GLASNIK Ljubljana, 28. oktobra ms OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA LETO V., ŠTEV. 83 OKRAJNI LJUDSKI ODBOR 3. skupna seja okrajnega zbora in zbora proizvajalcev OLO dne 24. oktobra 1958 Okrajni ljudski odbor jc na seji potrdil t&repe gospodarskih svetov za izvajanje uredbe o evidenci in kontroli cen 29. Na podlagi 5. odstavka 2. točke °dlokn o spremembah in dopolnitvi odloka o evidenci in kontroli določenih proizvodov (Ur. list •'Ulj št. 39-678/58) izdaja Svet zn }ržišč6 okrajnega ljudskega odbora Ljubljana po sklepu svoje seje z d n e 22. oktobra 1958 v sporazumu z 0stalimi sveti OLO Ljubljana, prisojnimi za gospodarstvo ODLOK 0 prepovedi zvišanja rcn industrij« pih proizvodov, živil, obrtnih stori-‘ev in uslug na območju občin mesta Ljuhljnun t. člen *. Ceno industrijskih proizvodov. jvil, obrtnih storitev in uslug na “znočiu občin mestu Ljubljana ne S|“ejo piti višje od con, ki so veljale “O-dan 30. septembra 1958. 2. člen Trgovinske gospodarske organi-• llt'ije na drobno, gostinska podjetja “gostišča, obrtna podjetja in za-:»ne obrtne delavnice na območju j e*l® Ljubljana, pri katerih se! po-p!v*j<> upravičeni razlogi za povišani0 cen, so dolžne predložiti uteme-Jcnc prijave za povišanje cen prc-i,° Pristojnih zbornic Sveta za trži-6 01.0 Ljubljana. 3. člen . *>rijavj 7a povišan ji? een morajo l“sl>otlarskc organizacije iz 2. točke L,.Odredbe priložiti novo in staro (.J'1'laeijo ter nrcnis zaključnega '*inu za preteklo leto. 4. člen za tržišče OLO Ljubljana t)r’ru izdati na prijavo gospodarske >(>?.ri katerih so dogovorjeno odkupne cene, v absolutnih zneskih. O višini stroškov za posamezne proizvode, navedene v 1. odstavku te točke, bo izdana posebna odločba. lil. Trgovskim podjetjem na drobno in trgovinam na območju občin mesta Ljubljane se pri prodaji vseh ostalin kmetijskih proizvodov, ki niso upoštevani v 2. točki te odločbe, določijo naj višji stroški prodaje dtt>15°/o v povprečju na nabavno ceno fco. prodajalna podjetja. IV. Ta odločba začne veljati takoj. St. 06/2-13161/1-58. Datum: 22. oktobra 1958. Predsednik Sveta za tržišče OLO: Janez Nedog 1. r. 32. Na podlagi 2. točke Odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o evidenci in kontroli cen določenih proizvodov (Uradni list FLRJ št. 39-678/5S) izdaja Okrajni ljudski odbor Ljubljana po sklepu seje okrajnega zbora in seje zbora proizvajalcev z dne 24. oktobra 1958 ODLOČBO o pooblastitvi Sveta zn tržiš-c OLO Ljubljana, da uvede evidenco in kontrolo een ter določi na i višjo cene na drobno za posamezne industrij ;ke proizvode in živila ter za storitve, ki so pomembne za preskrbo državljanov na območju občin mesta Ljubljane I. Okrajni ljudski odbor Ljubljana pooblašča Svet za tržišče OLO Ljubljana, da po predhodnem sporazumu z ostalimi sveti OLO, pristojnimi za gospodarstvo, opravlja evidenco STRAN 410 GLASNIK I in kontrolo cen ter določa najvišje prodajne cene na drobno za industrijske proizvode in živilu ter za so rit ve in usluge, ki so pomembne za preskrbo državljanov oziroma način njihovega oblikovanja na območju občin mesta Ljubljane. II. Ko začne veljati ta odločba, preneha veljavnost odločbe 01.0 Ljub- ljana št. 05/2-6839/1-58 z dne 29. julija 1958. 