Samostojna — Dobnik in vera. <;. Dobiiik hofe Ijudstvn Saimostojno slikati kot kršCausko strajiko ali \s;ij kot strauko, ki ni zopcr vero. iTa woy.. ki ima pred klorikalizinoin tak slraij, ko hudi^, pred križem, še zna nazadtije svojo stranko proglasJti za kierikalno! Co bi nj;egovi prlstaSi znali dostedtto rnislijti, bi UiOr-ali itafe ujega, ki se dela takega ,,zagovornika" krgčanstva, takoj proglagiti, za. — k'erikalca^, saj tajko intoiiovanL klerikalci dosti manj na politi^iiib shodil' o\eri govoKJo, kakor slaboslojnl klerikalec Dobnik.jji tovariši, G% Dobnik, mi vas pravočasno svarimo: pri ovoji grozni navdušencsti za .,saniostoiiio krSftanstvo" ste vi v. iievarnosti, da postangto sarui io, kar vara je najbo.j zoprno — klerikaJeo. Torej pazite! Pa &alo na straii! Dobnik se šar, iSclinuderl, Mrmojja itd, še na Slovenskem mscl ijudstvom nihče ni govoril zoper vero, cerkev, duhovnike Marijme družbe, oananjevali «o ce lo nameslo Kristusove pasjo vfcvo, ka.-i kor so porofiali Casniki. Toliko lagal zojper papežft, dulmviiike, cericev.. talco podto hnj-skal »opet1: v»&, fcar je svelega. Se ni iu*d aaBtt uihae, ko samo&lojni agitaforjl! A g. Dobaik iu drngi Hgijtatorji pravijo: mi ano za vero, oelo za (SSto vero, a vera aai bo samo v mrkvi« samo tam aaj Ger*»v ia diihovnik govori^ a. zuaaj, oerkve 11e, v fa,.vriusti. državi, v poli,tikil t Sob pa nikakor m. A ravao fce vaŠ8 besede vas izd-njo ia dokazujejo, da i?te vi ja vaša atranka sovražaik verb in Gerkvse. 'VsaJc, kdor pravi, da ¦?era ia OerJssev nimata v poliliki ai6 gflvoriti, j"b izdajaliec wm ia Oorkve. Laiiko bi videli g. D. 6e ste tako dobter hj-istjan,, in zagovontftk vere, da ima Bog zapovedovati tudi v politiki, v javrmm živlJKMijn. v državi; božie zapovedi in resuice ,so luerodjvia«, <>bT6Kue kakor za posatnezaega- fcloveka, teko tadi za potitiko ia potliitike, za držtivo iu vlado, Bog pa osebao ae horti več po zsmljij ampak aei iii vodi s potaočjo vere, verskih. resBic. ki jih oznaujujie Gorkf-v. Ce iaia torej <8og pravjeo govoriti tudi v '(avaosti, v poHtiki, državi, ima to pravico tadi vera ia Cerfcev kot od Boga postavljena juCiteljica in voiiiteljjoa. Kdo fe res krist,jan, mora to ediao pravo staliSčo zastopati. Ce sme vsak jarist ali rae' š«(ar govoriti v politiki, sme pa& tadi vera, Č-jrkev, duhovniL, škol. papež. Sicer pa, 6e imate kaj' zdrave pair.eti, pofceai vondar morafce pripoznati, da fma politika z vero opraviti. Ce pa itna tpoJitika z vero opraviti, potem iftia nidi vnra s politiko; • fte se poiitika viika v versfcie zadeve., potem se sai*j vera tudi v potifciko. Ali ai tako KOSpod Dobnik, saj ste študirali oelo vJšoko šolo. Ci& inia kdo z varai opraTiti, potem imate tudi vi ž ajim. Ce se k;'o vlika v vaše zadevet v vaš mir, v vašo pravioe, potem ae boste rekli, da vas to aič ne briga ali da se ae smefe ai6 %». to zmoaiti. Kdor se dotakne vas ia vaših pravic, s tistun imato potem opraviti, imaie pravico, dn se braaite, da svoje zahtevate. C& država,, vlada, politika Cerkev, ki je božja ustaaora, aa miru pasti, oe ji da svobodo in pravioe, ki ji grefo, da more izvrševati svojo aalo^o, 6e sa ne .