Leto je naokoli in spet se je zbrai svet staršev Osnovne šole Danile Kumar, da bi obravnaval letni delovni načrti za šolsko leto 1984/1985, bil obve-ščen o našem uspehu v preteklem šolskem letu ter o vpisu učencev v srednje usmerjeno izobraževa-nje tcr si osvežil spomin o hišnem redu ter delovni disciplini na šoli. Po udeležbi sodeč lahko trdim, da se starši radi odzovemo tovrstnim sestankom. saj nam s takimi podatki lahko enkrat na leto postreže le vodstvo šole. Podatki so sila zanimivi in iz njih pravzaprav vejejo dogajanja, težave in delo na šoli. Na šoii Danile Kumar jezaposlenih 115 delavcev od ravnateljice. dveh pomočnic. socialne delavke, logopeda. učiteljev, knjižničarke, računovodje, tej-nice. knjigovodje, hišnika, kuharic do snažilk, da v podrobnosti ne naštevamo delovnih nalog vseh zaposlenih. Vendar že iz naštetih sledi, da imajo otroci za čas bivanja v šoli pedagoško vodstvo in tudi lačni niso Starši smo bili obveščeni, kar so nam povedali že na govorilnih urah po razredih, da bodo zimske počitnice od 28. I. 1985 do 11. 2. 1985 in za en teden sovpadajo s počitnicami srednješolcev V soboto. 13. X. 1984 je bil delovni dan na račun petka, 2. novembra, ko bo pouka prost dan Za 1. maja prihodnje leto bodo imeli učenci ves teden prosto, kar bodo tudi nadomestili. Program šole zajema zagotovljen odnosno ob-vezni in razširjeni program. Novost obveznega pro-grama so letos kulturni in naravoslovni dnevi. Kul-turni dnevi so obvezni za vse razrede t. j. od 1 do 8. razreda, medtem ko so imeli naravoslovne dneve do sedaj učenci 1.. 2. in 3. razreda, letos pa imajo le-tega dodatno še 4. in 5. razredi. V programu dela so tudi delovne akcije in družbeno potrebno delo. Predvsem pa je smoter takega dela, da učencu privzgojimo odnos do dela, najpomembnejše pa je vzgojiti mladega človeka. da zna delo tudi ceniti. saj že star pregovor pravi - brez dela ni jela. Med družbeno potrebno delo pa spada zbiranje odpadnih surovin, čiščenje Solske in širše okolice, delovne akcije OOZSM. ohranjanje spomenikov, akcije. ki jih organizira Rdeči križ, šolska dcžur- Vedno sklepčni Spet se je sestal svet staršev osnovne šole Danile Kumar Po osnovni Soli so se v preteklem letu učenci vpisovali v naslednje smeri usmerjenega izobraže-vanja (v primerjavi z letom 1982): stva, dekoracije za prireditve, spominske razstave in podobno. Na šoli je organiziran tudi dopolnilni in dodatni pouk Dopolnilni pouk je organiziran za učence. ki lahko svoje znanje še dopolnjujejo, dodatni pouk pa za učence, katerim dodatni pouk pomeni dopol-nitev razlage. Tako je organiziran na šoli dodatni pouk za matematiko. fiziko in angteščino, šola pa si ga prizadeva razširiti še za biologijo, kemijo in računalništvo. Prav tako imajo na šoli tudi obvezne interesne dejavnosti kot so pevski zbor. izpiti za kolesarje (4. razredi) tehnične dejavnosti, gospodinjska praksa (8. razredi). Tečaji tujih jezikov, ki jih organizira DU Cene Štupar, spadajo k fakultativnim dejavnostim - or-ganizira jih šola plačajo starši Tu so Se interesne dejavnosti, kjer je težnja, da bi se vsak ufienec ukvarjal z vsa) eno interesno dejavnostjo, upošte-vajoč tudi dejavnosti izven Sole Na šoli imajo likov-ni, recitatorski, dopisniški krožek, krožek OZN, proinetni