I^eto 1884. 227 Državni zakonik za kraljevine jn dežele v državnem zboru zastopane. Kos XXVI. — Izdan in razposlan dne 14. junija 1884. 91. Postava od 8. junija 1884, o pridobitvi železnice Polzenj-Brezno (Homutov) za državo. S privolitvijo obeh zbornic državnega zbora ukazujem takö: Člen L Naslednji, po ministerstvih za trgovino in finance v imenu vlade na eni 8trani in po delničarski družbi: „C. kr. priv. železnica Polzenj-Brezno (Homu-tov)“ s pristopom skrbnikov sodno postavljenih v vkupni zastop pravic imeteljem Predstvenih obligacij I. in II. emisije na drugi strani na Dunaji dne 26. aprila 1884 skleneni dogovor o pridobitvi družbenih železnocestnih prog za državo °dobruje se. Obremenilo, katero zadene državo kot prejemnico predstveno-zajmovnega Y 8a navedenega po določilih v §. 2, a) in §. 3 tega dogovora, za katerega prevrnitev bodo moči izdati nove predstvene obligacije, ki se bodo brez vsega davčnega, pristojbinskega ali drugega odbitka obrestovale in vračale, ne sme biti Ve*\je od plačila onih letnin, ki so po nominalni vrednosti v srebru a. v. potrebne Za °brestovanjo po štiri od sto in v oddolžbo dolžne glavnice za 11,940.000 gld, av8tr. veljave v srebru v oddolžbeni dobi od 1. julija 1884 do 1. julija 1963. Člen H. (Ho Finančnemu ministru se daje oblast, v odkup železnice Polzenj-Brezno ^nutov) za državo izdati železnocestne zadolžnice, ki bodo od 1. julija 1884 v°^enši dajale na leto obresti po štiri od sto v notah avstr. velj. ter se od te dobe j CenŠi najdalje v 79 letih vrnejo po nomimalnem iznosu v notah avstr, velj., to oboje brez vsakega davkovnega, pristojbinskega ali drugega odbitka in ki ''»»1.0 naj se po §. 3 dogovora na obeh progah železnice Polzenj-Brezno (Homutov) zastavno-pravno zavarujejo, vsega skup v nominalnem iznosu za 7,157.600 gld-avstr. veljave v notah. Člen ni. Iznos od 1,310.000 gld. avstr. velj. v notab, kateri po §. 4 dogovora pri' pade državi kot delež čistega donosa proge Polzenj-Klatovi-Eisenstein do 1. julija 1884, upox'abiti je v primernem delu za oddolžbo visečih dolgov za 183.670 gld-24 kr. in 217.059 gld. 96 kr. z obrestmi od 1. julija 1884 tekočimi, katera p° §.11 dogovora državni zaklad na-se jemlje in ki sta ondi tanje določena. Člen IV. Službo železnice, ki je predmet tej postavi, naj državna uprava na svoj račun vrši ter se bode vršba na kakega zasebnika ali kako družbo smela predjati samo na podlogi postave, ki se izdâ o tem. Člen V. Ta postava pride v moč tist dan, katerega bode razglašena. Zvršiti jo naročeno je Mojemu ministru za trgovino in Mojemu finančnemu ministru. Na Dunaji, dne 8. junija 1884. Franc Jožef s. r. Taaffe s. r. Pino s. r. l>uiiajewski s. r. Dogovor, kateri je med c- kr. minister sirom ;i za trgovino in finance v imenu c. kr. državne uprave na eni, potem c. kr. privilegirano železnico Polzenj-Brezno (Homutov) s pristopom skrbnikov sodno postavljenih v vkupni zastop pravic imeteljem predstvenih obligacij I. in II. emisije °d imenovane železnocestne družbe na drugi strani, v oziru na Pridobitev družbinih železnocestnili prog za državo bil pod naslednjimi uveli sklenen: §• i. C. kr. privilegovana železnica Polzenj-Brezno (Ilomutov) predeva na državo last in pcrslo-, ^° Vseli svojih železnocestnili prog z vsemi pravicami, katere jej pristojé do njili na podlogi Naj-koncesij od 21. aprila 1870 (Drž. zak. št. 111) in od 13. novembra 1872 (Drž. zak. št. 19), ogovorov sklenenili z državno upravo od 23. aprila 1874 (Drž. zak. št. 52) in od 1. maja 187G rž- zak. št. 7 4), po tem drugih kakeršnih koli pravnih imen. Sosebno se predevajo tako : a) Železnocestna