PRILOGA MARIJINOGA LISTA. LETO Ìli. - _ - _ MARIJIKIN OGRAČEK VERSKO - VZGOJNI LIST ZA NAŠO MLADINO. Oktober 8. 1934 Štev. 10. Tiskarna Batkänyi - D. Lendava MARIJIKIN OGRAČEK VERSKO-VZGOJNI LIST ZA NAŠO MLADINO.' Izhaja vsaki mesec 8. Vrejfije ga na čast Deteti in Mladenki Marijiki: Klekl Jožef, vp. pleb. v Črensovcih. Cena: 4 Din letno. Pošila se samo z Marijinom listom sküpno in je za inozemstvo brezplačen. Naš spomin na 1900 letnico Jezusove križne smrti. Na sredi vesi nam stoji kapelica, Srci Jezušovomi posvečena. V njej se oltar Srca Jezušovoga blišči, pred njim pa naša mladina kleči. V poniz-, nosti kleči i goreče časti Srce Jezušovo i Marijinov z vrelimi molitvami i pobožnimi pesmami. Na nas pa gleda doli sv. Jezušekova Mala Trezika i nam poniija svoje rožice, ki jih v rokaj drži. Dobimo je pa, če ostanemo čisti na düäi i teli. O kak srečni smo mi zdaj, ka smo po dugom čakanji dobili, ka smo tak jako želeli, kapelico Srca Jezušovoga. Litrop Štefan, mladenec iz Renkovec. Pismo našoj mladini. Radi bi znali, keliko vas žive, Od mrtvih na spitavlemo. Teh je teliko, ka celoletni Ogračeki ne bi zadostiivali za objavo njihovih imen, Mladina nam je vmrla. Oča se ne gene, če njemi sin ponoči okoli hodi i pride domo mrtev: oklajen z smrtnim grehom. Mati viirodugo moli čislo, ešče k prečiščavanji večkrat stopi, a ne gene nikaj dosta zato, če ma hči znanje i dopfisti, ka hodi ponoči vö si gučat z dečkom. Ešče menje jo gene, če hči z zamazanov, ne-čistov, mrtvov dilšov pride notri, naj si jo dečko samo vzeme. Mrtev dečko! Mrtva dekla! A tiidi starišje mrtvi na diiši. Nikaj ne valaja takšim starišam njihove pobožnosti, njim ne prinašajo diišfcvnoga živlenja, ki sami radi ali po nemarnosti dopiiščajo, da njim deca smrtno grešijo. Sami si stem isti greh nakopajo. Kristusa križajo prvi mladina, a križ i cveke i klepača pa njoj dajo v roke starišje, ki njim ne branijo smrtnoga greha. Oboji so v krivici, nad obojimi je točila bridke skuze BI. Dev. Marija, Mati sedmere žalosti. Pa je še toči. Toči po svetoj Matericerkvi, njenih slugaj i vernih ovcaj, ki objoka-vajo te nesrečne stariše ž njuvov nesrečnov decov. Največ naše mladine blodi. Nema cila 1 namena za živlenje, za srečo, za čast, ki je edina, za srečo božo i čast božo. Nečisto vživanje, pijančilvanje, gizda, posvetnost i skrajna mlač-nost je deo večine z med naše mladina. Pa majo tildi ti dečki i te dekle nemrtelne duše. Tiidi ta mladina.ma prostor pripravlen v Srci Jezušovom, pod MARIJIKIN OGRAÖEK Namen Marijikinoga Ogračekaje: l.po zgledi Marijikine mia- E dosti vzgojiti našo mladino na tolažbo Srci Jezašovomi i 2. z či- ; stimi dohodki podpirati sirotišnico Deteta Marijike v Turnišči. s Mladini. vi. Diihovno vodstvo. V diihovnom živlenji je velkoga pomena diihovno vodstvo. Inaš potrebuje majstra, daga vči i vodi; vučenec potrebuje vu-čitela; diihovno živlenje pa potrebiije vodnika, I kelko bole je diihovno živlenje zvišeno nad vsakšim zemelskim i človečim poslom, tem bole potrebiije vodstva. V zadnjoj številki smo že pisali na kratko od diihovnoga vodstva i suo pokazali v kom je diihovno vodstvo, kakše more biti; ali je potrebno i komi je Bog podelo vodstvo duš i njü-voga živlenja. — Vse to je povedano splošno — načelno. Pot-trebno pa je, ka diihovno vodstvo ešče pogledamo (malo od bliže i bole podrobno. 