Izhaja zvečer vsak prvi in tretji četrtek meseca. Ako je ta dan praznik, izide dan poprej. Cena mu je 80 kr. na leto. Inserati ae sprejemajo in plačujejo po dogovoru. r* "I - Slovenskemu ljudstva v poduk in zabavo. Spisi in dopisi se pošiljajo: Uredništvu ..Domoljuba", Ljubliana, Semeniške ulice St. 3. Naročnina in inserati pa: Upravništvu .Domoljuba*, Ljubljana, Kopitar-jeve ulice št. 2. Št. 7. V Ljubljani, dnd 4. aprila 1901. Leto XIV. Hujskanje proti duhovščini. Par let je minulo, kar je še ob vsaki javni priliki kdo povzdigoval zasluge slovenske duhovščine N ina so popili na njeno zdravje tisti, ki sedaj kriče pr- ti njej, toliko, da bi se dobro godilo vsakemu, kdor bi ga imel. Ce je par učiteljev 8'dloza mizo, pri kateri je sedel duhovnik, brž je kdo povzdignil svoj glas in v daljšem govoru napijal slogi med učitelji in duhovi iki slaveč pri tem, kolikega pomena ji' duhovščina za narodno vzgojo. Ce se je ob kakih javnih prilikah kaj duhovnikov vdeležilo kake slavil eti, ni bila nobena stvar tako gotova, kakor na-zdrav duhovščini. Sam dr. Tavčar je večkrat brusil svoj jezik ob takih zdravicab. Naše ozračje je še vse nasičeno teh slavospevov, ko se je duhovnikom v slovesnih besedah zatrjevalo, da je samo cerkev re sila naš narod gotovega propada, da je duhovščina vedno stala na braniku za narodne svetinje, da bi brez duhovščine že ne bilo več slovenskega naroda. In danes? Same psovke, samo. podlo zmerjanje, sami napadi! Slovenska duhovščina je ostala tista, kot je bila nekdaj, samo času primerno se še tesneje oklepa ljudstva in mu skuša pomagati. To uči, kar je učila prej, tako svetuje, opominja, kakor je nekdaj, in vendar je nastal tak razloček med prejšnjim in sedanjim časom. Prejšnji čas je bil čas h i na v šč i ne! Sram jih bodi, ki so preje lazili kot pohlevni kužki za slovenskimi duhovniki, in so se sedaj pokazali, da so divji volkovi! Po pravici lahko rečemo, da smo veseli, ker je vendar tista umazana in podla hinavščina ki jc svoj čas ostrupljala vso našo javnost, nekoliko prenehala. Zalibog, da ne popolnoma. Ze sedaj bi moralo biti pravzaprav vsakemu človeku, kdor ima svojo pamet vso skupaj, do pičice jasno, kam vodi ta divji boj proti slovenskim duhovnikom. Kakor pa kažejo razmere, jih je vendar še cela vrsta, ki tega ne umevajo. Da se je v prejšnjih časih vjelo mnogo preprostih ščinkovcev, ki so trdili, da ni liberalcev in brezvercev med nami, ni čuda; toda še dandanes je več takih možičkov, ki trdijo, da se ne gre za vero in proti veri, ki pravijo, da je ves boj le nekakšna osebna igrača in pri tem nekoliko sramežljivo, toda vedno gotovo ob vseh javnih bojih stopajo na stran liberalnih kričačev. Večkrat čujemo o marsikom : ta sicer drži z liberalci, toda je krščanski človek. Recimo, da je res; potem pa moramo tudi reči, da ga drži poleg lastne nerazsodnosti na krivi poti tista hinavščina liberalne stranke, katere jc se velik in sicer najvažnejši del ostal. Vkljub temu, da pišejo grdo, kot bi izdelali vse razrede klalarske šole, še vedno pri tem otresajo hinavščino in še vedno dobe usmiljenja vredne možičke in ženice, ki se dajo zapeljevati njihovim zvijačam. Vedno še namreč trdijo liberalci, da se njihov boj n*e tiče vere. Tako piše »boča«, tako pravi v nepopisno podlem hinavstvu »Slov. Narod«, tako kriči tudi »Gorenjec« in »Rodoljub«. Ta „Rodoljub«, ki je namenjen kmečkemu ljudstvu, je postal zadnji čas tako neumen, da se mu mora vsak pameten človek smejati. Ker misli, da na golo brezverstvo ne bo vjel dovolj ljudi, zato pa laže, da pišejo duhovniki vanj. Kdor mu to verjame, je še za norišnico prenor. V tisti sapi, ko taki listi z gnojnico polivajo slovenske duhovnike, vpijejo, da nimajo nič proti veri. To je treba razbiti. Tako umazanega hinavstva ne smejo uganjati liberalne propalice z našim ljudstvom. Vsak katoličan ve, da katoliško vero uče in ohranjajo duhovniki, ki so v zvezi s škofi in papežem. Brez papeža, brez škofov in duhovnikov ni katoliške vere. Kdor ne sprejme njihovega nauka, ni več katoličan in naj pri tem stresa hinavščino, kolikor mu drago. Kaj ukazuje vera, kaj spada med verske stvari, nima o tem govoriti ne dr. Tavčar, ne Hribar, ne Slane; o tem mora vsak katoličan poslušati svoje duhovnike, svojega škof3 in svojega papeža. Za Kranjce je mcrc-dajen ljubljanski škof, za slovenske Štajerce mariborski, za Goričane goriški. Kdor ne uboga njihovih besedi, je tako malo zvest katoličan, kakor je dober tisti otrok, ki ne posluša svojega očeta. Brez cerkvene oblasti ni katoliške vere. Hinavci so vsi tisti, ki se navidezno še delajo za katoličane, ki pa dejansko nasprotujejo cerkveni oblasti, ki blatijo škofe in zasramujejo duhovnike zato, ker delujejo tako, kakor uče oni in kakor pravi Kristusov namestnik na zemlji, sv. oče. Hujskanja proti duhovščini se drži še mnogo grdo hi-navščine. Delujmo vsak po svoje, da jo razbijemo. Ko še ta pade, ko se pokažejo sedanji liberalni sov-ragi v pravi podobi in brez krinke zareži njihovo Iiogu in veri sovražno lice, potem bo jasen boj za vse, morda celo za sedanje polovičarske cigumigovce. Škofova beseda o našem političnem gibanju. Boj, kateri se bije pri nas, je ne le političen in gospodarski boj, ampak je prav verski boj. Da je temu tako, nismo krivi mi, ampak oni, ki so z bojem proti katoliški cerkvi nas prisilili k odločnemu odporu. Mi ne delamo samovoljno, ampak v svesti si svoje dolžnosti. Od nasprotne strani se nam podtikajo najhujše hudobije, in kaj radi se nasprotniki izgovarjajo s tem, da se upirajo le našim neopravičenim težnjam. Zlasti proti ljubljanskemu knezoškofu se z obrekovanjem in podtikanjem premnogo greši. Liberalci skušajo z osebnimi napadi in z grdenjem njegovih čistih namenov zbegati ljudstvo. Zato navajamo danes