| RAZREDNI POUK | 2018 | 2 | 4 Učitelj na poti profesionalnega razvoja Pred desetletji je veljalo, da so bili učitelji »edini izobraženci« v šolskem okolišu, razgledani ljudje, ki se jih je cenilo in spoštovalo. Dandanes je visoko izobraženih ljudi veliko tudi v manjših krajih, saj jim mobilnost omogoča, da se v službo vozijo tudi v oddaljene urbane centre. Tako se učitelji soočajo s starši in sokrajani, ki imajo enako ali celo višjo izobrazbo in položaj. Ne prevladuje več »slepo verovanje« v strokovnost učiteljev oziroma povedano z vidika učiteljev »ni več spoštovanja in cenjenja učiteljskega poklica«. Kako učitelji skrbijo za svoj profesionalni razvoj? Kako si zastavljajo karierni načrt? Kakšni so njihovi interesi? Katere cilje in prednostne naloge imajo v kariernem načrtu? uV odniK | RaZReDni POUk | 2018 | 2 | 4 Vesna Vršič, odgovorna urednica Velikokrat srečujem empatične, delavne, ustrežljive … učiteljice, ki »živijo« svoj poklic. Toda če delo dobro in vestno opravljaš, še ne pomeni, da bodo sledila tudi napredovanja in veljava – žal to danes ni dovolj. V letošnjem letu je spet aktualno napredovanje učiteljev v nazive. Mogoče je napočil čas, da začnemo tudi v vzgoji in izobraževanju bolj poglobljeno razmišljati o načrtovanju kariere in profesionalnem razvoju učiteljev. Vsak učitelj zase najbolj pozna svoja močna in šibka področja, svoje interese, ki naj bi jih upošteval pri oblikovanju ciljev kariernega načrta. Če hočemo »kam priti«, moramo graditi na svojih močnih področjih, zavedati pa se svojih šibkosti in si poiskati pomoč, kjer jo potrebujemo. Zelo pomembno pri razvoju kariere je, da imamo veliko strokovnega znanja, da smo na tekočem s sodobnimi smernicami in trendi na področju vzgoje in izobraževanja. Da bi temu zadostili, moramo prebirati strokovno literaturo, pridobivati informacije z različnih publikacij, poročil, javnih občil … Vsako šolsko leto so učiteljem na voljo tudi najrazličnejša strokovna usposabljanja od konferenc, seminarjev, delavnic …, kjer imajo možnost poglobiti svoja znanja in vedenja na področju, ki ga pokrivajo. Izobraževanja učiteljem ne ponujajo samo gotovih receptov in primerov »za v razred«, temveč jim odpirajo področja, kjer so potrebni strokovni razmisleki, vpeljava in preizkušanje novosti v prakso, popravljanje in nadgrajevanje vsebin in pristopov. Zato bi se morali učitelji bolj zavedati svojega raziskovanja lastne prakse. Tu vidim veliko »strokovno premoč« učiteljev, ki imajo kaj ponuditi tudi stroki. V tej številki revije Razredni pouk vam predstavljamo nekaj strokovnih izzivov pri reševanju matematičnih problemov, primere iz razreda, ki jih lahko preizkusite v praksi, v prihodnje pa bomo objavljali še več strokovnih prispevkov, ki so bili predstavljeni na Konferenci za učitelje razrednega pouka. V razdelku Aktualno ponujamo nekaj smernic za vaš strokovni oziroma profesionalni razvoj. Različna usposabljanja vam bodo omogočila, da spoznate ljudi in z njimi navežete profesionalne stike, kar vam bo v veliko pomoč pri uresničevanju vašega kariernega načrta. Želimo vam prijetno in ustvarjalno branje.