Štev. 116., Leto II. .Snecelma izd/a'/,v Pii ŠPlTAl Na DPAVI Nedelja, 2?,aprila 4?. V/ftRNO JIM E VODIL CpsPOD, NJI! 5CVWNIkT-,PA E ZACiRNILO /nORJE (Ps.77,55) Iz evangelija 3.povelik. ned. s Resnično,resni= čno povem vam:jokali boste in žalovali, svet pa še "bo veselil^ vi boste žalo= vali, ali vaša žalost se bo spremenila v veselje. ' Žena na porodu je žalo= stna, ker je prišla njena ura.Ko pa porodi dete,ne misli več na bridkost,od veselja, da je človek ro= gen na svet.Tudi vi zdaj žalujete z ali spet vas bom videl in veselilo se bo vaše srce in vašega vese= lja vam ne bo nihče vzel. Verujmo in zaupajmo Bogu, da nam bo trpljenje sedanjega časa prineslo tako velik, tako lep sad, nam in celemu nsroiu, da se nam bo tedaj zdelo jasno, da se je zato splačalo trpeti. Tattt, poln radosti bo sad tega trpljenja, da na bridkost sedanjih dni ne bomo več mislili, če se je bomo spomnili, bomo pa nanjo gledali z vese= ljem, ponosom in hvaležnostjo Bogu, ki nam je vse to poslal. Treba je bilo Kristusu trpeti in vstati od mrtvih in tako iti v s v o= jo slavo* Aleluja .(Stopn.spev) MOLIMOt 0 Bog, ki aabredlim v zmote k a = ž e š luč svoje resnice, da se morejo vrniti na pot pravičnosti, daj vsem, kateri se prištevajo h krščanski v e» 'W VLVV// (vNi / *• ; 1--F. | J „r (: “• r'.£l. I1 -! ri \ >*A •!*/••:• v r f Avsfajmmr il W i; ra V cetrtc-k bomo pričeli naše tratne be= -j V . „ v guna^e šmarnice m ze sed= m?> odkar se je nad nas razlila povodenj vsega hu= dega. Vsa ta leta smo k gotovo v>W/t.N - , 3 W-'' l#! S , psii1,, y,l j« ze= i Yh''s'^'4° v.vih-nilo. Tudi letos iV#i\\ 'Vvv4S.s^.o namen, cel. Marijin %,^g>3c maj Marijo čim bolj j \ 1 P'\ j J '-'kJ.kD C -L U ,i~ o f|v Kakšno je bilo ^d o s e d a j to naše češčenje? 1Vr^Gotov o ;i ,1e bilo veliko re= k*nega prizadevanja za Mari= C!e bi r. ’* "<7 Q n •*- ~l ^.7*0 1 — V -DUV V J-v? Od J V, S i j mo caet in slavo, ne le vsak maj, smpek os nam bilo pa dano pogledati v jedro :-ase ga čaščenja Matere bor,je, zlasti nas beguncev, bi pa morda le prišli de ugotovit.-, v, s katerimi ne bi bili popolnoma redovoljn:La Morda bi morali priznati s sv,pi= daleč m= smem; - To ljudstvo - me časti samo z ustnicami, njih src-e je pa ds proč od mene. Prav rani tega v pri5siku letošnjih Smernic brez, pačnih ozirov do seba in brez olepšavenjr. poglejmo sami vase in prev= darimo, kako je z našo pobožnostjo in česčonjem Matere božje. Ugoto= viti poskušajmo vse dobre in slabe strani, da dobre dvignemo in sla« be poskušamo odstraniti« dan zbira Veliko smo imeli N-jenih pobožnosti in češčenja.Saj se vsak i toliko in toliko beguncev pred Marijinim oltarjem v kapeli da nekaterih razen ob nedeljah ni nikoli v cerkev pred Njen oltar nekaterih pa še ub nedeljah ne« pomen vec kot navaden car;. sebi , V vsaki naši begunski - rasen nekaj izjem - visi Njena po« doba, kateri za Njeno čast vnete roke nikoli ne pozabijo prinesti 0= krasja. , Z raznimi akademijami smo jo proslavljali, Njena božja po= ta obiskovali, toliko lepega že o Njej pisali in brali. V Marijini družbi jo še posebej hoče častiti tolikšno število ITjsj posebno udanih src. Toliko naših družin se jo posvetilo Njenemu brezmadežnemu Srem Vso to so vidne stvari, ki se dajo našteti. Je pa budi dosti nevidnih, not ran j:'""" 1 V J..'. ic sel je. . v , v . Tu pa se zdi, da je tisto bolno mesto, kjer nasa pobožnost boleha. Vsa zunanjost ostane le zunanjost« Sekaj časa se sveti, potem pa obledi. Pod to zunanjostjo je pa strašna praznina. Pravo češčenje Materevbožje mora biti notranje, sicer ga za Marijo ni» in je le za naše človeške oči in usesa.