111. Ta odločba velja od dneva objave v »Glasniku«, uradnem vestniku okraja Ljubljana. Št. 06/2-6839/1-58. Datum: 25. oktobra 1958. Predsednik OLO: dr. Marijan Dermastia 1. r. Obrazložitev predsednika Sveta za tržišče tovariša Janeza Nedoga Za nadaljevanje utrjevanja ravnotežja na tržišču in stabilizacije cen je bilo v letošnjem letu pod-vzetili vrsto ukrepov, ki dokazujejo, da je vprašanje, izboljšanja preskrbe prebivalstva zlasti v mestih in industrijskih središčih postala glavna skrb vseli pristojnih organov. Že v mesecu februarju je Zvezni izvršni svet izdal odlok o evidenci in kontroli cen določenih proizvodov (Uradni list FLRJ št. 7/58). S tem so se povečale naloge in odgovornost državnih organov, da poleg evidentiranja cen analizirajo tudi vzroke in vpliv vseh tistih či-'niteljev, ki vplivajo na poviševanje cen posameznih proizvodov, zlasti tistih, ki so bistvene važnosti zn preskrbo prebivalstva mest in industrijskih središč. Z navedenim odlokom je v območju našega okraja (brez OLO Trbovlje) prišlo pod kontrolo skupaj 250 gospodarskih organizacij (59 industrijskih podjetij. 54 trgovin na debelo in prodajaln industrijskih podjetij ter 141 kmetijskih zadrug). Že v I. polletju je bila po organih tržne inšpekcije izvršena kontrola v 134 gospodarskih organizacijah. Zaradi kršitve odloka je bilo 20 primerov prijavljenih javnemu tožilstvu. Glavni uspeh akcije pa je bil, da je bilo za določene vrste proizvodov preprečeno nadaljnje samovoljno poviševanje cen. Z novimi predpisi Zveznega izvršnega sveta, izdanimi meseca aprila, ki urejajo promet s kmetijskimi pridelki, pa so ljudski odbori morali podvzeti vrsto ukrepov, da bi z njimi zagotovili izboljšanje preskrbe s kmeti jskimi pridelki in preprečili nadaljnje naraščanje cen. Na osnovi teli predpisov je OLO Ljubljana na seji 20. junija določil trgovsko podjetje »Sad je-zelen javo« v Ljubljani za preskrbovalno podjetje z nalogo, da oskrbuje s kmetijskimi proizvodi vse območje okraja, predvsem pa območje mestnih občin in industrijskih krajev. Svet za tržišče je v zvezi z reševanjem problemov, ki neposredno vplivajo na preskrbo prebivalstvu, podvzel še naslednje ukrepe: OLO je predložil v potrditev odločbo o določitvi naj višjih maloprodajnih stroškov za goveje meso in s tem dosegel stabilizacijo 'cene za goveje meso v višini 270 din (cena znižana od 320 na 270 din), sporazumno z mesarskimi podjetji je dosegel dogovor o najvišjih maloprodajnih cenah za svinjsko meso (od 420 na 340 do 400din), na predlog Okrajne trgovinske zbornice je določil odstotke pri klade pri prodaji-svežega mesa, določil naivišje stroški' pri prodaji moke in kruha ter najvišje stroške pri prodaji sadja in želeli iave. Izvedena je bilo reorganizacija detajlistične trgovine s sadjem in zelenjavo (iz 7 podjetij so ustanovljena 3), prenehale so poslovati vse agencije, ki so se doslej bavile s posredovanjem v prometu s kme- tijskimi pridelki, po ukrepih tržne inšpekcije so poslovne zveze prilagodile svoje poslovanje novim predpisom, zadružne organizacije so opustile nekmetijske dejavnosti (trenutno pa je še pri kmetijskih zadrugah 89 obratov nekmetijskih dejavnosti, in sicer 40 trgovin, 4 gostilne. 