iz obširnega njegovega pisma do vse duhovščine ljubljanske škofije nekaj mest, ki so po- membna za širšo javnost. Presv. knezoškof razpravlja obširno o vsem delovanju duhovnikov v cerkvi in izven cerkve, in se pri tem dotika na več mestih tudi vprašanj, katera so odločilna za politično delovanje. I. Katoliški shod O katoliškem shodu in o resolucijah, sklenjenih na njem, pravi ljubljanski knezoškof: „Resolucije katoliškega shoda so naš katoliški program za strogo cerkveno, pa tudi za družabno življenje in delovanje. More se sem ter tje kaki točki prigovarjati, morejo se posebno glede izpeljavanja poroditi razne nasprotne misli tudi med najboljšimi katoliškimi možmi: kdor pa nasprotje shodu in zametava njegove resolucije načeloma, ta nc stoji več na krščanskih tleh. More sicer biti veren in tudi spolnjevati svoje krščanske dolžnosti, toda delovanje njegovo jc protikrščansko, akoravno on tega nc bi uvidel. „Tudi za poslane e, katerim hočemo mi svoje glasove dati in jih ljudstvu za zastopnike priporočati, je ta katoliški program merodajen. Kdor ga pobija v celoti nc pa samo v kaki točki, nc še dovolj razbistreni in dognani, naš poslanec biti ne more." II. Državnozborske volitve O zadnjih državnozborskih volitvah pravi presvetli g. knezoškof: „V ogromni večini ste svoje duhovske dolžnosti pri volitvah dobro spoznali, pa jih tudi neustrašeno spolnjevali. Prebrali ste ljudstvu in deloma tudi razložili moj dotični pastirski list, v katerem sem hotel našim vernikom pokazati pomen volitev, pa tudi Vam označiti pravec, v katerem delujte. Vi ste me razumeli, pa ste se trudili in znojili posebno zunaj cerkve, kjer ste sami sklicavali shode ali vsaj pomagali našim krščanskim inteligentnim možem, ki so hoteli ljudstvo podučiti, in ste hodili od vasi do vasi, od hiše do hiše, da se ljudje ne bi premotili od sladkih prijateljev v ovčji obleki. Mnogo ste trpeli ne le telesno ampak še več dušno, ker so Vas neprijatelji krščanskega napredka tako grdili, črnili, opravljali in obrekovali v govorih in po strupenih časopisih. »Britkosti vseh Vas sem tudi jaz nosil. Prosil sem Boga, da Vam podeli junaške potrpežljivosti, in radoval sem se, ko sem se spomnil besedi našega Zveličarja, ki nam je rekel, da nas bo svet, dokler bomo Njemu zvesti v njegovem duhu delovali, preganjal, kakor je Njega, in da nas svet ne bi preganjal, ko bi bili od sveta, namreč napojeni z njegovim duhom, ne pa z duhom Jezusovim. „Odkritosrčno povem: včasih se me je lotila misel, da li ne gremo predaleč, da li se preveč od cerkve ne oddaljujemo, da li se nismo vendarle preveč v družabno, posebno volivno gibanje vtopili? Res, ko bi bile okolnosti navadne, nevarnosti za naše krščansko ljudstvo obične, bi se bili mogli bolj omejiti. Ali, ko sem opazil, kaj dela nasprotnik, kako hodi od vasi do vasi, kako skuša lažnivi in zapeljivi volivni katekizem vtihotapiti v naizadnjo kočo, kako povsod trosi in vsiljuje obrekljive svoje liste, nisem se mogel obraniti prepričanju, da mi duhovni nismo nič preveč storili, ampak da smo bili kar naravnost dolžni v volivni borbi vse mogoče storiti. Ko ne bo zapeljivcev, oseb ali časnikov, po hišah in vaseh, bomo pa tudi mi bolj v cerkvi in doma ostajali. »Sedaj ste sc izvežbali; sedaj veste, kateri gospodje in kje ste dobro delali, kateri in kje pa še važnosti volivnega gibanja niste spoznali: iztega se učite in pripravljajte za prihodnje deželnozborske volitve." (Konec sledi.) Značaj. V Korintu na Grškem je živel nekdaj moder, pa obenem zelo čuden mož, Diogen po imenu. Sokratovo načelo, da mora človik imeti kolikor mo-iroče malo potrt b, je gnal tako daleč, da je postal že smešen. Nosil je dolgo brado, raztrgan plašč, na hrbtu pa velikansko bisago, kamor sc je dalo marsikaj spraviti; stanoval je v velikem sodu Leseno posodico, ki jc doslej pil iz nje vodo, je tudi vrgel i d si be, ko jc videl nekega dečka piti iz perišča. Aleksander Veliki je želel videti tndi je gostilna, pred ki-Uro je polno vez; iz pivske »obe pa se čuje živ.hno govorjenje Tako nekam pu»to grlo in prazen Mode ima »imah.Aač. kaj če bi »topil za tienutek n t« in ga hitro upil en Irakelj Več gm ne be> ("eltgj k večjemu dva, potom pa gotovo gre hitro naprej Nekaj ga vle^e nizaj, pa aaj bo fari tako br> n.»pre Gre noter. Pivci gj viselo pozdravijo in mu mol«- »v frakeljne naproti. «Na. pit; tem, d« ai ga \ treben Saj »i u tov ■! br pr da.'- I tk-» in po Jo,.iio so ga vzeli med ae Priden odpi;«- na »ae:. se že Khko de bro (uvi Potem nawi m« .glažek ta boljlrfa' u po\r*M mora /opel :-./n napiti. Mer: a «• brl pr.«/n» trrba je ki cat r pritem pa čl'\ek < l'ra je V a ?• n» 'tir 11 i,*l. vač je bil » -veselju : Či-to pozabil, kaj mu )e žena niro čala pri odi. du lijrvi j. l il K sd ■ ju v rei. • se mu pa jezik te nekam taplela. talo raj»i to!| molči in pečna aam v m bi Straftno mokr" ir'.r!» in spodnja u»tni>a iru »ton nakoliko preveč MfN| Glava mu leze na pr»i, a komolci pa ae Ud p ra na mizo, da ima vi č re/.ali so se s komolci in smejali. Nato mu ukuže plačati; poUm pa ga prime za podpazduho, napol pitegne izza mize, in tla sta. I) bro, da mcž ni imel vse pam<-li skupaj, sicer bi Sta bilo moralo »traino hram biti. P.janca pa ni sram. Ko prideta iz zakajene sobo pod milo nebo, sc moi toliko prtbrihta. da more sam naprej. Šel je seveda bolj semintja. I) >bro, da so ce»te široke, sicer bi za tr* »metrične podobe, ki jih rišejo taki ljudje, ne bilo dovolj prostors. I emiljenja je vreden tak človek. A komu se smili? Pijanec na cesti je tako pr gosta podobs, da •e i« nihče ne zav< da, ksko žalostno in sramotno je k». I>. kU r hodi, je že še. Ali kaj tedaj, kedar pade in cbleii v blatu kot — živ mrlič! Tedaj mora vsakdo uvideti, da je pijanost bolezen, ki se ji ne more odpustiti, podrtijs, ki se r.c da opravičiti, skupna »ramota človeškega rodu. Omahovač je postajal bolj in bolj slab. Ogledal si je tla eni-krati bolj od blizu. Pa o tem naj molčim. Drugo jutro je Omahovač vstal b težko glavo. Kad bi bil še nekoliko poležal, pa sc je sramoval žene. Kako težko je šel na delo! Sosed ga je videl in takoj spoznal njegov položaj. Motel ga je nekoliko podražiti, zato mu je rekel: »Včeraj, Omahovač, si pa menda dobro prodajal — potem si pa, kakor s m slišal, v zameno koj kupil nekaj drugega!