^ Tako češčenje mora izvirati iz prave, resrdcne ljubezni do Matere božje. Taka ljubezen naravnost hrepeni poslušati o Materi božji, o Njej brati, se pogovarjati, o Njej razmišljati. Mivpa -no poslušali bi že še, samo v cerkvi seveda, brali še tudi, ce drugega nič ni - saj še tegale marsikdo ne bo mogel do konca prebrati, ker premalo vleče. Da bi se pa o Njej razgovorjali, se nam pa zdi že_ otročje in žensko, razmišljati o lij e j na-a £>& sploh ne pride na^misei« Kajne, kako se v nič razblini nasa ljubezen do Nje, če jo denemo na takle preskusni kamen* Prava ljubezen do Nge, se mora izogibati vsega, kar ve, da Materi božji gotovo ni všeč« Nerazumljivo je, pa kljub temu res, da hočejo nekateri spraviti v sklad ljubezen in pobožnost do Matere božje s kletvijo,, nečistostjo, škrtanj er jem zakonske ga življenja, nedostojno nošo, sc5* rastvom$ oderustvom, uničevanjem dobrega i&ena, brezobzirnostjo i.t.d* Saj ni, da bi našteval, ker je preveč in če človek premisli tudi smešno, kako hoče tak človek Mariji slavo peti in v takih napakah naorej živeti» Na eni strani hodi k šmarnicam, moli morda vsak dan rožni venec, po drugi strani pa živi življenje, o katerem mora,ali bi vsak moral vedeti, da je Materi božji odvratno, da se Ji gabi, ker žali Njenega božjega Sina. Kakor milni mehurčki, ki jih otroci po slamci v zrak spuščajo, je taka pobožnost;? Vvnajlepših barvah se sveti tak mehurček. če pa se ga le malo dotakneš, se razpoči in na tla kane le kapljica umazane milnice. Takavpobožnost je grajena v zraku, zato se"pri prvi priliki zruši v nič« Prav pobožnost in češčenje Materd božje, ki izvira iz re= sniČne globoke ljubezni do Nje, so ,izogiba vsega, kar bi jo moglo kakorkoli žaliti«, Zato iz sebe iztrebi vse napačno, pa tudi v svoji okolici gleda na to, kako bi na najuspešnejši način, ne da bi to od= bijalo, to dosegla« Tak, ki pravo pobožnost ima, gleda na to, kako bi vase za= sadil čednosti, ki jih gleda na prelepem Marijinem življenju,zlasti tiste, ki so najbolj pomembne in nujno potrebne za naš čas in naše razmere. Njeno ponižnost, ki se ni nikdar povzdigovala nad Boga,Nje= gove zapovedi in ukrepe, Nikoli tega presojala in po svoje prenareja= la, ampak se ponižno vsemu uklonila in tudi prav natančno tako žlve= la. Njeno udanost, ki je verno sprejela rase vse težave in trp= 1 j en j e in ga v božjo 03 st rada, brez god.r nanj a prenesla. Njeno Čistost, brezmadežnost, ki je bila v Njenih časih osamljena in nerazumljiva, kakor je tudi v današnjih časih«, Njeno veliko ljubezen do soljudi, ki jim je skušala vsak Čas pomagati, zanje žrtvovati vse5 nikoli pa jih presojati, ali jim odjedati dobro ime, nikoli jim na. noben način škodovati, ampak do vsakega pokazati skrajno obzirnost in mu povsod biti v pomoč. Za letošnji* maj, naj vsak, kdor hoče prav častiti Marijo tele besede poskuša razmisliti, razumeti in potem po njih svojo do= sedanjo pobožnost do Matere božje odkrito presoditi, Potom pa naj bo naša pobožnost do Mateje božje, zares prava, iskrena, globoka,ki bo rasla iz p,;sv© ljubezni do Nje in se zato resno trudila iz sebe od« streniti vse$ kar ji ni všeč in pridobiti iz Njenega zgleda vse kar Ji ugaja in kar hoče, da v naših srcih po Njenem pravem češčenju in pobožnosti zraste. lZori^CL"Qp j tako čiste kot rosni 'biseri na travi v majskem ju* 1371.3, topi nosek, zaskrbljeno gubico ob kota ustnic,* in vso nežnost in ličnost mladega bitja. - V