10 z uporabo novejših materialov (predvsem pri prodaji hrane) in uveljavljanju pri novih ciljnih skupinah ipd. V študijskem procesu na Naravoslovnotehniški fakulteti v Ljubljani je na študiju Grafi čne in interaktivne komunikacije možno izbirati tudi med različnimi izbirnimi predmeti, med katerimi je tudi Oblikovanje embalaže. Razdeljen je na predavanja, seminar in vaje. V sklopu predavanj se študentje spoznajo z različno embalažo in se jo naučijo sistematično načrtovati, pod specifi čnimi parametri, ki veljajo za oblikovanje embalaže. Prav tako pridobijo veščine pri uporabi, realizaciji nalog v kontekstu grafi čnih komunikacij za posamezne embalažne enote. Poleg osnovnih principov oblikovanja, strukture in materialov se osredotočijo na trajnostni razvoj in njegov vpliv na oblikovanje embalaže. loveški dejavniki, ki vplivajo na videz, dojemanje in spoznavanje pri oblikovanju, so pomemben del učnega procesa. Dematerializacija in ergonomija embalaže sta pomemben del pri oblikovanju, zato morajo študenti to upoštevati in vključiti pri izdelkih, ki so jih oblikovali pri seminarju predmeta. Namreč tematika letošnjih seminarjev je bila usmerjena v oblikovanje embalažnih produktov v različnih segmentih, s katerimi so študenti letos avgusta sodelovali na mednarodnem tekmovanju Box Manufacturing Olympics 2021 v Združenih državah Amerike, pod okriljem združenja AAIC in TAPPI. Na natečaju so lahko sodelovali proizvajalci, oblikovalci in predelovalci papirja ter kartona z vsega sveta. Izdelki so razdeljeni v različne kategorije, kot so karton, valoviti karton, gibka embalaža in številne podkategorije. Študentje grafi ke so zmagali in prejeli najvišje nagrade v različnih kategorijah. Na tekmovanje je bilo poslanih dvanajst izdelkov, od tega so študenti prejeli kar šest nagrad. Na tekmovanju je v kategoriji E mbalaža ima pomemben delež v grafi čni industriji in je izdelek, po katerem povpraševanje izredno narašča. Je eden pomembnejših dejavnikov pri prodaji izdelka. Oblikovanje embalaže in iskanje optimalnega in kupcem všečnega dizajna, ki pripomore k prepoznavnosti na trgu, je za oblikovalce in tudi za podjetje največji izziv. Lahko rečemo, da je embalaža medij med kupcem in izdelkom in pomeni prvi stik s kupcem. Veliko nakupov je tudi spontanih, in ker je konkurenca na trgu vedno večja, ima embalaža poseben pomen prepričati kupca. Embaliranje lahko opredelimo kot dejavnost oblikovanja embalaže ali ovoja za izdelek. Embalaža je mnogo več kot le zaščita vsebine; je aktivno komunikacijsko sredstvo, ki stoji na prodajni polici večinoma v družbi drugih, podobnih izdelkov in je stik s potencialnimi odjemalci v procesu nakupnega odločanja. Je v bistvu reklamni medij in hkrati nemi prodajalec, ki ima manj kot dve sekundi časa, da prepriča kupca. Odločitve v zvezi z embalažo so v povezavi z izdelkom zelo pomembne, saj lahko pripomore k vzdrževanju uspešnega tržnega položaja izdelka, pri njegovem pozicioniranju, tehnologijah, izboljšanju kakovosti vsebine 1. nagrada – zlata medalja za najboljši študentski izdelek: ROBERT RUS 1. nagrada – zlata medalja: ŠPELA LUKMAN. 1. nagrada – zlata medalja: ROBERT RUS. 11 študentskih izdelkov zmagal in pridobil kar dve zlati medalji izdelek Roberta Rusa z naslovom T weet earphone packaging. Hkrati s predavanji in seminarji potekajo vaje, ki so usmerjene projektno in vsak študent izdela individualno rešitev. V tem letu je šlo za deset različnih projektnih nalog, ki so zajemale na začetku različne tehnike oblikovanja; uporaba pisave, predstavitev projektov v ležečem formatu, zato tudi tako ime. Devetnajst študentov je predstavilo skupno 190 različnih embalaž. uporaba barv in pisave, uporaba podobe in pisave ... Pri tem predmetu je bil celoten semester izveden na daljavo. Proti koncu poletnega semestra se je epidemiološka slika toliko izboljšala, da so študentje lahko izvedli predstavitev in skupno razstavo svojih izdelkov na prostem v 13. nadstropju stolpnice TR3 z naslovom Horizontale. Specifi ka prostora je narekovala Predstavitev in skupna razstava izdelkov na prostem v 13. nadstropju stolpnice TR3 z naslovom Horizontale. Oblikovanje embalaže Izbirni predmet Gregor FRANKEN, Urška VRABIČ BRODNJAK • Univerza v Ljubljani, NTF, Katedra za informacijsko in grafi čno tehnologijo, Snežniška 5, 1000 Ljubljana izobraževanje Bistvo številnih projektov oblikovanja embalaže na NTF je trajnost. Več na portalu revije Grafi čar.