169 Geografski vestnik 91-1, 2019 Kronika ERIK LOGAR Dvodnevna delavnica je bila izvrstna priložnost za prenos znanja in učenja iz primerov dobrih – in tudi manjuspešnih – praks vzpostavljanja ter upravljanja s teritorialnimi blagovnimi znamkami. Izpostavljene so bile številne razlike med posameznimi območji in državami na območju Alp: v Avstriji so nekatere znamke uveljavljene že več kot tri desetletja, v Sloveniji pa se je njihovo uveljavljanje in vzpo- stavljanje v zadnjem desetletju šele pričelo. Hkrati so se ob izmenjavi izkušenj pojavile številne ideje in pobude za mednarodno projektno sodelovanje v prihodnosti, ki bi upravljalcem in raziskovalcem pomagale razrešiti vprašanja o učinkih in zakonitostih delovanja teritorialnih blagovnih znamk. Erik Logar Šesti sestanek za projekt MEDFEST Heraklion, Grčija, 28.–29. 5. 2019 Konec maja na grškem otoku Kreta potekal predzadnji sestanek projekta MEDFEST - Mediteranian Culinary heritage experiences: how to create sustainable tourist destinations (Sredozemska kulinarično dediščinska izkušnja: kako ustvariti trajnostno turistično destinacijo). Gostitelj tokratnega sestanka je bil Tehnološki inštitut Heraklionske zbornice za trgovino in industrijo (Τεχνικές Σχολές Επιμελητηρίου Ηρακλείου; slika 1), ki v projektu sodeluje kot eden izmed sedmih partnerjev. Sestanek je potekal dva dni. Prvi dan je bil namenjen pregledu dosedanjega projektnega dela in aktiv- nosti v okviru četrtega delovnega paketa, ter nekaterim načrtom za zadnje projektno obdobje. Izpostaviti velja pripravo zaključne publikacije ter priprave na zaključno konferenco, ki bo v začetku septembra v Taviri na Portugalskem. Drugi dan smo dopoldanski del srečanja namenili pregledu dela v okviru prvega in drugega delov- nega paketa. Pri razpravi o drugem delovnem paketu smo prisluhnili sodelavkama AZRRI-ja, ki sta Slika 2: Turistična kmetija, ki je vključena v bla- govno znamko »Roter Hahn«. vestnik 91_1_vestnik 82_1.qxd 14.2.2020 12:25 Page 169 170 Kronika Geografski vestnik 91-1, 2019 poročali o doseganju zastavljenih ciljev na področju komunikacije, razprava, vezana na prvi delovni paket, pa je tekla predvsem o finančnem poročanju ter šestem poročilu o napredku projekta. V popol- danskem delu smo obiskali vas Episkopi (Επισκοπή) zahodno od Herakliona, kjer so nam članice ženskega združenja Ergani, lokalnega deležnika pri projektu, prikazale pripravo nekaterih tradicionalnih jedi, kot sta piti sfakiani ter kalitsounia. Pri pripravi teh jedi so nekatere udeleženke sestanka tudi aktivno sodelovale (slika 2), vsi pa smo bili aktivni pri pokušini končnih izdelkov. Na koncu so nam članice krajevne folklorne skupine predstavile še nekaj tradicionalnih plesov. Sodelavka Mateja Šmid Hribar je obiskala tudi gospo Mario Pitsikaki (slika 3), ki koordinira verigo restavracij in namestitvenih zmogljivosti imenovano Xateri. Ta organizacija, s sedežem v vasi Krousonas (Κρουσώνας) v hribovitem osrčju Krete, kot del turistične ponudbe promovira kulinarično dediščino otoka, organizira kuharske tečaje ter aktivnosti v naravi. Matjaž Geršič Slika 1: Projektni sestanek je potekal v prostorih Heraklionske zbornice za trgovino in industrijo. SARA JOSIPOVIĆ vestnik 91_1_vestnik 82_1.qxd 14.2.2020 12:25 Page 170 171 Geografski vestnik 91-1, 2019 Kronika Slika 2: Udeleženke sestanka so se poizkusile v pripravi tradicionalnih kretskih jedi. SARA JOSIPOVIĆ Slika 3: Mateja Šmid Hribar in Maria Pitsikaki v Krousonasu. MATEJA ŠMID HRIBAR vestnik 91_1_vestnik 82_1.qxd 14.2.2020 12:25 Page 171