Društvo v pomoč učiteljem, njihovem vdovam in sirotam na Kranjskem. Nova pravila o tem društvu in natančno in skerbno vredjeni račun o dohodkih in stroških tega društva v preteklih Ietib smo kranjski učitelji vesclo sprejeli. Ako pregledamo naiančno narejeni in pregledani račun o dobodkib in stroškib lega društva od 1.1861. do konca 1870 I., morarao priznati, da vkljub temu, da ranogi učitelji k temu društvu še pristopili niso, se je vendar drustveno premoženje narasllo do 23.067 gl. 94 kr. Nova pravila o tem društvu niislim pa, da so lako vredjena in sestavljena, da o tera nihče ne more kaj ugovarjati; kar je večina učiteljev želela, namreč, da bi tiidi stari bolehni učitelji dobivali kaj pomoči od (ega društva, potem da dobijo vdove namesto 60 pa 80 gl. in vsi olroci — ne samo štirje — po 20 gl. letne penzije, to je vse prav lepo. Da bode pa društvo moglo po načertanih pravilib obljubljene letne doneske izplačevati, trebaje, da vsi kranjski učitelji podpiramo to prekoristno društvo. Treba bi bilo in spodobilo bi se, da bi učitelji vsi brez izgovorov pristopili k temu koristnemu društvu, ter s tem pokazali, da so nam zapuščene vdove in sirote pri sercu, da stno previdni zakonski možje in skerbni očetje svoje družine; pokažimo, da dobro vemo, kar pravi sv. pismo: ,,Kdor za svoje ne skerbi, je hujši, kot uni, ki je zatajil vero". Kako tolaživen bo za nas večer našega življenja, ako bo nas vest tolažila, da smo si vsaj prizadevali vse storiti, da bi le tem, ki so bili nam izročeni, k sreči pripomogli. Nasproti pa pomislimo, kako grozno žalostno je, če umerje učitelj in zapusti družino nepreskerbljeno in naj večkrat v naj hujši revščini. Ugovarjal mi bo znabiti ta ali uni, da naj vdova in otroci pri srenji, v kteri je učitelj služil, pomoči išče, in da je tudi srenja po postavi zavezana, učiteljevi vdovi nekaj penzije odrajtovati. Na to odgovorim samo to Ie: Na Gorenskem v karaniškem okraji umerl je pred nekimi leti prileten učitelj, ki je zapustil še mlado ženo s štirimi otroci brez premoženja — edino le srenji na skerb. Prosila je res ta reva pomoči pri srenji. Njeni glas sicer ni bil ,,glas vpijočega v puščavi"; vender je