1. Vodstvo diiš je dvojno: osebno i sküpno: Osebno ali posebno duhovno vodstvo je to, ka duhovniki, duhovni vodniki vodijo vsakšo dušo posebi; posebi majo na njo skrb, posebi jo včijo, opominajo, tanačivajo, tak, kak če bi samo to edno meli na skrbi. Tak je vodo Gospod svoje apoštole, Lazarovo sestro Marijo, Nikodema itd. To je bilo osebno duhovno vodstvo. Tak je Bog določo vodnika najvekšemi apoštoli sv. Pavli. „Bio je pa v Damaski neki vučenik, po imeni Ananija, šteromi je Gospod rekeo v prikazni: „„Ananija!"" On je pa odgovorio: „Tü sem Gospod!" I Gospod njemi je pravo: „Vstani i pojdi v vu-Iico, štera se zove „Ravna", i popitaj v hiši Judovoj po nekom Taržani, Šavli po imeni; är, glej, on moli i je zagledno v prikazni, ka je stopo mož, po imeni Ananija, i je položo na njega roke, ka bi spregledno." Dela ap. 9. 9—12. Tak se je Bog po-sliižo pri spreobrnenji sv. ap. Pavla diihovnoga vodnika Ananije. Tak je Bog vodo vse velke svetnike i svetnice i vodi tiidi nas. Osebno diihovno vodstvo se prinas navadno vrši pri sv. spovedi. Ne je pa potrebno, ka bi ravno spovednik mogeo biti osebni dühovni voditeo, je lejko tüdi drügi, je pa lejko tüdi spovednik. Posebne duhovne vodnike so meli v istini velki svetniki i svetnice, štere je Bog šteo potom toga pripelati na velko stopnjo popolnosti i svetosti. Zato so izredni dühovni vodniki poseben dar boži. Mi se bomo mogli zadovoliti z rednim dühovnim vodnikom, ki nam je naš spovednik. Zato je potrebno, što šče v istini živeti dühovno živienje, ka si zvoli, kelko le mogoče, rednoga i stal-noga svojega spovednika, šteri je potem zednim osebni dühovni vodnik. Njemi se more düSa odkriti, potožiti, prositi ga za ta-nače itd., teda za vse ka potrebüje. On pa jo vči, opomina, podpira, varüje, skrbi za njo i jo očiščava od grehov. Dühovni vodnik teda več dela kak navadni spovednik. Navadni spovednik človeka samo spovejo i odvežejo. Dühovni vodnik pa ešče na vse drügo morejo paziti, kak vidimo. 2. Sküpno dühovno vodstvo pa je v tom, ka düSni pasterje vse düSe, vse vörnike vodijo sküpno: sküpno je včijo pri pred-gi i krščanskom navuki, sküpno njim zapovedavajo i je ravnajo, sküpno opravlajo z vörniki slüzbo božo : sv. mešo, večernico, križno pot, šmarnice, rožni venec itd. To dühovno vodstvo se vrši v tom, ka dühovni paster vodi svojo faro, pušpek svojo pUšpekijo. To je sküpno dühovno vodstvo. Je to potrebno, är to je fundament za vse drügo. Vrtnar, kda šče saditi, more svoj vrt, ograd pognojiti, zorati, obdelati i zasaditi; kda ga pa zasadi, te pa posebno skrb more meti za finejše reči, za posamezne cvetlice. Posebi je zalevle, posebi obrezavle, sunči, zrači itd. Tak dela tüdi vrtnar gospodovih goric : Vse obdelava, vse vči, ravna i vodi, ali more ešče za posamezne meti posebno (osebno dühovno vodstvo) skrb i brigo. Splošno dühovno vodstvo se pa nekelko pàli more porazdeliti po stani. Posebno vodstvo potrebüje mladina, deca, odrasla mladina, dečki i dekle; posebno stariši, zakonski. I tak se pravilno i dobro dühovno vodstvo porazdeli na stanovsko vodstvo. Zato uspešno i moderno diišno pasterstvo prihaja v stanovsko diišno pasterstvo. — I to i takše düSno pasterstvo se vrši potom stanovskih organizacij: Za deco „Otroški vrtec", za mladino; „Marijine driižbe" i „Kat. akcija" za zakonske posebno „Kat. akcija za odrastle", „Tretji red" itd. Stanovsko diišno pasterstvo brezpogojno žele stanovske navuke vsaki mesec. Brez toga sploj diihovnoga vodstva nega. Zato so za dühovno vodstvo ne zadostne navadne bratovščine, ki so brez navukov, brez vodstva; te so pomoč dühovnomi živlenji, gojijo i pospeSüjejo po-božnost; ali fundament za to pa je dobro vodstvo. (Dale). Živlenjepis svete Zite, slüzecke dekle, patrone slüzkinj. 