t. j. 1. 1896. začel po Richterjevi knjigi učiti harmonije, je bil vsaj eden najmočnejših ta, da bi mogel prirejati Riharjeve pesmi vsaj za domačo rabo primerno višku sodobne cerkvene glasbe. Zakaj, da bi si kdaj upal nastopiti v javnosti, to mlademu dijaku takrat še zdaleka ni na misel prišlo. Čutil sem čedalje bolj, da ima Rihar nekaj tako samosvojega, da je taka samorastla individualnost v naši glasbi, da se na prvi hip loči od drugih skladateljev; čutil, da duh njegovih skladeb prav posebno ugaja čuvstvovanju slovenskega naroda; čutil pa tudi, da se marsikje kaže neko nesoglasje v melodiji in harmoniji, ki bi se moralo odstraniti, da bi Riharjeve skladbe prišle do polne veljave. Tako sem dolgo vrsto let sam razmišljal in poizkušal, pa se tudi razgovarjal tu-patam z odličnimi slovenskimi glasbeniki o tem, kako bi se Riharjevim pesmim dal nov, njih duhu primeren okvir. Hkrati sem zasledoval tudi v tuji glasbi — v kolikor mi je bila pač dostopna — kako drugod porabljajo stare skladbe in jih po potrebi modificirajo.1) Tako sem prišel do sledečih principov — pravzaprav do enega poglavitnega, ki iz njega vsi drugi potekajo: Rihar ostani, kakršen je, pa ne po črki, ampak po duhu, saj — če smem porabiti svetopisemski rek — littera mortificat, spiritus est, qui vivificat.2) 1. Riharjeva skladba je baročna. Res je baroka tudi lepa in uporabna za cerkev, toda mora biti drugače izrabljena kot za svetno rabo, za palače, gledišča itd. Zato je tudi baročna glasba porabna za cerkev, če je v cerkvenem duhu obdelana. — Pri Riharju je veliko cerkvenega, pa ne vse! Pogosto melodija in harmonija kažeta le prejasno sledove duha, ki je bolj namestil v gledišču in koncertni dvorani kot v cerkvi. 2. Zato moramo tiste pesmi, ki jih zlasti v napevu preveva neeerkveni duh a limine odkloniti; naj strohne v grobu pozabljivosti! Saj Riharjevemu spominu ne bo v slavo, če se tudi slabi1) proizvodi njegove muze zopet privlečeno na dan. Re