« Omahovač nekaj zamrmra v odgovor ter gre svojo pot. Jezilo ga je in sram ga je bilo, ker mu jo žena očitala, češ, da je v semenj on gonil prašiča, nazaj ga jc morala pa — ona. Če bo to Omahovača in drugo take omahovače kaj izpametovalo 't Težko! — Političen razgled. Državni *bor se polagoma giblje. Mnogo se je govorilo o državni fganjarini; malo je manjkalo, pa bi bile Kranjska, Štajerska in Koroška oškodovane za nekaj Btotisočakov. Lepo prizadevanju dr. Žitnika in drugih poslancev, ki so ga podpirali, ne izgube te tri dežele dohodkov, ki jim pripadejo vsled tega davka. Novi davek stopi v veljavo s 1. septembrom t. 1. Ker bo odpravljena na Kranjskem deželna naklada 60 vinarjev za 1 liter čistega špirita, novi državni davek bo pa samo za 20 vinarjev višji, bo torej pri nas žganje za 40 vinarjev ceneje. — Že-leznični odsek se je pečal z načrti o novih železnicah ; med temi je tudi nova bohinjska železnica, ki bode vezala Dunaj b Trstom. Vse nameravane železnice bodo veljale 470 milijonov kron. Vlada misli delati tudi velike kanale ali vodne ceste, a to večinoma le po Češkem in Galiciji; veljali bi ti kanali do 700 milijonov kron. Precejšen del teh stroškov bodo nosili na svojih ramah tudi slovenski davkoplačevalci, čeprav ne bodo imeli nobenih koristi. — Te dni so se začeli zopet pogsjati o takozvani »kvoti«; določiti je namreč treba, koliko naj k skupnim državnim stroškom prispeva naša državna polovica in koliko ogerske dežele. Doslej so bili Ogri veliko na boljtem, in kakor vse kaže, bodo naše dežele tudi zanaprej škodo trpele. Izmed Jugoslovanov je bil v dotični odbor, ki šteje 10 članov, izvoljen poslanec P o v š e. — Važen predlog sta stavila in utemeljila poslanca V e n e a j z in dr. 2 i t n i k, naj namreč prevzamejo dežele zavarovani« zoper ogenj. Da bi se to uresničilo, bi sprsvili žulje marsikak milijonček manj v svoj i«p. Jio/ noper krii so pričeli judovski in prosto-zidsrski profesorji na visokih šolah v Budimpešti. To vs(učihšče je namreč vstanovila katoliška cerkev, in do zadnjega časa so bila še po vseh šolskih sobanah obešena sv. razpela. Sedaj so pa profesorji sklenili, da se morajo križi odstraniti, in res so to storili. Krščanski dijski bo bili po pravici užaljeni; pričeli so so veliki nemiri. Nekega jutra je prišlo več sto krščanskih vseučiliščnikov na univerzo, in nabili so po vseh sobah preproste lesene križe, potem so pa kakor pravi junaki branili sv. razpela pred sramote-njem. Ves pošten Bvet je občudoval moško postopanje krščanske mladine. Ogerske gosp6 so poklonile tem neustrašenim mladeničem prelep lavorov venec s križem v sredi; dijaki so pa sklenili, da ga položc na krsto pokojne cesarice Elizabete. — Obla-stva so pozneje ukazala vnovič sneti križe raz Btene. Nemiri na Ruskem. Odkar je vlada ruska sklenila, da potisne vse uporne dijake med vojaštvo, nemiri čedalje bolj rastejo. Bati se je splošnega upora, ker so pričeli poleg dijakov rogoviliti tudi delavci. Ječe so po vseh večjih mestih že prenapolnjene. Na stotine dijakov je zaprtih, višje šole so popolnoma zapuščene. Proti carju se snujejo razne zarote. Na več krajih so našli položene bombe, kjer so pričakovali carja. Pod njegov gradič Carskoje selo pri Petrogradu so naredili rov, napolnjen z dinamitom. Žrtva zarote je bil naučni minister Bozoljepov, katerega so najbrže dijaki spravili s sveta. Neki dijak je trikrat ustrelil na predstojnika »sv. sinode«, t. j. pravoslavne cerkvene oblasti, menda zato, ker je bil izobčen iz pravoslavne cerkve grof Tolstoj zavoljo brezbožnih spisov. — Car je uvidel, da se upor ne bo dal zlahka zadušiti, zato je razveljavil sklep, vsled katerega bi morali uporni dijaki v vojaštvo. Nemirov pa vendar Še ni konec. Zaradi Kitajske so si v laseh druge države. Prav lahko je mogoče, da se vname ob kitajskem obrežju vse hujša vojna, kakor o P •bokserji«. Povod k razporu so dali Anglež. 4ačeU so graditi namreč postransko črto k železnic, k. drži iz Tientsina v Pckin. a Rusi so se ustavil, češ da je to njihovo ozemlje; Angleži na niso hotel, od-enjati. Na vse zadnje so se vendar toliko .pora/-umeli da naj med obema razsodi nemSki nadpoveljnik \Y»lder«ee. A težko se mu bo posrečilo, da bi mogel zadovoljiti obe stranki. Tudi med Francozi in Angleži ni posebnega prijateljstva. Francoski vojaki na Kitajskem ne morejo trpeti Angležev, in že v navadi so pri njih klici: Proč z Angleži! Nasprotnika imajo Ru«i tudi v J p ncih. Z asti so si prišli navskni zidnje dni. ko je korejska vlada vsled ruskega pritiska odslovila lapmsketra odposlanca. Japonski minister je takoj sklical generale k posvetovanju, a ne \e »e, kaj bodo ukrenili. Skoro never jetnoje. da bi ■C vse mirno poravnalo. Hitri in Aiigleil plesom, liuri namreč ni- > »o Aagleii tako iskreno bili prt kruti. Djvolili so p kobiani vcjm dobili uii. upravo, a v {-octavodajivni zbor bi volili »•mo polov član v in načelnika bi imenovala angleška vlada. Aagleti » bh pripravljeni plakati mi-hion iurt v ttriingov odikidmae in |* dovoliti poao-ulo z nizkim olr«strni, la a. iki-da zopet popravi; nr »m<| bi pa noben Itur brez d>?oljenia ncsiti rož'«, umor > h imeli utr prav ce kak'r Buri in v/ irtf vati bi morali MkOOO angleških vojakov. General Itoll a j«- na te p««' je odgovoril, da jih n< •matra u re-ne in da »e bode bojeval toliko časa. dok!