majski večer zazvoni Ave Marijo, Šele to je končno zdra= milo brezdomca. Tam spodaj vidi hoditi ljudi po cesti. Marsikdo ima oTd zvonenju klobuk na glavi. Krištof iz tega spozna, da so se srca v domači vesi obrnila h krivi veri. Začne se mu zbujati vprašanje, če ne bo dobri Bog zato poslal kdaj strašnega švedskega biča nad njegovo rodno grudo. Že par dni sem si ljudje v grajski vasici skrivnostno prišepetavajo novico, da je neka švedska četa že vdrla v Češki les... VI. V dneh po tistem majskem večeru, so si žene, kadar so stale pri vaškem vodnjaku in po verigi na velikem kolesu dvigale v vedru vodo, pripovedovale nekaj prav posebnega - nekaj čudovit tega. Tam gori pri jezeru v gozdu za gradom« kjer se gozd jezeru čisto približa, se je vselil v zapuščeno ogljarsko kočo sa;t jo vendar vsak pozna - puščavnik* IDna divjo, rd^co brado. Čez čelo ima pn veliko, strašno brazgotino. Menda je mož še zulo mlad. Ven« dar pa mora delati pokoro za velik zločin, Drugače ni mogoče misliti, kako bi se tok mlad človek zakopal v tako samoto... Če greš mimo rožnega jezerca, pravijo dalje, je v leseni kočici vse tiho in mrtvo, - Zakaj? Zato, ker ta skrivnostni človek sedi pri leseni mizici in piše v neko knjigo, - Najbolj čudna stvar pa je toi Nad mizo, kjer piše, visi oduren meč, poln škrbin in ves zarjavel, če rdeČcbradi pisec dvigne svojo glavo znad knjige, pade njegov pogled prav na ta meč. Seveda to gotovo ni prav slučajno. Kajti pisec je v resnici bil svojo če se velik zločinec. Ima veliko človeške krvi na svoji vesti. Potom pa se je, po Bog ve kakšnem čudežu, spreobrnil, No bo pa pri nobenem duhovniku dobil odveze prej, dokler ne bo preživel petindvajset let v ubogi leseni hišici in opisal v knjgi vseh svojih razbojniških sramotnih del. - Če mu tedaj postime kdaj hudo. da si svojih rok ne more več ogreti v člo= veški krvi, pogleda na ta mec. Zarjaveli krvavi madeži na njem mu kličejo* “Vzdrzi, vzdrži,- dokler ne izginemo z meča«'* Tako govore vaške ženske o Krištofu in mu pravijo les " 11 Zločinec pri jezeru”. Drugi pa so menili:vRdečebradec v leseni koči bo gotovo kak princ, ki so ga strašni Švedi pognali iz njegove dežele«, Meč pa ne bo nič drugega kot^poslednji spomin na njegove knežje čase. Kaj ga piše? To je pač čisto umevno. V knjigi popisuje za svoje potemne švedska grozodejstva. Tako deljena mnenja o Krištofu so imeli. Krištof je živel v oglja*ski koči... Kako je vendar mo= glo priti do tega? Tisto noč se je Krištof posvetoval sam s seboj, kakšno pot naj sedaj ubere, če hoče drago dekliško* dušico spet pripeljati v naročje nebeški Kraljici. 3no je bilo zanj pri vsej stvari gotovo. Ostati mora v njeni bližini. Da pa se prikrije, mu ne more .bolje pomagati nobena druga obleka, kot zaničevana raševina puščavnika, ki se pokori za svoje pregrehe, Nihče ne bo slutil, da je spokornik xxrištof. Saj si mora vendar vssk misliti, da bi mladi gospod, če bi se vrnil najprej prevzel svojo lastnino. Kdo bi pa živel v stari le« seni koči, če bi ga pa d en za dnem vabil njegov grad skozi vegasta okna lesene koče? To je tiso noč razmišljal mladi graščak.’ "Svojo čast boš pa pri tem postavil na kocko:’, se mu je oglasilo v duši, “Svojo čast? Ali nisem za dušo svojega dekleta že krvi pretakal. Kaj pa je velikega pri tem," če žrtvujem za njo še zadnje, kar imam - svojo čast?.... Saj mi bo dobro nebo gotovo nekoč naklonilo uro sreče, ko bom smel skrivnost odkriti in povedati* Vse to sem vzel nase zh. dušo svoje ljubljenke I (Dalje prihodnjič).