Obrambni vestnik. * B81omškova zveza" na Brezjah je zborovala dae 2. t. m. BSlovenec" laže, da je bilo udeležencev 400, v reanici pa jih je bilo natanko 143, torej manj, nego ima BZaveza" letos novih članov. Izmed teh 143 je bilo 32 duhovnikov, 41 učiteljic ia učiteljskih soprog, 14 dijakor in 57 uSiteljev in akademikov. Med zadujimi je bilo učiteljev kakih 25. Blamaža je bila torej popoloa. Godba za veselico je haje kar pobegnila Predsednik J a k 1 i č je zabavljal in rohnel, da se je rse kadilo. Eakor Peter Amianski je kričal na križarsko vojno proti nam. Bil je tako pobožen, da so se vsi čudili, celo Smrdel, ki mu je nevidna roka veduo pisala pred oči reliko sedmico. Torariš Bregar je govoril o preosnovi dež. šol. zakonov. Odslej dobi nadučiteljsko meato v Šiški vedno le kompeteut, ki je bil v Eranjaki gori dru? mož. Tajnik Štrukelj je povedal, da gredo naprej in da ne marajo bogotajakih učiteljev, zato jih na Robu mečejo na ceato. Povedal je tudi, da bo kmalu večina kranjakega učiteljatva v BSlomškovi z?ezi". * Bojkot je proglaail proti našemu listu in nam pred prestolom Matere božje na Brezjak neki Btovariš" P i r n a t. ^Slovenee" piše, da ao temu pozivu in preilogu zborovalci viharno pritrjevali. Iz tega ae da sklepati, da nas bodo krščanski naši tovariši odslej tudi družabno bojkotirali. Dobro 1 Odalej je torej izključena nevarnost, da bi še kdaj prišli v dotiko s Smrdelom & comp.! Hvala za ualugo 1 * Karalir! BSlovenecu nesramno napada tovarišico Marico Gregori6e?o iz Trsta, ker ae je brez njegovega dovoljenja udeležila shoda BSvobodne Misli" v Ljubljani. Oelibataraki kavalir je nasproti ženski tako sirov kakor ni noben kozji pastir. Morda bo le resnica, da pri BSlovencu" čislajo samo take ženake, ki klofutajo — lastne može! Tudi okus 1 Ł Slomšek je bil prvi slovenski pedagog, ki ga tudi napredno učiteljstvo visoko spoštuje, ker je na pravi podlagi pisal in živel. Naši Slomškarji zlorabljajo njegovo čestito ime s tem, da so le na videz katoličani, v reanici so pa privesek klerikalizmu, ki z lažjo, obrekovanjem, hinavščino in zlorabo vere troai med narod kugo nevere in nemoralnosti, ki ne priznava sedanjega šolskega zakona, ga imenuje brezrerskega in svubodomiselnega samo zato, ker je iztrgana šola z učiteljstvom vred iz suženjske konkordatske dobe. Naša Slomškarija sili t suženjstvo nazaj, sili pod kuto tistim, ki od pamtiveka na katoliški podlagi sedanje šolstvo smrtno sovražijo. * Ponižno Tprašanje našlm B81omškarjem". Eaj bi se zgodilo s katoliškim duhovnikom, ki bi očitno rval zoper temeijne nauke krščanstva, ki ao zanj verski zakoni, po katerib. mora učiti in živeti, ki je prisegel pokorščino predpoatavljenim, a nasprotuje vsemu? Tak duhovnik menda ne bi bil od tvojih sobratov apoštovan in ljubljen; preziran bi bil in skoraj gotoro tudi kaznovan. Naiemu klerikalizmu je sedanji šolski zakon prokletstvo. Slomškarji so priaegli po njem učiti in se ravnati. Ali so taki učitelji vredni spoštovanja? % ZakaJ se klerikalizem čudl razdorn, ki je med Ijudstrom in rečino učlteljstra ? Eatoliškim abiturijentom piše BSloyenec", da napredno učiteljstvo podira, kar dobra mati katoliška cerker uči, zato so tako minimalni uspehi pri odgoji. Mi pa trdimo: Eakor dobra mati katoliška cerkev pravo uči, tako