proga Polzenj-Brezno (Homutov) od Polznji v Brezno s krilom čez Žatec v Most hi Duhcev; po tem proga Polzenj-Klatovi-Eisensteiij — za kateri glavni progi obstojita dva vložka v železuocestni knjigi c. kr. deželnega sodišča Praškega, dalje vse dovlačnice, ki so lastnina družbina, razven edino Deggendorfske, in druga nepremična lastnina družbina, torej po imenu tudi zemljišča o gradnji železnic odkupljena, a ne privzota v železnocestno knjigo. ^ Vse k obstanku in poslovršbi družbinih prog služeče pritikline, vozilni park, vsakovrstna uprava, inventarski kosi, zaloge gradiva ali materijala, in sicer le te v množini dozdaujemu gospodarjenju primerni. c) Zalogi (§. 10), po tem položnine se pravicami in obveznostmi, katere se jih d rž 6. d rf ^a8l)r°ti se na državo ne prodevljejo poleg uže omenjene Deggendorfske dovlačnice: Deggcn- 1 Kko skladišče in dotično plovstveno podjetje, po tem družbin rudnik na rjavi premog v Sv. Ivanu 4fi* blizu Kutteršic,- naposled oui delež zemljišč za 3764-46 kvadratnih metrov ali 1046-5 kvadratnih sežnjev od posestva družbinega po glasu Polzeujskega zemljekuižnega vložka 240, katero se ta caB mestu Polzenjskemu prodaje. §. 2. Odplata za pridobitev v §. 1 navedene železnice dogovarja se tak6: a) Država prevzema predstveni dolg I. emisije od 20. februvarja 1872 kot samodolžuica v nominalnem iznosu od 11,940.000 gld. avstr. velj. v srebru, ki ostane, če se odbije iznos glavnice doslej izžrebanih delnih zadolžnic za 60.000 gld. nominalno od izvirne dolžne glavnice za 12,000.000 gld. nominalno, pod uvetom, da se obrestna mera temu dolgu od pet odstotkov zniža na štiri odstotke v srebru avstr, veljave. Obremenilo odtod državi izvirajoče ne sme iti dalje, nego je potrebno da se od dolžne glavnice za 11,940.000 gld. avstr. velj. v srebra od 1. julija 1884 počenši poluletno dekursivno plačujejo obresti zgolj v srebru avstr. velj. po štiri od sto in da se glavnica sama zadnji čas do 1. julija 1963 v srebru avstr. velj. nazaj plača. Kaki zastanki od obresti ali oddolžnin iz časa pred 1. julija 1884 gredo na račun družbe pogodbo sklepajoče. b) Država se odreka svojih pravic kot upnica družbe iz ponapredščin za gradnjo dodeljenih vsled dogovorov od 23. aprila 1874 in 1. maja 1876 za 7,000.000 gld. avstr, velj., po tem iz p>'e' vzetih 69.999 delnih zadolžnic predstvenega dolga II. emisije, ne krateč v veljavnosti vzdržane pravice do dozdanjega čistega donosa proge Polzenj-Klatovi-Eisensteiu (§. 4). Za zajem državnega zaklada od 7,000.000 gld., in pa prevzete od države delne zadolžnice II. emisije v nominalnem iznosu od 10,499.850 gld. srebra v železnocestno knjigo VP*' saua zastavna pravica ima se v knjigi izbrisati. c) Država plača c. kr. privilegirani železnici Polzeuj-Brezuo (Homutov) nominalen iznos od 7,157.600 to je sedem milijonov sto sedem in petdeset tisoč šest sto goldinarjev avstr, velj-v notah v državnih železnocestnih zadolžnicah, razdeljenih na 35.788 kosov po 200 gW-avstr. velj. v notah, pri katerih je po 5 kosov moči zediniti v kose po 1000 gld. Te železnocestne zadolžnice bodo po enakih letniuah dajale na leto obresti po 4 od sto v notah brez davkovnega, pristojbinskega ali drugega odbitka počenši od 1. julija 1884 in se od tega roka naprej zadnji čas do 1. julija 1963 v notah avstr. velj. nazaj plačajo po razdolžbenem črteži, ki ga državna uprava po le-tem ustanovi, pri čemer je državi pridržana pravica, vselej tudi po več zadolžnic odplačati, nego prihaja po razdolžbenem črteži. Te železnocestne zadolžnice dobodo poluletne, dekursivno 2. januvarja in 1. julija dotekajoče obrestne kupone, katerih