OSNUTEK SPREMEMB IN DOPOLNITEV ZAKONA O TEMELJIH VARNOSTI CESTNEGA PROMETA Pomembne novosti Zvezni komite za promet in zveze je skupaj s celo vrsto zveznih in republiških orga-nov pripravil osnutek zakona o spremembah in dopolni-tvah zakona o temeljih varno-sti cestnega prometa. Gre za nekatere pomembne novosti v naši prometni zakonodaji, če bodo seveda preživele tr-novo pot od osnutka do ve-ljavnega zakonskega predpi-sa, ki bodo vplivale tako na naše obnašanje na cestah kot na samo varnost cestnega prometa. Ker je predlog spre-memb dokaj obsežen, smo izbrali le nekaj najvažnejših, najbolj uporabnih za vsakda-njo rabo, če lahko temu tako vrsti. - AVTOBUSI, KI PREVA-ŽAJO OTROKE ALI UCEN-CE, NAJ BI BILI OZNACE-NI S POSEBNIM ZNAKOM. To pa seveda ni vse. Bolj po-membno je, da bo moral VOZNIK USTAVITI VOZI-LO ZA TAKIM AVTOBU-SOM, KADAR BODO OTRO-CI ALI UCENCI VSTOPALI ALI IZSTOPALI IZ AVTO-BUSA. Saj veste kako je to, ko otročiček steče čez cesto. Morda pa ne bi bilo odveč, če bi podobno prepoved vožnje mimo ustavljenega avtobusa uvedli za vse avtobuse, kadar potniki vstopajo ali izstopajo. - Varnostni pas je prav go-tovo eno najbolj zanesljivih varnostnih sredstev pri avto-mobilskih nesrečah. Doslej smo morali pasove vgrajevati v vozila v glavnem za okras. Po novem pa naj bi bilo uza-konjeno OBVEZNO PRIPE-NJANJE VARNOSTNEGA PASU v vseh avtomobilih, katerih $o, po doslej veljavnih predpisih, bili vgrajeni var-nostni pasovi. Ceprav je ka-zen za kršitev tega določila minimalna, najmanjša, kar jo predvideva zakon, skratka 50 dinarjev, pa je to določilo zelo pomembno. Kajti miličnik ne bo voznika pustil odpeljati, dokler ne bosta voznik in so-potnik na prednjem sedežu privezana. - Pomembne novosti so predvidene na področju za-konskega urejanja hitrosti motornih vozil. V naseljih je še vedno največja dovoljena hitrost 60 km na uro, CE SE-VEDA PROMETNI ZNAK, KI VELJA ZA CELO NASE-LJE NE DOLOCA DRUGA-CE. Na cestah IZVEN NASE-LIJ pa je uveljavljena OMEJI-TEV HITROSTI in sicer: - NA AVTOCESTAH NA 120 km na uro - NA MAGISTRALNIH CESTAH NA 100 km na uro - NA OSTALIH CESTAH NA 80 km na uro Izredno zanimiva pa je predlagana »hierarhija« kazni za hitrostne prekrške. Tako bo moral tisti, KI BO NAJ-VEČJO DOVOLJENO HI-TROST PREKORAČIL ZA VEC KOT 50 km na uro PLA-ČATI OD 500 do 6000 dinar-jev, za prekoračitev HITRO-STI OD 30 do 50 km na uro OD 300 do 3000 dinarjev, za prekoračitev HITROSTI OD 10 do 30 km na uro PA NA KRAJU PREKRSKA MILlC-NIKU 200 dinarjev, za preko-račitve DO 10 km na uro PA TUDI MILICNIKU 100 dinar-jev. - Če se vam bo avto pokva-ril na cesti in ga bo treba vleči do mehanika, BO TREBA ZADNJO STRAN VLECE-NEGA VOZILA OZNACITI Z VARNOSTNIM TRIKOT-NIKOM. - PROMETNI ZNAKI NA CESTAH IZVEN NASELIJ IN SICER ZNAKI ZA NE-VARNOST IN IZRECNE ODREDBE MORAJO BITI ZARADI BOLJŠE VIDLJI-VOSTI PREVLECENI Z RE-FLEKSNIM PREMAZOM ALI OSVETLJENI Z LAST-NIM VIROM SVETLOBE. - Obstaja predlog, da bi na-ši avtomobilski nadebudneži lahko ZE S 17 LETIOPRAVI-LIVOZNIŠKIIZPIT! Seveda pa bi morali vseeno počakati s »tapravo« vožnjo do 18. rojst-nega dne. - VOZNIŠKO DOVOLJE-NJE naj bi po novem VELJA-LO DO 65. leta STAROSTI NEOMEJENO, nič ga torej ne bi bilo treba do te starosti po-daljševati, PO 65. LETU PA BO VELJAVNOST OME-JENA NA 3 leta, torej bi ga moral voznik podaljšati vsake tri leta - in nazadnje še pomemb-na novost za motoristične in avtomobilistične športnike. Z ZAČASNO REGISTRACIJO BI BILA LAHKO OPREM-LJENA VOZILA, UVOŽENA SEVEDA, KI SO NAMENJE-NA RAZSTAVLJANJU NA SEJMIH IN ŠPORTNIM TEKMOVANJEM. To je seveda le kanček vseh predlaganih novosti promet-nega zakona. Kaj bo od tega postala vsakodnevna zakon-ska obveznost, lahko le ugiba-mo. Sicer pa bomo o tem še pisali in vas pravočasno pri-pravili na novosti, ki bodo do-končno uzakonjene. Marko Pirjevec