R. R. vlada v novi izdaji. Za katoliške velikonocne praznike smo v nasi državi imeli krizo vlade. Na veliko sredo je izbruhaila in v četrtek po veliki noči je bila koncana. Pred krizo smo imeli R. R. vlado; po krizi zopet inaamo R. R. vlado. Zakaj in čemu je torej bila kriza? Krizo je povzročil g. Stjepan Radič, voditelj hrvatske in slovenske seljaoke stranke. Ako bi Radič v resnici zastopal kmetske interese, bi bil krizo vlade moral napraviti, predno je bil v narodni skupščini sprejet državni proračun. Ta proračun nalaga Ijudstvu okoli 13 milijard dinarjev davkov in dajatev državi. Najvišji je od vseh, kar jih je do sedaj Imela naša država. 13 milijard dinarjev naložiti ljud stvu, ali to ne bi bilo zaslužilo krizo vlade, ki bi bila nastopila, ako bi bil Radič s svojimi 58 poslanci glasovšl proti ogromnemu proračunu?! To bi tembolj bila njegova dolžnost kot kmetskega voditelja, ker največ davčnih bremen morajo nositi hrvatski in slovenski kmetje, ki so nesorazmerno višje obdačeni, nego srbski kmetje, dočim pa velika večina državnih izdatkov pride v korist ljudem in krajem v Srbiji. Ako bi bil Radič res to, kar tako širokoustno in varljivo mece med Ijudsko množico, namreč prijatelj in rešitelj kmetskega ljudstva, bi bil moral vstati — proti ogromnemu proračunu, kojega dohodki in izdatki so tako krivično razdeljeni. Radic pa je s svojimi poslanci, med kojimi sta bila Slovenca Pucelj in Kelemina, ne samo brez obotavljanja, marveč tudi z lahkoto in zadovoljnostjo glasoval za proraeun ter ajegovo sprejetje pozdravil z radostniin ploskanjem. Dan pozneje, to je 31. marca, pa je stopil pred Pašiča ter napovedal ostavko 5 lirvatskih ministrov, ako se narodna skupščina ne skliče na zasedanie čez teden dni ter vzame takoj v pretres interpelacije opo «icije o korupcijskih zadevah Racie Pašiča, sina ministrskega predsednika. Cudni pogoji! Čuditi se jim moramo tem bolj, ker so dan prej, 30. marca, vsi Radičevi poslanci glasovali za radikalski predlog, da se skupščinske seje odložijo do 5. maja, in nroti prea !ogu opozicije, da se delo narodne skupščine takoj nadaljuje. Kar se pa tiče zadeve Rade Pašiča, niso njegove afere ne nove ne neznane, marvec že trajajo par let ter so bile Radiču dobro znane, predno je postal minister. Ako je Radiču v resnici do pobijanja korupcije, zakaj pa je napravil sporazum ter je stopil v vlado s tistim delom radikalov, za koje je prej iinel vedno na jeziku psovko o korupcionistih? Radič je po sprejetju državnega proračuna napravil krizo vlade, da bi pozornost hrvatskega in slo venskega ljudstva odvrnil od proračuna, njegovih bremen in krivic, ter jo navrnil v smeri proti korupeiji, proti koji je nastopil, kakor da bi glumil vlogo bv. Jurija v boju proti zmaju. Toda Radič nima v sebi niti trohice junaštva sv. Jurija. On je junak, ki se pred zmajem umika v luknjo. To je storU pred zma- jem obznane o novem letu 1925. Kako junaško se Radič bori proti kači korupcije, se vidi iz tega, da je z istimi radikali, radi katerih je izzval krizo, napravil zopet zvezo ter z njimi zopet stopil v vlado. S tistimi radikali, ki so omogočevali in trpeli korupcijska dejanja Rade Pašiča, je Radič zopet napravil sporazum in vlado: tako Radic pobija zmaja korupcije. Po slavni velikonočni krizi imamo torej isto vlado, ki smo jo imeli pred krizo, vlado radikalov in Radičevcev. Torej isti R. R. režim. Razlika je v tem, da je prej bil na čelu vlade Nikola Pašič, sedaj pa je Nikola Uzunovic. To pa ne pomeni veliko, ker je Nikola Uzunovič gospodu Nikoli Pašiču brezpogojno vdan ter je nainistrsko predsedstvo sprejel s Pašičevim privoljenjem. Pašič je in ostane vsemožni načelnik radikalne stranke ter bo dirigiral politiko sedanje vlade. Zato se tudi ne more reci, da bi nova izdaja R. R. vlade bila boljša izdaja. Boljša in resnično dobra vlada pride še le takrat, ko bo slovensko in hrvatsko Ijudstvo potom istinite samouprave in popolne avtonomije samo vladalo Ln upravljalo svojo usodo.