Stran 485. Štedljivo gospodarstvo in zabave ter prijetnosti življenja. Nekateri ljudje smatrajo popivanje po gostilnah za največjo srečo in največjo zabavo, katero jim more ponujati življenje. Mislijo, da so v raju, ako se nasekajo čez mero raznih pijač, tako da se svet slednjič začne polagoma vrteti krog njih, in da jim vinski in drugi duhovi vzbude meglo pred očmi. Nehote se človek tu domisli neke vrste blaznih ljudij v jutrovih deželah; uživalcev hašiša. Ti ljudje uživajo namreč nekako posebno drevesno smolo, hašiš imenovano, katera na človeške živce vpliva tako močno, da človek takoj po zavžitju koščeka hašiša zapade v več-urno polu8panje, m da se mu zdi, kakor da bi bil v pravih nebesih, ker se njegovim očem odpira na vseh straneh sama rajska lepota. Pravijo, da človek, ki se hašišu privadi, te navade pri najboljši volji ne more opustiti nikdar več, da ga pa ta skrajno razburljiva in škodljiva zabava že čez leto dnij duševno in telesno popolnoma uniči, tako da nazadnje gotovo zblazni ali prezgodaj konča svoje bedno življenje. Kako podobno ravnajo oni, ki v vinskem ali še huje Jganjičnem omamljenju iščejo prave zabave. Propad duševnih ali telesnih sil in potrata premoženja ali pa še celo dolgovi so neizogibno zlo take strastno ljubljene zabave popivajočih veseljakov. Vsak razumen človek pač izprevidi, da se take zabave in take domnevne prijetnosti življenja nikakor in nikdar ne morejo strinjati z načeli štedljivega gospodarstva. „To je pa krivica", ugovarjajo burno mnogoteri nasprotniki. „Kdor si je svoj denar s trudom pridobil, sme si privoščiti tudi potrebno razvedrilo in zabavo". In res je! Človek ne živi, da bi le delal in se trudil, ampak potrebuje in zasluži tudi potrebnega razvedrila, ki okrepi in ponovi njegove telesne in duševne moči ter ga usposobi za uspešno nadaljno delo. Vsak razumen človek mora to priznati, in tudi mi, ki spodbujamo k razumni štedljivosti, storimo to, ne da bi s tem odrekali opravičenost in nujno potrebo zabav in razvedril. Ne, ampak pokazati hočemo v sledečem na zgledih iz vsakdanjega življenja, da si tudi štedljiv človek lahko privošči potrebno primerno zabavo. In še veliko več, skušnja kaže, da si razumno štedeči ljudje baš s štedljivostjo zajamčijo trajno prijetno življenje.