14 obrtnih delavnic in 11 komunalnih obratov — pekarne itd.). Okrajna zadružna zveza je predlagala teritorialno reorganizacijo obstoječih kmetijskih zadrug. Spričo nenehnega povečevanja proizvodnje in kot posledica ukrepov vseh pristojnih organov za stabilizacijo cen in tržišča se je osebna potrošnja v letu 1958 povečala, vendar ni dosegla ravni, predvidene po petletnem planu. Porast osebne potrošnje pa je bil večji pri kmečkem prebivalstvu, medtem ko potrošnja delavcev in uslužbencev ni dosegla predvidenega nivoja. Zaradi medsebojnega vsklajeva-nja cen in zn zagotovitev ugodnejših pogojev zn delo posameznih gospodarskih organizacij je Zvezni izvršni svet z dne 1. oktobra 1958 korigiral cene nekaterih proizvodov. Zvišana je bilo cena sladkorju zn 25 din pri kg (od 145 na 170 din), cena moki za 3 din pri kg, cena tobačnim izdelkom povprečno za 15 %>, cena električni energiji zn gospodinjstvo za 1 din pri kWh in potniškim tarifam na železnici zn 15°/o. Osnovni namen navedenih ukrepov je bil v tem, da se izboljša realna mezda delavcev in uslužbencev. Zaradi navedene spremembe cen so se povečali življenjski stroški delavcev in uslužbencev za en. 3°/o. Na drugi strani pa je Zvezni izvršni svet istočasno sprejel tudi sklep o povečanju plač, pokojnin, invalidnin in otroških dodatkov. Osnovni namen novih ukrepov ZIS je — izboljšati realno plačo delavcev in uslužbencev, t. j. zagotoviti dvig življenjske ravni. Spremembe v cenah kakor tildi v osebnih dohodkih pa bodo dosegle svoj namen le, Če se cene ostalega blaga in storitev ne bodo zviševale. Zato ze Zvezni Izvršni svet Odlok o evidnci in kontroli cen določenih proizvodov iz meseca februarja (TJr. list FLRJ št. 7/58) dopolnil in spremenil z razširitvijo pravic evidence in kontrole določenih proizvodov na republiške okrajne in občinske ljudske odbore. Po objavi sklepov Zveznega izvršnega sveta o povišanju cen za nekatere proizvode, o povišanju osebnih prejemkov delavcev in uslužbencev ter po objavi odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o evidenci in kontroli cen so organi ljudskega odbora podvzeli vrs-to ukrepov, ki naj zagotovijo izvedbo predpisov Zveznega izvršnega sveta za nadaljnjo stabilizacijo tržišča in cen. Vsi sveti OT.O, pristojni zn gospodarstvo, so v zvezi s tem razpravljali in sklepali o tem, kaj bi bilo treba podvzeti na področju posameznih gospodarskih dejavnosti. Tako je Svet za obrt sprejel sklep, da morajo za obrtne storitve in usluge ostali v veljavi cene, veljavne na ilnn 50. septembra 1958. Vse obrtne organizacije in zasebne obrtne delavnice pa morajo imeti v svojih obratih izobešene cenike s cenami, valjavnimi na dan 30. septembra, potrjene od pristojnega občinskega ljudskega odbora. Pravilnost cenikov preverjajo posebne komisije pri svetih za obrt. Kjer nastopajo objektivni pogoji za zvišanje cen, morajo pristojni organi proučiti vsak primer posebej in predlagati predvsem take ukrepe, s katerimi lahko preprečijo povišanje cen. Prav tako je tudi Svet za gostinstvo in tunami na svoji seji dne 21. oktobra 1958 sprejel sklep, da ostanejo cene gostinskih storitev in uslug iste, kakor so bile na dan 30. septembra 1958, še posebno, ker bodo nabavne cene alkoholnih pijač