URN_NBN_SI_doc-T7CAKBM7

87 STIP – slovenski test informacijske pismenosti študentov SILT – Students’ information literacy test in the Slovenian language Bojana Boh Podgornik, Tomaž Bartol, Andrej Šorgo, Blaž Rodič, Danica Dolničar Oddano: 2. 2. 2017 ‒ Sprejeto: 13. 7. 2017 1.01 Izvirni znanstveni članek 1.01 Original scientific article UDK 659.2:37.091.33-057.875 Izvleček Namen: V članku predstavljamo in celoti objavljamo validiran test informacijske pis­ menosti (IP) v visokem šolstvu v slovenskem jeziku. Glavni namen raziskave je bil razvoj novega merskega instrumenta, ki omogoča vrednotenje IP študentov, prepozna­ vanje razlik v glavnih sklopih vsebin po merilih in kazalcih IP, ter preverjanje kognitiv­ nih stopenj – znanja, razumevanja in uporabe vsebin IP-ja. Metodologija/pristop: Po analizi meril in kazalcev IP-ja v visokem šolstvu smo izdelali zbirko 80 vprašanj ter jih kategorizirali glede na merila IP-ja in Bloomove kognitivne stopnje. V test smo vključili štirideset vprašanj s po štirimi odgovori izbirnega tipa. Po validaciji testa v več skupinah študentov smo v končno raziskavo zajeli 987 študentov univerzitetnih in višješolskih študijev. Za statistične izračune smo uporabili SPSS ver. 22. Rezultati: Novi test za vrednotenje IP-ja vsebuje 40 vprašanj, ki so kategorizirana gle­ de na vsebino in kognitivne stopnje IP-ja. Potrdili smo zanesljivost (Cronbachov alfa 0,715) in diskriminantno moč testa (Fergusonov delta 0,946), izdelali opisne statistike celotnega testa (povprečni dosežek 67 %), analizo pravilnosti po posameznih vpraša­ njih, analizo dosežkov po posameznih merilih IP-ja ter analizo dosežkov po Bloomovih kognitivnih stopnjah. Omejitve raziskave: Za vrednotenje podrobnih vsebin IP-ja bi test moral vsebovati večje število vprašanj, za preverjanje najvišjih kognitivnih ravni pa uporabne naloge odpr­ tega tipa.

RkJQdWJsaXNoZXIy