uči in odgojuje napredno učiteljstvo in uspehi moderne šole niso minimalni, marvefi velikanski na polju omike, napredka in odgoje. Eer pa napredno učiteljstvo uči in odgojuje, ni našemu klerikalizmu všeč, ker on ima vero le za sredstvo v doaego avojega namena: za nadvlado ia 8?oj trebuh! Napredno učiteljstvo se je poBtavilo po robu zlorabi vere, laži, obrekovanju in klerikalni kugi sploh, zato pa 'klerikalizem Iaže, da delamo razdor med ljudstvom — mi. | BSlomškoTi zTezi". Na članek BIz Slomškove zveze" št. 196. BSlovenca" odgovarjamo, da so trditve o BSIomškovi zvezi" predrzne in gorostasno nesramne, 8 katerimi na vsa usta krivijo resnico sledeče: BZahtevali ste 8ami načeloega pojasnila, pojasnilo je prišlo, a odgovora dati ne morete, ker reanico ubiti ni mogoče." Vrgli ate na nas navadnega klerikalnega blata namesto stvarnega odgovora, ki smo ga mi celo prosili. Razume ae, da se to klerikalno blato ubsoja samo. Ear se tiče napreduega učiteljstva kot zaupnika liberalne strauke, naj blagovoli BSlomškova zveza" vzeti na znanje, da je BU6it. Tovariš" glasilo učiteljstva, pa ne liberalne, niti klerikaloe, niti nobene politike. Eakšno stališče zavzema napredao učiteljstvo v politiki, to je zasebna stvar vsakega posameznega učitelja. Da niso Slomškarji bili zaupniki liberalne stranke, radi verjamerao, ker oni ao zaupnik in privesek klerikalizma, ki šolstvo, učiteljstvo in šolski zakon smrtno sovraži — na katoliški podlagi. * Za kaj se Slomškarji ne brigajo? Odkar je naraalo številce Slomškarjev na 160, 80 postali siluo ponosni in izzivajoči. Očitajo nam, da se ni čulo pri letošnji skupščini nZaveze" nič o narodni vzgoji dece. Predbacivajo nam, da smo krivi odpadništva ob mejah in da ne storimo ničeaar pri narodnem obrambaem delu. 0 tem bi se dalo jako veliko govoriti, poverao za danea le toliko, da je napredoo učiteljstvo na vaej črti narodno, zato ni treba narodne odgoje poudarjati na skupščinah, ker že itak atori vsak po svojih močeh svojo dolžnost v tem oziru. Vprašamo pa naše Slomškarje, kdn je krir, da ao se meje našega iiaroda, zlasti ua Koroškem in na Štajerskem, preden je stopilo sedanje šolstvo na površje, tako jako skrčile? Ali niso bili duhovniki edini učitelji našega naroda več atoletij? Eje so bile naše narodne meje nekdaj iu kje so danes? Edo ovira daoes pot prodirajočemu sovražniku na mejah? Mar ne šola z našim narodnim učiteljstvom ? Naši Slomškarji naj pri prihodnji skupžčini uspešao rešijo pereče vprašanje o narodni odgoji na mejah, naj to vprašanje tudi z delom izvešijo, potem se jim bomo vsi klanjali in jim čestitali. Dokler tega z dejanji ne pokažejo, naj bodo lepo tiho, ker so privesek oni politiški atruji, ki ji je prvoboritelj dr. Mahnič začrtal pot rekoč, daje narodnost — poganstvo. * Da izrajamo konsekrence na pod lagi klerikalnih načel, vprašamo klerikalno javnost: Ali je sposoben in upravičen tisti človek, ki je tak brezverec in se o tem brezverstvu javno izraža: 1. da urejuje mladinski list nMladost", ki je namenjen mladinaki vzgoji v krščanskem duhu na podlagi načul sv. vere; 2. da ustanavlja in vodi mladeniške organizacije, ki naj temelje na katoliškem temelju sv. rere; 3. da ustanavlja izobraževalna društva, ki zopet temelje na krščanskih načelih; 4. da organizuje