ˇiika v o^rkvene zadeve 6e 6uva država s\t}tost zakoaa Ui versko vzgojo ¦lladiae, potem se tudi Cerkev dalje ne bo vtikala v poiitiko ia javno&t, po tera si lx)ta obe dobri. Ge pa država dru^afie dela, w jemlje Cerkvi svobodo ^a ajene pravioe, 6e podpira brez^erslvo, 08 hoče mladiiiO'' brezversko ˇzgajaii, potem mora aastopiitl Cefk«v zoper tako brezbožno početjie. države, mora braniti pravice božje ia vere, naj jc g. Dobaiku in tovarišem ljabo ali ne. Ce tone] vi pravite, da vera airna s politiko aič opraviti-, Je to ravno iako, kakor 6e bi a. pr. poslaaec Kirbiš. M je bol| močaa ia je tekom lega leta, odkar uživa prigoljafaao poslaasko čast, Se precej pridobil na moči ia teži tor obsega, zgrabil gosp. Dobj ika za vrat ter ga davil ia obdeiavai, pa mu vedao pravil aa aho: tovariš Dobaik, te taho ip. aa iniru botti, li aimaS z nieatrj nift opravitil tebe aič ao briga, kaj iaz delair.. Ali bi bi]i vi /adovoljni <*. D., ali se ae bi aič Mikali v Kirbiša, ali ai ims bi ni6 daii ž njira opravtti? AE pa bi mu gotovo v obraz zabrasili: tovarig, jolikb kakor ti 7. taeaoj, imam tudj |az s teboj opravitt Sedaaia vlada preganja Cerkev, krati pravioe Ifudstvu io Gerkvi; 6e pa (Jerk^ev sebe ia U^-istvo braai, pa ji pravijo samostoJBi, ki to krivico poti pirajo: ti Cerkev, vera, dahovaik tiho bodi, ti aimaš z državo, politiko, straakami ai^- opravijti. KaJcor se bo Dobnik braait, če ^a tiapade Kirbi§, se braai tadi Carkev ia vera, te jo napade kaka vlada ali sdranka. All ai tako g. Dobaik;? Cfr hočete, da se vera ia Cerkev ae bo vtikala v ptditiko. vaiu ni treba drugega kot to-le: ravnaito se v življenju m poliUki po zapovedih tiožjfh in resnicah sv. .vere, pusfire Cerkvi svobodo, da izvršuje svojo aalogo, podpirajte fo in braaite njeno pravice. Za resr.ičuega kristj^ aa je to sioer samoobsebi aavovao, je svtita dolžaost ajegova. Aka vlada, ali kaka straaka ali kak posamozaik dragače ravna, mora Orkev aastopiti ter zaMevati pravico, jnora aastcpiti zoper take aakane kakor |a Jaaez Krstaik aastopil zoper Heroda ia reči: vlada, stranka, politik fltudi 6e bi bil g. Dobaik), to ai dovoljeao! Zakaj n. pr. vlada prepovedajie Marijia« družoe dijakora v Bosai, zakaj vsiljuj9 brezverskega Sokola v šolo, zakaj nastavlja aa katoliške šole pravoslavae i;6iMje, zakaj aoče podpirati kat. bogo.slovnic, ko, v pravoslavne aradao vabi dijake ia jim obljubuje vso oskrbo. Zakaj aisa samostojni zoper take refii aikdar aastopili, zakaj so glasovaii za brezversko vzgojo v šoli. zakaj' podpirajo tako vlado? Zato ker je laž, kar vi, g. Dobaik pravitet da Samostojaa ai proti veri. Resaica Je, kakor v&e ajeao dosedanjo delo spričaje, da je izrecaoi protiverska. Se nikdar ai aastopila za obrambokviere ia Cerkve ia ajeaih pravic, ampak ie najbol' strastao zahjtiovala proticerkvo ae določbe v astavi, ajeai govoraiki so tako ostadao govorili v Beogradu in doma aa shodili, da se je oelo Srbom stadilo. Zato g. Dobaik, zagovor-aik prot>krS6a;BSbega liberalaega iičiteljstva, prijatelj brezvieraloegia sokol.stva. zagovoraik kaaceaparagrafa itd., bodite raje tiho s tem, ae sniešito •se, če pravite, da Samostojna ai prot\ veri. Mogo6e, da vam kak ki-atko' pametea da^evai revček to v^riame — a so ža redki postali — za vas, akademičao izobražeaiega čioveka je tako govorjeBje žalostaa zoameaic, da ste ali sami tako kratkovidni, 6esar pa, odkrito reoeao, aie verjamemo, ali pa nalažc farbate Ijadi, kar pa ai po&teao iB tudi dolgo ae drži. G. Dobnik, razjasaite še aam sledeGe: Dr. Zerjav Je pisal svojemu zaupniku da fo oa, oz. njegova liberalna straaka u^taaovila Saniostojoo straako, jo podpirala z ugi^a-oijo ib deaarjem. Ali si morete raisliti g. Dobnik, da je dr. Zerjav tako l>erta&t, di bo oa podpiral straako, ki je xa vero. on, ki sie je xaklel,da bo katoliško vero iztrebliil iz sloveaske zemljse? Dr. Zerjav 'je malo boij brihtea ko vi, pa dobro ve, ka^ dela. Vašo stranko ja pcipiral, ker inu pomaga pti aijcgo \mn protiverskem delu. Dr. \'ošnjak, ki ie izobčen i/. kaioiiške Oorkvo ia od vseh profesorjev Ijubljaaskega vseučilišfia proglašeu za filoveka, ki govori vedoma aeresaico. je govorij v državnem zboru, da je katoliška Gerkev aajveftja sovraž' aica aašega aaroda, resnica pa }e, da broz ('erkve Sloveacev ne bi bilo več. Ciovfck, ki tako govori o Cerkvi, ae bo 5el v straakfO, ki je za vcro ia Cerkov š©l pa Je v Samostojjao, ker je dobro vedel. da je zbiraliSfte kmetskih liberalcev, da je protij veri in Cerkvi« Kiigar, prvi aafielnik Samostojae, ki je javao rekeL, da je popola bi^ezvc-. roc, ae bi šeJ k straaki, ki je za voro, šei pa je k Samostojai, ker je dobro vedel* da je protiverska, protikržčanska. Liberalai učitelji podpira,jo Samostofno, ker dobro vedo, da j© njihovega libera(la«ga brezverskega mišljeaja, SumostoJBaj blati ia pr©paaja. kršSaaske ačitelge ia aftiteljioe, od učireljstva zahtevajo, da z dahovaikora aiti govoriti ae sm8. G. Dobaik kako se vse to striaja z vaSim samostojfiim krščaastvom? To ste. kristjani popolnoma nove vrste, vaš tovariS lažnjivi kljuksc Schaaderl bi meada tako krščaasko stadit^če opravideval s staligča svoje pasj© viere. K sklepu še par pripomb. Vsi, ki so od za«5etka vstopili»v Samostojao, niso biii tako protiverskega mišijeraa, kakor ajeni voditelji. Verjeli so hinavskim zapeliivcem, češ, da Bi straa ka zoper vero i» se sklioevali aa pra vila, prograra, Toda vse doaedaaje cteio je bilo izrazito protiversko. Kdor torej boče biti resea katoličaa, ae sme vefi take straak« podpirati, odgovoroa je za vse, kar bo škode prinesla v«ri ia ijadstva! Profi od hiBav&kih izdajic! V dražbi bogotajciev ia sovražnikov Oerkve poStcaemu kristianu ai prostora! Da ne zaslažijo aekateri vodilBi samostojaieži Bobeae vere ia zaapanja. ]o tadi jasBO, ker so po celi Jugoslavijji zasloveli kot aajvečji taleati v lažaji\ost;. Da se upa predrzBo pred vsemi poslaaci lagati, to sprifcevalo so daii ia s svojim podpisom potrdili vsi profesorji slov. vseafiilišča — — saaiostojuerau vodjjfceiju Vošniaku. Pa ga nitt sram ai bilo, 6e tožil jih je! Dep sainostojai moj&ter v lažeh je Sobnuderl, ki j« dobil zaslažeai priimek lažapvi kljakflc, prekosil ga je isadmojster Unek ter se poaaša 9 pre-gOTorom, ki sie lepo vjema s podpred- sedaiSko ftastjo. aarare6: ^Lažeš. ka-kor Urek". V zadajein času uiu dela hado konkureaco kraaiski samostojai posla- aec Majoea, ki bo dobil uni sodaije zasaiaostojae ča&tai pridevek obrekovalr ca zavoljo laži, s kateruni je poftastil svojega g. župaika Goapod DobBik, vi govoritie radi o zlorabi vere v politiki. Ge mislite s tem sebe, iraate prav. Vi zlorabljate vero, krSčaBStvo v politifta«, sebičae, strankarskie namene, Vi imate vftro inkr?čanstvo tako radi, kakor tra v pe- ti, iH? bodite Salobrada, ae smešite sekot zagovoraik vere, ker se vam io fiisto BJ6 m ikika. ia vum mhif* m t«.-