nižje, kakor so bile v preteklem letu. Izjemo nuj bi predstavljale le cene v obratih družbene p reli rune, kjer bo verjetno prišlo do povišanju ren glede na višji- cene sladkorja in moke ter povišanja plač uslužbencem. Pred povečanjem cen pa so občinski ljudski odbori dolžni, da temeljito pregledajo kalkulacije in da zagotove, da se ceno ne bodo povišale, če to ni upravičeno. Svet je občinskim ljudskim odborom dal priporočilo, da v primerih, kjer nastajajo objektivne težave. ki narekujejo višje cene, to temeljito prouči- in skušajo prel-blcnic rešiti tako, da se izkoristijo rezervni skladi gostinskih organizacij. oziroma da se jim zmanjšajo družbene obveznosti, ki jih morajo plačevati. Tudi Svet za industrijo ji- na svoji seji dne 20. oktobru 1958 ugotovil, da zaradi povečanja osebnih dohodkov delavcev ni razlogov za povečanje cen industrijskim proizvodom. V tem smislu je prav tako poslal priporočilo vsem občinskim ljudskim odborom. Svet za tržišče je po sklepu svoje seje z dne 6. in 22. t. m. in skladno s sklepi in predlogi oslalili svetov za gospodarstvo sprejel naslednje predpise: 1. Odredbo prepovedi zviševanja cen industrijskih proizvodov, živil, obrtnih storitev in uslug na območju občin mesta Ljubljane. Po tem odloku cene zn industrijske proizvode, živila, obrtne storitve in usluge na območju občin mesi n Ljubljane ne smejo biti višje od cen. ki so vel rale n n dan 30. septembra 1958. Ge se pri posameznih gospodarskih organizacijah (mišljene so trgovinske gospodarske organizacije na drobno, gostinska podjetja in gostišča, obrtno podjetja in zasebne obrtne delavnico) pojavijo upravičeni razlogi za povišanje ren morajo gospodarske organizacije vložiti prijavo za povišanje cen preko pristojne zbornice Svetu za tržišče prr OLO, ki mora izdati rešitev najkasneje v roku 15 dni po prejemu prijave. 2. Dal ie je Svet zn tržišče sprejel odredbo o evidenci in kontroli er n -določenih proizvodov, storitev in uslug na območju mesio. S to odredbo se uvaja pri Okrajnem ljudskem odboru obvezna evidenca in kontrola con za določene vrste živilskih proizvodov, in sicer: n) zn vse kmeiljske pridelke, za katere so dogovorjene odkupne cene, b) zn nekatera za preskrbo prebivalstva važnejša živila: jajca, surovo maslo, svežo in prekajeno slanino, riž, testenine, kavine nadomestke in kis ter e) za vse obrtne usluge in storitve. Istočasno se bo uvedla pri Okrajnem ljudskem odboru obvezna evidenca in kontrola cen tudi za vse vrste proizvodov, storitev in uslugi za katere bo Svet za tržišče izdal odločbo o povišanju cen. 3. Svet je sprejel tildi odločbo o prodajnih cenah na drobno za sadje in zelenjavo. Po tej odločbi se cene na drobno za sadje in zelenjavo oblikujejo na osnovi kalkulacije. Trgovskim podjetjem na drobno in trgovinam n n območju mesta se določijo naj višji stroški prodaje do 15°/o v povprečju na nabavno ceno. Za vse kmetijske proizvode, za katere pa so dogovorjene odkupne cene, bo Svet trgovskim podjetjem na drobno in trgovinam na območju mesta Ljubljane določil maloprodajne stroške v absolutnih zneskih. O višini stroškov bo za posamezne proizvode izdana posebna odločba. Tak postopek evidence in kontrole cen se posebej uvaja zn sadje in