UVODNIK Spoštovane bralke in spoštovani bralci! Na sestankih uredniškega odbora revije v zadnjem času z veseljem ugotavljamo, da prejemamo čedalje več prispevkov iz tako imenovanih neakademskih okolij, torej strokovnih prispevkov in prispevkov, ki predstavljajo izkušnje na področju informatike v poslovnih okoljih, javni upravi in tudi v vsakdanjem življenju. Prispevki v rubriki Iz prakse za prakso so zagotovo več kot dobrodošli, saj je prenos izkušenj lahko neprecenljiv, ko se znajdemo v iskanju pravih poti naprej. Po drugi strani pa lahko tudi za znanstvene prispevke ugotavljamo, da prav v vsakem najdemo tudi neposredne usmeritve za delo v praksi. To po novih navodilih od avtorjev znanstvenih prispevkov tudi nedvoumno pričakujemo Tako lahko v tokratnem prvem prispevku vodje informatike in vsi drugi sodelujoči pri strateškem načrtovanju informatike najdejo koristne smernice, kako se lotiti tega procesa in na kaj je treba usmeriti pozornost, da bi informatika čim bolj prispevala k dolgoročni uspešnosti poslovanja. Eden od najobetavnejših pristopov k zagotavljanju uspešnosti poslovanja je menedžment poslovnih procesov. V drugem prispevku se avtorja ukvarjata z enim od večjih problemov na tem področju, to je z vrzeljo med poslovnim modeliranjem in informacijskim modeliranjem poslovnih procesov v okviru pristopa SO A. Zagotovo zanimivo branje za vse, ki se informatizacije poslovanja lotevajo upoštevaje procesni pristop, kar je danes pravzaprav že nuja. V strokovnem delu avtorica prvega prispevka - kot pravi sama »v konstruktivnem duhu« - analizira in predlaga izboljšave na področju vodenja projektov razvoja informacijskih rešitev v državni upravi. Ugotovitve na podlagi avtoričinih izkušenj pa bodo koristne le, če bodo tudi upoštevane. Še ena tema, o kateri redkeje govorimo, pa vendar je izjemno pomembna (kar seje m nekaterih drugih področjih v zadnjem času lepo pokazalo), je obravnavana v tej številki. Spomladi je bil prav na svetovni dan informacijske družbe organiziran Prvi etični forum informacijske družbe. V zadnjem delu revije najdete kratko informacijo o dogodku, med strokovnimi prispevki pa pogled uvodničarja etičnega foruma na to problematiko. Tudi prispevek v rubriki Iz prakse za prakso govori o prenovi procesov, tokrat po načelu stalnih izboljšav, prikazuje pa primer v eni od upravnih enot. Vredno posnemanja! Če si za konec zastavimo aktualno vprašanje, ali lahko informatika prispeva k spopadanju podjetij in gospodarstva v celoti z gospodarsko in finančno recesijo, lahko odgovorimo: Zagotovo, saj omogoča nenehne izboljšave in prilagajanje poslovanja oziroma poslovnih procesov. Nekaj odgovorov, kako, pa najdete tudi v (tej) Uporabni informatiki. i i Jurij Jaklič, odgovorni urednik 2009-številka 3-letnik XVII uporabna INFORMATIKA 121