PRED JAVNO RAZPRAVO Novosti na področju zdravstvenega varstva V našem giasilu smo že pisali o tem, da bomo že v bližnji prihodno-sti priča obsežnim in pomembnim novostim na področju zdravstvene-ga varstva. Že spet, boste rekli, da, saj je nujno, da občani izrazdjo svo-je mnenje o predlaganih rešitvah. Mi namreč hočemo, da vaš glas ne bi bil glas vpijočega v puščavi, kot smo to lahko že večkrat ugotavljali. Ne smemo dovoliti, da bi na tako pomembnem področju le drugj imeli odločilno besedo, saj bomo na svojih plečih krepko občutili posle-dice takšnih ali drugačnih rešitev. In kaj nam prinaša predlog za izdajo zakona o spremembah in do-polnitvah republiškega zakona o zdravstvenem varstvu, ki ga je pri-pravil lzvršni svet in ga je republiška skupščina že obravnavala? Omejili se bomo le na ključne no vosti. SAMOUPRAVNA ORGANIZIRANOST Občinske SIS ne bi bile več obve-zne, temveč fakultativne. Po zako-nu bi bile obvezne območne SIS, ki naj bi jih bilo 16 v Sloveniji. Po pre-dlagani zasnovi naj bi Ljubljana ne imela svoje območne SIS, temveč bi v to območje spadale tudi občine Grosuplje, Ribnica in Kočevje. Območne zdravstvene skupnosti bi zagotavljaie potrebe in interese s področja osnovnih zdravstvenih de-javnosti. Združile bi se v zdravstve-no skupnost Slovenije, ki bi zago-tavljala potrebe in interese na po dročju ambulantno specialistične, bolnišnične in zdraviliške dejavnosti ter dejavnosti univerzdtetnih zdravs-tvenih organizacij in zavodov za so-cialno medicino in higieno. Razuml-jivo, da bi ta skupnost zagotavljala izvajanje mednarodnih pogcxlb na področju zdravstva. Gotovo je, da bomo podprii raci-onalizacijo na področju samou-pravne organiziranosti, seveda pa bomo morali tudi povedati, ali je prav predlagana organiziranost za območje posameznih občin najbolj sprejemljiva. Kot vam je znano, smo v Ljubljani že predvideli dru-gačno organiziranost, s tem, da bi za območje vseh petih ljubljanskih SIS imeli v prihodnje le eno zdravs-tveno skupnost. Predlagani model se torej razlikuje od tega, kar nam ponuja republiški zakon. SAMOURESMČEVANJE ZDRAVSTVENEGA VARSTVA V prihodnje naj ne bi več obstajal zagotovljeni program zdravstvenega varstva v takšnem obsegu kot sedaj in to na podlagi širše solidarnosti. Zagotovljeni program naj bi obse-gal le preventivo in vzgojno dejav- nost na področju zdravstva ter sto-ritve v zvezi s preprečevanjem, od-krivanjem in zdravljenjem določe-nih bolezni in poškodb. Izvzete bi bile poklicne bolezni in poškodbe pri delu ter medicinska rehabilitacija le-teh, preventivni zdravstveni pre-gledi, zdravstveno varstvo pri delu, ukrepi za utrjevanje zdravja in spo-sobnosti za delo ter posebno zdravs-tveno varstvo naj bi si delavci zago-tavljali v združenem delu, v kolikor si ga ne bi kot občani zagotovili s posebnim zdravstvenim zavarova-njem, o čemer bo še govora. To po-meni, da v prihodnje zagotovljeni program ne bi veL vseboval zdravili-škega zdravljenja, kadar le-to ne po-meni nadaljevanje bolnišničnega zdravljenja. Nadaljevanje na 2. strani