«r n« i t stre I i zadnje p str one. — Sedaj te ja*n<\ da »«• je Bolha le zato podajal, da bi dobili Buri med t«m teč ča«a in si topet (krepili avoje »ile General Deuet je ibral zopet \e8ie čete ob Se-n«va!u in aku>a z nomi nagajati Angležem Oddelek, ki ga ]M vodil hurtki general Delarev, je bil pa te dni n< anten. kak r pravijo angleška poročil*. Angleži »o mu ugrabili več večjih in manjKih topov, inn gu str-ljiva ujeli so 140 vojakov, več so nh pa ub li Na dru/ih krajih jih pa tudi Angleži d be po grbi. Dne 22. marca je 400 Burov zajelo angleiki vlak in ga oplenilo; z bogatim plenom »o se vrnili Buri zopet v gore. — Kakor se vidi, še ne bo zlepa konca groznemu pobijanju in požiganju. Nemški prestolonaslednik pride v kratkem za nekaj dnij na obisk k našemu cesarju. Pravijo, da ga je cesar sam povabil. Širijo se govorice, da zasnubi ob tej priliki nemški princ nadvojvodinjo Elizabeto, hčer pokojnega prestolonaslednika Rudolfa. Na Portugalskem še sedaj niso potihnili nemiri. Najete tolpe, ki so napadale samostane in katolike, se ustavljajo celo vojaškim bajonetom Mnogo je bilo ustreljenih in ranjenih. Vse ječe so prenapolnjene, jetnike morajo spravljati na ladije. Takih razmer se vesele prostozidarji. 6e nUo jeiijali z bojnim vaprejeli premirja čeprav želeli Angleški po- ii »o suer Angleži, da bi takoj cb«? bur»ki državi laatn« Buri Slovenski noviJar. Vesele velikonočne praznike vošči vsem svojim naročnikom in bravcem uredništvo »Domoljuba«. Dr Tavčarja so vrgli ii jugoslov kluba — to jo najnovejši vest z Dunaja. Zakaj pa» boste vprašali. Prav iz tistega vzroka, zavoljo katerega n a š i poslanci s tem možem niso hoteli sesti k eni mizi. Na Dunaju lnnivščina s krščansko podlago doma dan na dan v »Narodu« podiranje te krščansk-podlage — ta k o m e d i j a je bila naposled tudi nekaterim tovarišem dr Tavčarja v jugoslovanskem kiubu predebela in pc stavili ao ga pred vrata. Veseli nas ker se je tako sijajno skazalo, da smo imeli mi popolnoma prav. ko smo |>iaah, da » takim človekom, kot je dr. Tavčar, noben pošten m krAčun*ki »lovenski poslanec ne more sedeti aku| a Ne vemo sirer še v tem trenotku, kaj boelo »torih liberalni tovariši Tavčarjevi — ali pojdejo za nj-ti, ali bod'< hinavlčino uganjali naprej; to pa vemo, je glede t«h ljudi vaak tre-zn miah-č Slovenec i > ja»nem Preko njih na dnevni red' Romanje v Lurd Od raznih •tram ae t«- ogla*aj u deležem i za to r> manje. A mnogi bi *r radi uv deli. kdaj ae bode vi&ilo. Za riam-a m remo le t i k omeniti. m mev-m av gutta. V Lurdu l>omo na veliki Šmaren, takrat k je ondi tudi največji Iran .aki r< mar«ki vlak. Za prr nočiAčc bode dobro < »krbljen«. (> »e oglati ml n , hrano in prenočišče je za sedaj cena določena pri bhžno tako le: I razred K 4tO, II. razred K 34! m tretji razred K 255. Naj bi se torej hitro ogla*ili oni, ki menijo udeležiti »e romanja. Kdaj in koliko denarja bo In ha poslati, bomo naznanili v eni pri hodnjih številk »D moljuha*. Za sedaj naj a«- udel« ženci samo r glasijo, ali pr, sv« jem domačem župniku, ali pa pri č. g. kanoniku dr. Andreju Karli n-u v Ljubljani. — Prilika za r< tnanje je letos izn dno ugodna. Naj bi je torej ne zamudil, kdor jc nami rjal kdaj potovati na svete kraje počastit preblaženo Devico in prrsv. Srce Jezusovo. Prilika je dana. kd< r ima veselje, potuj z nami! Prvi novi simenj v Grahovem pri Rakeku kateri se je vršil dne 22. marca 1.1., obnesel se je izvrstno Kljub zelo neugodnemu vremenu prignalo se je do 1200 glav živine, največ lepih volov. Prišli so kupci z Moravskega. Primorskega in od drugod ter pokupili lepo število volov. Prihodnji, stari semenj bode dne 17. aprila, kamor zopet pridejo kupci z Moravskega. Od Kapele pri Radgoni. |Ivan Fras, sluga knezo-školijske pisarne v Ljubljani,^namjje poslal več knjig V s t aj c n j e. časopisov in več izvodov družinske pratike brezplačno. Tem petem se mu bralno društvo v Kapeli pri Kad goni najprisrčnejše zahvaljuje. Zgubil se je Gregcr Kališmk z Vranje Peči-Dne 5. marca je sel v LSisno, dne 11. marca se je ločil od tovarišev rekoč: grmi dimu. A domu ga ni bilo. Praviio, da «e mu je zmešalo. Ako bi kdo kaj vedel o njem, naj speroči župnemu uradu na Vranji Peči. p. Kamnik. Izpred sodišča Poročali smo, da je bil Ktbin K r i ■ t a n radi rszlalienja nače'nika ljubljanske postaje južne železnice gosp. ti u 11 m a n a pri ljubljanskem okrajnem sodišču <.bsoj»n na fO K gl-be. • I. Guttman je vložil priziv in deželno »odiAče je obsodilo Kristana na Mlncvr.i zapor z dvakratn in postom vsaki t d»-n. S samokresom napadla sta 19. pr. m brata Ant n in Martin Peve hlafr« Janeza' 1.- narčiča v n« ki gostilni v I teli ( erkvi. Jeden je ustrelil Lenirč.č« dvakrat v trebuh. Nevarno ran 'enemu je SO. pr m. dr Dffranceerbi od»tranil krojijo iz tri buli«. Cujts kij deli zginje' V Pitku na /g rnj«m >Ujer»'«ttn ao n«4!i dne 10. mar a na erati mrtvi g« lo letn« ga r d' lavca Jan. I'rkr.« d« «e vir.sk« klavzul«. « katero $r> inula bik« vin« m prtmrno velikih ugodn< »li, v pnh Jnji trgovski pcgvdbi t Italijo nič več ne oLno\i — Da ki »v to tudi re« redilo' Liberalci na *tajerskrm N«jbolj umazani listna Slovenskim »Rodoljub« piie, da hočejo liberalci v tatarskem kozj«n.