Četrta skupščina ,,Zveze slovenskih učiteljskih društev" v Kranji. I. 1. V soboto dne 4. junija: «) ob 4. uri prihod v Kranj, /') ob o. nri zborovanjc u])ravncga odbora, c) ob (i. uri zborovanje povorjenikov, il) po zborovanji pevska vaja. 2. X nedeljo dne o. junija: o) od 8. ure naprej posvetovanju v odsckih, h) ob 1. uri banket, (.) ob o. uri slavnost v proslavo Koineaskoga. 3. V ponedeljek dne 6. junija: u) ob 8. uri zjutraj glavno zborovanje, h) ob :1/-il. pa izlet na Bled. Upravni odbor in delegacija zborujeta v mestni dvorani; posvotovanje sekcij in glavno zborovanje vršilo se bode v rnestni dvorani. Banket pri P. Majer-ji ml., knvert 1 gld. brez vina. Udeleženci naj se oglasijo radi stanovanj in radi banketa pri slavnostnc:n odboru v Kranji. II. Za glavno zborovanje so do sedaj oglašoni sledcri prodmeti: 1. ,,O jednotni pisavi po šolah na Slovenskein" naznanilo ,,Brežiško učit. društvo'' 2. ,,Realije in nova šolska postava s posebnim ozirom na nauk iz prirodoslovrja v Ijudski šoli"; oglasilo ,,Pedagogiško društvo" v Krškem. 3. „0 nadzorništvu slovenskih obrtnih nadaljevalnih žol" ; oglasilo ,,Ped. društvo" v Krškem. 4. ,,Kako naj učitolj postopa v šolab, kjer ima učonce različnih narudnostij ?" oglasilo nPed. društvo" v Krškem. 5. „0 delovanji ped. društev v Avstriji"; oglasilo ,,Ped. društvo" v Krškcm. 6. „0 nieščanskih šolah na Slovenskem"; oglasilo ,,Ped. družtvo" v Krškeni. III. Za vsprejem se predlagajo glede na posamezne predtnete sledeči stavki: A. K predmetu: „0 jednotni pisavi po šolab tia Slovenskem": Zveza naj vloži pri visokem učnem niinisterstvu prošnjo, da bi zaslišavši strokovnjake blagovolilo izdati noriiialne oblike črk, ki bi se izključno rabile po šolah in katerih bi se morali natančno držati tndi spisovatelji abecednikov. B. K predmetu: ,,Realije in nova šolska postava s posebnim ozirom na pouk iz prirodoslovja v ljudski šoli'': 1. Glavni razloček nove šole od stare je v tem, da se j)oučujejo v novi šoli tudi realije. 2. Učiteljski pripravniki naj se uče realij v tistom jcziku, v katerem bodo kol učitelji poučevali. 3. Pouk iz realij je večinoma nazorni nauk. 4. Pouk iz prirodoslovja se naslanja večinoma na posknse, prirejene s prip. aparati. 5. Vsaka šola imej dobro izbrano zbirko iizikalnih aparatov. Vseni šolam priporoča se v to tvrdka dr. Houd(3k in Herwert, ki izdeluje jako solidne fizikalne aparale. 6. Za učiteljske pripravnike osnuje se naj praktični tečaj, v katerem se bodo temeljito seznanili z riajvažriejšimi fizikalnimi aparati ter se vadili prirejati fiizikalne poskuse. C. K predmetu: „0 nadzorništvu slovenskih obrtnih nadaljevalnili šol" : Nadzorništvo slovenskih obrtnih nadaljevalnih šol naj se izroči šolnikoin, slovtui- ščine zmožnim. IV. Pri koneertii pojemo skupno: ,,Zvezino" in ,,0b rojstveni 300-l«tnici Jana Amosa Komenskega". Natančni programi pred konoertom. Direktorij.