Gradis prodrl na iraški trg Glede na gospodarski položaj v naii domovini pa na vse večje omeje-vanje investicij, so se prenekatere slovenske gradbene delovne organi-zacije odločile za prodor na tržišče neuvrščenih dežel. Slovensko gradbeništvo bolj kot doslej gradi na tujem Iržišču, čeprav pnič morda z manpim zaslužkom, vendar je takiaa dejavnost izhodiiče za kiepitev mednarodnega sodelovanja in vUjučevanje v mednarodno delitev dela. Tudi v največjem slovenskem gradbenem podjetju, GIP Gradisu, so se že pred leti odločili za organiziran nastop na iraškem trgu; že dalj časa pa delajo gradisovci v ŽR Nemčiji. V Iraku gradi Gradis most in vse spremljajoče objekte pri mestu Amara, ki je 400 kilometrov oddaljenood Bagdada.Pogodbeiia vred-nost teh del je 20 milijonov ameriških dolarjev. Z mostom pri Amari bodo premostili reko Tigris. Most bo dolg 385 in širok 21 metrov, kar pomeni, da bo po n jem tekla štiripasovnica. Poleg mostu bo čez 100 de-lavcev, ki delajo v Amari, zgradilo še dva nadvoza nad cesto Bagdad — Amara in vse priključne ceste. Le-te so v glavnem štiripasovnice, na nekaterih mestih pa imajo celo osem pasov. Zaradi previsokih dnevnih temperatur morajo dostikrat betonirati ponoči. Velike težave so imeli z dobavo betona in asfalta, tako da so se odločili postaviti betonarno, ki jo je Gradis razvil, sam izdelal in prila-godil tamkajšnjim potrebam. V Amari ima Gradis tudi svojo asfaltno bazo, ki lahko zmeša do 80 ton asfalta na uro. V Gradisu predvidevajo, da bodo vsa dela na mostu in obeh nadvo-zih končana že letos, asfalterska dela na vseh pripadajočih cestah pa do aprila naslednjega leta. C. PAVLIN