-kem in Vranskem okraju osnovati liberalne kmečke zv«ze. >t»j«r. i. ne pr« mišljujrte več ali im«e že liberalizem mtd seboj «h ne. ampak < d-prite oči in udaiite po njem! Iz Šmarjete se nam piie: Pri občinski volitvi 11. marca je katoli»ko-n«r. dna strank« sij«jno zrna-gala: ima 19 odbornikov, nasprotna le 5, pa *e teh o bi se ne bilo vrinilo, da jim ni pomagal« škocjanska liberalna garda, ki d< la zgago v šmarjeti pri vsaki volitvi. Slišimo, da bi se radi ločili od šmarješke občine. Log daj! Skala na železn skem tiru. Iz Istre sc poroča: Pred kratkim se je utrgala velika skala med predorom Matulje-Jurdani ter je z groznim bučenjem prigrmela tik železničnega tira. Železniški čuvaj je pravočasno opazil pretečo nevarnest in je v zadnjem trenotku ustavil reški brzovlak, kateri bi v par t r e n o t k i h pribučal v osodepolno skalovje. -Pretila pa je še huja nevarnost: visoko v skalovju 8e je utrgala druga velikanska skala, ki jo pretila da se pognane na tir. Brzojavno poklicani železniški delavci iz Št. Petra, Ilirsko Bistrice in Matulj «pra vili so s težavo skalo s tira, velikansko Bkalo so pa podložili z drogi. Se le potem je zamogel brzovlak po .'5 in pol urni zamudi voziti dalje. Sedaj razstre-ljujejo skalo, ker drugače je ni mogoče brez škode v nižino spraviti. Duhovn ške spremembe v ljubljanski škofi,i. Župnijo SeY» nad Školio Loko je dobil g Tomii Rožnik, kaplan na Jesenicah, Smihel pri Žižem-berku p« g Ivan Zupančič, župnik v Hanjilokt. — Na župnijo Vojsko je bil dne 7. jan. kanonično umeščen g. Ivan znižano polovično en . če sc oglati vsaj 300 pop< trnkov Romani« v dele-žil i »e bodo pn »v. knez in ftkol. — Odhod v » l«oša tvečer is l.jubljine. vrnitev v Ljubljano v n- »oda znaš« 12.000 do 24<«iOkron. Dvema učiteljicam«, ki •te stanovali v hiši, je < genj napravil 1000 Kron ikcele. Ribniški »avedrci* ao kupili hiio Karol« Prijatelja št v. 3 in 4 * Ribnici za 11.000 K. Liberalci pihajo. V Št Vidu pri Stičinl bode sodišče iz Višnje gcre imelo vsak mcscc dva uradna dneva. Aretiran jc bil v Lincu Jože! Albin Mcguiar, ki je pod tujimi imeni ponujal blago in k«siral za tvrelke, katerih — ni. Megušar je menda iz Ti žiča. Baje jc tudi po Dolenjskem razvijal »voje »elelo«. Nesreča dveh slov. rudarjev na Vestfalskem. V rudniku na Vestfalskem je zasulo delavca Jožef« Kendo iz Bovca. Kenda je delal na VestlaUkem že 13 let. Fr. Janež iz Bovca se je tudi po nesreči strmoglavil v premogovniku na Vestfalskem v glo-bočino in ostal na mestu mrtev. Kanonična vizitacija in sv. birma se vrši v prvi polovici I. 1901. v naslednjih krajih: I. V dekaniji Litija: dne 28. aprila v Radečah; 29. v Svibnem ; 30. v Št. Juriju; 1. maja na Dobovcu, popoiudne v Košici; 2. v Folšniku ; 3. v Javorju; 4. na Prim skovem; 5. vizitacija in slovesnost Marijino družbe v Šmartnem, 8. na Prežganjem; 7. na Jančah; 8. v Štangi; 9. v Kresnicah. — II. V dekaniji Vrhnika: dne 10. maja v Polhovem Gradcu; 11. Pod lipo; 12. na Vrhniki; 17. v Preserji; 18. v Uakitni; 19. v Borovnici; 20. v Hotedriici; 21. v Ligatcu; 22. v Zaplani ; 23. v Hovtah; 24. v St. Joitu; 25. v Bevkah. — III. V dekaniji Šmarijo: dne .2 junija v Šmariji; 3. v Št. Juriju; 4 na Kopanju; 5. v Žalni; 7. na Lipoglavem; H. na Polici; 9. v ViSnji Gori; 10. v Zatičini; II. v St. Vidu; 12. obiskovanje podružnic. — IV. V dekaniji Ribnica: v nedeljo 23. junija in posvečcvanje župne cerkve na Velikih Poljanah; 24. pri Sv. Gregoriju; 25. v Sodražici; 20. v Loftki-m Potoku; 27. v Dragi; 28 na (iori; 29. v Kibnici; 30. obisk No\e Stihe; 1 julija v llrčaricsh; 2. v Dolenji Vaai; 3. v Lagali: 4. v Ško c ijanu; 5. na K t deljo 1<> junija bo posvetovanje iupne cerkve v St. Vidu pri Ljubljani. Ljubljanski trgovci proti letnim semnjem 33 ljub Ijanskih trgovcev ao potez«, naj §e omeji pet ljubljanskih sedem dni trajajočih scmnjev. V svoji vlogi povdarjajo, da ao !• tni aemnji konkurenca trgovcem, ker kmetje raje kupujejo na nemnju, nego v proda-jalnicab. Trgovska in obrtna it* rmca jc sklenila priporočati, naj ae letni etmnji skrčijo od aedem dni na jtden dan. — Trgotci so podpirali avojo prošnjo zlasti ■ tem, da je treba omejiti konkurenco tujih kramarjev. zlaati Židov, ki ob teh dneh prosto proda|ajo slabo in obležano blsgo po hotelih, po hiSah in po »itantih«, ter • tem (škodujejo trgovce in kupovalce. Zato pa ne plačujejo davka in odncco mnogo denarja iz mesta. Misljon v Ljubljani se je na praznik Marijinega Oznanenja popoiudne zaključil po vseh ljubljanskih župnijah obenem z veličastnimi procesijami. Hiše so bile razsvetljene in dolge vrste sprevodnikov so se med zvonenjem in petjem z gorečimi svečami premikale po ulicah v znamenje, da se ne boje svoje vere javno pokazati. Med misijonom je bilo v natlačeno polnih cerkvab videti poleg priprostih ljudi tudi mnogo izobražencev — seveda takih, katerim »Narod« še ni zmešal pameti. — Misijon se je po posameznih župnijah vršil takole: V stolni cerkvi so vodili sv. misijon oo. jezuitje Emilij Volbert, Karol Pflstermeister in Karol Zehengruber. Udeležba jeTbila velika, zlasti zvečer. Proti koncu je bila ve- lika šenklavška cerkev polna do zadnjega kotička. Sklepno procesijo je ob nenavadno veliki udeležbi zlasti gospč in gospodičen vodil sam presvetli kne-zoškof. Sv. zakramente je prejelo do 4000 ljudi. — Misijon pri frančiškanih so vodili: P. Kasijan Zemlja k, P. Avrelij K n a f e 1 j in P. Matevž Vidmar iz reda sv. Frančiška. Udeležba velikanska. Spovedo-valo je 12 patrov. Obhajancev Je bilo 8000, eno jutro je bilo pri obhajilni mizi naenkrat 1200 moških Bati se je le, da niso mogli še vsi opraviti, ker je bilo za tolik pritisk Se premalo spovednikov. Veličasten je bil sklep in procesija, katero je vodil preč. P. pro-vincijal Konitantin Luser. — Pri sv. Jakobu so vodili misijon oo. D o 1 j a k, osivel starček in »večni misijonar«, kot ga je po pravici imenoval g župnik, Ver ho vec, Žužek in Kunstelj. Izpovedovalo je vse dni osem izpovedoikov od ranega jutra do poznega večera. Basi so zadnje dni izpovedovali do pol enajstih zvečer, vendar mnogo ljudi ni moglo priti na vrsto. Obhajanib je bilo blizo 6000 ljudi. — Misijona pri a v. Petruv Ljubljani udeležili so se župljani v