Bolezen našik krajev in nje zdravilo. Naša mesta ia tudi trgi, vsaj po svoji večiai, Biso Bič za to. da jih je alov. Ijudatvo ves&lo. Med aami so ali Baši aiso. Kjerkoli hodi aam za to, da si pridobimo česa, kar aam gre po vsej pravici, tam se poatavi zoper to po robu kako aaše meato ali kak trg ia po gostem pa vsi skupaj kriče, da se jemlje v tem njim pravica. Ali ko bi bilo aamo to, aič bi še zato mi ae djali. človek je človek ia če ae mu tudi samo dozdeva, da mu kratiš pravice, zgaae ae ia odbija ti roko, ki sega v ajegovo laat. Ako torej miali katero meato ali trg, da ae godi ajemu krivica, če dobi slov. ljudstvo svoje pravice, dobro, Baj si meeto braai svoje. Izmed aas aima aihee aičesar zoper to, dokler se drži mesto postave, poateaja, razuma. Za avojo pravico, če se potegue človek, to ai aa robe. Vse drugo pa je, ako prestopi to mero ali ako se vriva slov. ljudstvu ter ae mu stavi za jeroba. Tega ae atrpi aas uibče. aibče, kdor misli poateao za alov. Ijudstvo. Naša mesta ia pa jerob slov. ljudstva, alov. kmetov! Kolikor vidimo doslej, uihče, aobeua kmerka oboiaa ae gospodiaji tako alabo, kakor ravao mesta ia aekateri trgi, z obč. premožeajem. Do vratu so v dolge"b, ako jim ae zalaga — šparkaaa. Ia kaj čemo še le reči o političaem živIjeaji, o volitvab za dež. ia drž. zbor? Pri teh so vselej ljudje iz meata, ki dajajo slov. kmetom dobre svete, kako in koga aaj volijo in tacim Ijudem je vaelej človek za bebca, ako ae mara ajib. svžta. Ali kaj aaa uči zgodoviaa, kaj nam se prikazuje iz volitev, kakor ae vraž po mestih? Piškav oreh — še vee je vredea, kakor pa take volitve. Ljubi Bog, saj še pri teh ai aobeaa slov. kmečka občiaa doalej tako aa slabem, kakor so naše mestae ia trške občiae. Ali ao doalej še le eaega poslaaca oae imele, ki bi še ga ae bile grdo kesaleV Glej dr. Dubatacb, dr. Aus- serer, dr. Foregger! Iu izmed tistih, ki so jih kmetje si izvolili po Basvetu meat ia trgov, kateri je oatal do koaca v pošteaji? Na to aam vedo pao žaloatea odgovor volilci okraja Maribor, Slov. Gradec ia Brežice — vai, dokler so bili dovolj aeumai dati kaj aa ljudi iz teh mest. M. Loacbaigg, Seidel. Braadstatter, Lohaiager. pl. Feyrer — plašč čez aje! Sreča za alov. kmete, da ao se otresli teb me3taib kloščev, vaaj kar ae tiče volitev poslaaca v dež. ia drž. zbor ia upamo, da se jib izaebijo k malu še tudi pri volitvah. v občiaake, okrajae ia šolske zaatope. Kdor še daje poslej kaj aa mestao, liberalao, aemakutarsko gospodo, tak fli več slep, ai veo zabit, — tak je zlodej, zločiaec zoper arečo svojo, svoje družiae, svoje soseske. Ljudem, ki ae pozaajo druge vere, kakor v avojo iateligeaco, to se pravi: v avojo domišljevauo zastopaost; ljudem, ki aimajo drugega upaaja, kakor v preslepljevaaji drugih ; ljudem, ki ae pozaajo druge ljubezai, kakor aami do aebe ia še v tem po vaem sprideae ijubpzai — ue, takim ljudem ai, da se uda clovek, ki še ima možgaae v glavi. Ravao te dai gre glas po svetu, da je dr. Ausserer odložil poslaastvo v dež. iu drž. zboru. Mož je doma iz Tirolov, pri aas ga še skorej ai aihče pozaal, kar ae poaudi za poslauca v dež. zbor meatu Ptuj, Slov. Biatrica ia Ormož in trgom Ljutomer, Središče, Št. Leuart. Ničeaar ae priueae aeboj, kakor svoje ,,aematvou ia pa aovraštvo do Sloveacev ali Baša mesta ia trgi sede mu že ua limaBicali. Vsi so za-aj ia vsiv gore za moža tujca, libeialca, Nemca. Še več, mož hoče v drž. zbor ia za to se poaudi meatu Maribor, za svoje volilce ima isto aemštvo ia isto aovraatvo do Bloveacev v malbi iu to je dovolj. Mož je postal drž. poslaaec za Maribor. Kaj je storil v drž. zboru za svoje volilce? V odgovor aa to vprašaaje odmaje vsak volilec, češ, da ae ve. Ia v dež zboru v Gradci? Isto majaaje ramea je aa meatu odgovora. Tak je torej poslaaec, ki so ai ga izbrala aaša mesta ia trgi. Njegovi volilci ae vedo uieeaar o BJein in ajib je — vaaj aa tihem — sram tega poslauca, uioža, ki jim ga ai aibče vrinil. To pa pri toliki iateligeuci, kakorjedomav mestih ia trgib, *) pač Bi mogoče. (Koaec prih.) *) Oj, oj, ni že le take sile s to intelegenco! Suvoc.