SKUPŠČINA OBČINE LJUBUANA-ŠIŠKA Komite za družbene dejavnosti Datum: 14.2. 1985 POVZETEK elaborata o družbeni in ekonomski upravičenosti ustanovitve osnovne šole v KS Bratov Babnik UVOD Izgradnja osnovne šole v KS Bratov Babnik. ki predstavlja temeljni materialni pogoj za ustanovitev navedene šole je bila načrtovana z dogovorom in z družbenim planom občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1981—1985 ter s samoupravnim sporazumom o temeljih plana občinske izobraževalne skupnosti Ljubljana-Šiška za tekoče srednjeročno obdob|e. Izgradnja citirane šole je bila vključena tudi v enotni program gradenj objektov. ki se v Ljubljani financirajo \z tretjega samo-pnspevka. Glede na to. da mora ustanoviteij v skladu s 353. členom za-kona o združenem delu. predno izda akt o ustanovitvi delovne organlzacije, obravnavati in sprejeti elaborat o družbeni in eko-nomski upravičenosti njene ustanovitve in glede na to. da gre v pnmeru osnovne šole v KS Bratov Babnik za vsestransko družbeno že venficirano investicijo. so v povzetek elaborata vklju-čeni le nekaten bistveni elementi in temeljni razlogi. ki opravičujejo ustanovitev navedene šole. 1 POVZETEK RAZVITOSTI OSNOVNOŠOLSKE MREŽE OBČINE LJUBUANA-ŠIŠKA PO STANJU 1/9-1984 V šolskem letu 1984/85 je vključenih na območju občlne Ljub-Ijana-Šiška v 13samostojnih, dveh centralnih in štinh podružničnih osnovnih šolah 9.210 učencev, 545 učencev z območja občine Ljubljana-Šiška pa obiskuje pouk v osnovnih šolah ostalih Ijub-Ijanskih občin (največ v občini Center — 392 učencev). 2. PRIKAZ ŠTEVILA UČENCEV V OBČINI LJUBLJANA-ŠIŠKA ZA OBDOBJE 1964/65—1984/85 Šolsko Šolsko Šolsko leto leto leto ___________________________1964/65 1976/77 1984/85 Število učencev v OŠ občine Lj.-Šiška 6364 8409 9210 Število vseh šolo- obveznih otrok 6880 8950 9750 Na porast števila šoloobveznih otrak v občini Ljubljana-Šiška je vplivaia predvsem intenzivna stanovanjska gradnja na območjih sedanjih krajevnih skupnosti: Komandant Slane, Koseze, Dravlje, Dolomitski odred, Bratov Babnik, kjer je bilo v preteklih 20 letih predanih namenu preko 10.000 stanovanj. 3 PRIMERJAVA ŠTEVILA UČENCEV IN OSNOVNOŠOLSKEGA STANDARDA OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA Z OSTALIMI LJUBLJANSKIMI OBČINAMI * Štev. štev. % vključ. . štev. % vključ. Občina b!ev izmen. učencev učencev učencev učencev _____________ ucencev_________pouka___________vOŠ_________^OŠ_____________vPB____________v PB šiška 9210 1,33 1129 12,2 1954 21,2 Bežigrad 6604 1,15 1227 18,6 1294 10,6 Center 4750 1,00 1136 24 1095 S3 Moste 7879 1,27 792 10 1675 21.3 Vič_____________________7951_____________VI5_______________669___________QA________________1506_____________18.9 Iz tabele je razvidno, da ima občina Ljubljana-Šiška vključenih v tekočem šolskem letu v osnovnošolski pouk največje število učencev v primerjavi z ostalimi Ijubljanskimi občinami in da bistveno zaostaja glede števila vključenih učencev v COŠ npr. za občino Center in Bežigrad, glede izmene pouka pa zaostaja za vsemi ostalimi Ijubljanskimi občinami. Pri tem je potrebno izpostaviti zlasti kritično stanje, s katerim se soočata osnovni šoli Milan Mravlje in Veljko Vlahovič, ki izvajala pouk v dveh izmenah, število učencev na obeh šolah pa še vedno narašča. Število učencev v OŠ Milan Mravlje, Veljko Vlahovič in OŠ Valentin Vodnik po stanju september 1984 >6 CO ><=> LD QŠ >c>.>. o>>-g> 2,8 Siu S? E^ S" 2.6 °>6 Milan Mravlje (KSDravlje) 1157 24 39 2 — 228 19,7 Veljko Vlahovič (KSKoseze) 1202 24 41 2 - 207 17,2 Valentin Vodnik (KS K. Stane) 1152 38 44 1,6 — 352 30,5 SKUPAJ 3511 86 124 — 787 Iz tabele je razvidno, da osnovne šole Milan Mravlje, Veljko Vlahovič in Valentin Vodnik izvajajo pouk za 3511 učencev na območju petih krajevnih skupnosti ali za 38 % učencev od celo-kupnega števila vseh učencev z območja občine Ljubljana-Šiška (9210 učencev). Dvoizmenski pouk onemogoča osnovni šoli Milan Mravlje in Veljko Vlahovič uresničevati novi program osnovne šole, še zlasti pa vse dejavnosti ob pouku (dodatni in dopolnilni program, interes-ne dejavnosti idr.). Obema šolama primanjkuje tudi prostor za ustrezno organiziranje podaljšanega bivanja učencev. Dejansko izvaja dvoizmenski pouk tudi OŠ Valentin Vodnik (od 3. razreda dalje), saj ima enoizmenski pouk le 7 prvih in 6 drugih razredov. Razen tega 17 učilnic v starem objektu OŠ Valentin Vodnik ne ustreza predpisanemu normativu po vključevanju 32 učencev na oddelek, ker je možno v navedene učilnice vključevali le največ po 26 učencev (na učilnico). 