neverjetno velikem Atcvdu. Vodili ko ga oo. frančiškani Salezij Vodošek, Klement Grampovčan in Avguštin Čampa. Govori so bili tako obiskani, da je cerkev bila popolnoma natlačena in mnogi morali so zunaj ostati. Veselo je bilo, da so se misijona udeleževali z ginljivo vnemo možki. Pretresli je moralo vsakega skupno obhajilo mož in mladeničev. Obhajancev vseh je bilo čez 6500. Procesije so se udeležili možje z gorečimi svečami in vršila se je ob najlepšem vremenu. — Spo-vedovalo je 10 spovednikov, ki so imeli mnogo posla od 4 zjutraj do 9 ure zvečer. — V Trnovem so vodili misijon oo. frančiškani in sicer o. Angelik, oče Engelbert in o. Salvator. Vdeležba pri prccesi|i je bila ogromna. Posebno veliko jih jo spremljevalo Najsvetejše z gorečimi svečami. Ravno tako obilna jo bila vdeležba pri govorih in pri spovednici. Obhajancev je bilo, kakor je slišati, okoli 3000. V Trebnjem je dne 13. sušca umrl v Brezi v 80. letu svoje starosti Anton Urbančič iz Iglenka. Bil je obče spoštovan krščanski mož stare poštene korenine. Priporoča se vsem znancem, posebno bivšim g. trebanjskim duhovnikom v molitev. Za bratojubje. — Povest za slovensko ljudstvo. Spisal Janko I. Drameljski. Tiskal D. Hribar v Celju. — Cena 70 vinarjev, s pošto 80 vinarjev. Dobi se pri pisatelju (Janko Iskra v Dramji) in pri D. Hribarju v Celju. Knjiga se prijetno bere in jo vsem prijateljem poštenega berila priporočamo. Dopisi. Iz tržiške fare. Dolgo časa prebiramo nekateri vrlega »Domoljuba«, a ne spominjamo se, da bi bil že prinesel kak dopis iz naše obširne tare, zato hočemo letos v tem oziru malo skrbneji biti. Državnozborske volitve so ie zdavnaj končane, a vendar jih moramo nekoliko omeniti. Hvalo Bogu, v vseh treh občinah smo zmagali sijajno. Nismo pričakovali, da bodo tudi v trgu samem liberalci tako sramotno poraženi. Dobili so v V. kuriji le 54, a naši 141 glasov. Tudi v III. kuriji smo lepo zmagali. Šunun je dobil 30 glasov večine. Nič ni pomagal sodček pive, katero je plačal l erjančič v gostilni pri Pernetu. Liberalci so se ravnali po znani narodni pesmi: »pivo so ven spili - l erjančiča pa na cedil' pustili.« Prav dobro so se obnesli — možje iz š e n t-anske in Sv. Katarinske občine. Med prvimi je le eden napravil »skazo« in dal svoj glas učitelju Jelencu Pri sv. Katarini pa so obakrat volili možje enoglasno naša kandidata dr. Šušteršiča in Pogačnika. Vzrok temu navdušenju je bil podel napad znanega dopisnika v »Slov Narodu«, ki je imenoval naše vrle može z županoma vred »anallabete« in pa lažnivo poročilo o volivnem shodu v Lomu, kjer so bili možje »sladko ginjeni« od pijače, katero je baje plačal kapelan Potokar. V resnici pa se je shod vršil v neki privatni hisi in o pijači ni bilo ne duha ne sluha. — No, možje so dobro odgovorili na te laži z volivnimi listki. — Liberalci pa so uvideli da ni prostora liberalizmu med našimi ljudmi, ki so iz srca vdani svojim dušnim pastirjem in ne verujejo raznim krivim prerokom, ki oznanujejo svoj evangelij po gostilnah. Da niso naši možje analfabeti (t. j. da znajo brati) kaže to, da so malodane vsi vpisani v družbo sv. Mohorja. Tudi nad 70 »Domoljubov« prihaja v našo faro. Letos smo obogateli za več »Rodoljubov, ki se prav pridno prebirajo in razširjajo med delavci v predilnici. Tu je zaslomba pogubnemu liberalizmu. Dan na dan se slišijo tu razne zabavljice na duhovnike in sv. vero. Zlasti nekateri so mojstri v obrekovanju. Od tukaj prihajajo vsa lažniva poročila v liberalne časopise. Glavni poročevalec je nek »inteligenten« možic, ki rad druge na »korajžo« kliče, sam jo ima pa bore malo. Na dan volitve v V. kurijo je možic ostal doma. Ima pa nekaj posebnega na sebi ta dopisun. On ima jako bistre orlove oči, s temi je gledSl oba volivna shoda pri sv. Ani in sv. Katarini, a videl je ravno vse — narobe. Sv. Jožefa dan je videl v cerkvi svetega Jožefa (akoravno ga ni bilo notri) na prižnici »raz-vnetega, sladko ginjenega kapelana Jožka«, ko je udrihal po liberalnih listih in društvih. — PuBtimo možičku to veselje,svetujemo mu le, naj previdno trleda, da so ne bo zagledal. Zadnji čas smo osnovali »hranilnico in posojilnico« za sledeče 1'are: Tržič, Križ, Kovor in Duplje, marca jo začela poslovati. Uradni dan jc ob sobotah od 10—12 in za delavce ob nedeljah cd 9—10 ure. Posojilnica bo gotovo na svojem mestu. Želeti je le, da se gospodarji pridno oklepajo te prekoristne naj)raV(.. _ Obresti od hranilnih vlog so po 4 % in od posojil po 5 °/0. Iz Boštanja. Pri nas se snuje Marijina družba za mladeniče in dekleta. Sprejemali se bodo udje od 14—35 leta. Pričakujemo, da se jih oglasi cbilno število. Saj ni lepšega pripomočka za pomnožitev krščanskega življenja, kot so ravno Marijine družbe. In tega smo v Bjštanju krvavo potrebni. Zato Bog živi Marijino družbo! — Županstvu se je odpovedal g. Anton Simeršek. Bil je strog in pravičen mož, res na pravem me»tu. Liberalci se že veselč, da po-sade na županski stol čistega liberalnega bratca. Potem bodo vsaj svoji med svojimi! — Pred kratkim je umrl na plučnici Jože! Jež iz Okiča v najlepši dobi. Zapustil je ženo in četvero otrok. Naj v miru počiva. — Sploh se plučnica letos na več krajih oglaša. Ta bolezen jc nevarna. Treba je o pravem času dobiti zdravil. Zlasti se je treba varovati kisle pijače. Tako zdravju neugodnih let kot letošnje je malo. Zato naj vsak tembolj pazi na dragoceni zaklad, ki se mu pravi: zdravje! Od sv. Lovrenca v Slov. goricah. — Odprto pismo uredništvu »Rodoljuba« v Ljubljani. V številki G. z dne 14./2. vašega lista me pitate »s klerikalcem«. Odkrito povem, da mi tukajšnji klerikalci ljubljanske liberalce veliko zdatneje podpiramo, kakor klerikalce, zato ker smo predobri in ne poznamo tiste mržnje do drugomislečih kakor vi. Povem vam torej