Gradbeni vestnik letnik 73 marec 2024 66 Slika 1. Most čez reko Tolminko. Lokacija: Tolmin Investitor: Ministrstvo za infrastrukturo, Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI) Soinvestitor: Občina Tolmin Projektant gradbenih konstrukcij: Ginex International, d. o. o. Izvajalec gradbenih del: Kolektor CPG, d. o. o., s podizvajalci Vrednost gradbenih del: 9,5 milijona EUR, od tega delež Občine Tolmin 904.000 EUR Začetek izvedbe gradbenih del: januar 2022 Predviden zaključek pogodbenih del: junij 2024 Kilometer in pol dolga tolminska obvoznica je ena večjih državnih cestnih investicij na Primorskem. Trasa obvoznice poteka v pretežno ravninskem terasastem območju južno od mesta Tolmin in severno od reke Soče. Z izjemo robne pozidave na začetku in koncu trase je območje nenaseljeno, tako da trasa prečka pretežno kmetijska zemljišča (polja in travniki). V začetnem delu v območju krožnega križišča se obvoznica približa vstopu na tolminsko pokopališče, proti zaključku trase pa z mostom čez Tol- minko prečka območje čistilne naprave in se zaključi s krožnim križiščem na obstoječi cesti Tolmin–Most na Soči. V okviru gradnje obvoznice so zgrajena štiri nivojska križišča, urejena Dijaška ulica v dolžini približno 330 m, zgrajen je podhod za pešce in kolesarje ter kmetijsko mehanizacijo, ki je zasnovan kot zaprt škatlast okvir svetle odprtine 3,50 m, višine 3,00 m in dolžine 14,75 m. Vzporedno s cesto bodo urejene tudi površine za pešce in kolesarje ter izvedena krajinska ureditev. FOTOREPORTAŽA GRADNJA OBVOZNICE TOLMIN GRADNJA OBVOZNICE TOLMIN Fotoreportaža Gradbeni vestnik letnik 73 marec 2024 67 GRADNJA OBVOZNICE TOLMIN Fotoreportaža Najzahtevnejši objekt na trasi je most čez reko Tolminko, ki je zasnovan kot kvaziintegralna konstrukcija skupne dolžine 171 m. Osrednji razponski del čez reko Tolminko je zasnovan kot elastično vpet lok z razpetino 55 m. Prekladna konstrukcija mostu je zasnovana kot polna plošča širine 6,00 m in višine 1,10 m z obojestranskima konzolama dolžine 3,00 m. Širina mostu skupaj z robnima vencema tako znaša 12,70 m. Slika 2. Pregledna situacija nove obvoznice Tolmin. Slika 5. Vzdolžni prerez mostu čez reko Tolminko. Sliki 3 in 4. Pripravljalna dela na trasi obvoznice Tolmin. Gradbeni vestnik letnik 73 marec 2024 68 Slika 6. Karakteristični prečni prerez mostu čez reko Tolminko. Slika 7. Most čez Tolminko in krožno križišče K4. Temelji glavne razponske konstrukcije loka so zasnovani kot armiranobetonski bloki, pod katerimi je izvedeno ojačanje te- meljnih tal z »Jet Groutingom«. Stebri so zasnovani kot V-stebri prereza 80 x 120 cm in višine ca. 14 m in so globoko temeljeni na dveh pilotih dolžine ca. 10 m in premera 150 cm. Krajna opornika sta temeljena plitvo na temeljni blazini. Opornika sta zasnovana tako, da vsebujeta pregledno komoro za pregled dilatacije. Na vseh podporah je prekladna konstrukcija monolitno povezana s podporami z izjemo na krajnih opornikih, kjer so lončna ležišča. Prehod z nasipa na objekt je izveden s prehodno ploščo dolžine 3,7 m. GRADNJA OBVOZNICE TOLMIN Fotoreportaža Gradbeni vestnik letnik 73 marec 2024 69 Sliki 8 in 9. Vgradnja betona na mostu čez Tolminko. Slika 10 . Izvedena JVO in javna razsvetljava med obvoznico ter površino za pešce in kolesarje z novo posajenim drevoredom v ozadju. Slika 12 . Križišče K2 s krožnim križiščem K1 v ozadju. Slika 11 . Podhod za pešce in kolesarje na novi obvoznici. V okviru gradnje nove obvoznice je izkopanih 56.000 m3 različnega materiala, izvedenih 30.000 m3 nasipov, porabljenih bo 20.500 m2 asfaltov. Za izgradnjo mostu čez Tolminko je porabljenih 2500 m3 betona in vgrajenih 560 ton armature. Vzdolž trase bo posajenih 192 dreves ter 5500 grmovnic, popenjalk oziroma pokrivnih rastlin. Avtor fotoreportaže: Direkcija Republike Slovenije za infrastrukturo, foto: Miha Gorjan GRADNJA OBVOZNICE TOLMIN Fotoreportaža