HUDALES OSKAR: Vprašanje užiteljske omladine. (Konec.)Mladinski r«>kret je danes potreben bolj ko kdaj prej. Ta mladinski pokret mora ob» jeti in združiti vse mlade sile našega starnj, ki jim je do resnega ustvarjanja in do novih poti po smernicah modernega življenja. V drugih državah se učiteljska omladina te važnosti zaveda v p'olni meri. V Franciji n. pr. združuje mladoučitelj= ska organizacija vse učiteljske revolucio* narje. Organizirani se bore za zahteve časa, razmer ,in stanu. Nastane sedaj še vprašanje: Ali je med slovenskim učiteljstvom potreben tak mla* dinski pokret? Je! Vse naše javno življenje naravnost zahteva svežega, smotrenega dela. Za ta boj je v prvi vrsti vpoklicano mlado učiteljstvo. Ne samo mlado po letih, temveč nilado po tnazorih. Naravniist nujno potreb* na nam je taka mladoučiteljska struja. V njej se morajo združiti vsi mladi ljudje. Njene parole pa morajo biti: 1. Študiranje socialnega položaja našega nairoda. 2. Socialno delo med narodom! 3. Svoboda narodne lole. 4. 'Izboijšanje materijalnega ,pk>ložaja, posdbno mlajšega učiteljstva. To so štiri točke, ki predstavljajo ogrod* je vsega dela. Treba bo sicer še mnogo žrtev, a na tio bi moralo mlado učiteljstvo biti pru pravljeno. Ali so morda razne žrtve ono, kar ovira pri nas mladoučiteljslco gibanje? Ne trdim, da je vse mlado učiteljstvo sterilno, ali sadove njibovega dela žanjejo drugi, mesto da bi jib. narod in sami. Nekaj jih je zopet, ki delajo v smislu novih idej.. Te bi bilo treba združiti in k njihoverrnj delu pritegniti vse, ki lahlea delajo. A ne samo mlado učiteljstvo, temvieč v prvi wsti tudi naš naraščaj! To pa iz tega razloga, da ga vsaj teoretično seznanimo s temi vprašanji. Tako bi mu prištedili marsikatero razočara* nje. Obenem usmerimo njega sile v pravo smer, da se zunaj v življenju ne bodo cepile in izrabljale v kjorist raznim strankarskim pustolovcem. Mladino proč od strankarskega boja! Za dosego teh ciljev je v prvi vrsti tre= J>a dvoje: 1. Osnovati v okrilju UJU pw. Ljubj Ijana slovensko mladoučiteljsko strujo, kd si mora na vsak način rusvojiti kot smoter svo* jega dela one štiri, že prej omenjene točke. 2. Učiteljskemu naraščaju je posvetiti več pažnje. Pooblastiti je par tovarišev in tovarišic, da med maraščajem in UJU vzdr« žujejo tesen stik. Ti posredovalci ne smejo biti strankarski eksponenti in morajo svoje izvenšolsko delo posvetiti le naraščaju. Na^ raščaj sam naj skušajo usmeriti v pravcu dela, ki ga bo dzvajala mladoučiteljska struja. Treba je takoj stopiti v stik z merodajnimi faktorji in se z njimi sporazumeti glede ors ganizačnega dela med naraščajem. Le na tak način nam bo mogoče vse mlado učiteljstvo zainteresirati za uspešno dielo med ljudstvotm. Proč s frazami in sen? timentalnostjo! Proste roke mladini! Dajmo ji dela in svobode! Proč z demagogi in stran* karji! Mladma naj gleda z lastnimi očmi in misli z lastnimi možgani!