srednješolsko dijaštvo na podlagi krščanskih načel; 5. da snuje teloradna društva, ki naj ae bojujejo za aveto Tero; 6. da je t uredništvu nSlovenca". ki se bori le za pravo krščanako vero; 7. da z vednostjo klerikalne javnoati javno blati učiteljstvo in ga obmetava z brezverstvom; 9. da na BDan goriškega krščanskega ljudstva in nOrlov" sam ima javni govor, ki je popolnoma brezverski in mu ljudstvo celo pritrjuje; 10. da ta goTor celo dobesedno natisne v nSlovencu" št. 191. in tako javno pohujšuje Ijudstvo z brezverstvom na podlagi klerikalnih nkatoliških" časopisov! — Popolen ateist — in vendar sme delovati ined Ijudstvom in to celo na klerikalno - krščanaki podlagi! — Slomškarji, ali aedaj verujete, da je mogoče biti Bklerikalno-ljudaki-krščansko-naroden" in vendar pri tem popolen ateist, brezverec? So li resnične in mogoče besede, ki smo jih pisali: BTa fraza — krščansko u6iteljatvo ne bo imponirala nikomur, ker vsakdo ve, da ni treba imeti niti trohnice krščanstva, da se ga proglaai za krščaoskega učitelja, samo, da se na zunaj dela klerikalca." — Primer imamo tu na tipičnejšem klerikalcu! ,,VotIe granate" poatanejo nevarne, a postanejo lahko še nevarnejše, če naa bodo dolgo blatili pred ljudatvoml Sedaj ima besedo g. Terseglav et comp.! Le pogum, uboga gmajna! * ,,Ta sl zapazil reliko šterilo častlte duhoTŠčine, več sredoješolskih profesorje\r, dijakov, videl pa tudi preprostega kmetiča — Tidel vteleseno demokraško idejo. Zastopano pa je bilo na našem zborovanju tudi Tisoko p 1 e m s t v o. Posetile so nas princezinja Polignac in obe knjeginji Salm." — (BSIovenec" o BZmagujočem krščanskem učiteljstvu" na Brezjah.) Le učiteljstva bolj malo, kajneda, BSloveneca, saj 80 imeli celo za reditelja gimnazijskega abiturienta in orglal jim je tudi dijak, ki ae je o njera najmlajši stari ^Slornškar" izrazil nazaj grede: nBi bilo lahko bolje; pa še dol ga ni bilo spravit!" Ł nKrščan8ki nčltelji", ki jib združujejo krščanska načela, govore na svojih zborovanjih samo o 8Tojih nasprotaikih, in o tem, kako jih bodo ugonobili in jim škodovali. Seveda: nekateri ne poznajo niti božjih zapovedi, zlasti te in te nel Ali naj povemo ?! % Gospod Terseglav! Ali ste primerjali elanek našega liata štev. 35. BZa učiteljiščnike" z onim v ^Slovencu" štev. 190.: ,Zoper votle granate . .."? Edo piše resnico? Poučite avojega BSlomškarja", ali pa vsaj popravite njegor članek tako, da bo odgovarjal resnici. Mi smo opisali zgolj fakta in objavili resnieol BSlomškar" piše: „. . . pa je preneumno in neverjetno, da bi se bil kdo izrazil tako neverno, kakor se ondi poroča . . . Pustite take, v iraku vjete raee; 80 predebele in neokusne! Na ta lim se ne vjame danes nikdo več!" — Če se spominjate, smo mi pisali o brezverstvu klerikalcer to-le: n8aJ tadl Krlstas ni bll nič dragega nego dlorek — ačltelj, ki Je udil Ijadl bratstra, Jjabezni in nsmiljenja. Bil je prari ldealnl soclalnl demokrat." Iq dalje: B. . . A tudl to, da je postala naia cerker sprlčo rseh bojer, Inkrizlclje Itd. tako barbarska, mora obsojatl Tsak misleč dloTek." — Bilo je to izgovorjeno na daa 25. marca 1908. 1. — Spomnite se tega in povejte Slomškarju, da ate to Braco" sami izpustili v zrak! Potem pa priznajte svojo nevernost in svoje brezverstvo, ki ga očitate nam!