List .?/. Mlscrcre* Usmili sc! Petdeseti Davidov, četerti .»pokorni psalm. Oh! usmili se me. usmili. Moj (iospoil in Hog premili! In z obilno milostjo /briši mi pregreho vso. Bolj mi zmij vso nepravičnost, Bolj mi si* is i i vso krivičnost; Ker svoj je pod st. 51 t. I. natisnjen list, ki ga piše fajmoštor sosednimu fajmoštra. pri ktcrim so DO. Jezuiti ravno sveti mision dokončali Tako se glasi: — _Ljubi, častitljivi gospod sosed! — V torek večer, kakor veste, sim se po dokončanim svetim misionu proti domu napotil. Veliko, ncpopisljivo veselje jc moje serco napolnilo, ko sim gledal brez števila pobožnih, ki so t-c na vse kraje, po vs.h potih, po polji in gojzdih, čez hribe in doline, vsi zadovoljni, v veri poterjeni, z Bogam spravljeni, spet na svoj dom in k sv.jimu delu veruili, ki so ga bili za čas sv. misiona voljno popustili. Ko situ pa šc vidil, dc se te v začetku pomešane množice s časam vredujejo, v posebne oddelke zbirajo, »•vet roženkranc moliti začnejo in z glasnim petjem Bogu čast in hvalo dajejo — takrat sim bil kakor zamaknjen. neznano radost jc občutilo moje serce, in sim mislil: Ko bi mision druziga sadu ne bil prinesel, kakor dc je veči gorečnost do molitve, posebno do prelepe molitve sv. roženkranca obudil, bi bilo že zadost in vse hvale vredno, bi moglo že to nas zbuditi, de bi bili misioiiarn iz seica vdani iu jih z vso močjo podperali. Iu ko to mislim, vzamem klobuk v roke, se perdružim pervi pobožni množici, sklenem svoj glas z njo, in romam tako proti domu. — Vidite, častiti gospod, to je en sad z misionskiga drevesa, ki sim ga najdel na poti proti svojimu domu, in od kteriga sim Vam povedati hotel. ■— Hvaljen bodi Jezus Kristus! — Z vsim spoštovanjem Vaš vdani sosed. — Temu listu so —- pod ~ — sledeče verstice pri-djane: rZahvaljcn bodi Vsigainogočni! — obnavljena, pomnožena gorečnost v molitvi ni edini sad. ki je pri-rastel z misionskiga drevesa, kteriga so častiti 00. Jezuiti zasadili. \ar lepši sad so po misionu vstanovljene pobožne družbe. Te varujejo in oživljajo po svetim misionu uneti ogenj.— Družba mladenčev šteje 72, družba devic 120. mož 1S2. in žen 28? udov. Vsi udje teh pobožnih družb so tudi udje sv. serca. Marije Device in 402 jih je pridruženih bratovšini nar svetejšiga scrca .lezusoviga. Ti udje. ki v vsaki vasi svojiga prednika imajo, drugi za druziga skerbijo, skupej molijo in tudi hv. zakramente preji maj o. — Skušnja uči, de brez takšnih družb sv. mision marsikje druziga ni, kakor zauneta slama, ki je naglo v plamenu, pa ravno tako hitro spet ugasne". — Ravno to lahko tudi mi poterdimo. — Tudi v naših okolicah se je še tu in tam svet mision obhajal; povsod je — saj o začetku — tudi lep sad rodil, pervo in morde še drugo leto je bilo v spovednici dokaj opraviti, cerkve so bile pri Božjih službah čez navado polne, v soseskah in po hišah je bila sploh lepa zložuost itd. vse je hvalilo sv. mision, de je toliko blagra prinesel, vsak je mislil: Zdaj bo zmeraj tako. Pa le prehitro skoraj povsod tako biti jenjuje, po misionu uneta gorečnost naglo ugasuje, in po nekterih letih ui skoraj nič več. ali saj le malo sadu od misionskiga drevesa viditi. — Ko bi se bilo pač cveteče drevo precej s pobožnimi družbami ogradilo — in nc samo z moli-tevnimi družbami (zakaj le moliti znajo tudi hinavci), ampak treba je, de se družbe zavežejo, tudi druge kristjanske dolžnosti zvesto dopolniti. — Itn zgled po keršanskim svetu. V Bernu je bil 12. p. m. Aihard Jeitteles, učenec 6. gimnazialniga razreda, sin juda Alojzja Jcittelesa, doktorja zdravilstva, po zgledu svojiga staršiga brata keršeu. Iz Ogerskiga piše časnik ,.Brcsl, Ztg.a, de so tam po prekucii Husje svetopisemske bukve avstrijanskim podložnim dajali, ktere car a duhovskiga in de-želskiga poglavarja keršanstva imenujejo, in de se je zdaj oblastnijam iz Dunaja zaukazalo, imenovane bukve pobrati tistim, ki jih imajo. V Ferari je 16. p. m. vojak nekatoliške vere vpričo vojaškima duhovna iz Bcrnske škofije in vsih vojakov katoliško vero slovesno obmolil. Mesca rožnika je v Hi mu umeri kardinal Fornari v 67. letu svoje starosti. Bil je dolgo časa učenik in je imel posebno srečo, de je zmed njegovih učeneov več kakor 60 škofov vsih narodov in več kardinalov izvoljenih bilo. Več let seui jc bil minister očitniga uka v papeževih deželah. Iz H ima se piše, de se je Jakob P i ci p i o s, mož posebne razumnosti in učenosti in uternel.telj izhodno-keršanske družbe za zedinjenje izhodne ali razkolniške cerkve vsih obredov in narodov s katoliško in apostolsko cerkvijo v llimu, mesca rožnika vpričo kardinala Franconita Focijevim in Cerularijevim zmotam odpovedal iu de je bil z veseljem v katoliško cerkev sprejet. Iz Aleksandrije se piše 7. maliga serpana, de so zamorci piemonteškiga tergovca in poročniškiga oskerbnika v Hartumu, Aleksandra Vaudet-a. ko se je v kapčijskih zadevah po beli reki nazaj peljal, z njegovimi 15 arabskimi sprcmljevavci vred ubili. V severni Ameriki so ondotni Cehi v Sen-Loiškim mestu 16. veliciga travna god sv. Janeza Ne-pumučana slovesno obhajali. Pri sv. maši so po češko peli in obhajilne molitve po češko molili. Pridigval je gospod Lipovski. Pervikrat se je Božja beseda v Ameriki z leče v češkim jeziku oznanovala. Pričujoči, ki jih je bilo obilno število, so biii močno ginjeni, ko so slišali nebeške resnice razlagati v milih glasovih svojiga materniga jezika. Sen-I.uiški veliki škof so pri ti slovesnosti 150 vernim zakrament sv. birme podelil/. Premenilie «luliov£liie. V Ljubljanski škofii. \ isokorasliti £osp. Jožef Pav-šler. dekan v Dolini Mizo Tersia. je dobil Šilerjev kanonika! v Ljubljani. — tiospod Fr. Jersie. kaplan v Adlešicu. seje zavoljo holelinosti za nekoliko časa v pokoj podal. Odgovorni vrednik: Andrej Zameje. — Založnik: Jožef Blatnik.