Informático Medica Slovenica 2010; 1 5(supl) 15 Povzetek strokovnega prispevka MI-2010 ■ e-Opomnik za vzdrževanje zdravja ■ predstavitev rešitve e-Reminder for Self-Health Care -Presentation of a Solution Primož Cimerman, Tomaž Borštnar, Drago Rudel, Darko Oberžan Izhodišče "Moj opomnik" je spletna rešitev. Namenjena je osebam, ki potrebujejo pomoč v obliki opominjanja bodisi zaradi težav s pomnjenjem (npr. starejše osebe), ali zaradi časovne preobremenjenosti. Je tudi oblika podpore njihovim skrbnikom (npr. hčerki, sinu...), ker jih delno razbremeni skrbi. Uporabnik storitve prejema ob izbranem času prek različnih telekomunikacijskih medijev sporočila (govorno na telefon, SMS in/ali e-pošto.), ki ga opominjajo, da mora pravočasno izvesti določeno nalogo. Te naloge so npr. redno jemanje zdravil skladno s priporočili zdravnika, redno in pravočasno izvajanje telemedicinskih meritev na domu, odhod na rehabilitacijo ali na pregled k zdravniku, predlog za ogled izobraževalne oddaje s področja skrbi za zdravje itd. Organizaciji avtorjev: Zavod Med.Over.Net, Ljubljana (PC, TB), MKS Elektronski sistemi d.o.o., Ljubljana (DR, DO). Kontaktna oseba: Primož Cimerman, Zavod Med.Over.Net, Zaloška 69, SI-1000 Ljubljana, e-naslov: primoz.cimerman@siix.com. Uporabnik, njegov skrbnik ali pa medicinska sestra prek spleta vpiše v "Moj opomnik" podatke za opominjanje. To so telefonske številke, vsebina govornega ali pisnega (slikovnega) sporočila, ki se posreduje ob opominjanju, urnik in trajanje sporočanja ter morebitno sporočilo skrbniku. Ob določenem dnevu in času "Moj opomnik" pošlje uporabniku opomin/sporočilo v eni ali več navedenih oblikah: na telefon kot govorno sporočilo; na mobilni telefon kot SMS ali govorno sporočilo; v e-poštni predal kot e-pošto. Opomin/sporočilo se pošlje na en naslov (individualno) ali na več naslovov hkrati (skupinsko). Prejme ga lahko tudi skrbnik (-i) — t.j. oseba (-e), ki skrbi (-jo) za uporabnika. Uporabnik mora prejetje opomina/sporočila potrditi. V kolikor uporabnik ne potrdi, da je prejel opomin/sporočilo, ga "Moj opomnik" pošlje ponovno ter o tem obvesti skrbnika. Vsi dogodki storitve "opominjanje"se beležijo in si jih pooblaščena oseba more ogledati prek spleta. 52 Cimerman P et al.: e-Opomnik za vzdrževanje zdravja - predstavitev rešitve Rešitev "Moj opomnik" je bila razvita za "Dom IRIS" (Univerzitetni rehabilitacijski inštitut Republike Slovenije - Soča), v katerem se demonstrirajo moderne oblike pomoči za samostojnejše življenje osebam z zmanjšanimi zmožnostmi. Je v demonstracijski fazi, izvajanje storitve pa je v fazi izdelave poslovnega modela. S to rešitvijo bodo lahko ponudniki storitev s področja oskrbe na domu na daljavo v slovenskem prostoru dopolnili svoj portfelij storitev. S tem bomo razširili v Sloveniji sedaj skromno ponudbo storitev v podporo samostojnemu, vendar varnemu življenju ciljne populacije v domačem okolju. Čeprav prihaja vzpodbuda za razvoj storitve opominjanja iz potreb predvsem starejših oseb, invalidov in trajno bolnih, bo storitev splošno uporabna in ne bo omejena zgolj na ciljno populacijo (pravilo: Design for All). Storitev bo mogoče širiti na druga področja, kjer pa bodo nepredvideni dogodki, ki zahtevajo odziv v obliki sporočila, drugačni. Slika 2 Ena od spletnih zaslonskih slik za vnos podatkov za opominjanje za časovno omejeno, ponavljajoče jemanje zdravil. ■ Infor Med Slov: 2010; 15(supl): 51-52 Slika 1 Rešitev "Moj opomnik", razvita za "Dom IRIS".