2. Zita stopi v mesti Lukka v sliižbo. 12 let je bila Zita stara, gda se njoj je žela spunila. Oča jo je odpelao v mesto Lukka. Poslovila se je od preliiblene matere, štera je s skuznimi očmi blagoslovila svoje dete; v edno roko je vzela po tistokratnoj navadi košarico, v driigo pa mali zavitek, v šterom je bilo nekaj perila. Po tom, gda si je zbrisala skuze, je zapiistila rodno ves; ne je znala, če se gda povrne ali ne. Prispevši z očom v mesto, sta šla k gospodi Pagano de Fatinelliji. Gda je te komaj zagledao ponižno i liibeznivo deklico, jo je včasih vzliibo i jo vzeo med svoje osobje. Prišla je žalostna vöra ločitve; oča gda je vido, pri kakšoj dobroj drü-žini bode njegovo dete, se je vdao v svojo usodo i se liibeznivo poslovo od hčerke, pa njoj je dao razne opomine — Oča je te ešče ne mislo, ka bode njegova hči ednok Fatinellove hiže najlepši kinč, ka bode ta sirmaška veška deklica angeo čuvar vsem tistim, šterim je na zemli sliižila, ka bode patrona domovine, v prvom redi zavetnica tistih, šteri hodijo po istoj poti, kak je hodila ona i se trudijo priti v nebeško kralestvo. Po odhodi oče se je čiitila Zita jako ostavleno, čeravno jo je dosta liidi obkolilo, ar je ne vidla matere, ne oče, niti ed-noga poznanoga obraza. Kak najmlajša med sliižinčadjov, je morala ne samo edno bolečo i sirovo reč od starejših tovarišic prenesti, štere so jo ne liibile, nego na vse kraje so jo pošilale, a same so med tem z nepotrebnim i nespodobnim govorenjom zapravlale čas. Nazliik tomi, ka njoj je za verno delo nišče ne bio zahvalen i njoj ne privoščo dobre reči, je Zita rada sliižila drugim, ar je znala, ka se to Bogi dopadne. Že v rodnoj hiži se je navadila moliti i delati, toda samo tü je v istini spoznala, kak velki kinč majo vsebi ete reči: „Dva kMča majo nebesa, molitev i delo; to tü, ovo tam blagoslavla!" Delo i molitev so jo obvarüvale vsakoga hüdoga i nevole i so jo vzdignole na naj-vekšo i najzvišenejšo stopnjo krščanstva. Ne daleč od hiže drUžine Fatinelli, je bila cerkev sv. Frid-rika, štera je dobila ime po ptišpeki, ki je bio nekda püSpek mesta Lukka i šteroga zemelski ostanki so počivali tam. — Zita je v toj cerkvi pozdignola k Gospodi Jezuši svoje skuzne oči i srce, njemi je e 1 m t e ! P v 0 r a t š ! a — n t e i e M i e b n e a v 1 i Te slove, črke, litere tak zvrsti, da dobiš stavek, ki govori od sredstva za rešitev naše mladine. Ki vganko do konca oktobra dobro rešijo, dobijo za nagrado edno sveto mešo. Pošta vsem naročnikom M. Ogračeka. Oprosijo se vsi širitelje i naročniki M. Ogračeka, ki neso ešče plačali letošnje naročnine popolnoma, da jo včasi, kak te snopič do rok dobijo, poravnajo. Oprosijo se nadale vsi širitelje i naročniki, da stopijo' s tem snopičom k odrašenoj mladini i njej ga dajo prečteti i jo oprosijo, da si ga naročijo. Apoštolje bodite naročniki i širitelje, apoštolje, ki te pomagali našo mladino rešiti. Prie pa, kak snopič poniidite, zdehnite k Deteti Marijiki, naj reši našo mladino. Dete Marijika, reši našo deco! Mladenka Marijika, reši našo mladino!