in košarkarski krožek, smučarske dejav-nosti, nogomet itd. V interesne dejavnosti so letos na novo vključeni tudi učenci na nižji stopnji. Govora je bilo tudi o prehrani učencev. Pri tem nam je bil pojasnjen način financiranja ter pred-stavljeni stroški (režija in dejanski stroški). Se pa seveda dogaja, da nekateri starši »pozabi|o« plača-ti hrano za učenca. pri tem se pa prav gotovo ne zavedajo, kako je njihovemu otroku v šoli, ko ga mora tovarišica na to opozarjati. Za socialno šibke pa tako ali tako vemo, da zanje poskrbi občina z dodelitvrjo regresa. Dobili smo informacijo o tem, kako poteka usrnerjeno izobraževanje. Šola skuša vskladiti osebni značaj učenca z družbenimi potrebami. Učenci dobivajo informacije o rnožnosti izobraže-vanja, z njimi potekajo razgovori. vodijo se ankete. organizirani so obiski v delovnih organizacijah, timski sestanki, psihološki test, učenci dobe pisno gradivo o deficitarnih in suficitarnih poklicih, spremlja se uspeh učenca itd. V programu dela šole so tudi že ustaljene oblike sodelovanja šole s starši - seveda s tem, da naj bi bili cilji vzgoje mladega človeka med šolo in starši usklajeni. Tako imamo govorilne ure, roditeljske sestanke, oddelčne sestanke. obiske svetovalcev na domu šolske prireditve itd. Kot potreba se je pokazala tudi uvedba novega krožka na šoli - (krožek računalništva), predvsem za učence na predmetni stopnji. Le-tega bi vodil strokovnjak. Moram reči, da se je razvila okrog tega krožka precejšnja debata, od ugotavljanja smotrov in ciljev, do izbire strokovnjakov, ki bi mlade glavice spoznavali z osnovami računalniš-tva, morda pa Se kaj več Končno smo bili vendarle • soglasni, za razrešitev teh vprašanj prepustimo vodstvu šole. Šola bo za začetek nabavila dva raču-nalnika. Še nekaj o učnem uspehu v letu 1983 Pouk je obiskovalo 1467 učencev od tega 772 učencev na razredni in 695 učencev na predmetni stopnji Razred število- Uspeh Srednja učencev v % ocena 1. razred 209 100 4,6 2. razred 185 98.92 3,91 3. razred 208 99.52 3,85 4. razred 170 100 3,79 99.62 3.90 5. razred 199 97.49 3,62 6 razred 188 98,93 3,45 7. razred 163 95.10 3.41 8. razred 146 95,17 SKUPAJ ŠOLA: 98.22 Smer vpis Leto Leto 1982 1983 Agroživilstvo 11 7 Rudarstvo in geologije 1 1 Kov. predel. ind. in metalurgija 27 20 Kemija, farmacija n 2 Elektronika in rafiunalništvo 14 27 Gradbgništvo 4 3 Lesarstvo 11 Tisk in paptr 1 4 Tekstilna 1 1 Promet inzveze 3 2 Ekonomska 15 22 Gostinstvo in turizem 2 5 Zdravstveno varstvo 6 5 Kulturnadejavnost 5 1 Pedagoška smer 10 13 Družboslovje 13 11 Naravoslovno-matematična 16 11 Storitve ' 3 2 Ljudska obramba • 2 - V zaposlitev 1 3 Na koncu nam je bil predstavljen hišni red. Star-šem, ki že dolgo sodelujemo s šolo. ni neznan in tudi učenci se z njim seznanijo že prvi dan, ko prestopijb šolski prag. Hišni red obravnava delovni dan, ki se začne z jutranjim varstvom. opravifieva-nje odsotnosti, odnos do družbene imovine, dežur-stva. red in čistočo v učilnicah kot tudi okolice in podobno. Že v preteklem letu smo sestanek zaključili z razpravo o dozidavi prizidka. Rekli bi lahko: zgodo-vina se ponavlja, pa vendar se za prizidek kažejo letos boljše perspektive Upajmo, da bomo prihod-nje leto napisali že kaj bolj konkretnega. IVICA SAJE