zelenjavo, ker gre za hitro pokvarljive proizvode, in zarodi stolnega nihanja proizvodnih cen. Iz predloženih ukrepov, ki jih j® Svet zn tržišče sprejel in jih predlaga ljudskemu odboru v potrditev v sporazumu z ostalimi gospodarskimi sveti, je razviden osnovni namen, to je nadaljevati politiko stabilizacijo tržišča in cen. Istočasno s predlaganimi ukrepi je biln prav tako po sklepih g°' spoilnrskih svetov predlagana dosledna in poostrena sistematična kontrola inšpekcijske službe. Zaostritev kontrolne službe so nujno narekovale na terenu ugotovljen® tendence neupravičenega zviševanja cen. Tako n. pr. pri slaščičarjih (z® 5 din pri kosu), pri frizerskih uslugah za 10 do 20 din, v nekaterih go* stiščih, ki so povišala cene beli črni kavi za 5 din. iulii za lOdlo, čaju zn 5 din itd. Skupno je bi’® ugotovljenih 48 primerov ncupr«y' čenega zviševanja cen. Tržni '®' špektorji so v vseh primerih uspe®' no intervenirali in uspeli, da so g®( spodurske organizacije in zasebnik znižali cene na pivo cen, veljavi'111 na dan 30. septembru. Posebne ukrepe pa je tržna 'T špekci in podvzela na ljubljanski živilskih trgih, kjer so bile težnj zn dviga ni e cen najmočnejše. j špekcijn je vršila vsakodnevno p. tor venci jo ter biln v 13 prini®r[i) prisiljena podvzeti nnvijaleom ff.0 blago. Pri kontroli trgov je ugotovljeno, da so cene kmetijski ( pridelkom tnko v zasebnem k družbenem sektorju zn iste 1’U, izvode zelo različne ter v naspi-*’ J j z ekonomskimi principi in sk1' Sveta zn tržišče o na j višjih 'n° -.g prodajnih stroških. Ta ugotovite'' t poknznln potrebo o ustanovitvi P, sebnevn odbora pri Upravi • r!j)V, sestavljenega iz zastopnikov trf,ev, ske mreže, zasebnih proda i",i-v zadružnih organizacij, potrošil' ) (Zavod zn napredek gospod''11’' Na in zastopnika ljudskega odbora-podlagi tržne situacije se odbor razume n nn jvišjih cenah za P -p mezite proizvode, ki veljajo na tnko za družbeni kot zasebni tor. C ene so razvidne iz r*''V r pojavno izobešenih nn trgih, vr*’*' 0jj-vnlno podjetje pn mora iaviu’ nfl. javiti grosistične cene. S ten' časnik t6®ni smo uspeli, da je potrošnik ,8k čas lahko seznanjen o najvišji 1'Ustni ceni na drobno za posu-u‘zne kmetijske proizvode, ki so ,’Uiembni za preskrbo državljanov. ?,v tako pa smo s takimi oblikami Jence in kontrole uspeli, da so se v n ,8tere 'ali na trgih stabilizirale, zn ne-artikle pa celo občutno zni-. (tako n. pr. sveže zelje od 20 a Udin. kislo zelje od 60 do 46 din, l“da endivija od 50 do 40 din, cve-,ll'u od 55 na 45 din, čebula od 78 ly ^6 din, česen od 200 na 170 din ,1 ^ razpravi o uvedbi predlaganih .repov je Svet razpravljal tudi o ,J nos ti poslovnega povezovanja ^Cskrbovalnega podjetja s kmetij-(i" proizvodnjo oziroma s kmeti j-^'"‘i zadrugami. Pri tem bi morale (vn'oml)no vlogo odigrati poslovne Pogodbeno vezanje kmetij-, J" Zadrug s proizvajalci bi prav ugodno vplivalo na k meti i-D0 Proizvodnjo, prav tako pn tudi ' c<‘ne. Zato bi morali občinski ki odbori posvetili posebno j rh utrjevanju kmetijskih zadrug, , bodo lahko uspešno nastopale (Prometu s kmetijskimi proizvodi. av tako jc bil svet mnenja, da bi bilo potrebno ukrepe o evidenci tn kontroli cen uporabljati tudi za kmetijske zadruge, za