prvi doteče 2. januvarja 1885. V zavarovanje le-teh železnocestnih zadolžnic naj se vpiše vkupno zastavna pravica v železnocestni knjigi na progo Polzenj-Brezno (Homu-tov) v drugem in na progo Polzenj-Klatovi-Eisenstein v prvem redu. Od teh železnocestnih obligacij dolžna je družba l '/a milijon nominalno uporabiti v odkup pre, stvouih obligacij II. emisije v istem nominalnem iznosu od 1 ne prevzema država uikakeršnih družbinih dolgov. Sosebno ne prevzema država dolžnosti ( ''užbinih iz tistega dela predstvenih obligacij II. emisije, katerega država ni podpisala, v nominal-nem iznosu od 1 >/a milijona goldinarjev v srebru, dalje družbinega visečega dolga. V nobenem slučaji ne bodi država za pridobitev v §. 1 tanje določenih železnocestnih prog °Rna več plačati, nego je ustanovljeno v §§. 2 in 11. Ako bi država vendar bila iz katerega koli povoda primorana kaj več plačati, bode imela pra-lc°, držati se zastran tega družbe, ali pa tudi precej iz železnocestnih obligacij (§. 2), kar jih še leži v državni blagajnici, brez posredstva sodišč sama plačati se. §. 6. (h kr. privilegirana železnica Polzenj-Brezno (Homutov) počenši od današnjega dne nima pra-. c°> brez poprejšnjega privoljenja c. kr. trgovinskega ministerstva razpolagati s kakimi reservami zalogi, katere ona upravlja, kaj od svoje po §. I na državo predjane lastnine prodati ali zastaviti, Povzemati nove pravilno poslovrsbe presezajoče obveznosti, predmet svojega podjetja predrugačiti, 1 razdružiti se drugače nego je v tem dogovoru provideno. Za nedostatke, ki bi potekli iz uoizpol-Jei>ja dolžnosti tu omenjene, odgovorna bode družba. §. 7. Družbine žoleznoccstne proge s pritiklinami, ki so povedane v §. °a> ki pride za mesecem, v katerem pričujoči dogovor postane za olte da bode tekoče obresti od onih kupščin do 30. junija 1884 še da . Nasproti si državna uprava pridržuje, odbiti prevzetje onih pogodeb, za katere bi se našlo, J1 njih nadaljšnja veljava ne bila v korist državni železuocestni poslovršbi. §. 12. Vsied §“ 2, pod c) c. kr. priv. železnici Polzenj-Brezno (Homutov) od države dodeljene železno-eestne zadolžnice v nominalnem iznosu od 7,157.600 gld. avstr. velj. v notah izrocé se družbi, a) čim bode v §. 4 omenjeni iznos gotovih novcev za 1,310.000 gld. avstr. velj. v državno blagaj-nico vplačan; čim bode po določilih obseženih v §. 2 pod a) in §. 3 zastavna pravica vkupno držeča se obeh družbinih prog Polzenj-Brezno (Homutov) in Polzenj-Klatovi Eisenstein v zavarovanje pravic imeteljem delnih zadolžnic petodstotnega predstvenega zajma I. emisije v nominalmen iznosu od 12,000.000 gld. avstr. velj. v srebru iz železnocestne knjige izbrisana, zastavna pravica za štiriodstotne delne zadolžnice v iznosu od 11,940.000 gld. avstr. velj. v srebru, ki se izdadd na mesto predstveuih obligacij I. emisije, na železnocestui progi Polzenj-Brezno (Homutov) v železuocestno knjigo vpisana in pogojena preobrnitev petodstotnega predstvenega zajma I. emistje v štiriodstoten predstven zajem v veliko izvedena; °) čim se za prodstveui zajem II. emisije v nominalnem iznosu od 11,999.850 gld. avstr. velj. v srebru na družbinem železnocestnem posedu vpisana zastavna pravica v obojih dotičnih vložkih železnocestne knjige izbriše in od države ne prevzeti del predstvenega zajma II. emisije, sestoječ iz 10.000 delnih zadolžnic po 150 gld. v srebru vsega nominalno 1 */2 milijon državni upravi izroči ; c0 čim se lastninska pravica državi v obeh vložkih železnocestne knjige, obstoječih za družbin železnocestni posed vknjiži; naposled e) čim družba izdâ v pridobitev lasti potrebne listino gledé onih po §. 