v brk: ako ne želite škode svojim, ne kričite zaradreči, ki krika vredna ni. — Juršinski klerikalec, ki je svoj čas kosec bil, pa sedaj več kosec ni. Iz Gorjan pri Bledu se nam piše. V nedeljo 17. t. m. vršil se je v šolskem poslopju izredni občni zbor kmetijske podružnice. Gosp. načelnik je, dasiravno šc mlad in je še le tri mesece za načelnika, vendar že rešil v teku malega časa prccej, da ne nčem obilo koristnih reči. Zato je upati najboljših \spehov v kmt tijstvu pod njegovim nadzorstvom. Njegov brat dr Je.more nič več vplivati na življenje. Zatorej, dragi vzgojitelj, neti. neti luč svete vere v srcu ljube mladine. Skrbno p< jasnuj od zorne mladosti neprenehoma dalje resnice sv. vere. Prepričuj se, kako se otroci učijo krščanskega nauka v šoli in kako pcslušijo besedo božjo v cerkvi ter izpopolnjuj , česar niso prav ali zadostno razumeli. Posebno pri bolj odrasli mladini skrbi, da vselej zvesto posluša pridigo in krščanski nauk v cerkvi. Preskrbi si tudi primernih knjig, v katerih se vzpodbudno razlagajo svete resnice. Kar pa uč š svojega otroka, pridno uporabljaj in obračaj na njegovo življenje. 1 »ajaj mu navodil; kako naj obuja sveto vero. ali v srcu: iz lepote v naravi ga uči spoznavati lepoto, dobrot-ljivcst in modrost božjo; ob raznovrstnih d< godkih ga prepričuj, da \se vlada previdnost božja ter tudi nadloge in težave pošilja nam v prid; pogosto ga opozarjaj na pričujočnost božjo itd; ali pa tudi s primernimi molitvami: sicer obuja vero že s tem, če se lepo prekrižuje, moli pobožno očenas, apestoljsko vero, rožni venec itd; vendar naj se že zgodaj nauči v to svrho posebno molitvico (raiprej krajšo, potlej daljšo) kakor je n. pr. v »Mili zakladnici«, ali pa v »Ali znaš?a Slednjič je sveta dolžnost krščanskega vzgojitelja, da pri gojencih varuje in čuva vero kot najdražji zaklad. Vera, se mi zdi, je v enakih nevarnostih kakor nedolžnost, posebno v sedanjih dneh. Torej naj se rabijo tudi enaki pomočki za ohranjenje svete vere, kakor za ohranjenje čistosti. Ti pomočki se dajo na kratko izraziti s Kristusovo besedo: » Č u j t e i n molite!« Nikdar ne puščaj otrok v družbo brezbožnih, slabovernih ljudi, kateri imajo navado, govoriti zoper Boga, zoper svete reči. Nikdar ne trpi v svoji hiši protiverskih knjig in časnikov; zapirati take knjige pred otroki jo težavno, pa tudi večkrat neuspešno varstvo, ker pri otrokih močno odločuje zgled. Posebno pa se vera vtrjujo po molitvi in lepem življenju : redno torej opravljaj z otroci vsakdanje molitve in trudi se, da jih ohraniš v nedolžnosti, zakaj ne morem si misliti človeka, ki veliko in lepo moli ter živi v čistosti in nedolžnosti, da bi i i srca ne ljubil svoje vere! Nobena reč pa tako ne slabi sv. vere kakor slabo, posebno nečisto življenje. b) Silno veliko \zgojilno moč ima tudi krščansko upanje. Le p mislite, koliko moč ima upanje že pri posvetnh podjetjih, zemeljskih naporih; saj bi v kratkem prenehalo vse delovanje, ko bi ljudje ne pričakovali od svojega dela kakega uspeha, dobička, ko bi ne imeli — upanja. Ako ima pa upanie že v svetnem delovanju toliko moč. kaj naj reč. m še le o krščanskem upanju, ki pričakuje plačilo neizmerno veliko, veselje neskončno dolgo! Saj v krščanskem upanju so zajemali svojo neupogljivo moč največji ]unaki sv. katoliške cerkve. Zato so sveti mučenci tako veselo hiteli na morišče, ker so za kratko trpljenje pričakovali večno, neizmerno vcBelje Sv. Arkadija, da imenujem izmed milijonov le cm ga — so neusmiljeno mučili: ude so mu polagoma od-sekavali in rezali. I lil je še živ in gledal svoje odsekane ude poleg sebe; a ves utolažen je vzkliknil »z Bogom, dragi moji udje, tamkaj se zopet vidimo !<■ Saj je tudi Jezus, največji pedagog (vzgojitelj), go-stokrat opominjal svoje učence k vztrajnosti s tem, da jih je opozarjal na veliko plačilo, katero jih čaka v nebesih. Krščanski vzgojitelj, pridno oskrbljuj tudi prekrasno cvetko — sveto upanje v otroškem srcu. V sreči in veselju ga spominjaj na to, da največje zemeljsko veselje se niti primerjati ne da nebeškemu veselju; v žalesti in trpljenju ga tolaži s tem. da tako hitro mine vse zemeljsko trpljenje in da potlej zažari brezmejno veselje vsem pravičnim; kadar ga priganjaš k pridnosti in vztrajnosti, ne obetaj mu tolikanj časnega plačila, marveč stavi mu pred oči večno plačilo v nebesih. Katekizem pa pravi, da se krščanskega upanja še poeebno vadimo z molitvijo. Molitev bodi torej tudi vsakdanja otroška hrana v tvoji hiši. — Nauk o krščanskem upanju je treba tem bolj zatrjevati in ponavljati, ker se v sedanjem času tako zelo množi število onih, ki iščejo le na tem svetu plačila in sreče. cy Največja vzgojilna moč pa prihaja iz trojnega studenca svete ljubezni do Boga, do bliž-njika, do samega sebe. Kar se je dosedaj zgodilo v resnici velikanskega, ki je stalne vrednosti, ima tukaj svoj vir. Imenuj svetnika kateregakoli, pa se vprašaj : zakaj je bil tako blaga, dobra duša? zakaj je toliko deloval za Blavo božjo in v blagor človeštva? zakaj se je toliko trudil za lastno posvečenje? Odgovoriti boš moral: Lo zato, ker je nad vse ljubil lioga ter zavoljo Boga istinito ljubil svojega bližnjika in samega sebe. In če me vprašaš, kaj ti je storiti, da bodo izvrstni tudi tvoji otroci? ti tudi ne vem dati boljšega odgovora: Izvrstno bodo, ako jih naučiš, da bedo v resnici ljubili Boga, zavoljo Bega črtili greh, ljubili pa čednost. Torej, kar moč, pridno zajemaj tudi iz tega bogatega studenca in vnemaj egenj svete ljubezni v srcih svojih gojencev, oni ogenj, o katerem je rekel .lezus: »Glej, ogenj sem prišel prinest na svet, in kaj hočem drugega, kakor da gori !