kar bi morali dati ustrezne predloge za dopolnitev sedanjih predpisov. Iz predlaganih ukrepov je razvidno, da hočemo preprečiti vsako neupravičeno zvišanje cen za proizvode. živila in storitve, pomembne zn preskrbo prebivalstva v območju mesta ter na tn način zagotoviti nadaljnjo stabilizacijo tržišča in cen. Istočasno s predlaganimi ukrepi pa bomo še nadalje morali skrbeti za zadovoljivo založenost trgov z vsemi potrebnimi proizvodi, kar mora biti posebna skrb in dolžnost preskrbovalnega podjetja in kmetijskih zadrug. Prav tako pa bomo morali poskrbeli tudi zn pravočasno intervencijo nekaterih deficitarnih proizvodov. V smislu gornje obrazložitve predlagam Okrajnemu ljudskemu odboru, da potrdi predložene ukrepe. istočasno pa predlagam tudi občinskim ljudskim odborom, zlasti tistiip na območju industrijskih središč. da v zaščito interesov prebivalstva svoiega območja sprejmejo podobne odloke. Obrazložitev predsednika Sveta za obrt tovariša Leopolda Kreseta .Medtem ko se pri nekaterih gobarskih dejavnostih opaža ten-b‘a stabilizacije ali celo zniže-i! !lft cen, imamo v obrti primer II rasti cen, zlasti uslužnostnih i. rJP‘v. Tako so se od leta 1052 i„ leto dvignile cene za povpreč-8 odstotkov na splošno, (ločim ae cene v »služnostni obrti dvig-mnsko leto zn 14°/o. Podatki Prvega pollet ja letošnjega leta , ?0Pet kažejo, da je tendenca z.vi-aQja cen še večja od prejšnjih ij' Vzroki za to so mrd drugimi !ii t o premajhne obrtniške knpn-in,R družbene obrti v primerjavi ilv^o^čojočimi potrebami prebival-C:, kar omogoča v mnogih pri-'P monopolistično izkoriščanje C ?ato bo vsekakor treba pro-O0ln razširitve obrtniške dejav-H ' Posvetiti dosti več skrbi, tako iDjH^ečanje obstoječih obratov ka-I^K.bidi za ustanavljanje večjih K^Ponih obratov. Prav tako pa bo hoj ® hitreje odpravljati oziroma ^»»Ijati nekatere predpise s podli,dejavnosti, ki danes ,a.išnji meri zavirajo hitrejši dsobrtništva v družbenem sek-'Osij 7'iradi takega stanja in mož-’ cA.^koriščanja trga se moramo i|j j do potrošnikov seveda poslu-"li drugih zakonitih sredstev “i h- Pcoprnvičeno visokim cenam, 'olj^fciČitiH prebivalce pred samo-Xj|lln zviševanjem cen obrtniškim “tiji Vari) preko družbeno npravi-^ ,aslužkov. okrepi so temin d j nujni oh '"lil J okrepili Zveznega izvršnega lr,lj;L. oterih osnovni namen ie iz-■V. prebivalcem industrijskih '0 mest osnovne življenjske i, '■ ■H 9. oktobra t. 1. sklenil predlagati Okrajnemu ljudskemu odboru in občinskim ljudskim odborom, da z zakonskimi določili onemogočijo zviševanje ren obrtniškim uslugam in podobno; Svet je predlagal sledeče ukrepe, ki se v občinah tudi že izvajajo. 1. Cene obrtniških izdelkov in storitev morajo ostati iste, kot so bile na dan 50. septembra 1958. 2. Vse obrtne organizacije in zasebne obrtne delavnice morajo imeti v svojih obratih oziroma poslovnih prostorih nn vidnem mestu izobešen od ljudskega odbora potrjen cenik svojih proizvodov in uslug s cenami, ki so veljale 30. sept. 1958. 3. Zaradi tega morajo vse obrtne organizacije in zasebne obrtne delavnice nn območju mesta Ljubljane predložiti v potrditev cenik svojih proizvodov in uslug z navedbo cen, ki so veljale navedenega dne, pristojnemu občinskemu ljudskemu odboru. 