1 državi v last predjati se imajočih dovlačnic in drugih nepremičnin, katere niso predmet železnocestne knjige. V ostalem si državna uprava pridržuje, ako bi potreba bila, v zavarovanje kakih nezagrnenih iskovin proti družbi, katere bi vsied izvoda pričujočega dogovora uteguile priti na dan, zadržati pri- e,e>i del železnocestnik zadolžnic ter z njimi razpolagati brez sodnege posredstva. Ta zadržba naj jut öaaj i,nu svoj konec, če se po izteku roka postavljenega za vzglaševauje upnikov pokaže, da že r,R80m državuega zaklada ne preti nikaka nevarnost ni iz dolgov pri družbiui likvidaciji vzgla-llla niti nikakor drugače. kat ^endar naj 8° železuocestno zadolžnice določene v izkup prioritet II. emisije za 1 i/a milijon, te/r«ni8o v posedu države, v enakem nominalnem iznosu uže tudi, predno bode izvedena preobrni -prioritet I. emisije, po izpolnitvi ostalih, zgori pod odstavki a)—e) izraženih uvetov izrocé, čim ki se bode moglo. 2agr T?di.na,j od 8e imajočih železuocestnih obligacij nič ne zadržuje zarad kakih ne- 2ad i^I kr‘ priv- železnica Polzenj-Brezno (Homutov) ima dolžnost, prejevši omenjene železnocestne bk° . !ce odpravljati družbine delnice v meri, kakor jih bode prejemala, na c. kr. državno osrednjo SaJnico, da se uničijo. 8o Tabulama pisma potrebna v to, da s° soglasno. §. 13. se pričujoči dogovor v železnocestni knjigi izvede, izdala c. kr. priv. železnica Polzenj-Brezno (Homutov) izrečno državi za to, dav bre-razdelku obeh vložkov železnocestne knjige obstoječih za progi Polzenj-Brezno tr>enR, V 08talera 8t°ji (Ho *em listu, 1. raz------ ----- --------- --------------- ___________________ ^ v l'tov) in Polzenj-Klatovi-Eisenstein o času, ko sc lastnina knjižna predeva na c. kr. državni erar, Hi ' ° druSih vpisov razven onih, ki se izprosijo v korist predstvenih zajmov I. in II. emisije, po v korist državnega zaklada, ki ima terjati ponapredščino za delanje ceste dano od 7,000.000 gld. §• 14. Ko se izpolni pričujoči dogovor, stopi železnica Polzenj-Brezno (Homutov) v likvidacijo. Likvidacija se bode vršila za družbiu račun po določilih trgovinskega zakonika. §. 15. Stranki pogodnici odrekata se pravnega leka (pomočka) zarad prikrate čez polovico. §. 16. Za vse prepise, ki bi nastali iz tega dogovora, ustanavlja se c. kr. trgovinsko sodišče na Du-naji, da bodi forum contractus. §. 17. Določila pričujočega dogovora naj za železnico Polzenj-Brezno (Homutov) dobodo moč kakor določila pravil ter naj se po doseženem odobrenji c. kr. ministerstva notranjih reči pridonejo družbi-nim pravilom kot dodatek. §. 18. Pričujoči dogovor in pa vloge, vpisi, izdatki, pogodbe in druge listine, katerim isti dâ povoda, uživajo pristojbinsko in štempeljsko prostost. §. 19. Oba skrbnika imeteljem predstvenih obligacij I. in II. emisije si pridržujeta odobrenje tega dogovora po skrbstvenem oblastvu. §. 20. Pričujoči dogovor dobode za žcleznceestno družbo vezalno moč po privolbi velikega zbora delničarskega in po odobrenji skrbstvenega oblastva. Sè strani c. kr. vlade zavisi usovršitev dogovora od zakonodavuega odobrenja, katero utu je izdelati po ustavnem poti. Ako bi se le-to ne zgodilo do konca junija 1884, dogovor družbe iu skrbnikov dalje ne bode vezal. Ta dogovor se izdaje v treh soglasnih primerkih, štemplja in pristojbin prost,- podpišeta ga obe stranki ter se podpisi želoznocestne družbe in skrbnikov overovijo po beležniku (notarji). Izmed teh primerkov preoddâ so eden c. kr. ministerstvu za trgovino, eden c. kr. priv. železnici Polzenj-Brezno (Homutov) in tretji vkupno gospodoma skrbnikoma. Na Dunaji, dne 26. aprila 1884.