KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 63 (1) PATENTNI SPIS INDUSTRISKE SVOJINE IZDAN 1 APRILA 1937. ŠT. 13087 Bizjak Maks, mehanik, Ljubljana, Jugoslavija. Sprednji del voza s paralelno kretajočimi se osnimi členi s pomočjo središnjega droga. Prijava z dne 9. oktobra 1935. Velja od i. septembra 1936. Predmetni izum predstavlja novo konstrukcijo sprednjega dela voza s paralelno kretajočimi se osnimi členi s pomočjo središčnega droga, ki ima v glavnem poleg drugih, tudi to prednost da je gibalno trenje sprednjega dela voza reducirano na minimum, ter nudi vsled tega izvanredno živahno in lahko kretanje sprednjih koles, ker tvori središčni vozni drog za poteg voza v zvezi z gibljivimi o-snimi členi, prenos sile. Sprednji del voza, temeljem izuma sestoji iz treh gibljivih členov, od katerih sta dva osna člena in tretji središčni člen z nastavkom za vozni; drog, nadalje iz vrhnje gibljive in spodnje negibljive člen-ske vezi, ter vrhnjega negibljivega nosilca z nosilnimi ušesmi v katere se montira vrhnja vozna konstrukcija, odnosno vozne lege. Gibljivi deli tega izuma so med sabo vezani z matičnimi vijaki. V svrho redukcije trenja so med gibljivimi točkami po potrebi vložene podložne ploščice ali pa krogljičha ležišča. Izdelovanje te nove konstrukcije sprednjega dela voza temeljem izuma je enostavno in ekonomično, brez posebnega kovanja, razven osnih členov, ker sestoji v glavnem iz ravnega ploščatega železa in ker odpade teža in vrednost sre-dinjske sprednje osi. Vsaka konstrukcija iz lesa od strani kolarja odpade, ker je celi sprednji del voza iz samega železa, ter je vsled tega trpežen in trajen. Tudi trenje v pušah sprednjih koles je zdatno ulajšano, ker reagira vsako posamezno kolo voza na najmanjšo kretnjo središčnega voznega droga. Predmetna nova konstrukcija sprednjega dela voza je upo- rabljiva za vsaki voz, 'od ročnega, športnega, pa do najtežjega tovornega voza, osobito pa za požarne brambe, špedicij-ske tvrdke, kmetovalce in vojno upravo. Na podlagi priloženega narisa je predočen en izvedbeni primer izuma. Slika 1 kaže perspektivično celotni sprednji del voza, brez koles v pravokotnem položaju, sl. 2 sprednji del voza v pogledu od zgoraj v pravokotnem stanju, slika 3 sprednji del voza v pogledu od zgoraj s kretom središčnega voznega droga na levo stran in kretom gibljivih osnih členov v isto smer ali pa obratno, torej so gibljivi osni členi in središčni gibljivi člen z nastavkom za vozni drog v sporednem (paralelnem), poševnem položaju, sl. 4 dolžinski presek sprednjega dela voza po črti A-B iz sl. 2, sl. 5 dolžinski presek gibljivega osnega člena po črti C-D iz sl. 2 in sl. 6, dolžinski presek gibljivega središčnega člena z nastavkom za vozni drog za krmarjenje voza po črti E-F iz sl. 2. Funkcija sprednjega dela voza je sledeča: S pomočjo kretanja voznega droga, ki je pritrjen v nastavku 5 in ki je v direktni zvezi z gibljivim središčnim členom 4 se istočasno gibljejo, osna člena 3' in središčni člen 4 v isto smer, torej trajno vsporedno, v katero se je nagnil drog voza, na levo ali pa na desno stran. Spodnja členska vez 7 in vrhnji nosilec 1 so nepremični, dočim se giblje vrhnja členska vez 8 vedno in trajno vsporedno k nosilcu 1,2. Osna nastavka 3 se isto tako gibljeta trajno vsporedno, vendar pa pravokotno k gibljivemu središčnemu členu 4, odnosno k voznemu drogu 5. Kot upora med vrh- Din. 10.- njim, negibljivim nosilcem 1 in spodnjo negibljivo člensko vezjo 7 služijo uporne puše 6, skozi katere vodijo matični vijaki 9, ki omogočajo v zvezi z krajšimi matičnimi vijaki 10, kretanje in gibanje celega sprednjega dela voza. Patentni zahtevi: 1. ) Sprednji del voza s paralelno kre-tajočimi se osnimi členi s pomočjo središčnega droga glasom izuma ali pod, označen s tem, da se s pomočjo kretanja voznega droga na levo ali na desno stran, ki je pritrjen v nastavku (5) in ki je v direktni vezi z gibljivim središčnim členom (4), istočasno in vedno gibljejo, osna člena (31), odnosno osna nastavka (3) in središčni člen (4) v isto smer, toraj vsporedno. 2. ) Sprednji de! voza s paralelno kre-tajočimi se osnimi členi s pomočjo središčnega droga ali pod, po zahtevi 1, ozna-•čen s tem, da sta gibljiva osna člena (3) vležajeba v negibljivih vezah (1 in 7), med sabo vezana z gibljivo vrhnjo člensko vezjo (8) in da tvori vrhnja negibljiva vez (1 in 2) nosilec za vrhnjo konstrukcijo voza, odnosno vozne lege in vozna peresa. 3) Sprednji del voza s paralelno kre-tajočimi se osnim členi s pomočjo središčnega droga ali pod, po zahtevah 1 in 2 označen s tem, da služijo puše (6) v katerih se gibljejo gibljivi členi (3 in 4), kot upora med spodnjo negibljivo vezjo (7) in vrhnjim negibljivim nosilcem (1 in 2), ter da skozi votle puše vodijo matični vijaki (9). 4.) Sprednji del voza s paralelno kre-tajočimi se osnimi členi s pomočjo središčnega droga ali pod, po zahtevah 1-3, označen s tem, da so med vsemi gibljivimi točkami sprednjega dela voza vložene podložne ploščice ali krogljična ležišča v svrho redukcije trenja. SL/ S 1.5 SL 6 Ad pat.br.13087 V, , s:' : i ■ • ' 'i • '