Prometniki z rumenimi rutami Pionirji skrbijo za varnost na cesti Peljal sem se gStaa Crnude. Ob glavni cesti, pri spome-niku padlim v NOB in blizu Doma borcev NOV, sta stala dva prometna miličnika z ru-menimi mtami okrog ovrat-nika. Nazaij grede sem imel z njima tatele razgovor: # Za Zbor občanov bom nekaj napisal, če si za to? »Prosun, za kateri časopis? Kdaj izhaja, ali ga prodajajo? Se ga lahko kupi tu v trgo-vini?« Mladi mož je bil brez za-drege, samozavesten in pri-jeten. Pojasnil sem mu vse kar sem vedel o »Zboru ob-Canov«, toda tega ali ga bo odslej vsaka družina v naSi občini dobila brezplačno mvt msem omenil. ker nisem ve-del. 0 Gotovo si iz osnovne šo-le Maksa Pečarja na Cmu-čah. Kako se pišeš in v ka-teri razred hoddš? sem ga na-to vprašal saj sem zaslutil, da nima nlč proti razgovoru »za 6asopis.it »Da, iz šole Maksa Pedarja sem, pišem pa se Pileki Ba-do in hodim v 8. b razred. Nara v osrnih razredib. je po-verjena ta služba, ki spada k pouku o prometni vzgoji.« • Povej kaj več o tem, ka-ko imat« to službo ofganizl-rano? »V prometni službi smo vsak dan po dva in sicer po en učenec in ena učenka. Za varao prefikanje ceste skrbi-mo približno od 12.30 do 13.30 ure. Vrstimo se po abe-cednem redu, vsak teden dru-ga dva. Skrbimo za varen prehod čez cesto predvsem učencev in učenk iz »višje-ga turnusa«, ko gredo v šo-lo. Oni iz ružjih razredov gre-do domov, ko nas Se ni tu-kaj.« 0 Ali ustaviš promet, ko gredo otrocl Cea oesto? »Ne, te pravice nimamo. Z roko opozarjatno avtomobill-ste, da naj zmanjšajo hitrost vožnje, sicer pa jo največkrat zmanjšajo kar sami od sebe, ko me zagledajo. Tudi sta-rcjši gredo raje čez cesto po »zebri«, kadar snto mi tu. Se-daj gre to malo težje, ker »zebre« sploh ni več videti.« % Kako ti gre v šoli in kam bofi šel po končani osnovni šoli? »V šoli mi gre srednje do-bro. Najprej sem mislil iti v miličniško Solo, potem pa sem se premislil. šel bom na srednjo tehnlčno, na električ-no — šibki tok.« Potem sva se pozdravila in odšel sem k prometni milič-nici z rumeno ruto. Ob njej je stala njena prijateljica in ko sem pritisnil na fotoapa-rat je vzkliknila: »Saj sem ti rakila, da je ncnninar!« Učenka v miUeniški bluzl in krilu je bila nekoliko v za-dregi. Ko sem se predstavil se je Se ona: »Sem Breznik Marta in hodim v 8. b rass-red«. Potem sem povzol: »Tvoj so. šolec Rado mi je že vse po-vedal o organizaciji prometne službe v vašem razredu. AH bi mi ti povedala, kakšne so tvoje izkušnje v tej slrjibi?« »Oh, saj jih sploh nimam, danes sem prviC ...« • Kako to, saj sl na za-četku abeoede? »Imela sem dopolnilni po-uk, ravno tisto uro pred za-Sefckom redaega pouka, ko sicer skrbimo za varen pre-hod čez' cesto«. # In kaj sl opazila danes. kako se npr. obnašajo pešdf »Oh, čez cesto hodijo poT-sod, ravno tako kot tu, kjer bi morala bitl »zebra.« % In Soferji, zmanjšajo M-trost- ko te zagledaoo? »Ne, niC je ne zmanjSajo; nlsem opazila nltl, ko me za-gledajo, aiti ka gredo ljudd« čez cesto«. Tak je bil, dragl bralci, moj razgdvor s prijetnima in pri-srfinima »proraetnima mili^ni-koma« na Crnučah. Ampak, veste kaj, čeprar mužje držirao skupaj se ml Je vseeno zamalo zdelo, ko Marte kot prometnika, upo-rabniki cest skora.l niso upo-števall. Od moSkih. zlasti od šoferjev, pa to sploh ni »fair«, da o prometni vamostl na ce-stt niti ne govorlmo. STANE KOMAN