4. Cenik se mora predložiti v treh Izvodih, od katerih dobi predlagatelj en potrjen izvod nazaj, ki ga mora izobesiti na vidnem mestu v svojih poslovnih prostorih. 5. Za preverjanje pravilnosti predloženega cenika so občinski ljudski odbori sestavili posebno komisijo. Ta komisija hi proučevala točnost kalkulacij in cenikov skupaj z Okrajno obrtno zbornico. 6. V primerih, kjer se bodo ugotovile nepravilnosti v predloženih cenikih, bo upravni organ izvajal stroge ukrepe skladno z določili odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o evidenci in kontroli cen določenih proizvodov. Pri izvajanju kontrole je tržna inšpekcija ugotovila, da kljub dosedanjim predpisom večina podjetij ni imela izobešenih cenikov, prav tako pa tudi ne' kalkulacij, na osnovi katerih naj hi se formirale cene. Samo v občini Center jih je od 163 pregledanih obratov bilo 104 brez cenika. Ostali pa, ki so jih imeli, so bili iz. leta 1952 in 1954, ki se jih v praksi tudi ni nihče držal, saj so že nekajkrat zvišali cene. Proučeni podatki, ki so na razpolago, govore, da ni nikakegn razloga za zviševanje cen zaradi novih zveznih predpisov. Morda ho nastal nekje problem ustvarjanja dohodka pri posameznih družb. ob., zlasti pav-šalistih. V takih primerih naj bi se znižali pavšali, če se razlike ne morejo kontrolirati s skladi. V teli primerih mora upravičeni predlagatelj predložiti utemeljeno vlogo s kalkulacijami preko Okrajne obrtne zbornice. Le tako bomo lahko preprečili tudi špekulantske tendence. Tržna inšpekcija je že do sedaj dosti storila in v glavnem zajezila namere raznih poizkusov zviševanja cen posameznim za življenje- nujno potrebnim artiklom. Toda pripomniti je treba, da bodo te mere in prizadevanja Tržne inšpekcije v polni meri dosegle svoj namen le, če bodo pri tem sodelovali tudi državljani sami. Dogajajo se namreč tudi toki primeri, do poedini državljani celo ovirajo naše tržne inšpektorje pri njihovem delu. namesto da bi jim pomagali. Ker to gotovo niso ljudje s povprečno delavčevo plačo in imajo pri tem gotovo kake druge interese, zaslužijo tembolj ostro in javno obsodbo. Svet za obrt je zato predlagal, da Okrajni ljudski odbor uzakoni prej navedene ukrepe. Obrazložitev predsedrtka Sveta za turizem in gostinstvo tovariša Franca Brumna 0l*javi teh ukrepov so se ,Sj p takoj pojavili številni pri-1:,%; . . so se poskušali tudi ti za povečanje do- ,.'9> . fcJSčn?*** 'J pri.VnlT"', Cio m drugi podatki pa nam j %: °kazu|ejo, da zlasti sledni! i'*% ' lrn in občinski organi, ki so P1"1” za kmetijstvo. Vsebinn Vuliilo mi 6. sejo Mcsinega sveln- ^ 2*1 Odredim o prepovedi iviževanjn c. gr dustrijskih proizvodov, živil. <>l|rl" rilev in uslug »n območju ''" Ljubljane. Jv 30 Odredba o evidenci in kontroli ii) ločenih proizvodov, storitev in območju občin inestn Ljubljane- p .irob°0 31 Odločbo o oblikovanju een na rije- In zelenjavo. , gl (f/‘ . 32 Odločba o pooblastitvi Sveta z go ‘‘ OLO, da iivt-ib- evidenco la 1,111 () ,, 1,1 ter določi najviitje cene na de- ,r ^ . dustrljake proizvode, živila *'r grl" rltve, ki so pomembne za prr* 1 I ja nov. pl1' Obrazložitve predsednikov ^ fifo, za obrt, za turizem in #° zu kmetijstvo ter gozdarstvo*