• — Ob vsaki ugodni priložnosti prepričuj otroka : kako n e i z-merno je Bog dober do nas! Kakor zlata nitka naj prepleta vse tvojo vzgojno učenje: Bog na- neskončno ljubi! Večkrat naštevaj svojemu otroku dobrote, katere je že prejel od lju-bega Boga in katere prejema dan na dan in katere so mu obljubljene v večnosti. I'o tej poti se mu bo vzbujala detinska hvaležnost in s hvaležnostjo ljubi 7.< n do Boga. I>a, izmed vseh tvojih naukov bodi največkrat na vrsti: »Ljubimo Boga, ker nas je on poprej ljubil!" pa ne sumo z besedo, marveč v dejanju, izpolnjujoč njegovo sveto voljo. Največ pa bo pomagalo, če bodo otroci gledali v tvojem zgledu kakor v ogledalu, da res ljubiš Boga, iz VM'ga srca in vseh močij. (Konec prih.) Tržne cene v Ljubljani. od dnč 24. marca do dnfi 30. marca. Goveje meso I. v. kg » » II. » > > m.»» Telečje meso . » 1'rasifije > »veže » » « prek. » KoStrunovo meso » Maslo . . . . » Surovo maslo . » Mast prafiičja . > Slanina sveža . > » prekajena » Salo...... Jajce, jedno . , . Mleko, liter . , . Smetana liter Med . . Krompir . PiSčanec Golob Raca Gos . • kg K J 1 30 PSenična m. 100 kg. 1 8 Koruzna » » » 96 Ajdova » » » 1 32 Fižol, liter . . . 1 60 Grah, » . . • • ( 1 60 Leča, » . . . • — 80 Kaša,..... 2 20 Ričet, » . . . • 2 20 Pšenica . 100 kg 1 36 Hi . . . » » 1 32 Ječmen . » » 1 40 Oves . . » » 1 32 Ajda . . » » _ 6 Proso, belo, » » _ 20 > navadno» » _ 80 Koruza . . , » » _ 80 Krompir . » » _ b-' Drva, trda, seženj 1 95 » mehka, » 50 Seno, 100 kg . . _ _ Slama, » » . • - - Stelja. » » . . K | b 27 70 16 60 27 80 — 20 — 20 _ 20 — 20 16l 60 14 60 14 60 14 40 18 40 16 80 14 — 13 — 5 20 8 — 5 — 4 40 4 40 - Loterijske sredice. Dunaj, 30. marca 58 73 47 15 54 Gradec, 30. marca 33 31 87 68 22 Line, 23 marca 14 58 G0 72 17 Trst, 23 marca 87 86 84 42 30 Prihodnja številka »DOMOLJUBA" izide dne 18. aprila 1901 zvečer. , t : t t : : t : : : : t t tj j t » A. Sušnik, 329 2 1 Ljubljana, Zaloška cesta št. 75 Priporoča svojo zalogo špecerijskega blaga moke, žganja, železa, železnine, cementa, fraverz, kuhinjske posode, kakor vse v to stroko spadajoče predmete. Dobro in ceno. 311 £Pozor!£(3-3) Šunke s kožo in brez kožo kilo 85 kr., brez kosti 90 kr.; suho meso in špeh 70 kr.; salame 80 kr. kg; kranjske klobase, veliko po 18 kr. ena, po poštt.em povzetji pošilja Janko Ev. Sire v Kranju. Takoj na prodaj je v bližini mesta Kamnika, pojako nizki ceni in zelo ugodnimi pugoji, radi družinskih razmer, lepo, v ravnini stoječe aron-<1 mio 324 (2-2) kmetijsko posestvo, t Več o tem povo iz prijaznosti gospod Matija Jeraj, posestnik in župan v Podgorju poleg Kamnika. Za zasebnike in vsako obrt pripravna 308 3 — 1 hiša se proda v škofji loki. Pogoji izvedo se pri lastnici Mariji Dolinar ravnotam št. 83 fliša na prodaj v dobrem stanu, 15 mernikov posetve, vse doma, i velikim vrtom, pripravno za vsako obrt, tudi prodajalno. Več pove Jofe KordeŽ, va< Moše p. Smodnik. 331 1-1 Za kleparski obrt se sprejme takoj 319 (2—2) učenec v Škofjiloki pri Ivan Kavčiču, kleparju. * J* Krasne novosti za pomladanske in letne -tr-tr* obleke za ženske in možke, istotako volnene, moheraste, svilnate rute, pinte (šerpe), priporoča domača trgovina 328 5-1 Češnik & Milavec Spitalske ulice, Ljubljana, — Lingerjeve ulice, po naj nižji ceni« Kwizdov korneuburški živino - redilni prašek je dletetlčno sredstvo za konje govedi ln ovce. Že 50 let se rabi v premnogih hlev/h. ako živali nočejo Jesti, če slabo prebav&Jo in za zboljianje ln na-množenje mleka pri kravah. Cena jedaa Škatla 1 1\ 40 h. pol Škatle 70 U. Pristno je samo z gori označeno varstveno znamko ter je dobiti po vseh lekarnah in pro-76 8-7 dajaltiicah dišav. Glavna zaloga: II Frane Jan. Kwizda, c. kr. avstr.-ogr, kr. rumun. in knj. hulgar. dvorni založnik okrožni lekarnar v Kornenburgu pri Dunaja. ===== Plačujem najvišja cene. Zmešane in rezane lase k pujem in plačam na; višje cene, vedno bolje in vi»je, kakor kateri drugi kupsc. — Kupujem vsako kolikost od 2 kilo naprej. Za vsako pošiijatev odpoSljem takoj denar, da ga poši-Ijavec hrez vsacega zadržka takoj sprejme. 118 12—8 Opozarjam nabiralce lasnamo:oadreso Aleksander (*jll 16 Ulster, modni chewiot . . . . » || » 14 Havelok, nepremočljiv .... o 5 », 7 Dečja obleka, mornarska ...» 3 v »Angleškem skladišču oblek", Ljubljana. Resljeva cesta 3 Največja izbera konfekcije za dame zadnje novosti. 332 1—1 z odličnim spoštovanjem Oroslav Bernatovic, Izdajatelj; dr. Evgen Larape. Andr. Druškoviča naslednik *«««* VAL. GOLOB Mestni trg 10 Ljubljana Mestni trg 10 priporoma svojo veliko zalogo poljedelskega in kuhinjskega orodja tehtnioe pluge, k d s e, šta. jersko ielezo. kovanih in jeklenih lin in nepremoč-Ijive plahte sa vozove, mnogovrstno kovanje za stavbe, portland- m roman-oementa, itukador šine, traverze in sploh vse v to stroko s, adaj' predmete ceneje, kakor povsod drugje, pri pošteni m točni postrežbi. 305 20—:!,. Velika izbera najrobnlh krlžev. Otvoritev gostilne! Usojam si slavnemu občinstvu uljudno naznaniti. Ja sem otvoril gostilno V Grum-nlkovi hiši poleg lekarne Piccoll, Du najska cesta pod imenom gostilna pri Jak. Beveu. Postregel bodem p. n. gostom vedno s pristnim istrijanskim in dolenjskim vinom in svežim Puntigasmkim pivom kakortudi zokusnimi gorkimiin mrzlimi jedili po zmerni ceni, tako v gostilni, kakor tudi čez ulico. Za mnngobrojen obisk sc priporoča Jakob Bevec, 333 1-1 HftMilniJar. Sloveči profesorji zdravilstva in zdravniki priporočajo Želodčno * * tinkturo lekarnarja Piccoll v Ujubljan 1 dvornega založnika Nj. Svetosti pa peža ffAfAt* ___ Razpošilja se proti povzetju v žkatljicah po n in N'1 več stekleničic. 3 kot želodec krepkujoče m tek vzbujajoče. dalje kot pre-bavljenje in telesno odprtje pospešujoče sredslvo, posebno onim, ki trpe na navad lem telesnem za- prtju. Odgovorni urednik: Ivan Rakovec. Tinka „Katoliška Tiskarna"