m. TEMA S.E.D. 38/1,2 1998, stran 34 Tanja Roženbergar Šega Mladinske raziskovalne naloge O pomenu mladinskih raziskovalnih nalog, metodologiji dela ter povezovanju mladih raziskovalcev in mentorjev z različnimi strokovnjaki in znanstvenimi delavci smo spregovorili že v tematski številki Glasnika SED - Etnologija v osnovni šoli. S predstavitvami nekaterih mladinskih raziskovalnih nalog, ki posegajo na področje etnologije, pa se tudi tokrat približujemo tej temi. Prve ideje in pobude za organizirano mladinsko raziskovalno delo segajo v 60. leta. Gibanje Znanost mladini, ki deluje v okviru Zveze organizacij za tehnično kulturo Slovenije, je z organizacijo raziskovalnih poletnih taborov, tekmovanj in srečanj raziskovalcev že desetletja eno od pomembnih giba! in in usmerjevalcev mladinskega raziskovalnega delu v Sloveniji. Tudi posamezna mesta oziroma občine same imajo velik pomen pri organizaciji in uvajanju mladih vedoželjnežev v svet znanosti. Dober posluh občinskih struktur pomeni hkrati množičnost in uspešnost takšnih projektov. Mladi za Celje, je slogan za katerim se skriva skrbno organizirano mladinsko raziskovalno delo, ki poteka v Celju že dvajset let, zato ni iz trte zvit stavek, da je Celje tudi mesto mladih raziskovalcev. V tem obširnem projektu je letos sodelovalo tristodevetindvajset učencev, ki so izdelali stošest raziskovalnih nalog. V začetku so se s snovanjem raziskovalnih nalog spoprijeli predvsem srednješolci, v 80. letih pa so se vključili tudi učenci osnovnih šol. Tako nam vsako leto veliko zanimivega branja nudijo številne raziskovalne naloge osnovnošolcev, ki s pomočjo Zveze prijateljev mladine nastajajo v okviru zgodovinskih krožkov po osnovnih šolah. Priljubljene družboslovne teme, po katerih posegajo mladi, pogosto izhajajo iz širokega okrilja etnologije. Zanimanje torej že obstaja, zato ga vzpodbujajmo in usmerjajmo. Predlagajmo teme, ki so vpete v naše širše raziskovalne projekte, in sodelujmo kot mentorji (kar bi bilo pravzaprav nujno, saj po šolah etnologi večinoma še niso zaposleni), oziroma so mentorji (poleg šolnika). Tudi tovrstno mentorstvo lahko pomeni vsaj začasno delo za marsikaterega etnologa, ki si še išče pogačo za svoj kos kruha. S predstavitvijo nalog Tako so kuhale naše babice, Srednje šole za gostinstvo in turizem Celje; Tam gori za hramom en trsek stoji, Srednje ekonomske šole; Dimnik, OŠ Kidričevo in nekaterimi razmišljanji naših kolegov nagrajujemo in potrjujemo raziskovalno delo, vabimo k sodelovanju, opozarjamo na napake ter izvemo tudi marsikaj zanimivega.