4. OPREDELITEV ŠOLSKEGA OKOLIŠA V KS BRATOV BABNIK Pri oblikovanju šolskega okoliša osnovne šole v KS Bratov Babnik je potrebno izhajati iz 76. člena zakona o osnovni šoli, ki določa, da se učenec praviloma vpiše v osnovno šolo v šolskem okolišu, kjer stanuje, iz utemeljenih razlogov pa se lahko vpiše tudi v drugo osnovno šolo. Zaradi tega je možno šolski okoliš za navedeno osnovno šolo opredeliti kot območje KS Bratov Babnik, s tem da se do izgradnje osnovne šole v KS Podutik vključijo v šolski okoliš citirane šole tudi učenci iz naselij Glince. Dolnice, Kamna gorica in Toško čelo iz območja KS Podutik. Osnovna šola v KS Bratov Babnik bo imela v drugem polletju šolskega leta 1985/86 okoli 637 učencev. Iz OŠ Milana Mravljeta (KS Dravlje) se bo prešolalo v novo šolo okoli 380 učencev. \z OŠ Veljko Vlahovič (KS Koseze) 120 učencev in iz OŠ Valentin Vodnik (KS K. Stane) okoli 137 učencev. OŠ v KS Bratov Babnik z 18 učilnicami (6 učilnic na razredni stopnji in 12 učilnic na predmetni stopnji) bo izvajala pouk v 1,5 izmeni. Glede na to, da se bosta osnovni šoli Veljko Vlahovič in Valentin Vodnik zaradi prešolanja učencev na osnovno šolo KS Bratov Babnik le delno razbremenili, je potrebno, da se v razreševanje prisotnega primanjkljaja učnega prostora na tem območju še na-dalje vključuje tudi osnovna šola Valentin Vodnik, ki lahko zadrži okoli 62 učencev iz območja KS Dolomitski odred (od 1 do 4. raz-reda) ter 15 novincev. Nadaljnji porast števila učencev, ki ga bo pogojevala stanovanjska gradnja v KS Podutik, pa bo verjetno terjal razmejitev šolskega okoliša med OŠ Veljko Vlahovič in OŠ Valentin Vodnik (vse do izgradnje osnovne šole v KS Podutik). 5. POVZETEK MATERIALNIH POGOJEV ZA DELOVANJE OSNOVNE ŠOLE V KS BRATOV BABNIK Osnovna šola v KS Bratov Babnik bo zgrajena iz zagotovljenih sredstev samoprispevka III (251,335.680 din). V skupnem investi-cijskem znesku so vključeni vsi stroški gradbenih, obrtniških in inštalacijskih del in opreme, upoštevajoč bruto površine 4.343 m2 (neto 3974 m2) ter 14.600 m2 zunanjih površin. Osnovna šola bo razen učilnic pndobila tudi pripadajoče kabinete za pouk na pred-metni stopnji, kuhinjo za 600 kosil, veliko in malo telovadnico, šolsko zobno ambulanto, upravne prostore in zaklonišče. Kadri Šola bo potrebovala za izvajanje pouka 14 učiteljev za razredni pouk (4 učitelje za PB), 19 učiteljev za pouk na predmetni stopnji, ravnatelja in 0,7 pomočnika ravnatelja, svetovalnega delavca (psiholog, socialni delavec, pedagog), tajnika, računovodjo, hiš-nika in 6 snažilk. Osnovna šola v KS Bratov Babnik bo predana namenu konec letošnjega leta oz. v II. polletju šolskega leta 1985/86 kot zadnji objekt, ki se na območju občine Ljubljana-Šiška financira iz III. samoprispevka. Povzetek elaborata pripravil predsednik komiteja za družbene dejavnosti V. Košir STALIŠČA IS SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA Izvršni svet je obravnaval elaborat o družbeni in ekonomski upravičenosti ustanovitve OŠ v KS Bratov Babnik na 159. seji dne 11.2. 1985 in sprejel naslednje sklepe: 1. Izvršni svet ugotavlja, da navedeni elaborat potrjuje upravi-čenost ustanovitve osnovne šole v krajevni skupnosti Bratov Babnik, ki je bila verificirana že z družbenim planom občine Ljubljana-Šiška za obdobje 1981 — 1985 in z drugimi planskimi dokumenti ter vključena v program samoprispevka III. 2. Glede na to, da je bila izgradnja osnovne šole v krajevni skupnosti Bratov Babnik vsestransko utemeljena že v fazi priprav na III. samoprispevek, iz katerega se financira citirana gradnja, predlaga izvršni svet skupščini, da obravnava le povzetek elabo-rata kot osnovo za sprejem sklepa o ustanovitvi in poimenovanju osnovne šole v krajevni skupnosti Bratov Babnik, ker gre v tem primeru bolj za formalno pravno potrditev navedene investicije. 3. Izvršni svet se strinja z opredelitvijo šolskega okoliša osnovne šole v krajevni skupnosti Bratov Babnik v ustanavljanju, ker iz-gradnja te šole predstavlja le premostitveno razreševanje pri-manjkljaja osnovnošolskega prostora na območju krajevnih skupnosti Bratov Babnik, Koseze, Dravlje, Dolomitski odred in Podutika z vključitvijo naselij Glince, Dolnice, Kamna gorica in Toško čelo. , - • Izvrsni svet