Atelje ni obrtna delavnica Delovni prostor za umetniško ustvarjanje je atelje in /e nepogrešljiv za delo umetnika. S tem seveda ne smemo imeti Y mislih samo slikarjev in kiparjev, kot smo vajeni. Gre tudi za ustvarjalce s področij obliko-vanja, gledališke, filmske, glasbene in plesne dejav-nostl. '¦ - Med pomembna vprašaiya pri delu pristojnih občinskih upravnih organov, krajevnih skupnosti in samoupravnih interesnih skupnosti naše ob-čine, sodijo vprašarya (še bolj pa problemi) delovnih prosto-rov za umetnike. Potrebe so velike, povpraševanje tudi. Dejstvo je, da do danes nismo uspeli uvejjaviti takih sistem-skih rešitev za pridobivanje te vrste delovnih prostorov, ki bi omogočale in dajale mož-nosti zainteresiranim ustvar-jalcem za celovito urejanje njihovih delovnih razmer. Program prenove širšega ob-močja Stare Ljubljane in do-sedarye delovne izkušnje nas ponovno vzpodbujajo, da skupaj s stanovskimi kultur-nimi društvi in zvezami pod-premo celovito reševanje tega vprašaiya. To vprašanje je za- nimivo tudi v drugih sloven-skih mestih, še posebno v Ma-riboru. V občini Center praktično nimamo novih gradenj, pač pa star in dokaj iztrošen sta-novanjski fond. Bivalne raz-mere so marsikje nemogoče. Glede na znani družbenoeko-nomski položaj področja kul-ture in seveda tudi umetni-kov, ne moremo pričakovati, da se bodo mogli vključevati v prenovo. Poglejmo samo, kakšne so cene kvadratnega metra prenovljene stanovanj-ske ali poslovne površine. Z lastno participacijo tega ne zmorejo in tudi preko svojih zadrug brez ustreznih kredi-tov ne bo šlo. Najbolj pomembno v tem trenutku je, da Skupščina SRS sprejme pobudo stanov-skih društev in Izvršnega sve- ta občine Ljubljana Center, da spremeni oziroma izloči z statusa poslovnih prostorov ate^je, kot prostor za umetni-ško ustvarjanje. Sedaj ga na-mreč obravnavajo kot prostor za poslovno dejavnost Umetniška dejavnost ni ize-načena z gospodarsko ali obrtniško-zasebno, ki prina-šata redne dohodke tudi za kriije režyskih stroškov. Prav na podlagi spremenjenega statusa bodo možnosti za pri-dobitev kreditov v banki večje. Že v času priprav planskih dokumenlov za to srednjeroč-no in dolgoročno obdobje, ta-ko družbenopolitične skup-nosti kot kulturnih skupnosti so se umetniki vključili v pri-pravo le-teh in opredelili po-trebe po delovnih prostorih. Določili so ustrezne standar-de za posamezne zvrsti ustvaijalnega dela ter ocenili višino in potencialne vire fi-nanciranja. Tudi v prostorsko izvedbenih aktih smo skupaj načrtovali možne lokacije v okviru prenove stavb.