Slov. kršeansko-soeialna zveza. Slovenska nepolitična društva se združujejo v Slavenski krščansko-socialni zveziH Društva iz vseh slovenskih. dežel so v njej zastopajaa, za to pa so injeni občni zbori pravi vseslojvenski sbodiV slika Združene Slovenija. Letošnji občni zbor SlovBnske krščansko-socialne zveze se je vršil y Jesenicah,' na Kranjskem. iUdeležilo sa ga je tudi precej Stajeroev, bralno dru^tfro v Dobrni pa ja prišlo z zastavo. Vsek zborovalcev je bilo okoli 2000, med njimi tudi državni posl. tir, Krek, Pogačnik, Jaklič, Gosttnčar in Demšar. 'Navdušenje na zborovanju za sveto stvar, za krščanfeko izobrazbo Ijudstva je bilo veliko. Predsedoval je Gr< Dermastia iz Gorice. V. predsedstvu sta bila tudi flr. Hohnjec iz Maribora in Putrih \i Trboyelj. Tovariš Podlesnik je poročal o telovadhi ter predlagai ustanovitev Zveze telovadnih odsekov. Podpredsednik S. K. S. Z. za Stajersko g. dr. Holmjec je poročal na skupščini S. K. S. Z. na Jesenicah nai Gorenjskem o štajerski zvezi tako-le: Namen, S. K. S. Z. je itzobrazba, omika in na- predek slovenskega ljudstva, Tak namen brez dvojbe zasluži, da se ga vsi krepko poprimemo ter z združe- nimi mofimi težimo p0 njem. Kolikega pomena je izo- braženost posebno dandanašnji, v dobi velikega na- predka na polju znanosti, pred vsem prirodoslovnih v&d, na polju olektrike, tehnikje, prometa, ni še treba natančneje dokazovati. Kulturni napredek že sam ob sebi zahteva, da se udeleže njegovih dobrin najširši Jjudski krogi, sicer ostane privilegij (last) več aii manj številne kaste (vrste) olikanoev, kar bi človeški družbi bilo v najivečjo škodo, ker foi nižje sloje še bolj odtujevalo yišjim ter bi pomnoževal« proletarijat, ki v svoji organižirani omotici ne poztea drugega kulturnega ideala, ;kakor svoja socialistične utopije, katere ne morejo nobenega človeka osrečiti, ker so neizvedljive. Kot demokratije zahtevamo, !da pride v občini, v dež li, v (državi, v celem javnem življenju Ijudstvo do tiste obiasti, ki mu pristoja. Zato pa moramo dosletino težiti za tem, da se ljudstvo dovolj poduči in izobrazi, da more to oblast rabiti in izvrševati sebi v prid in v korist cele človeške družbe^ VeQ izobrazbe in poduka zahteva tudi gospodarski razvoj sejdanjega 6asa. Naziranje onegaipruskega junkerja, ki je rekel:(Kmetu ni treba omike; zasvoj pljug samo potrebujem 3 vole: dva,, ki ga vlečeta, in enega, ki gre za njimi, je dandanašnji le še načelo najhujšega soqialnega. reateijpnarstva, ki se še p.otika po Kbtfti bhole lifeefalnl btiržoazije.i Naše gešlo je: Cim več stfdkoVnegaznffiflja' ima na6 kmet, obrtnik, delavtfc, in 6ira večj^a je obenem tudi njegova splošna omi'ka,tem večji bo tudi njegov gospodarski uspeh. Krščamski socialisti hrepenimo po reformi človeške družbe, ki seda] stoka pod jarmom kapitalizma.' Doseči moramo ta svoj cilj le s pomofiSo vseh ljudskiii krogov, ki morajo na samo poznati svoje gospoSarske reve, kar ni težko, ker jih bridko čutijo, ampak morajo tudi vseskozi bjti napolnjeni z zajvestjo, da je spas človeške družbe edino le v kršč. soc. preosnovi. Koliko dela, poduka, izobraževanja pa še je treba v to svrho! Izobrazba tudi pospešuje vernost in moralnost. Ta stavek je za liberalca nepazumljiv, ker je vsak liberalec in radikalec prepričan, da sp ravno z izobraževanjem med našim Ijudstvom vedno bolj izpodmikajo tla katoliški veri, ali kakor se glasi v njihovem jargonu, klerikalizmu. Seveda, 6e pustimo, da taki možje z leščerbo svoje liberalne laži-vede našemu narodu