Potrebe večje kot sredstva Proračunska politika ob-čine Moste-Polje bo v le-tošnjem letu upoštevala izhodišča in ukrepe, ki iz-hajajo iz sprejetih načel ekonomske politike in sta-bilizacijskega programa za leto 1971. Pomembno izhodišče bo vsekakor vskladitev vseh oblik proračunske potroš-nje, z zahtevami stabiliza-cijskega programa. Taka usmeritev je povezana z maksimalno mobilizacijo vseh občanov, katerih so-lidarnost s stabilizacijski-mi ukrepi in disciplino v proračunski potrošnji, v odločitvah bo toliko nuj-nejša vsled dejstva, da skupščina v skladu z že sprejetimi ukrepi ne bo z dodatnimi obvezami obre-menjevala gospodarstva, zadržala bo sedanje stop-nje prispevkov in taks. Kot pomemben instrument sta-bilizacije se bo skupščina zavzemala za dosledno nagrajevanje po rezultatih dela, in bo podpirala vsa prizadevanja, do bi se hi-treje sprejeli in realizirali zakoni in družbeni dogo-vori o usmerjanju delitve dohodkov in osebnih do-hodkov. Zelo odločno bo nastopala proti vsem po-javom ncpokrite investi-cijske dejavnosti. Opravila bo revizijo vseh kratko-ročnih in dolgoročnih pro-gramov, zato, da bi lahko v letu 1971 zaključili grad-njo nedokončanih objek-tov ter gradili le tiste ob-jekte, ki bodo ekonomsko upravičeni, ali pa so zanje v celoti zagotovljena sred-stva. Taka orientacija oz. izhodišča bodo osnova za oblikovanje proračunske potrošnje, ki bo imela v prvi vrsti stabilizacijski in selektivni značaj, kar po-meni, da bo morala tudi usklajevati z objektivnimi možnostmi vse želje ter tako delovne organizacije, kot občane orientirati k lastnim virom in silam. V okviru danih možno-sti bo občinska skupščina skušala uravnavati določe-ne neskladnosti v splošni potrošnji, vendar to ne iz-ključuje velike potrebe in akcije za podporo pri pro-stovoljnem združevanju sredstev za ureditev pere-čih problemov. Konkretno gre za urejevanje komu-nalnih problemov, proble-matike otroškega varstva, šolstva itn., kar občinska skupščtna ne bi mogla v celoti ali dodatno financi-rati samo iz lastnih pro-računskih sredstev. Prednost v proračunu, ki se bo povečal za okoli 12 %, bo občinska skupšči-na dala potrebam social-nega skrbstva, zdravstve-nega varstva, ki prevze-ma nove obveze do kmeč-kega zdravstvenega zava-rovanja in usklajevanja osebnih dohodkov za osta-le proračunske potrošnike v okviru družbenega do-govora. V tem sklopu ni zaobsežena politika do kulture, ker bo to področ-je urejala novo nastala kulturna skupnost v okvi-ru mesta. Na področju po-litike skladov se bo skup-ščina prizadevala uvelja-viti družbeni dogovor za nadaljnje združevanje sredstev gospodarstva za investicije v sportno - re-kreacijske objekte. Pove-čala se bodo tudi sredstva na skladu za pospešeuanje kmetijstva, iz katerega bo občinska skupščina finan-sirala predvsem programe preusmerjanja in vključe-vanja kmetij v blagovno-tržno proizvodnjo. Razen tega se bo malenkostno povečal tudi sklad za obrt in gostinstvo, ker že dalj časa ugotavljamo, da so te zmogljivosti pre-majhna. Za investicije pri iz-granji vzgojno-varstvenih ustanov na Kodeljevem in Slapah ter telovadnic na osnovni šoli Vide Pregarc in v Polju bo potrebno za-gotoviti več sredstev, fcot je bilo planirano, radi naknadnega porasta stro-škov pri gradnji. V okvi-ru možnosti bo potrebno zagotoviti sredstva iz pro-računa cestnega sklada in prispevka za mestno zem-Ijišče, kot prvi polog za izgradnjo mostu čez Lju-bljanico. Za vzdrževanje Jcomu-nalnih naprav in objektov bo iz proračuna dodeljeno vsaj toliko sredstev, kot lansko leto, istočasno pa se bodo malenkostno po~ večala sredstva za delo-vanje krajevnih skupnosti, kar bo z ozirom na dose-danjo viišno sredstev si-cer pomenilo stagnacijo, vendar bo po predvideva-nju, kljub vsemu le zado-ščalo za najnujnejše tekoče vzdrževanje v letu 1971. V kratkem zaključku la-hko ugotovimo, da so za letošnjo proračunsko po-trošnjo značilni nekateri na videz nepopularni ukre-pi, kot so omejitve prora-čunskih prišpevkov in dohodkov. To pomeni, da bi bilo varljivo, če bi proračunski potrošniki ra-čunali na izdatnejša sred-stva kot v preteklem letu. Razčiščeni pogledi in ra-čunice o višini in dotoku sredstev, bodo morali nuj-no siliti k zelo preudar-nemu gospodarjenju in varčevanju na vseh pod-ročjih proračunske potroš-nje. Če ocenjujemo ekonom-sko poliitko za leto 1971 v luči, kot jo predvideva stabilizacijski program., potem moramo tako usme-ritev pozdraviti, saj isto-časna stabilizacija cen za-gotavlja kritje tekočih po-treb, ki jih resnici na Ijubo tudi dosedanji nad-planski presežki proraču-nov z ozirorn na 20 — 24 % rast osebnih dohod-kov in ogrmno inflacijo stroškov, niso uspeli kriti v celoti. To lahko ugotav-Ijamo pri dosedanjih skromnih investicijah v šolstvu in otroškem. uorst-vu. Prav na teh dveh pod-ročjih je ogromno inve-sticijskih potreb, vendar ob takih proračunskih možnostih, v kakršnih se danes nahajajo občine, ni možno isfcoti ustreznih re-šitev. Jasno je, da se bo s spremembami v poliitčnem sistemu, spremenil tudi materialni odnos med ob-čino, republiko in federa-cijo 15 korist komune, ven-dar je očitno, da se ta od-nos v polni meri še ne bo realiziral letos, tako da bo poleg ostalih skrbi občin-ske skupščine tudi ta, ka-ko čim bolj ustrezno in z relativno malimi sred-stvi zagotoviti naraščajoče potrebe.