Alba: Jezusčkova šola. 7. Jagoda. Pred vrati v Marijin vrtec stojita Janezek in Francika ter trkata. Marija jima pride odpret in ju popelje noter. Kako krasen je sedaj vrt! Vse je polno cvetja, in drevje se šibi pod težo zrelega sadja. Otroci se zbirajo vsi veseli na trati ter jedo j-agode, grozdje in hruške, ki jim )ih daje Marija. Kmalu pa pride Jezusček ter se raduje z otro-ki. Ko so sc naužili dobrega sad>a, jih začne Jczus-ček poučevati. »Ljubi moji otroci! Kajne, dobro je sočno sad-je? Kako pa je nastalo? Iz cvetja, Oglcjmo si danes samo jagodo. Spomladi ima lep bcl cvet. Beli li-stiči kmalu odletijo, le pestič ostanc, Solnce ga dol-go skrbno ogrcva, dež ga okrepčava, in tako raste ter počasi zori. Kako okusen pa je ta sad, ko je enkrat lepo rdeč, dozorel! Vsi ga imate radi. Kaj pa nas uči jagoda? Treh čednosti! 1. Pridnosti. Jagoda nastavi takoj spomladi mno-go cvetov in ne počiva prej, dokler niso vsi sadovi dozoreli, Tudi vi sc moratc sedaj, ko se je pričcla zopet šola, z vso marljivostjo polotiti učenja. Veditc, da je moja sveta volja, da hodite v šolo in ste tam prav pridni. Če bi imcl kdo siccr"vse čednosti, prid-nosti pa ne, bi meni ne bil všeč. Saj vcste, da je le-noba početek vseh slabih lastnosti. — Ko so mc, dvanajstletnega, peljali starši v jeruzalemski tempelj, sem pismouke pazno poslušal, jih vprašcval tcr jim odgovarjal. Čudili so se moji modrosti. — Polotite se sedaj tudi vi, otroci, učenja z vso vnemo, kajti otrok, ki iz lastne krivde nič ne ve in nič ne zna, mi Stran 170 ANGELČEK Leto 26 ne more popolno služiti, šc manji pa me poveliče-vati, 2. Jagoda nas uči potrpežljivosti. Ka-ko išče njena koreninica v zemlji prikladnih snovi, pa jih dovaja po stebelcu sadežu, dokler ne dozori, čeprav je že tako tcžak, da se pripogib.a do tal! — — Glej, otrok, potrpežljivosti tudi ti zelo potrebu-jcš! Čc nimaš potrpljenja sam s seboj, ne boš napre-doval v čednosti in tudi nič dosegel v učenju. Vcč-krat se zgodi, da česa ne razumieš, kadar se učiš. Tedaj je treba potrpljenja. Počasi boš žc razumel, kar se ti razlaga. Veliko otrok je, ki izgube tako| veselje, če se jim kaka naloga hitro ne posreči, Pra-vijo: tega ne zmorem! Vsi, ki tako delajo, so zelo nespametni. Nikar jih ne posnemajj — Potrpcžljiv moraš biti tudi s svojim bližnjim. Radovoljno prena-šaj napake sošolccv, dasi se ti morebiti dela pri tetn krivica. Le pomisli, otrok moj, koliko krivic pretr-pim jaz sleherni dan. Kako mc žalijp celo taki, ki so moji liubljenci! Posnemaj me, in tvoja potrpežljivost bo kakor sladak jagodni sad, 3.) Še ene čednosti nas uči jagoda, in ta fe usmiljenost. Par mesecev rabi jagoda svoje moči v to, da dozori sad. Tedaj pa pride trudcn, že-jen otrok, zagleda jagodo, se je razveseli, jo utrga in si ž njo pogasi žejo. Jagoda nima nič od tega, a vendar je dosegla svoj namen. Bcjdite, otroci, tudi vi usmiljeni! Veste, da ni bil na zemlji nihčc tako usmi-Ijen, kakor sem bil jaz, Hodil sem okrog in delil do-brote. Tudi tebi, otrok, se nudi minogo priložnosti, da se vadiš v tej čednosti. Imaš sošolca, ki se slabše uči kot ti; pomagaj mu pri učenju! Drugi je morda pohabljen in težko hodi; pomagaf mu, kadar greste iz šole! Zopet drugi je otrok revnih staršcv, vedno lačen; ti imaš pa kruh ali jabolko: odreci si in daj ga temu revčku! Gle), koliko takih priložnosti imaš, da izkazuješ usmiljcnje. 0, kako bogato plačilo te čaka pri meni v nebesih. Saj veš: »Blagor usmiljenim, ker bodo dosegli usrailjenje!« (Konec.)