razsvetljajo možgane, se- to tu pa tam na vse zadnje doseže. Mi pa smo preverjeni o resničnosti pesniko\ih besed: Das halbe Denken fiihrt zum Teufel, — Das ganze Denken fiihrt zu Gott! (F. von !Weber.) iZato se nikdar ne obotavljamo podati našemu Ijudstvu to, kar je moderna veda dognala pozitivnega, stvarnega in resničnega, s trdim :zaupanijem, da resnica ne nasprotuje, temveč vodi k Njemu, ki je resnitea in obenem življenje. Prava izobrazba mora tudi izobraziti voljo, ublažiti in ur^diti človeško stremljenje in hrepenenje, kar stori človeka bolj dovzetega za, nauke krščanske vere in zapovedi kršŽ&nske morale. Posebea pri mladini je najprej o^itna blažilna moč prave krščanske izobrazbe, ozirorafe, zle posledice, če &e ji ta n& podaje. Sa5 skušnja potrjuje, da pri Imliadini, ki je sama se-bj prepuščepai in brez tnanja prelepiK krščanskih in narodnili idealov, kaj rad zavlavršil od 18.—21. lebruarja t. 1. v Mariboru. Vspored predavanj je bil: Pondeljek, 18. felbruarja, predpoldne: Splošna načela krščanskega družboslovja. Zgodovina lcmečkega stanu, avstrijsko postavodajalstvo in kmet. Popoldne: avstrijska uprava in občina. Kmečko gibanje v raznih deželah. Alkoholizejn. Torek, 19, iebrM predpoldne: Naš kmečkiprogram. Zadružništvo. Razgovor in navodild. Popoldne: Knjigovodstvo. Društf^eni zakon. Nova volilna postava. Sreda, 20. februarja, predpoldne: Vera in narodnost. Delavsko vprašanje in organizacija. Shodni zakon. Popoldne: Sociajna demokracija in kmet. Nauk o govorništvu. Govorniška vaja. Cetrtek 21. febr., predpoldne: Splošna organilzacija. Predavali so g. dr. K r © k in g. Ivan P o d1 e s n i k s Kranjskega, g. filozol R o ž i 6 iž Gradca, iz Maribora pa gg.: dr. H o b. n j e o, dr.i'KoroM e c, dr. K o v a 6 i č, kanonik M a t e k, dr. M e dved. Udeležencev je bilo 50—60, sami vrli kmečki dladeniči in možje, Sledili so predavanjem z velikim zanimanjem in izredno pazljivostjo ter so si pridno iielali zapiske. Opetovano in posebtno ob koncu so izrazili svoje iskreao veselje in veliko hvaležnost za prelepe in koristne nauke, ki so jib slišali na tem kurzu. Daj Bog, da zasejano seme obrodi dober sad Naša zveza namerava prihodnjo zitno na kafcem drugem kraju prirediti sličen poučen tečaj. Kar se dostaje štejvila družtev, ki so v S. K. ,S. Z, za Stajersko, imamo tistih 45 (fruštev, ki so že prej bila v zvezi. Vrhutega je na Spodnjem Stajerskem Se okoli 30 zanesljivo, krš5anskih društev, ki so ideloma že javila svoj pristop, deloma pa še bodo; veliko društev pa se zdaj na novo snuje. Obeta se nam torej mlado, krepko življenje in vesedo delovanje. Kd so mladi celjski gosppdje razbili slogo med Stajersjdmi Slovenci, se je — in to je dobra. stran na^ega poJitičnega boja — spodnještajersko ozračje reSilo starihl morečih mijasmov letargije in brezdelnosti. Sedaj je naše geslo: Naprej! Pot nam je zdaj prosta! Zivela naša trojna ideja vodnica, ideja kršfianska, ideja slovenska, ideja demokratičnat Za nepolitična ^društva nal Koroškem je poro&al jg. Arnuš iz Podljubelja, za Gorišlko Zvezo g. dr. EJermastia, za Tržaško g. Tul ia! Trsta, in za kranjsko osrednjo zvezo g. Luka Smolnikar, Dr. Lampe priporoča, da se i& sedaj misli na zimska predavanja. G. Tul iz Trsta priporoCa Rafaelovo družbo za i/seljence, Mačrt za bodoče deloKranje je poldal dr. Krek. O tem še bomo govorili. Po .zborovan.ju je bilq javna telova^lui in ljudska veselica. Od vseh krajev Slovenijp jp elošlo brzoJavnik pozdravov, meo5 njimi tudi nmogo iz Stajerske.